Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

13 feb 2020, 11:10

dejules schreef:
13 feb 2020, 10:47
Wil. schreef:
13 feb 2020, 10:24
Oooooh, da's erg!
U moet vooral staren naar de grafiek vd werkzaamheidsgraad!
Vanaf 1 uur gewerkt per week zit je in die grafiek en het maakt niet uit of je netto-ontvanger zijt.
Blijven staren, makker!!
Ik kies mijn makkers zelf. Voorlopig zijt gij daar niet bij, kadeeke :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

13 feb 2020, 11:11

Wil schreef:
Oooooh, da's erg!
De vooruitgang staat niet stil. Sommigen willen mee en sommigen willen blijven steken in het verleden en kijken als een koe naar een voorbij razende trein.
Zalig dit nog te mogen meemaken, wij zijn bevoorrechte getuigen.

DelaVega

13 feb 2020, 12:11

Dicksy schreef:
13 feb 2020, 11:11
Wil schreef:
Oooooh, da's erg!
De vooruitgang staat niet stil. Sommigen willen mee en sommigen willen blijven steken in het verleden en kijken als een koe naar een voorbij razende trein.
Zalig dit nog te mogen meemaken, wij zijn bevoorrechte getuigen.
Er is veel vooruitgang. Maar niet elke vooruitgang betekend ook een verbetering. En veel van die vooruitgangen stellen ons voor nieuwe problemen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
dejules

13 feb 2020, 12:18

België bij traagste groeiers eurozone

https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... ce=dlvr.it

Iedereen is aan het werk maar onze economie groeit niet.
Wat is de oorzaak, iemand?

Wil.

13 feb 2020, 12:22

Je hebt het over belgië?

Geen woorden meer aan vuil maken. Dat is allemaal al uitgelegd.

Wil.

13 feb 2020, 12:23

DelaVega schreef:
13 feb 2020, 12:11
Er is veel vooruitgang. Maar niet elke vooruitgang betekend ook een verbetering. En veel van die vooruitgangen stellen ons voor nieuwe problemen.
Klopt. Maar het is typisch voor de mens dat hij doorheen de geschiedenis altijd problemen heeft moeten overwinnen. Hoe denk je dat het was, 100 jaar geleden? Eerst de Wereldoorlog en onmiddellijk daarna de Spaanse griep met 50 miljoen doden.
dejules

13 feb 2020, 12:44

Wil. schreef:
13 feb 2020, 12:23
Klopt. Maar het is typisch voor de mens dat hij doorheen de geschiedenis altijd problemen heeft moeten overwinnen. Hoe denk je dat het was, 100 jaar geleden? Eerst de Wereldoorlog en onmiddellijk daarna de Spaanse griep met 50 miljoen doden.
Die doden en de verwoeste industriële capaciteit losten het probleem (tijdelijk) op.
De opkomst vd stoommachine veroorzaakte een enorme stijging vd productiviteit die arbeid schaars maakte. Gelukkig ontstond er een enorme nieuwe markt in Amerika die dit GEDEELTELIJK opving.
De transitie naar de economie 4.0 : niemand weet hoelang die gaat duren noch wat de gevolgen zullen zijn.
Vast staat dat je die verloren arbeidsplaatsen niet kunt vervangen door gesubsidieerde jobs want dan wordt bijna elke Belg ambtenaar.
Belangrijke vraag : hoe gaan wij onze sociale zekerheid financieren. Alvast niet door belastingen op menselijke arbeid want die wordt marginaal.
Laatst gewijzigd door dejules op 13 feb 2020, 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

13 feb 2020, 12:53

Wil. schreef:
13 feb 2020, 12:22
Je hebt het over belgië?

We kunnen het ook hebben over Antwerpen met zijn dubbele werkloosheidscijfers, makker.

Wil.

13 feb 2020, 13:01

Uw tweede aanvraag om in mijn kring van makkers opgenomen te worden, is ook afgewezen, Julleke.

