Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Ice
@Lars:figaretto schreef: ↑09 feb 2020, 11:28Niettemin is het klaar en duidelijk dat de UNRWA onder één corrupt hoedje speelde met de Palestijnse terreurbewegingen, die bommen gooide op de Israëlische bevolking. Zoek maar bij Google onder UNRWA SCANDAL.
In hun door de Verenigde Naties opgerichte scholen verborgen ze zelfs de raketten.
Als jij getrokken conclusies over betrokkenheid en medeplichtigheid van vn aan palestijnse terreurbewegingen, gestaafd met bewijzen, na een gebeurtenis niet gelooft dan is dat jouw onvermogen tot logische gevolgtrekking.
Weerleg dan maar eens het tegendeel met gestaafde bewijzen ipv te mekkeren over de geloofwaardigheid..begin dan al maar te googlen....je vindt die 'geloofwaardige bewijzen' van het tegendeel vast wel op terroristische websites van hamas en bij de verenigde criminelen - waarvan overigens hun dubieuze rol en misdadige bemoeienissen op het wereldtoneel reeds jaren en meermaals ontmaskerd werden.
Googlen, jongen, googlen...
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Wie afkomt met stellingen moet die bewijzen, niet omgekeerd.Ice schreef: ↑09 feb 2020, 13:00@Lars:figaretto schreef: ↑09 feb 2020, 11:28Niettemin is het klaar en duidelijk dat de UNRWA onder één corrupt hoedje speelde met de Palestijnse terreurbewegingen, die bommen gooide op de Israëlische bevolking. Zoek maar bij Google onder UNRWA SCANDAL.
In hun door de Verenigde Naties opgerichte scholen verborgen ze zelfs de raketten.
Als jij getrokken conclusies over betrokkenheid en medeplichtigheid van vn aan palestijnse terreurbewegingen, gestaafd met bewijzen, na een gebeurtenis niet gelooft dan is dat jouw onvermogen tot logische gevolgtrekking.
Weerleg dan maar eens het tegendeel met gestaafde bewijzen ipv te mekkeren over de geloofwaardigheid..begin dan al maar te googlen....je vindt die 'geloofwaardige bewijzen' van het tegendeel vast wel op terroristische websites van hamas en bij de verenigde criminelen - waarvan overigens hun dubieuze rol en misdadige bemoeienissen op het wereldtoneel reeds jaren en meermaals ontmaskerd werden.
Googlen, jongen, googlen...![]()
Zo werkt het.
Ik heb die bewijzen niet gezien.
-
Ice
Waar lees jij geponeerde stellingen van figaretto?
Ik lees váststellingen dat vn via hun unrwa afdeling betrokken waren in het bewapenen van hamas ea terroristische groepen in het conflict met israël.
Bewijs: het verschuilen van raketten in door de Verenigde Naties opgerichte scholen waarmee de israëlische bevolking bestookt werd...ónmogelijk zonder medeweten van unrwa én vn.
Maar daarvoor moet je ook begrijpend kunnen lezen, conclusies kunnen trekken en het onderscheid kunnen/wíllen maken tussen váststellingen met feíten en (veronder)stellingen....
Verder hoeven persoonlijke en vríje meningen niet gestaafd te worden want die geven een méning weer maar die haal je er ook nog niet eens uit..
Hebben die palestijnse vluchtelingen na 72 jáár nog steeds geen opvang?UNRWA werd opgericht na de Arabisch-Israëlische Oorlog in 1948 om 700.000 Palestijnse vluchtelingen die uit hun huizen werden gedreven door het geweld, opvang te bieden.
En waarom betaalt de hele wereld via vn daar nog steeds voor?!
Stel je díe vraag eerst maar eens voor je komt zeuren over al dan niet bewijs over medeplichtigheid van vn en haar dubieuze afdeling unrwa door bewapening aan hamas ea terroristen in de oorlog met israël.
https://www.cidi.nl/corruptieschandaal- ... tie-unrwa/
Die bekentenis van schuld door gauw ontslag te nemen om zijn straf te ontlopen aan de corrupte top van unrwa heb je alvast, door hun eigen ethische commissie bevestigd...De top van de omstreden Palestijnse vluchtelingenorganisatie UNRWA maakt zich schuldig aan integriteitsschendingen en corruptie.
De ethische commissie van UNRWA verbindt stevige conclusies aan de eigen bevindingen:....
...
Het VN-Agentschap voor Palestijnse vluchtelingen verkeert in een diepe crisis nadat directeur Pierre Krähenbühl woensdag ontslag nam vanwege een onderzoek naar machtsmisbruik.
En nog een bedenking: zou het conflict israël, dat reeds meer dan 60 jaar woedt, niet al lang opgelost geweest zijn als de buitenlandse, wereldwijde financiering van hamas en andere terreurgroepen via de vn werd drooggelegd?
Deze oorlog kan blijven woekeren door financiering en bewapenen van deze palestijnse terroristen die enkel zullen stoppen als er geen Jood meer overblijft want hun doel is het bestaansrecht van de staat Israël ontnemen en het Joodse volk uitroeien.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
@ Ice : Net toen ik op het punt stond om Lars te antwoorden Ice, las ik uw repliek en toegegeven, min of meer hetzelfde wou ik schrijven. Het was mij een genoegen vast te stellen dat het grondiger en meer gedocumenteerd is, dan wat ik zelf beoogde. Mijn dank. 
-
Ice
Graag gedaan, figaretto.
Rechtvaardigheid gebiedt mij om gelul naast de kwestie, om hete hangijzers en de kern van discussie te omzeilen, lik op stuk te geven.
Wat juist is, is juist, punt, daar is niet aan te tornen.
Geen achterbaks gehuichel met dwaalsporen om door verwarring te zaaien het gelijk menen te kunnen halen.
Rechtvaardigheid gebiedt mij om gelul naast de kwestie, om hete hangijzers en de kern van discussie te omzeilen, lik op stuk te geven.
Wat juist is, is juist, punt, daar is niet aan te tornen.
Geen achterbaks gehuichel met dwaalsporen om door verwarring te zaaien het gelijk menen te kunnen halen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Dit zou er één kunnen zijn van "Comical Ali"
Natuurlijk verstop je je wapens waar niemand ze verwacht maar met medeweten van de VN dat durf ik toch te betwijfelen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Ice
DUH, E.T...unrwa is een afdeling van vn, dat betekent dat wat unrwa doet ook geweten is door vn en andersom...en meestal zelfs in sámenspraak beslist wordt..
...een no-brainer, amai...
Natuurlijk zal dat ten stelligste ontkend blijven worden en enkel uitkomen door een klokkenluider of een of andere vergeten 'memo' zoals al zo dikwijls het geval is geweest met allerlei doofpotten....en dán..... krijg je huichelaars die de klokkenluider in twijfel gaan trekken of de doofpot een 'complot' gaan noemen zodat de misdaad, waar het om gaat, vergeten wordt...
Ah, Wil, de vn heeft de raketten verstopt in hun scholen en unrwa heeft ze gevonden om dan af te schieten op israël? Hahaha...t wordt steeds mooier...
Natuurlijk zal dat ten stelligste ontkend blijven worden en enkel uitkomen door een klokkenluider of een of andere vergeten 'memo' zoals al zo dikwijls het geval is geweest met allerlei doofpotten....en dán..... krijg je huichelaars die de klokkenluider in twijfel gaan trekken of de doofpot een 'complot' gaan noemen zodat de misdaad, waar het om gaat, vergeten wordt...
Ah, Wil, de vn heeft de raketten verstopt in hun scholen en unrwa heeft ze gevonden om dan af te schieten op israël? Hahaha...t wordt steeds mooier...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Je hebt zo van die mensen die alles een verdachte bron vinden zolang het niet op de V(errotte)R(adio)T(elevisie) gezegd wordt maar dan kun je natuurlijk lang wachten.Lars schreef:
1 bron van twijfelachtig allooi... die bovendien nergens iets over verborgen wapens en raketten zegt.
Daar moeten we het mee doen...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Over welke 'bron van twijfelachtig allooi' heb je het nu, Lars? Toch niet over de UNRWA zélf, zeker want daar verwijst mijn link naar? De UNRWA vond per toeval de raketten in één van hun scholen en was dan verrast.
"Today, in the course of the regular inspection of its premises, UNRWA discovered rockets hidden in a vacant school in the Gaza Strip. (...) The school is situated between two other UNRWA schools that currently each accommodate 1,500 internally displaced persons."
"Today, in the course of the regular inspection of its premises, UNRWA discovered rockets hidden in a vacant school in the Gaza Strip. (...) The school is situated between two other UNRWA schools that currently each accommodate 1,500 internally displaced persons."

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Over de bron cidi.nlWil. schreef: ↑09 feb 2020, 20:25Over welke 'bron van twijfelachtig allooi' heb je het nu, Lars? Toch niet over de UNRWA zélf, zeker want daar verwijst mijn link naar? De UNRWA vond per toeval de raketten in één van hun scholen en was dan verrast.
Moest de UNRWA onder één hoedje spelen met Hamas, zouden ze zelf 'gevonden' wapentuig aangeven?
Ik dacht het niet.
Laatst gewijzigd door Lars op 09 feb 2020, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, dat zouden ze niet doen. Toch twee opmerkingen:
1. De UNRWA geeft hulp aan 'de Palestijnen' . Die hulp kan materieel en/of financieel zijn, maar hoe dan ook, het komt in een bak met verbonden vaten. Een deel van dat geld wordt gebruikt om wapenmateriaal mee te kopen. De Iraniërs geven die echt niet gratis weg. De PA (Pal. Autoriteit) geeft de terroristen uit eigen midden ook geld wanneer ze in de Israëlische gevangenis terechtkomen. Ze geeft de ouders geld wanneer die terroristen worden gedood. Dat is gedeeltelijk geld dat van de UNRWA komt. Het komt ook van alle landen die bijdragen aan die stichting, waaronder de EU (dus ons geld).
2. In gebouwen van de UNRWA worden raketten opgesteld en die organisatie weet van niks? Hoe geloofwaardig is dát?
1. De UNRWA geeft hulp aan 'de Palestijnen' . Die hulp kan materieel en/of financieel zijn, maar hoe dan ook, het komt in een bak met verbonden vaten. Een deel van dat geld wordt gebruikt om wapenmateriaal mee te kopen. De Iraniërs geven die echt niet gratis weg. De PA (Pal. Autoriteit) geeft de terroristen uit eigen midden ook geld wanneer ze in de Israëlische gevangenis terechtkomen. Ze geeft de ouders geld wanneer die terroristen worden gedood. Dat is gedeeltelijk geld dat van de UNRWA komt. Het komt ook van alle landen die bijdragen aan die stichting, waaronder de EU (dus ons geld).
2. In gebouwen van de UNRWA worden raketten opgesteld en die organisatie weet van niks? Hoe geloofwaardig is dát?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Daarnet was het "verbergen", nu is het al "opstellen".Wil. schreef: ↑09 feb 2020, 20:47Neen, dat zouden ze niet doen. Toch twee opmerkingen: