In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, buiten vitamine D tekort, was de bloeduitslag dan goed. Heel fijn om te lezen.
En een kilo eraf , ja toch wel. Mijn pneumologe was diegene die erop drukte bij te komen omdat mijn BMI net iets te laag was. Maar met die kilo erbij, voel ik me echt niet goed in mijn vel. Wat mijn gewicht en figuur betreft, heb ik nogal een vertekend zelfbeeld. Komt nog uit mijn jeugd. Niets aan te doen.
Vandaag licht HH en me vooral focussen op een grote was en dito strijk. Heb zaterdag niet kunnen strijken en die ligt nu nog in de mand te wachten op een strijkbeurt + dan de was van vandaag. Ben dat niet gewoon, zo'n overvolle wasmand( en). Gisteren wel de dekbedden al gestreken. Ook nog gaan wandelen met Matice en daarna gewoon doorstrijken tot alles gedaan is. Ook nog de overvolle vaatwasser leegmaken.
Manlief was gisteren pas om 21.30 thuis. Kreeg om 19.30 H nog een berichtje van hem dat ik me niet ongerust moest maken , want dat hij nog steeds in vergadering zat. Vandaag zou hij vroeger thuis zijn.
Heb al 2 machines " handwas" gedaan, doe dat op wolwasprogramma of op zijdewasprogramma. Die wasjes hangen al op het droogrek. Nu is er een gewone machine aan het draaien.
Ga eens terug in actie schieten.
Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een heel mooie woensdag.
Liefs en een knuffel voor diegenen die er eentje nodig hebben.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: ja, die spar is weg en in de plaats staat een krentenboompje.Heb al gedacht om terug zo'n boompje te kopen , om te planten op de plaats waar we stormschade hebben gehad.
Heb al vensters gekuist deze voormiddag.Als de zon erop scheen , zag je wel dat ze een beurt nodig hadden.
Manlief was ondertussen nog even in de tuin bezig, heeft al nieuwe aarde in de serre gedaan.Binnenkort kunnen we terug starten
.Dan beginnen we met slaplantjes en bloemkoolplantjes in de serre, dat zijn altijd de eerste groenten.Maar ik ga minder bloemkool zetten , er zitten er nog in de diepvries.
Straks eens een kleine fietstocht maken , is al heel lang geleden.Sinds we Spaanse woef hebben, gaan we meestal wandelen.Maar nu, het zonnetje schijnt hier mooi, zijn we toch eens weg.We hebben een route waarbij we op minder dan 1 uurtje thuis zijn, dus da's niet ver en ook heel landelijk.
Dames, tot morgen allemaal.
MM: ja, die spar is weg en in de plaats staat een krentenboompje.Heb al gedacht om terug zo'n boompje te kopen , om te planten op de plaats waar we stormschade hebben gehad.
Heb al vensters gekuist deze voormiddag.Als de zon erop scheen , zag je wel dat ze een beurt nodig hadden.
Manlief was ondertussen nog even in de tuin bezig, heeft al nieuwe aarde in de serre gedaan.Binnenkort kunnen we terug starten
Straks eens een kleine fietstocht maken , is al heel lang geleden.Sinds we Spaanse woef hebben, gaan we meestal wandelen.Maar nu, het zonnetje schijnt hier mooi, zijn we toch eens weg.We hebben een route waarbij we op minder dan 1 uurtje thuis zijn, dus da's niet ver en ook heel landelijk.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een goede avond aan alle seizoentjes,
Heb net de vuilzak en het papier buiten gezet,
het was al aan 't regenen...en die wind stopt ook niet...
anjelierken, een toerke fietsen ... jammer dat ik het niet meer durf
mijn draainissen laten het niet meer toe en ik wil niet vallen
en iets breken, dan ben ik verder van huis en een last voor anderen
De drukte op de weg laat het hier ook niet toe,
we hebben niet overal fietspaden
Geniet ervan zolang je kan zeker op een mooie dag als vandaag
Slaapwel allemaal en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vroege dag vandaag. Gimly is aan het eten. Hij bleef rond zijn etensplek draaien. Is gisterenavond naast mij in bed gekropen aan het hoofdeinde en snorde in mijn oor. hij is nog redelijk lang blijven liggen tot ik het lampje aan mijn bed moest aansteken om naar de badkamer te gaan. Toen ik terugkeerde zat hij daar. heb hem een aaitje gegeven en gevraagd of hij ook in de badkamer wilde. dan is ie denkelijk terug naar beneden gegaan. het was 5 uur en ventje was al wakker. mijn buik was aan het grommen. aangezien ik ook wakker was, zodra de verwarming aansloeg is ventje zijn eetkamer gaan poetsen. ik ben naar beneden gegaan en het was van: Miauw, ik heb honger!
ventje vertrekt dadelijk naar zijn werk. vanavond spaghetti van de frituur. vanmiddag bami-kip in curry.
