In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

08 feb 2020, 17:09

Hallo iedereen,

Gisteren is nichtje bevallen van een flinke zoon.De komende dagen gaan we op bezoek, morgen niet met die storm blijven we binnen.Heb het ook de kinderen aangeraden om morgen thuis te blijven.Ons vader heeft er 2 achterkleinkinderen bij op 5 weken tijd :D .

MJ en wilde eend2: de pot pindakaas zullen ze vlug gevonden hebben, eens ze het weten.Is veel gemakkelijker dan vetbollen .Vroeger vaak voorgehad dat de kauwen die netjes kapot pikten, die vetbol viel op de grond en de hond ervan at.

Ik ga morgenvroeg eens rondkijken in de tuin of er dingen kunnen wegwaaien, normaal gezien niet.Aan de vijver heb ik wel enkele bloempotten staan, die misschien weg doen, moesten ze in de vijver waaien.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

08 feb 2020, 21:00

goede avond allen

maria johanne mijn nicht heeft zo een wandelstok ,maar waar zij hem kocht weet ik niet
ze woont in waals brabant
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

08 feb 2020, 21:03

nu je praat angelierken van baby's komen er 4 wereld burgers meer in de famillie
bij mij,
de sch dochter van mijn broer verwacht een tweeling
mijn nich haar sch dochter ook ,
de een is het voor de lente ,de andere in augustus
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

09 feb 2020, 07:47

Afbeelding
@ Wilde eend, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Hopelijk kun je er een beetje van genieten zonder lawaai van de buren. Alleszins , van harte proficiat.

Liefs van ons 3.

Oma-C

09 feb 2020, 09:49

Aan wilde eend een hele fijne verjaardag
nog vele mooie jaren en hopelijk meer rust in de buurt :roll: :wink:

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

09 feb 2020, 09:54

Afbeelding

Een winderige zondagmorgen alle seizoentjes
het regent hier en we mogen nog meer verwachten :roll:

mammyretro een vruchtbaar jaar bij jullie zo twee tweelingen
je zit ineens in je gezin zo :roll: hopelijk blijft alles goed gaan... :wink:

Anjelierken, proficiat voor de nicht, baby kan groeien :wink:

Aan alle maatjes een aangename zondag,
hou je vast aan wat nog rechtstaat
ik hoop voor iedereen op niet teveel schade :oops: :roll:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 09 feb 2020, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Muddy Maddy

09 feb 2020, 10:04

Goede morgen seizoentjes,

@ Wilde eend: gelukkige verjaardag!
@ Anjelier: proficiat voor de nicht!

De storm is hier al gearriveerd. ik hoor de wind in de stoof en had hoofdpijn toen ik opstond maar met die hoofdpijnsticks die Hans & Suus meegebracht hadden is die al weg. die wrijf je gewoon op je voorhoofd. ben voor mijn doen laat opgestaan. had nog willen doortukken maar ventje was wakker en die kuste me goedemorgen toen ik na de badkamer terug in bed kroop en de klokken van de pastoor hoorde.
vannacht wakker geworden met rugpijn en fastum gesmeerd daarna gelukkig terug ingeslapen.
ventje is al om brood geweest. vandaag kip aan ons spit. er zullen heel geïntresseerde oogjes ons aankijken. Hij is dol op kip, dus dat betekend: maandag de mop hier rondzwieren. 't zal met de franse slag zijn want ventje is thuis. daarna is het de heel week naar het werk, en ik ben ook niet veel thuis deze week.
ik heb er nog een paar op fb gevonden die jarig zijn in maart en van wie ik het adres heb. dat zal voor morgen zijn.
vandaag dus kip aan ons spit, van de gelegenheid gebruik maken om dat druipmatje eens in de week te steken. heb toch nieuwe sodakorrels.
zal vandaag met de schouderwarmer moeten zitten want mijn schouders en armen doen weer pijn.
niets aan te doen.
fijne dag seizoentjes en waai niet weg!
Cats Rule!

wingerd

09 feb 2020, 10:48

Een prettige verjaardag gewenst, Wilde Eend !

Afbeelding

Oma-C

09 feb 2020, 15:00

Afbeelding

Een stormachtige middag alle seizoentjes :roll:
Dit is nog maar een begin, maar het is bangelijk als je die
wind hoort beuken overal tegen...
alsof hij het glas uit de ramen wil blazen :roll: :oops:
je voelt het overal doorheen waaien hoe goed ook alles
geïsoleerd is...bbbrrr echt om bang van te worden...
Ik zie op internet ook al op verschillende plaatsen schade..
het zal nog niet het laatste zijn... 8O
Laat ons duimen dat we er allen gespaard van blijven... :oops: :roll:
Alle buitensporten zijn afgelast...alleen de zaalsporten kunnen doorgaan
even kijken wat er te zien zal zijn... al is het maar om de gedachten
wat af te leiden want ik ben eerlijk.... ik heb er schrik van... :oops: :?

