Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

14 feb 2020, 11:44

Je antwoordt naast de vraag (wat ik verwacht had).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 feb 2020, 12:31

DelaVega schreef:
14 feb 2020, 11:14

Samen met u wil ik meestappen in de door De Wever ingeslagen pad (het verarmen van de bevolking),
De Wever heeft geen pad, zijn opdrachtgever is Voka. Hij doet wat hem opgedragen wordt.
De resultaten van dat pad zijn prachtig voor de rijken maar desastreus voor de rest.
Dit kan geen optie zijn, laten wij verkiezingen houden.

Fred1950

14 feb 2020, 12:54

De Wever zou Vlaanderen 100 jaar terug willen flitsen naar een wereldje met een flamiganten bourgeoisie en een bevolking die verzuipt in de armoede.

Wil.

14 feb 2020, 12:55

Sof, toch ... tsss, tsss, tsss

Je verwart het snoeien door de tuinier met het omhakken van de bomen. 8)

Fred1950

14 feb 2020, 13:02

Het ANB is al kampioen in het omleggen van gezonde bomen ... :roll:

De tuinier mag al direct eens beginnen te snoeien in de pensioenen van de slippedragers , de partijfinanciering, de subsidies aan bedrijven , en wat nog allemaal aan cadeau's voor diegenen die het reeds breed hebben.

( ... en mijn naam is Fred Temmerman , oud collega "sof" leest hooguit nu en dan eens wat ik schrijf - en geeft feedback als ik het verkeerd heb )

Wil.

14 feb 2020, 14:11

Fred1950 schreef:

De tuinier mag al direct eens beginnen te snoeien in de pensioenen van de slippedragers , de partijfinanciering, de subsidies aan bedrijven , en wat nog allemaal aan cadeau's voor diegenen die het reeds breed hebben.
Akkoord dat er moet gesnoeid worden in bepaalde pensioenstelsels.
De partijfinanciering: er was een tijd dat de N-VA daarvoor vragende partij was, maar de anderen wilden dat niet. Daar moet je je dan bij neerleggen, hé? :lol:
Cadeau's ? bedoel je de toename van het besteedbaar budget ten gevolge van de taxshift? Een toename die het meest ten goede is gekomen aan de armsten in onze samenleving? Sof was vroeger een communist. Ga eens wat herbronnen, zou ik zeggen.

Afbeelding

Fred1950

14 feb 2020, 14:20

Wil. schreef:
14 feb 2020, 14:11
....
Cadeau's ? bedoel je de toename van het besteedbaar budget ten gevolge van de taxshift? Een toename die het meest ten goede is gekomen aan de armsten in onze samenleving? ....
De taxshift kom vooral ten goede aan de bedrijven die hun winst zagen verdubbelen , ZONDER maar één bijkomende investering, uitbreiding van het personeel of productiestijging. De taxshift is een "hangmat" voor de bedrijven.

Wil.

14 feb 2020, 14:52

Hoe is de verhouding privépersonen/bedrijven op het vlak van 'gunsten' die uit de taxshift zijn voortgekomen?
Aai ... moeilijke vraag, hé?

Winst verdubbelen? Welke bedrijven dan, allemaal of zelfs 'het gemiddelde bedrijf'? Echt? Je hebt daar waarschijnlijk wel een goede link voor die dat aantoont?

E.T.

14 feb 2020, 15:09

En hoeveel van het begrotingstekort is rechtstreeks te wijten aan die taks-shift :?:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

tokkio

14 feb 2020, 15:31

Fred1950 schreef:

( ... en mijn naam is Fred Temmerman , oud collega "sof" leest hooguit nu en dan eens wat ik schrijf - en geeft feedback als ik het verkeerd heb )
De tuinier mag al direct beginnen in het parlement,ze zorgen verdomme goed voor hun eigen,de vette varkens die niet weten dat een mager honger heeft,ze leven allemaal boven hun stand , maar dwingen de bevolking om nog zuiniger te zijn,betaald worden om niets te doen, en dan nog kappen op het werkvolk en zijn pensioentje,ze lichten een stukje van de sluier op wat ze allemaal verdienen maar er zit nog veel tussen in het schaduw gedeelte,en ze schamen zich er niet voor ,het land draait vierkant en ze blijven maar scheppen uit de honingpot. :evil:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~a241323c/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

14 feb 2020, 21:51

Volledig akkoord, maar ik vrees dat ge dan de PVDA als tuinier gaat mogen aanstellen ....

( en ondertussen heeft Geens zijn schup afgekuist en schuift alle schuld hiervan door naar de PS, lafaard gedrag van de bovenste plank ! )

petrol

15 feb 2020, 06:26

Zalig zijn de armen van geest.

sibarita

15 feb 2020, 12:28

In het openingsartikel van Jules 16 sept.2019 , beweert Mark Eyskens dat belgie opdoeken onmogelijk is ! Ooit zegde hij : belgie is een apenland, hij is minister van Staat en raadgever van de koning.

Begin vorige eeuw zijn Noorwegen en Zweden probleemloos gescheiden , twee talen , twee culturen etc gaan niet samen ! Beide landen worden nu als modelland omschreven !
Eind vorige eeuw de Tsjechen en Slovaken , de fluwelen scheiding .

Voor de kerst examens moest een kleinzoon de hoofdsteden van Europa leren, ik nam er een oude atlas bij uit mijn schooltijd , toen was het een, stuk gemakkelijker , alle balkan landen Yoegoslavie met Belgrado als hoofdstad. de kleinzoon moest nu alle nieuwe landen kennen en zweten op de hoofdstad van Slovenie : Ljubljana

Tweede strofe Vlaams Leeuw :

De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan:
De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan
.

Nu is het moment om de historische vergissing van 1830 ongedaan te maken en terug de Nederlanden één !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

E.T.

15 feb 2020, 12:40

De Nederlanden (terug) één!
Je kan van de Hollanders veel verwachten maar dat ze zo gek zouden zijn …
Blijven dromen jongens blijven dromen 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

boeffer

15 feb 2020, 12:47

Als ge nu nog niet weet dat men niet kan(mag) kiezen, zie maar eens naar tv, meteen is er het tegenovergestelde of tegenpool erbij.
En zo blijft de commerce draaien(met inbegrip van de slijtageslag).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk