PS is incontournabel.
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Paul Magnette (PS) is gevlucht voor zijn verantwoordelijkheid. Er was een entente tussen de N-VA,de PS en CD&V. We stonden op het punt dat we aan elkaar hadden toegegeven dat België een fundamentele omvorming nodig heeft. Maar Magnette heeft dat niet durven te verdedigen tegen zijn achterban en heeft een dictaat gesteld: ‘We gaan nog een paar jaar aanmodderen met een linkse regering.’ We zullen er dan binnen vier jaar nog wat slechter voor staan.’
-
dejules
Nog slechter dan de puinhoop van 12.000.000.000 Euro die de N-VA heeft achtergelaten is niet mogelijk.
De volgende regering moet die puinhoop oplossen. Je kan toch niet verwachten dat die dat doen samen met de veroorzakers van die shithoop?!
Laat ons terug verkiezingen houden zodat we met die schuldenmakers kunnen afrekenen!
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Onze opinie. Het is ver gekomen dat de voorzitter van een Vlaams-nationalistische partij bijna smeekt om België te besturen met zijn aartsvijand
Als Bart De Wever na maanden stilte als een duiveltje uit een doosje komt, dan is het meestal prijs. Neen, hij wilde geen woord kwijt over de nota van Koen Geens (CD&V). Maar vervolgens klapte hij wel uit de biecht. Selectieve discretie, noemen we dat. Wat hem het beste uitkomt, natuurlijk. Volgens De Wever zagen, naast zijn eigen N-VA, ook CD&V én PS het licht: zo kan het land niet verder eroderen, een hervorming is nodig. ‘Terzake’-anker Kathleen Cools geloofde haar oren niet. Paul Magnette die op dezelfde lijn zat? Zeer zeker, klonk het, maar hij pleegde een laffe vaandelvlucht uit schrik voor de achterban.
Je lacht u bijna kriek wat je dagelijks leest . Moeten dik vel hebben omdat allemaal te lezen op hun nuchtere maag politiekers ( Maar zit wel waarheid in , wat ze schrijven ) Zijn al de apothekers aan aflopen voor Imodium
Omdat ze geen federale regering op poten krijgen wat hun te wachten staat , als er nieuwe verkiezingen boven hun hoofd hangen !! Waren alleen vergeten , dat ze al maanden kat en muisspel aan spelen zijn , en dat zouden werknemers moeten doen , denk dat snel c4 klaar ligt en dat kan allemaal in de politiek .
Als Bart De Wever na maanden stilte als een duiveltje uit een doosje komt, dan is het meestal prijs. Neen, hij wilde geen woord kwijt over de nota van Koen Geens (CD&V). Maar vervolgens klapte hij wel uit de biecht. Selectieve discretie, noemen we dat. Wat hem het beste uitkomt, natuurlijk. Volgens De Wever zagen, naast zijn eigen N-VA, ook CD&V én PS het licht: zo kan het land niet verder eroderen, een hervorming is nodig. ‘Terzake’-anker Kathleen Cools geloofde haar oren niet. Paul Magnette die op dezelfde lijn zat? Zeer zeker, klonk het, maar hij pleegde een laffe vaandelvlucht uit schrik voor de achterban.
Je lacht u bijna kriek wat je dagelijks leest . Moeten dik vel hebben omdat allemaal te lezen op hun nuchtere maag politiekers ( Maar zit wel waarheid in , wat ze schrijven ) Zijn al de apothekers aan aflopen voor Imodium
Omdat ze geen federale regering op poten krijgen wat hun te wachten staat , als er nieuwe verkiezingen boven hun hoofd hangen !! Waren alleen vergeten , dat ze al maanden kat en muisspel aan spelen zijn , en dat zouden werknemers moeten doen , denk dat snel c4 klaar ligt en dat kan allemaal in de politiek .
-
Er moet bespaard worden.Of nee schulden maken zodat de burger niet in de armoede terecht komt.Of nee afrekenen met die schuldenmakers en volop toch besparen zodat iedereen in armoede gestort wordt.dejules schreef: ↑18 feb 2020, 08:15Nog slechter dan de puinhoop van 12.000.000.000 Euro die de N-VA heeft achtergelaten is niet mogelijk.
