Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
Ice
Dat is nu eens geen argument!
Wijzen naar andere landen omdat in onze welvaartstaat working poor bestaan door politiek wanbeleid.
Je lijkt calimero bdw wel, die schuift ook telkens maar wat híj doet af op anderen.
Wat dat wil zeggen? Dat in 4 landen geen zelfbedienende graaiers het gemeenschapsgeld in eigen zak steken en hun eigen volk wél welvaart gunt.
Met de hoogste belastingdruk en de laagste pensioenen zou dit apenland qua welvaart op de eerste plaats moeten staan zónder ene werkende arme!
Dat is niet het geval met witteboordcriminelen aan het roer die de belastingspot verspillen, opzettelijk slecht verdelen en in eigen zak steken om de welvaart af te breken en hun eigen volk dood te kunnen knijpen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zo lang er ook maar één enkele 'working poor' ergens bestaat in dit land, zul jij dit argument blijven bovenhalen. Ook voor één enkele.
Mijn stelling is: er bestaat geen enkele volmaakte maatschappij. Jij schrijft:
"Dat in 4 landen geen zelfbedienende graaiers het gemeenschapsgeld in eigen zak steken en hun eigen volk wél welvaart gunt."
Wel, je eigen argument kan hiertegen gebruikt worden. In die 4 landen zijn er nog altijd working poor. Dus zijn er zelfbedienende graaiers die het gemeenschapsgeld in eigen zak steken ten nadele van hun eigen volk, of hoe is het bestaan van die working poor anders te verklaren?
Hoe verstandig is zo'n redenering?
Probeer eens redelijk te zijn. Er bestaat geen volmaakte maatschappij. We kunnen er enkel naar streven. Dat doet men in alle andere EU-landen ook, en wat blijkt: 22 van de 27 slagen daar minder goed in dan hier in dit land. En mocht je nu gaan kijken waar die working poor zich bevinden, dan zou het nóg duidelijker worden.
Een tip:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ice
Ach...ze moeten een pluimpje krijgen omdat onze politici toch zo hun best doen om naar een evenwicht te streven tussen de hoogste belastingdruk en de laagste pensioenen en er maar niet in slagen?
De kloof wordt nochtans elk jaar GROTER, met werkende armen als gevolg - daaruit kun je concluderen dat de welvaart opzettelijk wordt áfgebroken in plaats van dat er gestreefd wordt naar meer balans...politieke onwil dus want het zou perfect mogelijk zijn om die balans te bereiken met de hoogste belastingdruk en....degelijk beleid/bestuur!
Deze opzettelijke wantoestand veeg je niet weg door te vergelijken met andere landen, met andere regels, andere wetten, en vooral MINDER belastingdruk en HOGERE pensioenen...
De kloof wordt nochtans elk jaar GROTER, met werkende armen als gevolg - daaruit kun je concluderen dat de welvaart opzettelijk wordt áfgebroken in plaats van dat er gestreefd wordt naar meer balans...politieke onwil dus want het zou perfect mogelijk zijn om die balans te bereiken met de hoogste belastingdruk en....degelijk beleid/bestuur!
Deze opzettelijke wantoestand veeg je niet weg door te vergelijken met andere landen, met andere regels, andere wetten, en vooral MINDER belastingdruk en HOGERE pensioenen...
-
Finland - het beste land in die lijst - heeft 3% working poor.
Die mensen zijn het slachtoffer van een zelfbedienende bende die geen zier geeft om het lot van hun eigen bevolking. Dit zijn opzettelijke wantoestanden! Schande over de Finse politici! Die graaiers die het gemeenschapsgeld in eigen zak steken.
Die mensen zijn het slachtoffer van een zelfbedienende bende die geen zier geeft om het lot van hun eigen bevolking. Dit zijn opzettelijke wantoestanden! Schande over de Finse politici! Die graaiers die het gemeenschapsgeld in eigen zak steken.

Ice
De oorzaken van maar 3% working poor in Finland? Of ken je die ook niet?
Zijn de smoezen op om belziek te bewieroken voor het beter afbreken van onze welvaart ondanks de hoogste belastingdruk en door wanbeleid?
Keer eens voor eigen deur voor je wijst naar een ander voor vergelijkingen die kant noch wal raken.
Het boeit overigens geen enkele working poor hier dat er maar 3% working poor zijn in Finland..
Zijn de smoezen op om belziek te bewieroken voor het beter afbreken van onze welvaart ondanks de hoogste belastingdruk en door wanbeleid?
Keer eens voor eigen deur voor je wijst naar een ander voor vergelijkingen die kant noch wal raken.
Het boeit overigens geen enkele working poor hier dat er maar 3% working poor zijn in Finland..
-
Je gaat je eigen uitspraken uit de weg omdat je geen argumenten hebt. Dat kan ook niet want dan moet je terugnemen wat je eerder gezegd hebt.
Indien belgië op die eerste plaats stond ipv Finland, dan had jij exact dezelfde riedel neergegeschreven. Of niet?
Indien belgië op die eerste plaats stond ipv Finland, dan had jij exact dezelfde riedel neergegeschreven. Of niet?

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Inderdaad, wat maakt het uit of een ander land het beter of slechter doet. Hier bij ons stelt zich een probleem, en hier bij ons bestaat er een oplossing voor die hier gerealiseerd moet worden.
-
Ice
@Wil:
Het gaat er niet om op welke plaats belziek in een ranglijst staat of waarom er working poor zijn in Finland maar dat in een welvaartstaat met de hoogste belastingen en laagste pensioenen nog working poor voorkomen.
Bij de les blijven....leg dát maar eens uit: waarom zijn er working poor in welvaartstaten?
Het gaat er niet om op welke plaats belziek in een ranglijst staat of waarom er working poor zijn in Finland maar dat in een welvaartstaat met de hoogste belastingen en laagste pensioenen nog working poor voorkomen.
Bij de les blijven....leg dát maar eens uit: waarom zijn er working poor in welvaartstaten?
-
Ice
Wat voor kinderachtige reactie is dat nu weer?!
De vraag die gíj stelde was of working poor in Finland dezelfde politieke oorzaken hebben als in belziek...ik ken het politiek beleid in Finland niet, gij wel?
Zonder kennis van zaken welk systeem Finland hanteert kun je geen mening vormen, laat staan oorzaken benoemen.
En nogmaals: daarover gaat het helemaal NIET!
Waarom zijn er working poor in welvaartstaten?
Waarom zijn er working poor in welvaarstaat belgië?
Leg dat maar eens uit voor je afkomt met Finland.
-
Neen, die vraag heb ik niet gesteld. Quote me maar.
Mijn vraag is: als belgië op die eerste plaats zou staan, zou je dan dezelfde tekst hebben geschreven of niet? (Indien niet, waarom niet?)
First things first. Mijn antwoord op je vraag ligt klaar.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Deze opmerking is niet helemaal juist, er zit een element van keuze in. Ongeacht je afkomst of nationaliteit.
De juiste definitie is:
Als ik iedere maand meer moet uitgeven (om te overleven) dan ik verdien, dan ben ik ook een working poor.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet