Jobs - Jobs - Jobs
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik kies mijn makkers zelf. Voorlopig zijt gij daar niet bij, kadeeke

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De vooruitgang staat niet stil. Sommigen willen mee en sommigen willen blijven steken in het verleden en kijken als een koe naar een voorbij razende trein.Wil schreef:
Oooooh, da's erg!
Zalig dit nog te mogen meemaken, wij zijn bevoorrechte getuigen.
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Er is veel vooruitgang. Maar niet elke vooruitgang betekend ook een verbetering. En veel van die vooruitgangen stellen ons voor nieuwe problemen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
dejules
België bij traagste groeiers eurozone
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... ce=dlvr.it
Iedereen is aan het werk maar onze economie groeit niet.
Wat is de oorzaak, iemand?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Klopt. Maar het is typisch voor de mens dat hij doorheen de geschiedenis altijd problemen heeft moeten overwinnen. Hoe denk je dat het was, 100 jaar geleden? Eerst de Wereldoorlog en onmiddellijk daarna de Spaanse griep met 50 miljoen doden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Die doden en de verwoeste industriële capaciteit losten het probleem (tijdelijk) op.
De opkomst vd stoommachine veroorzaakte een enorme stijging vd productiviteit die arbeid schaars maakte. Gelukkig ontstond er een enorme nieuwe markt in Amerika die dit GEDEELTELIJK opving.
De transitie naar de economie 4.0 : niemand weet hoelang die gaat duren noch wat de gevolgen zullen zijn.
Vast staat dat je die verloren arbeidsplaatsen niet kunt vervangen door gesubsidieerde jobs want dan wordt bijna elke Belg ambtenaar.
Belangrijke vraag : hoe gaan wij onze sociale zekerheid financieren. Alvast niet door belastingen op menselijke arbeid want die wordt marginaal.
Laatst gewijzigd door dejules op 13 feb 2020, 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Dit onderwerp werd vandaag besproken in het Vlaams Parlement commissie werk en economie.
1/ dit bedrijf is winstgevend maar werd door de overnemer in India leeggezogen
2/ de mensen zijn als gevolg vh faillissement ontslagen dwz zij hebben nog loon tegoed, vakantiegeld, etc etc en zij krijgen niet de gebruikelijke ontslagvergoedingen (de meeste werknemers hebben een zeer lange anciënniteit). Dus die mensen willen asap ander werk omdat ze geen loon etc ontvangen hebben. Het ontslag heeft financieel vreselijk ingehakt op die gezinnen.
3/ er zijn kandidaat overnemers (waarschijnlijk voor slechts een gedeelte vh bedrijf) maar die overname is enkel interessant als alle begeerde profielen ook overgenomen kunnen worden. Gezien puntje 2/ is dat dus zeer twijfelachtig.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Beloof je rustig te blijven als ik het u zeg?dejules schreef: ↑13 feb 2020, 12:18België bij traagste groeiers eurozone
-
dejules
Het zijn spannende uren voor de 670 Belgische werknemers van de Nederlandse winkelketen Blokker.
Dinsdag om 10.30 uur organiseert de directie een bijzondere ondernemingsraad. Rond 13 uur volgt een aankondiging voor het personeel. Michiel Witteveen - de topman en eigenaar van het Nederlandse moederbedrijf Mirage Retail - zakt speciaal naar België af.
Het bedrijf wou maandag niets kwijt, maar waarnemers en vakbonden vrezen het ergste.
'We verwachten dat opnieuw jobs verloren gaan en winkels sluiten', zegt vakbondsvrouw Inge De Beule (BBTK).
'Het is zelfs niet ondenkbaar dat Blokker al zijn Belgische winkels sluit.'
De Tijd
Dinsdag om 10.30 uur organiseert de directie een bijzondere ondernemingsraad. Rond 13 uur volgt een aankondiging voor het personeel. Michiel Witteveen - de topman en eigenaar van het Nederlandse moederbedrijf Mirage Retail - zakt speciaal naar België af.
Het bedrijf wou maandag niets kwijt, maar waarnemers en vakbonden vrezen het ergste.
'We verwachten dat opnieuw jobs verloren gaan en winkels sluiten', zegt vakbondsvrouw Inge De Beule (BBTK).
De Tijd
Laatst gewijzigd door dejules op 18 feb 2020, 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Blokker bestaat niet meer en wordt overgenomen en wordt een discountformule.dejules schreef: ↑18 feb 2020, 01:45Het zijn spannende uren voor de 670 Belgische werknemers van de Nederlandse winkelketen Blokker.
De Tijd
De nieuwe overnemer gaat Chinese brol aanbieden (zoals bij Action).
Na 12 maanden komt er een evaluatie.
Of de huidige werknemers aan dezelfde voorwaarden kunnen blijven werken is nog niet bekend.