De volgende regering moet die puinhoop oplossen. Je kan toch niet verwachten dat die dat doen samen met de veroorzakers van die shithoop?!
Laat ons terug verkiezingen houden zodat we met die schuldenmakers kunnen afrekenen!
Wat zal het nu worden idioot???
-
dejules
Het is duidelijk waar er moet bespaard worden.
Ons overheidsbeslag ligt 10% BBP hoger tov van gidsland Nederland nl 44.000.000.000 € recurrent.
-
Er moet bespaard worden, dat is dus duidelijk.
Dus dan kan je weer komen janken dat iedereen door besparingen in de armoede beland en de sociale zekerheid afgebroken wordt.
Ge zit uw eigen hier met uw FC Trollenburg kameraden constant tegen te spreken.
Linkse idioten !!!
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Klinkt goed. Vooral aan de toog.
Graag jouw bepaling van 'welzijn' en 'welvaart' en vooral hoe je dat meet. Als 'ingenieur' moet het principe meten is weten je toch na aan het hart liggen, zou ik denken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
2014: De Wever wil dat men hem later afrekent op toestand begroting.petrol schreef: ↑18 feb 2020, 09:42Er moet bespaard worden, dat is dus duidelijk.
Dus dan kan je weer komen janken dat iedereen door besparingen in de armoede beland en de sociale zekerheid afgebroken wordt.
Ge zit uw eigen hier met uw FC Trollenburg kameraden constant tegen te spreken.
Linkse idioten !!!
Na 5 jaar Zweeds recept (met zware inspanning van gewone M/V & ontspanning bij rijken) gaapt krater van 12 miljard Euro.
De Wever smeekt nu om verantwoordelijkheid te nemen.
Geef ons nieuwe verkiezingen zodat we met De Wever kunnen afrekenen!
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
@ Wil Klinkt goed. Vooral aan de toog.
Daarvoor moet je geen bezoek brengen aan taverne's of bruine kroegen .
Denk dat iedereen wel weet wat er aan gebeuren is .
Als je dan toch beter weet waarom geef je u niet aan , en staat ze bij om regering te vormen
Wat ben je met tabellen als ze niks waarmaken , is gemakkelijk iemand inschakelen en onderzoeken doen
maar wat hebben ze daar al mee bereikt , wacht er nog altijd op .
Er is niemand die weet wat er volgend jaar gaat gebeuren !! Hoe kunnen ze dan begroting opmaken verklaar me dat eens .Weet jij wat er dit jaar op u gaat afkomen , ik weet dat niet kan goed en kan slecht aflopen .
Daarvoor moet je geen bezoek brengen aan taverne's of bruine kroegen .
Denk dat iedereen wel weet wat er aan gebeuren is .
Als je dan toch beter weet waarom geef je u niet aan , en staat ze bij om regering te vormen
Wat ben je met tabellen als ze niks waarmaken , is gemakkelijk iemand inschakelen en onderzoeken doen
maar wat hebben ze daar al mee bereikt , wacht er nog altijd op .
Er is niemand die weet wat er volgend jaar gaat gebeuren !! Hoe kunnen ze dan begroting opmaken verklaar me dat eens .Weet jij wat er dit jaar op u gaat afkomen , ik weet dat niet kan goed en kan slecht aflopen .
-
Goede analyse gehoord van BDW in Terzake:
Magnette beseft heel goed dat belgië niet meer werkt zoals het nu gestructureerd is. Hij weet dat een grote omvorming noodzakelijk is. Alleen ... hij heeft niet de moed om dat ook aan zijn achterban te zeggen. Daar heeft hij jarenlang (samen met Di Ripo) verkondigd dat het ingeslagen (linkse) pad verder moet bewandeld worden. Nu zou hij de waarheid moeten gaan vertellen. Dat wil hij niet; dat durft hij niet. Want de nog linksere PTB en Ecolo hijgen constant in zijn nek.
Wat heeft dat linkse parcours eigenlijk al bereikt in Wallonië?
- de werkzaamheidsgraad ligt er meer dan 10% lager dan in Vlaanderen.
- de werkloosheid ligt er een stuk hoger dan in Vlaanderen
- een begrotingsevenwicht is een verre onbereikbare droom in Wallonië
- 21% van de bevolking leeft onder de armoededrempel in 2-oudergezinnen. Bij 1-oudergezinnen is het 47%
CHIFFRES-CLÉS DE LA WALLONIE – EDITION 2018
Zonder Vlaanderen is Wallonië dood. Een begrafenis zonder bloemen.
Magnette beseft heel goed dat belgië niet meer werkt zoals het nu gestructureerd is. Hij weet dat een grote omvorming noodzakelijk is. Alleen ... hij heeft niet de moed om dat ook aan zijn achterban te zeggen. Daar heeft hij jarenlang (samen met Di Ripo) verkondigd dat het ingeslagen (linkse) pad verder moet bewandeld worden. Nu zou hij de waarheid moeten gaan vertellen. Dat wil hij niet; dat durft hij niet. Want de nog linksere PTB en Ecolo hijgen constant in zijn nek.
Wat heeft dat linkse parcours eigenlijk al bereikt in Wallonië?
- de werkzaamheidsgraad ligt er meer dan 10% lager dan in Vlaanderen.
- de werkloosheid ligt er een stuk hoger dan in Vlaanderen
- een begrotingsevenwicht is een verre onbereikbare droom in Wallonië
- 21% van de bevolking leeft onder de armoededrempel in 2-oudergezinnen. Bij 1-oudergezinnen is het 47%
CHIFFRES-CLÉS DE LA WALLONIE – EDITION 2018
Zonder Vlaanderen is Wallonië dood. Een begrafenis zonder bloemen.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Toen ik het vanmorgen las in De Tijd stelde ik mij al de vraag hoelang het zou duren voor ze over de taalgrens nog maar eens in een kramp gaan schieten en hoelang het gaat duren voor er een reactie van Magnette komt.Wil schreef:
Goede analyse gehoord van BDW in Terzake:
Momenteel nog niks gehoord van die kant, dus ik denk dat BDW de juiste snaar geraakt heeft.
-
dejules
1/ De werkzaamheidsgraad in FTE is voor het Waals gewest dezelfde als die van gidsland Nederland.
2/ De werkloosheid in het Waals gewest is van dezelfde orde als die in Antwerpen waar De Wever burgemeester is.
De Wever laat 2 stenen vechten.
Geef ons nieuwe verkiezingen zodat wij met die man en zijn partij kunnen afrekenen!
-
Ik heb Vlaanderen met Wallonië vergeleken, want daarover gaat dit draadje.
Een gewest vergelijken met een stad? Logisch denken is niet aan iedereen gegeven. Je kunt beter. Blijven oefenen!2/ De werkloosheid in het Waals gewest is van dezelfde orde als die in Antwerpen waar De Wever burgemeester is.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Welzijn betekent o.a. dat men zich veilig en comfortabel kan verplaatsen, dus dat de auto-en fietswegen er deftig bijliggen. Het betekent ook dat men zich snel kan verplaatsen zonder in de file te staan ( wat veel geld kost ). Het beleid heeft op die punten al helemaal de bal misgeslagen door het openbaar vervoer te verzieken en dus alle alternatieven voor de auto links te laten liggen. Brussel doet het hééél véééél beter op dat gebied, maar goed, de flamiganten weten alles vééél beter.
Welvaart betekent dat men niet in de armoede dreigt terecht te komen door veel te hoge energiefacturen waarmee de burger de subsidies aan de windmolen en zonnepaneel boeren moet betalen, en aan de veel te hoge telecom facturen. Dit alles ligt in de lijn om geld van de burgers naar aandeelhouders te transfereren. Welvaart betekent ook dat men de huizenprijzen onder controle moet willen houden, en als dat niet lukt, dat men zelf voor sociale woningen moet zorgen. Uiteraard past dit niet in het N-VA plaatje als die ook al in het immobiliën wereldje rijk willen worden.
Geen goesting misschien om eens op mijn vraag hierna in te gaan ?
Fred1950 schreef: ↑17 feb 2020, 23:49Wil. , hebt ge toevallig geen grafiekje liggen van hoeveel miljarden er jaarlijks vanuit de parking naar Antwerpen transfereren ? Ik denk toevallig aan de grootste werkloosheidscijfers van Vlaanderen, aan Oosterweel, de subsidies aan de gas-en petrolboeren. Enfin, maak eens de rekening wat Antwerpen allemaal niet moet bijdragen aan staatsuitgaven.