Ik deed gisteren een update van mijn gsm maar ik heb 3 x de verkeerde pin ingedrukt en de puk had ik ook niet meer. dat kaartje dat aan de foto van Gimly lag op het kastje cd's is verdwenen. Ventje heeft een paar uur over en gaat dan dat euvel oplossen. hij heeft het ook al tegengekomen, juist als 'em van wacht was. En ik was er zeker van dat het wel degelijk die cijfers waren. vanavond heb ik hem dan terug. onderwijl gaat ventje dan naar de landlijn moeten bellen. spelletjes staan op de tablet en ik ben een nieuw boek begonnen. het vorige, ik had de dader juist, maar om de verkeerde reden. het volgende boek heet: een ander leven en is van een franse auteur Julien Sandrel.
Benieuwd hoe die me gaat bevallen.
HVT: eigenaars van Poesiekat geen tekentang? of denken ze dat jij het gaat oplossen?
Clive: dat vertekend beeld heb ik ook en nu nog meer. Menopauzekilo's zijn hardnekkig. ik zie elke 'lovehandel' als iets dat er niet moet zijn, idem mijn buik en vooruitstekende maag door de pillen.
ik ben een appelmodel, moest het peer geweest zijn dan had ik mss minder opmerkingen gehad van " verlies maar 20 kilo ander sta je voor schut op elke trouwfoto"
ik denk dat als het een profesionele fotograaf zal zijn ik een woordje ga hebben en ga vragen die 20 kilo er af te fotoshoppen. Ventje's collega is dikker dan ik maar ook groter. en zij geeft daar niet zo om.
elke vakantie komt ze toch 2 à 3 kilo bij en kan dan niet meer in uniform. ventje heeft een nieuwe riem in zijn uniformbroek moeten steken, anders zakt die nog verder af.
op mijn weegschaal blijft een getal staan en dat zakt niet. en moeder is dan fier dat ze maar 45 kilo meer weegt en in een maat S kan.
Oma C: in engeland was er zelfs geen enkel fietspad waar wij woonden. wilde je fietsen stond dat gelijk aan zelfmoord. in Londen zijn er fietspaden maar dat is voor de fietskoeriers.( die zich daar in de spits niets van aan trekken)
ga vandaag al mijn pillendoosjes op orde steken. er is maar een klein afwasje. Dan nog een keer een goeie mopbeurt na de doorgang van een haarbalperiode.
Koffie 2 staat klaar. Gimly zocht naar zijn waterpot op tafel maar Ir. heeft die weggenomen. hij drinkt toch aan zijn etenspot.
ben weer een reis naar de tropen aan het maken, vannacht ook 2 x.
als mijn koffie op is, de boerderij doen. had gisteren een lastige boot. en verder: de schuur is vol, de silo is vol. gisteren ook klondike gedaan.moet nog 2 levels omhoog daar voor ik een extra hoofdstuk kan meespelen. ventje zit natuurlijk al verder.
Morgen moet ventje eerst op zending en dan terug naar huis om verder te werken. hij doet de boodschappen in de carref. aan Media- markt want daar heb ik mijn gsm gekocht. hij was van plan hamburgers van de Quick mee te nemen maar die zijn al koud tegen dat hij thuis is. Zou anders wel smaken, 'n cheesburgerke.
ga straks nadat ik hnet wereldnieuws gelezen heb eens bij Loïc zoeken naar een recept voor osso bucco. ventje wil het op de wijze van dat parelhoentje, net zoals we de kip ook zo klaargemaakt hebben.
Fijne dag seizoentjes!
vroege dag vandaag. Gimly is aan het eten. Hij bleef rond zijn etensplek draaien. Is gisterenavond naast mij in bed gekropen aan het hoofdeinde en snorde in mijn oor. hij is nog redelijk lang blijven liggen tot ik het lampje aan mijn bed moest aansteken om naar de badkamer te gaan. Toen ik terugkeerde zat hij daar. heb hem een aaitje gegeven en gevraagd of hij ook in de badkamer wilde. dan is ie denkelijk terug naar beneden gegaan. het was 5 uur en ventje was al wakker. mijn buik was aan het grommen. aangezien ik ook wakker was, zodra de verwarming aansloeg is ventje zijn eetkamer gaan poetsen. ik ben naar beneden gegaan en het was van: Miauw, ik heb honger!
ventje vertrekt dadelijk naar zijn werk. vanavond spaghetti van de frituur. vanmiddag bami-kip in curry.
