In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen,het regent, het waait en als het waar is zijn we in verwachting van een nieuwe storm. Het wordt deze keer een jongentje Dennis..
Dus onze loungeset blijft nog wat in living staan. Kwestie die niet te moeten gaan halen in de weide bij "ons" paard..En dat er veel wind is zie ik, want "ons" paard zijn staart waait en swiept van de ene kant naar de andere kant.
De vele plassen van de broeken worden duchtig bezocht van de vogels. De meeste zijn die vuile kauwen, en zeemeeuwen.
Verder niemand te zien. In de Speedy Gonzales stijl, trokken de kinderen met hun moeders/oma's naar school..
Straks boodschappen doen, en dit neemt gans onze voormiddag in beslag..
Bakker, Brantano schoenlinten halen, Aldi,Renmans, en Colruyt..Pfff dat allemaal dan weer uit de auto en zijn plaatsje geven..Niet te geloven wat er allemaal door de mond gaat.En het is zo'n klein gaatje..
Soit we gaan er maar aan beginnen sé.
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu:
weetnognie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie morgen iedereen
efkes in de rapte want we hebben het weer nogal druk vandaag
jadi veel succes met de boodschappen vandaag
en ik doe niet graag boodschappen in de regen en wind
maar wij moeten deze voormiddag alleen naar de apotheek omdat het dringend is en dan ga ik nog een beetje de boven kuisen en als ik niet gedaan krijg tegen de middag dan doe ik de rest in de late namiddag
en van die storm heeft de weerman gisteren op VTM gezegd dat het nog niet zeker is en het zou ook niet zo erg zijn als vorige zondag
Bekske hallooo
allé nu ga ik verder doen sè
want ik heb na de middag ook nog een afspraak bij de medische pedicure zodat mijn voetjes ook weer mooi verzorgd zullen zijn , want dat vind ik toch belangrijk
voor alle leutertjes nog een aangename donderdag
daaaaaag

efkes in de rapte want we hebben het weer nogal druk vandaag
jadi veel succes met de boodschappen vandaag
en ik doe niet graag boodschappen in de regen en wind
maar wij moeten deze voormiddag alleen naar de apotheek omdat het dringend is en dan ga ik nog een beetje de boven kuisen en als ik niet gedaan krijg tegen de middag dan doe ik de rest in de late namiddag
en van die storm heeft de weerman gisteren op VTM gezegd dat het nog niet zeker is en het zou ook niet zo erg zijn als vorige zondag
Bekske hallooo
allé nu ga ik verder doen sè
want ik heb na de middag ook nog een afspraak bij de medische pedicure zodat mijn voetjes ook weer mooi verzorgd zullen zijn , want dat vind ik toch belangrijk
voor alle leutertjes nog een aangename donderdag
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bert
Good morning

vlug vlug even goede morgen komen zeggen.
Ik kom straks nog wel even terug, maar nu even weinig tijd.
Tot dan.....

vlug vlug even goede morgen komen zeggen.
Ik kom straks nog wel even terug, maar nu even weinig tijd.
Tot dan.....
-
Bert
Hey leutertjes,
ik ben er terug. We mogen ook wel eens de eerste staan hé. Er is weinig kans daarvoor.
Moeder natuur zei dat het dringend was en wie ben ik om haar tegen te spreken hé....

Ja, we liggen aan de regen. En de wind is ook aanwezig.
En een nieuwe (lichtere) storm op komst. Hopelijk hebben ze gelijk en is
die inderdaad niet zo hevig als de voorgaande.
Met dit weer zal hier niet veel gebeuren, maar moet toch nog mijn home trainer verder verslijten.
Als ik er gewoon zit naar te kijken zal het niet veel nut hebben.
De schoolgaande jeugd zat goed ingeduffeld deze morgen. Dikke jassen en kappen op hun hoofd.
Verder is hier niet veel te zien
Ik mag gans de dag tegen het raam plakken maar buiten de auto's die passeren en enkele voetgangers
is er hier geen leven te zien. Saaie boel.
Misschien , als het weer wat beter zou zijn eens op bezoek bij broer deze namiddag.
Een mens moet toch iets doen.
Gisteren passeerde ik een weide met enkele ezeltjes in. Zeker een stuk of zes.
Mooie dieren, maar ze kunnen zo nukkig zijn hé.
Toen ik nog klein was had de boer die enkele kilometers verder woonde ook een paar zo'n beestjes.
Koppig dat die waren. En ambetant ook. Daar was niets mee aan te vangen.
Allé, ben weg, ga op mijn fiets springen.
Ik moet wel oppassen dat ik er aan de andere kant niet terug af val