Allen nog een veilige dag en tot later... :oops:

Helena van Troje

09 feb 2020, 15:56

Grote teleurstelling voor mij: mijn namiddagje met een lieve vriendin ook afgelast wegens de kinderen niet naar de vergadering met dat weer. Leiding had vergadering afgelast.
Poes zit hier al van deze morgen. Ik krijg ze met geen stokken buiten en als ze dan al even naar buiten gaat komt ze in grote paniek terug aangestoven om weer binnen te mogen.
Wie weet zijn die mensen nu al de hele dag naar hun poesje aan het zoeken.
Ik heb geen kooitje om ze naar huis te brengen.

Echt niet plezant hier nu zo alleen te zitten.

Wilde eend prettige winderige verjaardag!

mariajohanna

09 feb 2020, 16:58

Wilde eend, fijne verjaardag vandaag ! Het weder werkt niet mee, zodat je niet naar buiten kunt, en dat is allesbehalve fijn, ik weet het, maar we kunnen er niets aan doen, he... Pakken wat komt.....

Mamyretro, binnenkort vergroting van de familie dus, en 2 tweelingen dan nog 😊. Hopelijk blijft alles goed gaan, ik hoop het van ganser harte.

Anjelierken, ook proficiat voor de nieuwe aanwinst in de familie ! 😊Altijd fijn te horen/lezen dat het een gezond kindje is, met alle vingertjes en teentjes ! 😀 Voor de rest zal het ook weer vlug groeien, gelijk kool 😊😉!
Het bokaaltje met pindakaas (met insecten in) heeft al succes gehad voor een roodborstje, dat heeft al enkele keren komen proeven ! Meesjes nog niet, die hangen nog liever wat aan de vetbollen en de zakjes nootjes ! En met die zotte storm ook.... Het begint nu ook te regenen. Heb ergens gelezen dat de piek vanavond om 22.00 u, dat belooft dus ..... 🙄☹️

MH, manlief heeft zeker een rollator maar dat is goed als we in de buurt wandelen, wat we regelmatig doen. Aangezien we (ik) graag eens deze zomer samen naar jouw stad komen, moeten we de bus nemen, en zie ons dat al doen met een rollator erbij. Praktisch niet te doen, op een bus, vol met mensen. Je mag niet vergeten dat we maar 1 bus per uur hebben, dus zitten er ook veel mensen op die uit rijden.
OmaC had een link hier gezet om eens naar te kijken, het bleek van Huis & Comfort te zijn, en daar heb ik eentje zien in staan. Na 'goedkeuring' te hebben gekregen (heel belangrijk, anders wil hij het misschien niet gebruiken 😊) van manlief, ga ik het morgen bestellen. Heb online zelf nog nooit iets besteld, dus dat zal 'zweten' worden 🤔🙄. Ik hoop dat ik geen fouten ga maken daarmee.... 🙄
En poesje is nu niet graag buiten.... wie wel ???? Weten de eigenaars dat ze naar jou toe komt, als ze niet thuis is? Dat zou voor hun misschien ook een opluchting zijn? 🙄

Clive aan de studie..... Het zal vandaag misschien ook geen school voor Matice geweest zijn, dan is er wat meer tijd voor de studie.... Toch maar oppassen dat je de kar niet te vol laadt, zodat je het nadien niet moet bekopen.... Sorry als ik me moei als ik dit zeg, maar je vliegt vlug door alles door, of het niets is.... 😏

Zo, manlief zijn natuurdocu is gedaan, nu dan zorgen voor de boterhammetjes !

Dames, maak het gezellig binnen, en tot.... de volgende 😉 !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

09 feb 2020, 17:11

Hallo iedereen,

De wind beukt hier tegen ons huis, voor ons is een open vlakte en de wind heeft vrij spel.De luiken vooraan zowel boven als beneden hebben we dicht gelaten, da's veiliger.En voor de rest blijven we binnen.

Wilde eend2: gelukkige verjaardag.

Oma-C en MM: dank je wel voor de gelukwensen.Morgen gaan we op bezoek bij nichtje, die ligt nog in het ziekenhuis.Mag dinsdag naar huis.Zoon en dochter gingen ook langs komen.Heb al foto's gezien via Whatss app en het ziet er een flink boeleke uit :D .

Mammyretro: je familie gaat vlug vergroten, op enkele maanden tijd 4 baby's erbij, dat kan tellen :D
Doet me denken aan het jaar dat zoon geboren werd, toen waren er in de familie van manlief 7 vrouwen zwanger.Ik was de eerste die moest bevallen in juni van een jongen en in de loop van de volgende 6 maanden de andere vrouwen , allemaal van een meisje.Op de dag van geboorte was ik de derde in rij, er lagen nog 4 vrouwen in arbeid.Ik had nog net een kamer, de anderen moest tijdelijk op de gang verblijven.Was ook een babyboom in het ziekenhuis :D .Dat zijn dingen die je niet vergeet, ook al is het al zolang geleden.

anjelierken

09 feb 2020, 17:17

Hallo iedereen,

Mj: lees je nu pas, dank je wel voor de gelukwensen.
Nog even geduld met de meesjes, je zult zien eens ze het weten , zal je potje vlug leeg zijn.Hier eten ze 1 pot uit op 4 à 5 weken.

Bobijntje

09 feb 2020, 21:00

@Wilde eend2

image.png
image.png (75.66 KiB) 261 keer bekeken
Op de valreep ben ik er nog geraakt om jou een
fijne verjaardag te wensen van manlief en mij!!
Geniet nu... niet morgen

Muddy Maddy

10 feb 2020, 08:46

Goede morgen seizoentjes,

niet veel geslapen door de storm. na het uur der wolven is die beginnen af nemen en dan ben ik in een lichte slaap gevallen. maar ze is toch nog krachtig hoor als ik mijn pot hyacinten zie en ze door de stoof hoor. de regen op de velux boven, dat was precies zilverpapier dat gekreukt werd.
Gimly heeft zo te horen nog 1 ding nodig en dat is aandacht. is naar boven gerend.
Morgen naar de dokter voor bloedafname en herhalingsrecepten. ze mag ook eens naar mijn hart luisteren want ik heb al een paar keer hartkloppingen gehad. misschien ook een menopauzeverschijnsel?
HVT: Ocharme, Poessiekat! Wie doet er nu zijn kat buiten in zulk weer! Nu ja, er zijn katten dat je met geen stok binnen kan houden, zelfs in stormweer. maar er was weer een algemene waarschuwing op de kattensites: hou je kat(ten) binnen! jammer van je afspraakje: hier was ook de chiro gewaarschuwd. nu oudste buurmeisje geen leidster meer is na de fusie met die van de jongens zou ik niet weten wat ze gedaan hebben maar we worden ook niet meer overspoeld door koekjes of spaghettiavonden. Het was zeer stil want meestal komt de leiding eerst bij de buren v bijeen. je zag in ons cotè geen mens op straat. ventje was wel vroeg om brood geweest en er was nog voldoende. heb om 12 uur de kruidenmix voor de kip gemaakt en dan hebben we naar Enterprise gekeken. Gimly was tevreden. vandaag geen idee wat we gaan eten, morgen wel. een pot bami-noedels met kip en extra gekookte kip met curry saus. want je moet in zulke blikken naar de kip zoeken met een vergrootglas. ventje gaat toch in de pauze ipv koffie te drinken op boodschap.
hij mag meebrengen wat hij wil. ik heb geen zin in een bepaald iets.
morgen online boodschappen want ventje zal donderdag de handen vol hebben met brussel. die komen af. collega moet er ook bij zijn. en bij mij komt Ir.
MJ: ik wou het doorgeven dat er in H&C zo'n stoeltje staat maar het ging dan uit mijn gedachten. maar 1 bus per uur is hier de zondag naar stad. en aangezien er van "gelegenheden" hier bijna niets meer is, alles is naar de oosteroever, naar de rijken. de strandbar is nu zelfs "members only".
90 euro per jaar! en voor een paar keer dat je dorst hebt? of zin om er eens uit te zijn? Ze zijn ook het fort aan het restaureren voor een deel en daar kan je ook niet meer naartoe. Dirk Frimouts educative indoorpretpark is nu een trampolinezaal geworden.
het wordt hier en spookstadje met 1 beenhouwer en 2 bakkers+ 'n kleine lidl en 2 apotheken. bij nummer 1 ga ik niet meer. was daar jaren klant en ineens was daar die nieuwe en dat heeft bij veel mensen een verkeerd keelgat effect gehad. bijna iedereen die ik ken gaat naar de tweede apotheek.
daar heb je ten minste een vriendelijke bediening en duidelijke uitleg. bij nummer 1 als de oude titularis er nog was, kreeg je met nieuwjaar een kadootje en op valentijn of dag van de klant een roos. Zij doet niets van dat alles. ik heb verschillende keren een praatje willen maken maar als de ander zijn ogen op oneindig gaan staan.... :?
Nog een week school denk ik en dan krokusvakantie?
koffie opdrinken en dan naar de boerderij. is bijna de uitreiking van de bekers. wij gaan weer staus quo staan of zakken. In klondike de valentijns-story verder doen. en loeren op Fb. daarna kaartjes maken. 5 in totaal vandaag. moet nog de afbeeldingen kiezen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!