Ik deed gisteren een update van mijn gsm maar ik heb 3 x de verkeerde pin ingedrukt en de puk had ik ook niet meer. dat kaartje dat aan de foto van Gimly lag op het kastje cd's is verdwenen. Ventje heeft een paar uur over en gaat dan dat euvel oplossen. hij heeft het ook al tegengekomen, juist als 'em van wacht was. En ik was er zeker van dat het wel degelijk die cijfers waren. vanavond heb ik hem dan terug. onderwijl gaat ventje dan naar de landlijn moeten bellen. spelletjes staan op de tablet en ik ben een nieuw boek begonnen. het vorige, ik had de dader juist, maar om de verkeerde reden. het volgende boek heet: een ander leven en is van een franse auteur Julien Sandrel.
Benieuwd hoe die me gaat bevallen.
HVT: eigenaars van Poesiekat geen tekentang? of denken ze dat jij het gaat oplossen?
Clive: dat vertekend beeld heb ik ook en nu nog meer. Menopauzekilo's zijn hardnekkig. ik zie elke 'lovehandel' als iets dat er niet moet zijn, idem mijn buik en vooruitstekende maag door de pillen.
ik ben een appelmodel, moest het peer geweest zijn dan had ik mss minder opmerkingen gehad van " verlies maar 20 kilo ander sta je voor schut op elke trouwfoto"
elke vakantie komt ze toch 2 à 3 kilo bij en kan dan niet meer in uniform. ventje heeft een nieuwe riem in zijn uniformbroek moeten steken, anders zakt die nog verder af.
op mijn weegschaal blijft een getal staan en dat zakt niet. en moeder is dan fier dat ze maar 45 kilo meer weegt en in een maat S kan.
Oma C: in engeland was er zelfs geen enkel fietspad waar wij woonden. wilde je fietsen stond dat gelijk aan zelfmoord. in Londen zijn er fietspaden maar dat is voor de fietskoeriers.( die zich daar in de spits niets van aan trekken)
ga vandaag al mijn pillendoosjes op orde steken. er is maar een klein afwasje. Dan nog een keer een goeie mopbeurt na de doorgang van een haarbalperiode.
Koffie 2 staat klaar. Gimly zocht naar zijn waterpot op tafel maar Ir. heeft die weggenomen. hij drinkt toch aan zijn etenspot.
ben weer een reis naar de tropen aan het maken, vannacht ook 2 x.
als mijn koffie op is, de boerderij doen. had gisteren een lastige boot. en verder: de schuur is vol, de silo is vol. gisteren ook klondike gedaan.moet nog 2 levels omhoog daar voor ik een extra hoofdstuk kan meespelen. ventje zit natuurlijk al verder.
Morgen moet ventje eerst op zending en dan terug naar huis om verder te werken. hij doet de boodschappen in de carref. aan Media- markt want daar heb ik mijn gsm gekocht. hij was van plan hamburgers van de Quick mee te nemen maar die zijn al koud tegen dat hij thuis is. Zou anders wel smaken, 'n cheesburgerke.
ga straks nadat ik hnet wereldnieuws gelezen heb eens bij Loïc zoeken naar een recept voor osso bucco. ventje wil het op de wijze van dat parelhoentje, net zoals we de kip ook zo klaargemaakt hebben.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, spijtig dat je nimmer kunt fietsen, maar het is inderdaad veel te gevaarlijk voor jou. Moet er niet aan denken dat je valt en iets breekt.
Anjelier, wij moeten onze voortuin nog aanleggen en we hadden daar graag een boompje in gezet. Maar we wisten niet welke. Wel, jij hebt ons probleem opgelost, het zal een krentenboompje worden. Had daar nog nooit iets van gehoord. Dus dank je wel voor het idee.
Muddy Maddy, bedankt voor het overzichtje. Ga niet alles herhalen. En wat dat afvallen betreft, moet maar een kilo afvallen, dus dat is echt wel haalbaar. Gewoon een weekje op mijn voeding letten. En dan is die er terug af.
Het is dus niet zo, dat mijn kleding spant of zo. Manlief en de pneumologe zouden echter liever hebben dat ik wat bijkom, maar zoals ik gisteren al zei, voel ik me niet goed in mijn vel met die kilo erbij. Dus doe ik daar meteen iets aan. Dat is mijn eigen keuze. Gimly lijkt me terug beter. Fijn zo.