ik ben er terug. We mogen ook wel eens de eerste staan hé. Er is weinig kans daarvoor.
Moeder natuur zei dat het dringend was en wie ben ik om haar tegen te spreken hé....
Ja, we liggen aan de regen. En de wind is ook aanwezig.
En een nieuwe (lichtere) storm op komst. Hopelijk hebben ze gelijk en is
die inderdaad niet zo hevig als de voorgaande.
Met dit weer zal hier niet veel gebeuren, maar moet toch nog mijn home trainer verder verslijten.
Als ik er gewoon zit naar te kijken zal het niet veel nut hebben.
De schoolgaande jeugd zat goed ingeduffeld deze morgen. Dikke jassen en kappen op hun hoofd.
Verder is hier niet veel te zien
Ik mag gans de dag tegen het raam plakken maar buiten de auto's die passeren en enkele voetgangers
is er hier geen leven te zien. Saaie boel.
Misschien , als het weer wat beter zou zijn eens op bezoek bij broer deze namiddag.
Een mens moet toch iets doen.
Gisteren passeerde ik een weide met enkele ezeltjes in. Zeker een stuk of zes.
Mooie dieren, maar ze kunnen zo nukkig zijn hé.
Toen ik nog klein was had de boer die enkele kilometers verder woonde ook een paar zo'n beestjes.
Koppig dat die waren. En ambetant ook. Daar was niets mee aan te vangen.
Allé, ben weg, ga op mijn fiets springen.
Ik moet wel oppassen dat ik er aan de andere kant niet terug af val
-
nog efkes tussendoor terwijl ik een koffietje drink
Bertje nog veel fietsplezier hoor
en hier is het ondertussen gestopt met regenen en het zonnetje is er ook al
dus als het bij jou ook opklaart dan kan je een luchtje gaan scheppen

Bertje nog veel fietsplezier hoor
en hier is het ondertussen gestopt met regenen en het zonnetje is er ook al
dus als het bij jou ook opklaart dan kan je een luchtje gaan scheppen

redpoppy - Moderator SeniorenNet
even ter info t.a.v hoshinkido,
privé berichten blijven privé en het is absoluut niet toegelaten die openbaar op het forum te plaatsen , beide berichten werden dan ook verwijderd
privé berichten blijven privé en het is absoluut niet toegelaten die openbaar op het forum te plaatsen , beide berichten werden dan ook verwijderd
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)
I
Seniorennet
I
-
Bert
Hey leutertjes,
ik had het lumineus idee om even een eind te gaan wandelen deze namiddag.
Niet ver, een uurtje maar.
Ik ben thuis gekomen als een verzopen kieken. Onderweg was het terug beginnen regenen.
Pfffffffffff.
Ik ben ook naar de PC winkel geweest om een tablet te kopen. Dat had ik eigenlijk nog te kort.
Zal wel moeten leren om daar mee te werken denk ik. Maar ik zal die pas eind volgende week hebben.
Het is weer killig en nat weer. Het word hier precies niet warm, al heb ik het bakje aan de muur
reeds een draai gegeven.
Morgen Valentijn voor wie dit nog ietwat kan of wil vieren.
Ben er geen echte fan van, maar mij vrouwtje weet dat wel. Maar we doen die dag wel iets speciaal.
Ofwel een uitgebreide koffie of een etentje.
Na al die jaren weten we wel wat we aan elkaar hebben hé.
Wat het zal worden moet nog beslist worden.
Nu eerst een boterham eten, zal dan nog wel eens langs komen als het nog niet gesloten is.