De antwoorden zijn al gegeven. Herkauwen.
dejules

13 feb 2020, 13:34

voorn schreef:
03 feb 2020, 16:09
CG power Systems een transformatoren firma uit Mechelen failliet
520 mensen op straat door financiële fraude in India.
Dit onderwerp werd vandaag besproken in het Vlaams Parlement commissie werk en economie.
1/ dit bedrijf is winstgevend maar werd door de overnemer in India leeggezogen
2/ de mensen zijn als gevolg vh faillissement ontslagen dwz zij hebben nog loon tegoed, vakantiegeld, etc etc en zij krijgen niet de gebruikelijke ontslagvergoedingen (de meeste werknemers hebben een zeer lange anciënniteit). Dus die mensen willen asap ander werk omdat ze geen loon etc ontvangen hebben. Het ontslag heeft financieel vreselijk ingehakt op die gezinnen.
3/ er zijn kandidaat overnemers (waarschijnlijk voor slechts een gedeelte vh bedrijf) maar die overname is enkel interessant als alle begeerde profielen ook overgenomen kunnen worden. Gezien puntje 2/ is dat dus zeer twijfelachtig.

Lars

13 feb 2020, 14:37

dejules schreef:
13 feb 2020, 12:18
België bij traagste groeiers eurozone

https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... ce=dlvr.it

Iedereen is aan het werk maar onze economie groeit niet.
Wat is de oorzaak, iemand?
Beloof je rustig te blijven als ik het u zeg?
dejules

18 feb 2020, 01:45

Het zijn spannende uren voor de 670 Belgische werknemers van de Nederlandse winkelketen Blokker.
Dinsdag om 10.30 uur organiseert de directie een bijzondere ondernemingsraad. Rond 13 uur volgt een aankondiging voor het personeel. Michiel Witteveen - de topman en eigenaar van het Nederlandse moederbedrijf Mirage Retail - zakt speciaal naar België af.
Het bedrijf wou maandag niets kwijt, maar waarnemers en vakbonden vrezen het ergste.
'We verwachten dat opnieuw jobs verloren gaan en winkels sluiten', zegt vakbondsvrouw Inge De Beule (BBTK).
'Het is zelfs niet ondenkbaar dat Blokker al zijn Belgische winkels sluit.'

De Tijd
Laatst gewijzigd door dejules op 18 feb 2020, 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

18 feb 2020, 07:15

’ Wie goed kijkt naar platforms als Amazon, begrijpt dat Blokker geen keus heeft: saneren en aanpassen, anders is het einde oefening’

Weer een bedrijf dat te laat beseft dat ze de digitale trein gemist hebben en dat proberen ze nu in te halen.

Lars

18 feb 2020, 07:53

Wie zal de Blokker missen?
Iemand?
dejules

18 feb 2020, 13:15

dejules schreef:
18 feb 2020, 01:45
Het zijn spannende uren voor de 670 Belgische werknemers van de Nederlandse winkelketen Blokker.
Dinsdag om 10.30 uur organiseert de directie een bijzondere ondernemingsraad. Rond 13 uur volgt een aankondiging voor het personeel. Michiel Witteveen - de topman en eigenaar van het Nederlandse moederbedrijf Mirage Retail - zakt speciaal naar België af.
Het bedrijf wou maandag niets kwijt, maar waarnemers en vakbonden vrezen het ergste.
'We verwachten dat opnieuw jobs verloren gaan en winkels sluiten', zegt vakbondsvrouw Inge De Beule (BBTK).
'Het is zelfs niet ondenkbaar dat Blokker al zijn Belgische winkels sluit.'

De Tijd
Blokker bestaat niet meer en wordt overgenomen en wordt een discountformule.
De nieuwe overnemer gaat Chinese brol aanbieden (zoals bij Action).
Na 12 maanden komt er een evaluatie.
Of de huidige werknemers aan dezelfde voorwaarden kunnen blijven werken is nog niet bekend.