Gisteren door de volledige strijk geraakt, het was echt wel veel. Vandaag een zijdewasje doen , maar dat moet ik gewoon gaan ophangen, dat moet ik niet strijken.
En dan de 2 benedenverdiepingen dweilkaar maken voor morgen.
Matice had ik om 07.00H wakker gemaakt en nu pas komt hij uit zijn kamer. Dat is bijna een uur later.
Manlief zei juist tegen mij dat de zaterdagen hectisch zijn met die cursus. Vind ik ook . Maar moet nu nog 2 keer gaan en de laatste keer, dat is op 29 februari is het examen, het is niet van levensbelang, maar in stilte hoop ik toch dat jullie dan voor mij duimen. Dat ik het een beetje goed doe.
Zo, zit hier nog in pyjama
Manlief vertrekt pas om 11.00H, dus ga ik eerst beneden alles dweilklaar maken en daar dan stofzuigen.
En als hij vertrekt, kan ik de living dan dweilklaar maken en daar stofzuigen.
Om 13.45H maken Matice en ik ons klaar om te gaan wandelen. Dat is het ideale uur, heel weinig volk en honden op straat. In het bosje doe ik dan nog oefeningen met hem die we op de hondenschool leren.
En als we dan terug zijn van de wandeling is hij echt moe en doet hij een ferme dut. Is nu trouwens ook nog een dutje aan het doen, ligt op zijn rug met zijn 4 pootjes omhoog
Zo, ik wens iedereen een mooie donderdag. Stuur jullie veel groetjes en heel veel liefs.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
nog geen zon vandaag, ik denk dat ze moeilijk
door de grijze wolkenmassa kan...
We moeten afwachten wat we krijgen
Vandaag boodschappendag, de vuilkar is ook al onderweg
verder de gewone huistaken en nog wat aan de kaartjes prutsen
want ik wil graag de tafel weer leeg hebben, en nu ligt het vol
met zilver en gouden klevertjes allerlei
maar elke keer alles opruimen is niet te doen...
Van de living naar de andere kamer met heel die cirque
Maar zolang er niemand komt gaat het nog...
Iedereen zonder namen sorry ....dan vergeet ik niemand....
een hele fijne dag
Groetjes allen en tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen, ook al heb ik heel slecht geslapen.
Dat is al een paar nachten zo.
Dan begint dat wel door te wegen.
Het is net of ik ben aan het einde van een serie waken in het ziekenhuis.
Dat voelde ook zo aan.
Student gaat naar huis slapen na de repetitie.
Moet ik morgen niet opletten dat ik het alarm afzet.
Ik zie er tegenop aan naaiwerk of zo te beginnen omwille van de rommel dat dat met zich meebrengt.
In feite is dat zot, want ik zou gerust de gele kamer als hobbyruimte kunnen inrichten en alles laten liggen. Wel gevaarlijk want in de strijkkamer alles laten staan is heel verleidelijk om de strijk glad te vergeten.
We zullen eens zien wat we allemaal gaan doen vandaag.
Eerst en vooral de keuken opruimen.
Dan zien we wel weer.
Amuseer jullie allemaal met wat jullie vandaag van plan zijn.
Dat is al een paar nachten zo.
Dan begint dat wel door te wegen.
Het is net of ik ben aan het einde van een serie waken in het ziekenhuis.
Dat voelde ook zo aan.
Student gaat naar huis slapen na de repetitie.
Moet ik morgen niet opletten dat ik het alarm afzet.
Ik zie er tegenop aan naaiwerk of zo te beginnen omwille van de rommel dat dat met zich meebrengt.
In feite is dat zot, want ik zou gerust de gele kamer als hobbyruimte kunnen inrichten en alles laten liggen. Wel gevaarlijk want in de strijkkamer alles laten staan is heel verleidelijk om de strijk glad te vergeten.
We zullen eens zien wat we allemaal gaan doen vandaag.
Eerst en vooral de keuken opruimen.
Dan zien we wel weer.
Amuseer jullie allemaal met wat jullie vandaag van plan zijn.
-
Hallo iedereen,
Oma-C: als we gaan fietsen zoeken we de landelijke wegen op met weinig verkeer of we volgen een knooppuntenroute.
HVT: die teek zal er vanzelfs afvallen , eens die zich volgezogen heeft.
Clive: je gaat ook een krentenboompje nemen, je zal er geen spijt van hebben.Ik heb er al verschillende staan.Onder tuinliefhebbers is dit wel een gekend boompje.
Hier heeft het al een beetje geregend, net toen manlief de auto aan het wassen was.Verder bewolkt en geen zon.