ik had het lumineus idee om even een eind te gaan wandelen deze namiddag.
Niet ver, een uurtje maar.
Ik ben thuis gekomen als een verzopen kieken. Onderweg was het terug beginnen regenen.
Pfffffffffff.
Ik ben ook naar de PC winkel geweest om een tablet te kopen. Dat had ik eigenlijk nog te kort.
Zal wel moeten leren om daar mee te werken denk ik. Maar ik zal die pas eind volgende week hebben.
Het is weer killig en nat weer. Het word hier precies niet warm, al heb ik het bakje aan de muur
reeds een draai gegeven.
Morgen Valentijn voor wie dit nog ietwat kan of wil vieren.
Ben er geen echte fan van, maar mij vrouwtje weet dat wel. Maar we doen die dag wel iets speciaal.
Ofwel een uitgebreide koffie of een etentje.
Na al die jaren weten we wel wat we aan elkaar hebben hé.
Wat het zal worden moet nog beslist worden.
Nu eerst een boterham eten, zal dan nog wel eens langs komen als het nog niet gesloten is.
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Wel Bert je bedoelt als een verzopen haan denk ik hahaha. En een tablet, valt goed mee hoor. Ik heb een iPad en nadien een smartphone. Gewoon goed leren vegen ipv klikken.
Ik was een verzopen kieken. Maar daar gaan we niet van dood hé. Lekker droge kleren aan en opgelost.
Hier vieren we Valentijn ook niet. Al jaren niet. Wij vinden beiden dat die gewoon commercieel gedoe is. Iedereen denkt het zijne erover natuurlijk.
Voor de verkoop komt het allemaal wel netjes hé aangesloten hé. Valentijn, dan vaderdag ofwel maart ofwel juni, Pasen, moederdag ofwel mei ofwel augustus, Haloween, Sint Maarten, Sint Niklaas, haloween, black friday, Cyber Monday, kerst en nieuwjaar, solden, autosalon, vakantiesalon,.... en ik vergeet er wel een paar denk ik en de volgorde is niet helemaal correct denk ik. En tussendoor verjaardagen van man/vrouw en kids en kleinkind. Kan financieel optellen als je daar allemaal aan mee doet.
Jadi boodschappen, ik morgen. En idd je staat er versteld van wat een mens elke week in huis haalt om te eten. Mijn boodschappenlijstje worden steeds langer
Bloemeke ja lekker verzorgde voetjes. Jij zal op wolkjes lopen
Zo leutertjes eten is klaar. Spaanse cassoulet, zelf gemaakt, smaakt goed af.
Ik was een verzopen kieken. Maar daar gaan we niet van dood hé. Lekker droge kleren aan en opgelost.
Hier vieren we Valentijn ook niet. Al jaren niet. Wij vinden beiden dat die gewoon commercieel gedoe is. Iedereen denkt het zijne erover natuurlijk.
Voor de verkoop komt het allemaal wel netjes hé aangesloten hé. Valentijn, dan vaderdag ofwel maart ofwel juni, Pasen, moederdag ofwel mei ofwel augustus, Haloween, Sint Maarten, Sint Niklaas, haloween, black friday, Cyber Monday, kerst en nieuwjaar, solden, autosalon, vakantiesalon,.... en ik vergeet er wel een paar denk ik en de volgorde is niet helemaal correct denk ik. En tussendoor verjaardagen van man/vrouw en kids en kleinkind. Kan financieel optellen als je daar allemaal aan mee doet.
Jadi boodschappen, ik morgen. En idd je staat er versteld van wat een mens elke week in huis haalt om te eten. Mijn boodschappenlijstje worden steeds langer
Bloemeke ja lekker verzorgde voetjes. Jij zal op wolkjes lopen
Zo leutertjes eten is klaar. Spaanse cassoulet, zelf gemaakt, smaakt goed af.
-
Bert
Wel Bert je bedoelt als een verzopen haan denk ik hahaha.
Ik zal het maar bij een verzopen kieken houden.
vooralleer ik nog eens ga wandelen.
Lenk, ik zal moeten zoeken hoe ik een app op die tablet krijg. Maar het zal wel lukken zeker?
Wie tips heeft mag die altijd doorsturen hoor. Ik zal jullie zeer dankbaar zijn.
Smakelijk nog. Spaanse cassoulet, de naam alleen doet het al lekker smaken.
Sorry maar ze hebben mij hier nodig. Een klein probleempje met de laptop.
Zal wel een fluitje van een cent zijn, maar ze roept altijd voor ze pijn heeft.
Leutertjes, tot latersss...
-
halloooo een goeie avond leutertjes allemaal
ik heb weer nieuwe voetjes sè en ze voelen heerlijk aan
ik had ook een teentje die serieus pijn deed omdat mijn nagel er in duwde en onze pedicure heeft daar eens serieus haar werk van gemaakt en het doet nu bijna geen pijn meer , dus ikke content hé
we hebben daarna ook nog wat boodschappen gedaan en zijn ook gaan tanken want ons wagentje had bijna geen drinken meer en ik heb geen goesting om hem te duwen hoor
morgen is het valentijn en das voor ons toch een reden om met ons tweetjes eens gezellig te gaan lunchen , anders doen we niks voor valentijn maar 's middags gaan we toch altijd gaan eten , en dat doen wij eens graag en we moeten ons geld toch aan iets uitgeven hé
lenk laat de cassoulet jullie maar smaken hoor en er zijn wel sommige dingen waar wij niet aan meedoen maar met valentijn gaan wij eens graag gezellig op restaurant
Bertje oeps een verzopen kieken , neem in 't vervolg maar een paraplu mee als het regent
je hebt natuurlijk altijd van die ijdeltuiten die met geen paraplu willen rondlopen en die denken dat een paraplu alleen maar voor vrouwen is maar daar heeft mijn ventje geen probleem mee en gelukkig is hij zo geen ijdeltuit
Sita niks van aantrekken hoor , het was nog eens een storm in een glas water
maar gelukkig is het goed opgelost door de moderators
marietteke , ghyra , omadina , miesje , jadi en Bekske
nog een gezellige avond verder
en nu ist tijd voor een warm badje sè
en daarna in mijn zetel voor de tv
daaaaaag

ik heb weer nieuwe voetjes sè en ze voelen heerlijk aan
ik had ook een teentje die serieus pijn deed omdat mijn nagel er in duwde en onze pedicure heeft daar eens serieus haar werk van gemaakt en het doet nu bijna geen pijn meer , dus ikke content hé
we hebben daarna ook nog wat boodschappen gedaan en zijn ook gaan tanken want ons wagentje had bijna geen drinken meer en ik heb geen goesting om hem te duwen hoor
morgen is het valentijn en das voor ons toch een reden om met ons tweetjes eens gezellig te gaan lunchen , anders doen we niks voor valentijn maar 's middags gaan we toch altijd gaan eten , en dat doen wij eens graag en we moeten ons geld toch aan iets uitgeven hé
lenk laat de cassoulet jullie maar smaken hoor en er zijn wel sommige dingen waar wij niet aan meedoen maar met valentijn gaan wij eens graag gezellig op restaurant
Bertje oeps een verzopen kieken , neem in 't vervolg maar een paraplu mee als het regent
je hebt natuurlijk altijd van die ijdeltuiten die met geen paraplu willen rondlopen en die denken dat een paraplu alleen maar voor vrouwen is maar daar heeft mijn ventje geen probleem mee en gelukkig is hij zo geen ijdeltuit
Sita niks van aantrekken hoor , het was nog eens een storm in een glas water
maar gelukkig is het goed opgelost door de moderators
marietteke , ghyra , omadina , miesje , jadi en Bekske
nog een gezellige avond verder
en nu ist tijd voor een warm badje sè
en daarna in mijn zetel voor de tv
daaaaaag

Sita

Bedankt voor de toelichtingen.
Als je een paar dagen niet langs bent gekomen kan je niet altijd volgen, hé
Ik kom gewoon iedereen nog een gezellige avond wensen
en voor straks een deugddoende nacht.
Marietteke, Bloemeke, Lenk, Miesje, Jadi, Ghyra, Bert en Bekske, tot later ...
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Meid ik snap het ook allemaal niet. Ik weet 1 ding ik vind het niet leuk.Sita schreef: ↑13 feb 2020, 20:38
Bedankt voor de toelichtingen.
Als je een paar dagen niet langs bent gekomen kan je niet altijd volgen, hé
Ik kom gewoon iedereen nog een gezellige avond wensen
en voor straks een deugddoende nacht.
Marietteke, Bloemeke, Lenk, Miesje, Jadi, Ghyra, Bert en Bekske, tot later ...
Slaapwel. Tot we elkaar lezen. Slaapwel