Wij eten vanavond ook spaghetti, maak dan genoeg saus voor in de diepvries.Schoondochter vroeg onlangs hoe ik mijn spaghettisaus maakte omdat die zo lekker is want zoonlief zijn saus is minder lekker.Zelfs ukkepuk had opmerkingen
Oma-C: als we gaan fietsen zoeken we de landelijke wegen op met weinig verkeer of we volgen een knooppuntenroute.
HVT: die teek zal er vanzelfs afvallen , eens die zich volgezogen heeft.
Clive: je gaat ook een krentenboompje nemen, je zal er geen spijt van hebben.Ik heb er al verschillende staan.Onder tuinliefhebbers is dit wel een gekend boompje.
Hier heeft het al een beetje geregend, net toen manlief de auto aan het wassen was.Verder bewolkt en geen zon.
Wij eten vanavond ook spaghetti, maak dan genoeg saus voor in de diepvries.Schoondochter vroeg onlangs hoe ik mijn spaghettisaus maakte omdat die zo lekker is want zoonlief zijn saus is minder lekker.Zelfs ukkepuk had opmerkingen
-
Goede namiddag alle seizoentjes,
de boodschappen liggen op z'n plaats
en ik ben al bij de kapster geweest
toen ik er voorbijkwam even gevraagd
wanneer ze even tijd had voor een knipbeurt, het was nodig
en ik mocht een uur later komen... net tijd genoeg
om de boodschappen thuis op z'n plaats te zetten en een boke te eten
tegen half 2 mocht ik komen en ik was quasi alleen
dus aan de wasbak en dan op de knipstoel
even droogblazen en ik kan weer verder voor een aantal maanden
Gemakkelijk zelf te onderhouden zo heb ik het graag...
Nu efkes een rekening van het labo betaald nog van de vorige bloedonderzoek
gedaan is gedaan dan vergeet ik het niet...
Nu verder eens kijken wat ik ga eten... ik dacht van prei met kabeljauw
en voor morgen spaghetti, er is nog bolognesesaus in de vriezer
en ik heb nog kaas om te raspen... en verder denk ik nog niet
anjelierken, ik nam ook altijd de landelijke of boswegen
maar eer ik daar ben moet ik nog wel eerst door het drukke dorp
maar als je alleen gaat rijden en ik krijg een draainis
wat heel regelmatig gebeurt... en ik val ergens.... dan vinden ze
me niet direct terug langs die wegen...daar is heel weinig volk
ik vertrouw mezelf niet meer op de fiets
en ik weet dat ik geen 21 meer ben
Helena, ja.... elke hobby brengt rommel mee, maar als je 't efkes
kan laten liggen geraakt er ook makkelijker iets af tegen dat je
elke dag alles moet uithalen en opstellen...
vroeger in mijn huis had ik ook een kamer waar ik
strijk en naad kon laten liggen als ik ermee moest stoppen
Hier is dat niet, zo heeft alles een voor of en nadeel maar ik
naai niet veel meer, alleen nog wat reparatie
Een fijne avond alle seizoentjes... en voor later een goeie nacht...
het regent hier momenteel zachtjes... slaap lekker straks
en tot morgen
de boodschappen liggen op z'n plaats
en ik ben al bij de kapster geweest
toen ik er voorbijkwam even gevraagd
wanneer ze even tijd had voor een knipbeurt, het was nodig
en ik mocht een uur later komen... net tijd genoeg
om de boodschappen thuis op z'n plaats te zetten en een boke te eten
tegen half 2 mocht ik komen en ik was quasi alleen
dus aan de wasbak en dan op de knipstoel
even droogblazen en ik kan weer verder voor een aantal maanden
Gemakkelijk zelf te onderhouden zo heb ik het graag...
Nu efkes een rekening van het labo betaald nog van de vorige bloedonderzoek
gedaan is gedaan dan vergeet ik het niet...
Nu verder eens kijken wat ik ga eten... ik dacht van prei met kabeljauw
en voor morgen spaghetti, er is nog bolognesesaus in de vriezer
en ik heb nog kaas om te raspen... en verder denk ik nog niet
anjelierken, ik nam ook altijd de landelijke of boswegen
maar eer ik daar ben moet ik nog wel eerst door het drukke dorp
maar als je alleen gaat rijden en ik krijg een draainis
wat heel regelmatig gebeurt... en ik val ergens.... dan vinden ze
me niet direct terug langs die wegen...daar is heel weinig volk
ik vertrouw mezelf niet meer op de fiets
en ik weet dat ik geen 21 meer ben
Helena, ja.... elke hobby brengt rommel mee, maar als je 't efkes
kan laten liggen geraakt er ook makkelijker iets af tegen dat je
elke dag alles moet uithalen en opstellen...
vroeger in mijn huis had ik ook een kamer waar ik
strijk en naad kon laten liggen als ik ermee moest stoppen
Hier is dat niet, zo heeft alles een voor of en nadeel maar ik
naai niet veel meer, alleen nog wat reparatie
Een fijne avond alle seizoentjes... en voor later een goeie nacht...
het regent hier momenteel zachtjes... slaap lekker straks
en tot morgen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje moet eerst op zending en daarna thuiswerk. ik ga dus op boodschap met de trolley om vis en nog ditjes en datjes.
Ventje had gisteren toch hamburgers mee: dus die opgewarmd in een lauwe oven. terwijl gekeken naar Hotel Hell.
dan was het voetbal en ik ben naar bed gegaan. heb niets gelezen, alleen licht uit en 't mijne ook.
ventje wil veranderen van leverancier. Geen telenet meer, maar alles van orange. komt ook heel goedkoop uit en er zouden centjes vrij zijn voor een streamingsdienst. als die ten minste van die dvd-post af geraakt.
't is hier weer blauwe zakken + gewoon huisvuil. heb al de meeuwen gehoord.
vandaag de laatste hand leggen aan een kaartje en meteen opsturen.
Gimly is aan het eten.
Fijne dag seizoentjes.
ventje moet eerst op zending en daarna thuiswerk. ik ga dus op boodschap met de trolley om vis en nog ditjes en datjes.
Ventje had gisteren toch hamburgers mee: dus die opgewarmd in een lauwe oven. terwijl gekeken naar Hotel Hell.
dan was het voetbal en ik ben naar bed gegaan. heb niets gelezen, alleen licht uit en 't mijne ook.
ventje wil veranderen van leverancier. Geen telenet meer, maar alles van orange. komt ook heel goedkoop uit en er zouden centjes vrij zijn voor een streamingsdienst. als die ten minste van die dvd-post af geraakt.
't is hier weer blauwe zakken + gewoon huisvuil. heb al de meeuwen gehoord.
vandaag de laatste hand leggen aan een kaartje en meteen opsturen.
Gimly is aan het eten.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, jij hebt kamers genoeg om een hobby uit te voeren zonder alles te moeten opruimen
Oma-C, dat was gisteren geluk hebben, dat je een uurtje later al naar de kapper kon. Je zal er weer stralend uitzien met jouw frisse coupe. Moet om de 6 weken naar de kapper gaan, maar doe dat niet zo graag. Om de 6 weken een gewone knipbeurt en om de 12 weken dan een kleurtje erin. Maar sinds ik naar deze kapper ga is mijn haar weer gezond geworden, het is nog pierenverdriet, maar gezond pierenverdriet. Zij gebruikt heel zachte producten en is bovendien goedkoper dan het vorige kapsalon en ook dat is vlug meegenomen vind ik.
Anjelier, heb zo'n krentenboompje opgezocht en ben er meteen verliefd op geworden Echt wel een heel mooi en veelzijdig boompje. Alles oké met de Ukjes en jouw vader.
Gisteren was de wandeling voor Matice en mij al snel afgelopen, want er liep een hond los aan de rand van het bosje. En dan nog een gevaarlijke hond. Had niets aan, geen halsband , niets. Ben met Matice op mijn stappen terug gekeerd, zodat hij ons niet zag. Heb dan naar de niet-noodnummer van de politie gebeld. Er was nog geen melding binnen gekomen van een verloren gelopen hond. Ze gingen een ploeg ter plaatse sturen. Maar heb er verder niets van gehoord. Hoop dat de hond terug bij de eigenaar is en dat hij gechipt was. Want anders gaat hij naar het asiel als hij geen chip heeft. Maar wou geen confrontatie aangaan, kan Matice ook nimmer oppakken als hij op hem zou afkomen. Manlief zei dat ik verstandig gehandeld had.
Gisteren dan de 2 benedenverdiepingen afgeveegd met nat, nu moet ik deze vandaag enkel dweilen. Dan is alles terug netjes zoals het hoort. En zo heb ik het graag.
Manlief vertrekt nu naar zijn kapper en gaat inloggen al hij thuis komt, dat duurt maar een klein half uurtje.
Zo, ik ga plaats maken voor Maddy en Oma-C.
Liefs aan jullie allen.
-

Goede morgen een zonnige groet vandaag weer....
Gisteravond nog veel regen en hagel gehad
het kletterde weer tegen de ramen van de voor en de zijkant
zo'n lawaai en het duurde wel even...
De wind deed ook z'n best die mag gaan stoppen
ik ben die al lang beu...tot 4 bft gaat nog maar al wat meer is
Hier vandaag de wekelijkse vrijdags taken
en dan kan het weekend beginnen
hoewel alle dagen voor mij hetzelfde kunnen zijn als ik het wil
maar ik hou mijn dagelijkse taken aan, elke dag iets
zo heb ik niet alles tegelijk te doen...
clive een loslopende hond daar hou ik ook niet van en meestal
zijn dat van die Amerikaanse staffords, niet in te schatten
Als die goed opgevoed zijn zijn het lieve beesten maar de
meesten worden als vechters grootgebracht,
je ziet het direct aan de baasjes
M-M, ventje van thuis uit werken, dan kan jij met de trolley
de boodschappen doen, daar kan veel in en moet je
geen 2x over en weer lopen
dan heeft ventje rust voor het werk
Alle seizoentjes een fijne vrijdag, geniet van de zon,
achter glas is het heerlijk...tot later
-
Hallo iedereen,
Clive: alles oké met de ukjes en vader.Normaal gezien komen de kleintjes morgen, maar ga vanavond voor de zekerheid bellen naar zoonlief.Volgende week geen school , dus waarschijnlijk zullen ze nog eens een dagje komen.
Denk dat ze vandaag carnaval vieren op school.Vorige jaar was ukkepuk een panter, denk dat dat pakje hem nog wel zal passen.Weet niet of ze in de créche ook carnaval vieren.
Ik ben altijd blij als die periode achter de rug is, vind daar maar niks aan.
Clive: alles oké met de ukjes en vader.Normaal gezien komen de kleintjes morgen, maar ga vanavond voor de zekerheid bellen naar zoonlief.Volgende week geen school , dus waarschijnlijk zullen ze nog eens een dagje komen.
Denk dat ze vandaag carnaval vieren op school.Vorige jaar was ukkepuk een panter, denk dat dat pakje hem nog wel zal passen.Weet niet of ze in de créche ook carnaval vieren.
Ik ben altijd blij als die periode achter de rug is, vind daar maar niks aan.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede namiddag,
Het was best zonnig maar berekoud deze morgen met de fiets.
Die spellingcorrector moet nog eens naar de Nederlandse les van mij.
Neemt het woord berekoud niet aan. Awel, dat wordt dus zonder tussen -n- geschreven.
Omdat het een versterking is van het oorspronkelijke koud.
Zo, dat vergeet ik misschien nooit meer.
De Latijnse les was heel plezierig. Iedereen was goed gezind.
Nadien nog om brood geweest.
Voor alle zekerheid maar een brood meer meegenomen, kwestie van reserve in de diepvries te hebben.
Nu ben ik aan het chillen. Lekker niksen en naar de radio luisteren en puzzels in vullen.
Zou naar de bib moeten om nieuw leesvoer.
Ik kan maar vier boeken meer meenemen als ik met de bus ga.
Moet nog een eindje te voet met de zak.
De zon is verstoppertje aan het spelen tussen de wolken.
Ze doet haar best, maar het lukt niet zo goed.
Dames en dieren tot in den draai.
Het was best zonnig maar berekoud deze morgen met de fiets.
Die spellingcorrector moet nog eens naar de Nederlandse les van mij.
Neemt het woord berekoud niet aan. Awel, dat wordt dus zonder tussen -n- geschreven.
Omdat het een versterking is van het oorspronkelijke koud.
Zo, dat vergeet ik misschien nooit meer.
De Latijnse les was heel plezierig. Iedereen was goed gezind.
Nadien nog om brood geweest.
Voor alle zekerheid maar een brood meer meegenomen, kwestie van reserve in de diepvries te hebben.
Nu ben ik aan het chillen. Lekker niksen en naar de radio luisteren en puzzels in vullen.
Zou naar de bib moeten om nieuw leesvoer.
Ik kan maar vier boeken meer meenemen als ik met de bus ga.
Moet nog een eindje te voet met de zak.
De zon is verstoppertje aan het spelen tussen de wolken.
Ze doet haar best, maar het lukt niet zo goed.
Dames en dieren tot in den draai.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Hier ook veel wind opgekomen en het begint al donker te worden. Dacht dat ik gisteravond hier nog eens kon binnenspringen, dat was buiten bezoek van de kinders gerekend..... Zijn uitgenodigd voor woensdag naar de wok gaan te eten, en daar zeggen we geen neen tegen !
De digi is intussen aan zee geïnstalleerd, onze tv van thuis hadden we meegenomen en de dikke die daar nu staat zal waarschijnlijk bij de kinders ook een ' tweede leven' krijgen voor films te spelen. Zo gaat er niets verloren ! We zijn wel afgesproken dat we nu wel wat meer naar de zee gaan rijden.... We zullen zien ...
Ook is manlief zijn stok met stoeltje toegekomen, hij is er tevreden mee en nu ga ik er werk van maken om meer eens weg te gaan met de bus. Ook dit zullen we zien, wordt vervolgd....
Vandaag van alles en niets gedaan, zelfs geen kaartje aangeraakt. Moet ook eens kunnen. Wel mailtje beantwoord van oud-collega, die bedankte voor haar mooi verjaardagskaartje. Zij gelukkig, ik gelukkig, maar intussen is ze al wel 76 jaar geworden.... Wat gaat de tijd vlug....
Clive, een loslopende hond, goed dat je omgekeerd zijt, wie weet wat er was gebeurd bij een confrontatie. Hopelijk was hij gechipt zodat het baasje kan verwittigd worden.
Anjelierken, mooi dat vader het goed doet, en fijn dat de ukjes komen. Ja, vandaag zullen veel scholen carnaval vieren, bij droog weder gingen onze kl kinders met heel de school, netjes per klas, veel straten door , met veel toeschouwers ! Nadien was het in de school voor ouders en vrienden, soep, koffie/thee, en gebakken cake, alles te nuttigen in de refter van de school. De kinders kregen in hun klas pannenkoeken en nog andere dingen te eten en moesten daar blijven tot de schoolbel ging, dan mochten ze ook naar de refter komen en met de ouders mee naar huis gaan. Dat was allemaal tip top geregeld, anders was de refter niet groot genoeg, moest iedereen daar tegelijk zijn.... Wij hebben vele jaren dit met hun mogen mee beleven, ... een mooie tijd. Is ook al 'passe'....

OmaC, hopelijk zijn die draainissen niet altijd. Spijtig dat dit het fietsen onmogelijk maakt, maar risico's nemen zou ik ook niet doen. Binnen met de home trainer is nog de veiligste manier.
Dames, ik ga jullie laten. Hou jullie zo goed mogelijk, en tot ... de volgende.
De digi is intussen aan zee geïnstalleerd, onze tv van thuis hadden we meegenomen en de dikke die daar nu staat zal waarschijnlijk bij de kinders ook een ' tweede leven' krijgen voor films te spelen. Zo gaat er niets verloren ! We zijn wel afgesproken dat we nu wel wat meer naar de zee gaan rijden.... We zullen zien ...
Ook is manlief zijn stok met stoeltje toegekomen, hij is er tevreden mee en nu ga ik er werk van maken om meer eens weg te gaan met de bus. Ook dit zullen we zien, wordt vervolgd....
Vandaag van alles en niets gedaan, zelfs geen kaartje aangeraakt. Moet ook eens kunnen. Wel mailtje beantwoord van oud-collega, die bedankte voor haar mooi verjaardagskaartje. Zij gelukkig, ik gelukkig, maar intussen is ze al wel 76 jaar geworden.... Wat gaat de tijd vlug....
Clive, een loslopende hond, goed dat je omgekeerd zijt, wie weet wat er was gebeurd bij een confrontatie. Hopelijk was hij gechipt zodat het baasje kan verwittigd worden.
Anjelierken, mooi dat vader het goed doet, en fijn dat de ukjes komen. Ja, vandaag zullen veel scholen carnaval vieren, bij droog weder gingen onze kl kinders met heel de school, netjes per klas, veel straten door , met veel toeschouwers ! Nadien was het in de school voor ouders en vrienden, soep, koffie/thee, en gebakken cake, alles te nuttigen in de refter van de school. De kinders kregen in hun klas pannenkoeken en nog andere dingen te eten en moesten daar blijven tot de schoolbel ging, dan mochten ze ook naar de refter komen en met de ouders mee naar huis gaan. Dat was allemaal tip top geregeld, anders was de refter niet groot genoeg, moest iedereen daar tegelijk zijn.... Wij hebben vele jaren dit met hun mogen mee beleven, ... een mooie tijd. Is ook al 'passe'....
OmaC, hopelijk zijn die draainissen niet altijd. Spijtig dat dit het fietsen onmogelijk maakt, maar risico's nemen zou ik ook niet doen. Binnen met de home trainer is nog de veiligste manier.
Dames, ik ga jullie laten. Hou jullie zo goed mogelijk, en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen