In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

21 feb 2020, 20:41

Goede avond alle seizoentjes, :wink:
weeral redelijk veel wind maar nog efkes droog :roll:
We zien wel wat er komt ik hou wel van Ellen
maar niet van deze die onderweg is :oops:
en Francis hoef ik ook niet... ik vraag ze niet...

M-J, die draainissen komen van de hernia in de nek
en als ik mijn hoofd beweeg dan heb ik prijs.... niks aan te doen
zo weinig mogelijk het hoofd draaien of achterover buigen
maar dat zijn dingen die je onbewust doet... daardoor heb ik
er zoveel last van... kine durft niet meer masseren
want er brokkelt teveel af door de artrose die erop zit...
Oud worden is toch zo fijn.... :oops: :oops:

Voor allen een fijn weekend en tot later... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

22 feb 2020, 08:38

Goede morgen seizoentjes,

vanmorgen was ventje eerder op dan ik. Gimly heeft al gegeten. de lidl- app werkt dus als je produkten geactiveerd hebt. Gisteren om 14 u 30 een kwaad mailtje: waarom bent U niet opgedaagd voor uw wachtdienst? ventje viel uit de lucht en de reserve was ook niet komen opdagen: die had plannen!
nu ben ik :evil: , want ze hadden dat wel eerder kunnen melden. Was van plan een boos telefoontje te doen naar de Mat, maar ventje zei dat dit geen zin heeft. moet dus nu maandag gaan werken ipv thuis. gaat proberen te regelen dat hij dan dinsdag thuis zit. Hopelijk lukt dat want wat als ik die maandag een afspraak had in de pijnkliniek? Daar moet nog voor gebeld worden. ik ga niet graag alleen. Gisteren was de rugpijn als een spanband rond mijn lichaam. :cry: deze morgen hoofdpijn. heb de hoofdpijn stick gebruikt en hoop dat het rap verdwijnt. gisteren kabeljauw gegeten met oude aardappelen en diepvries prei. die prei zat er al enkele jaren in.... de afwas is reuze, dus na telefoontje naar moeder: gaan afwassen en dan pas de kranten lezen want die telefoontjes daar jaag ik me in op.
moet ook niet goed gaan bij buurman v want gisteren dreunde U2 op volle bak door zijn speakers en konden wij dat vreselijke liedje horen. maar ik denk dat dat afreageren was. z'n schoonmoeder ligt immers in de kliniek en zou terminaal zijn. K van de longen.
Gisteren de laatste aflevering bekeken van star trek discovery. of we vandaag verder doen met Enterprise valt nog af te wachten. aangezien ventje van provider wil veranderen....
( dat zou dan betekenen geen Vikings meer en geen walking dead of worstelen- aan de andere kant ben ik dan mijn ID discovery ook kwijt, waar ik soms naar misdaad keek.)
vandaag een diepvries pizza met zelfbeleg en morgen osso bucco. hoop maar dat de kook pot weer niet overloopt. zou eigenlijk een grotere moeten hebben maar zo'n gietijzen stoofpotten kosten stukken van mensen. ze hadden er een tijdje geleden in de aldi maar stond nergens op de dozen dat het 28 cm diameter was en net die had ik nodig. bon, Gimly moet dan maar meesparen....
keek gisteren naar raamsverduistering , ook daarvoor zou hij moeten meesparen met het oog op de warmte in de slaapkamer langs achteren.
ga straks eens kijken via bol of zo hoeveel die potten kosten.
ga nog een kopje koffie halen en dan pillen en een muesli reep. heb ik al gegeten als ik moet bellen.
want anders komt het er niet van. :?
zo, ik wens alle seizoentjes een fijne dag en laat ons hopen dat Ellen niet te veel van d'r tak maakt want ik wil ook geen vierde weekend francis op bezoek! das van het goede te veel!
Cats Rule!

Oma-C

22 feb 2020, 09:46

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een fijn weekend iedereen,
en hopelijk dit weekend geen storm :roll:
Vanmorgen vroeg was de zon er al en
ik dacht de was buiten te krijgen :oops:
nee niks van.... want het is weeral overtrokken en grijs
tegen dat het buitenhangt moet ik er weer mee
naar binnen vluchten, en ik heb geen zin
om het telkens weer te verhuizen... binnen.... buiten :roll:
het zit nu in de linnendroger en straks is het opgeruimd :wink:
Aan het weer kunnen we niks veranderen dus ja...

M-M geschrokken van een verkeerd begrepen
telefoon wat je ventjes werk betreft :roll:
Kan gebeuren... nu weer de volgende week overhoop
Ik hoop dat het nog meevalt... sterkte :?

Linnendroger roept... de was wil eruit... :oops:
Allen een aangename zaterdag en tot later...

wilde eend 2

22 feb 2020, 10:50

Afbeelding

Kom gewoon even goeiedag zeggen :-)
Goed weekend aan iedereen ! "Gejaagd door de wind " alweer ..... maar we moeten het nemen zoals het komt hé .

Oma-C

22 feb 2020, 17:40

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes :wink:
Het is droog gebleven tot ongeveer 14u
en dan begon het te zeveren, fijne smosregen
en veel wind, maar ik heb er niks van gevoeld
ik ben wijselijk thuis gebleven...
was aan de kant gedaan en broodje gebakken
de vaatwasser seffens nog leegmaken...
mijn jarige toerist opgebeld die wordt vandaag 57
dat begint zo stilaan zei hij...ze hadden daar mooi weer
met 23° bij het zwembad... dat ze nog maar wat genieten,
het zal weer rap genoeg voorbij zijn :roll: :oops:

Seffens een boke eten met een banaan want
die worden rap rijp en ik heb ze niet graag zo (te) rijp
't is eens iets anders en morgen zijn het schorseneren
in witte saus met een kalkoenlapje...

Allen een fijne avond en hopelijk een goeie nacht... tot morgen :wink:

Helena van Troje

22 feb 2020, 18:08

Hier is er ineens heel veel plaats in mijn kasten.
De middelste is zijn gerief komen halen om thuis te sorteren.
Ik heb een beetje schuldgevoel, maar ik blijf geen kasten uit kuisen met gerief dat daar al staat van in 2007 en waar hij niet meer naar omgekeken heeft, wetende dat het goed bewaard was.
In die dertien jaar heb ik toch zeker om de twee jaar alles uit de kast gehaald, proper gemaakt, terug in de kast...
Grafisch ontwerp en reclame tekenen geeft heel veel "rommel"...
Hij is met vier verhuisdozen vol naar huis en de rest komt hij straks of morgen nog eens halen.
Alles is gereduceerd tot één legplank...
Daar moet de jongste dan nog eens door gaan, want dat is gerief van hem.
Daar ben ik een paar jaar geleden als een heel lastig op geweest dat het allemaal nog op zolder stond en ik kon die kilo's leerstof niet naar beneden krijgen wegens te zwaar.Hij nog lastiger op mij omdat ik bleef zagen.Ik ben geen depot, ook al heb ik veel plaats.
Ik denk altijd maar: je kan iets voorhebben en dan moeten geen vreemden daar over gaan.
Wat weg is weg, kan er niets verkeerds meer mee gebeuren.
Ik weet wat doen morgen. Alles staat nu overhoop. Het zal vooruitgaan nu de kasten leeg zijn.
Dan kunnen de foto-albums en de dia's gemakkelijk gestockeerd worden. Staan die ook niet meer in de weg op de grond onder de bureau gelijk al jaren.

mariajohanna

22 feb 2020, 20:12

Kom ook nog vlug een fijne avond wensen, gedaan met eten, douchen, alles klaargelegd voor morgen aan te doen, en er staat een machine handdoeken te wassen !
En nu tijd voor tv kijken !
Die digibox is toch een grief , hoor, nu 'missen' we niets meer van wat ons interesseert ! 😊 Alleen zien dat alles kan bekeken worden wat ik opneem ! Dat zal 'andere koek ' zijn ! 😀 Maar ook dat komt wel in orde....
Dames, hou jullie zo goed mogelijk, lekker warm binnen, en tot .... de volgende 😉 !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

22 feb 2020, 22:30

Hallo iedereen,

Spring ook nog even binnen ook al is het al laat.De ukjes zijn hier geweest, het speelgoed is al opgeborgen en morgen kuisen.Zal vannacht goed slapen , denk ik, ik heb me niet verveeld :D , manlief ook niet.Spaanse woef ligt met de poten omhoog in de zetel, ja, die heeft ook zijn rust niet gehad :D .

MJ: vroeger toen ons kinderen nog in de lagere school zaten en het was carnaval , ging ik oliebollen bakken in de school.De kinderen vierden carnaval op de koer en later mochten ze allemaal in de refter oliebollen eten.Da's ondertussen ook al 20 jaar geleden.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

23 feb 2020, 07:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren niet kunnen langskomen wegens net iets te druk en ' s avonds echt wel te moe.
De wind gisteren was verschrikkelijk koud en sneed door mijn kleding. Hoop dat het vandaag iets warmer is, het regent dan wel, maar dat moeten we erbij nemen. Moeten om 10.00H vertrekken naar de hondenschool. Ga me warm induffelen, een hemdje van Damart mag niet ontbreken, een oude jeans en een warme pull, mijn donzen hondenschooljas en een warme bijpassende muts. Dan zal ik wel geen kou meer hebben.
Voordat we vertrekken, doe ik het licht HH al en als we thuiskomen, douche nr 2 nemen en warme comfortabele kleding aantrekken. Dat zal zo rond 12.00H zijn. En dan blijven we de rest van de dag lekker binnen.
Manlief heeft me gisteren gesponsord met de aankoop van een sjaal voor de lente/ zomer. Terwijl ik gisteren naar de cursus was, was hij de kleding gaan halen bij de naaister die enkele retouches had moeten doen, ging daarna een koffietje drinken en kwam voorbij een boetiekje en zag de sjaal hangen. Kwam me dan halen na de cursus in Schilde en zei tegen mij dat ik echt moest gaan kijken naar die sjaal. Dus heb ik dat gedaan, maar hij viel wat duurder uit dan verwacht, vandaar de sponsering. Neen en Matice heeft niets bijgelegd :D .
Is een heel kleurrijke, gaat prachtig staan op bijvoorbeeld een jeansjasje of een ander effen jasje. Er waren er maar 2. Maar is er wel eentje om in de lente en de zomer te dragen. Ben er heel blij mee.

Zo, ga douchen en dan boven al alles doen en dan de rest van het licht HH. Dan is alles netjes als we van de hondenschool komen. Denk dat ik vandaag heel vroeg de kaarsjes ga aandoen.

Ik wens jullie allemaal een mooie zondag, hopelijk is de storm Ellen een beetje minder dan de 2 vorige.
Liefs en een warme knuffel aan jullie allen.

Muddy Maddy

23 feb 2020, 08:43

Goede stormachtige morgen seizoentjes,

allez, Ellen is toch aangekomen met de nodige regen erbij. ik hoor ze in de stoof dus is ze zeker 7 à 8 beaufort. Zou een broodje moeten hebben maar ventje ligt nog op 1 oor. Gisteren heeft moeder zelf gebeld, nu vind ze het ambetant dat ze moet wachten tot ik bel en dat het dan zo laat is. tsja. Wij waren al op: rond 7 uur moest ventje naar de badkamer en toen merkte hij dat hij niet meer kon slapen: zijn piekermolentje was aangeslagen.
vandaag osso bucco maken, gingen dat gisteren doen om de boel lekker te laten intrekken zoals het parelhoentje dat over was, maar als ventje zijn g*t niet opheft.... trouwens ik moet zitten om groenten te snijden. zijn chips smeten op en ikzelf heb behoorlijk veel maagzuur gehad van die zelfbelegde pizza. Ventje was te genoureus met de roquefort. had het hem gezegd, maar ja.
heb hier het gordijn vooraan maar half opengetrokken. na 3 weken regen en wind wou ik donderdag dat Ir. de ramen deed, maar raad eens wat? het gaat regenen! Gouvno!
heb Gimly omdat hij mooi op de zetel naast mij sprong een snoepje gegeven. ze liggen nl daar en hij weet het.
Oma C: het was een mailtje van de kazerne. zij hebben ook de lijsten. maar ventje had van de week nog gekeken en normaal zend hij de datum door naar mij en zet ik het in de agenda, maar hij moet over zijn eigen naam gelezen hebben zei die. Ze hebben zijn nummer in geval en er zal wel onderzocht worden waarom de reserve niet opnam toen ze die belden. waarom ze dan nummer 3 ook niet opgeroepen hebben is mij nu een raadsel. Ventje gaat dus maandag gewoon werken en de wacht dan overgeven aan die van maandag. de vlag dus enz. ventje kan wel een straf krijgen, maar wat gaan ze doen? 3 dagen licht geven? ( is dus 3 dagen dat je tot 6 uur' s avonds in de kazerne moet blijven)
vandaag na eten verder doen aan enterprise. ( begint spannend te worden) de volgende is zoals reeds bekend DS 9. ik ben dol op de Ferengi met hun duizenden redenen om latium af te troggelen. zo een beetje onze regering :P :P :P
Gisteren nog laat boerderij gedaan. ventje zijn olijfboom moest rechtgezet worden. ( daar krijg je punten voor)
beetje gelezen en gepraat over wat moeder weer denkt gehoord te hebben dat ik als ik op pensioen ben naar de algarve ga. ik ben nog niet op pensioen. we hoorden de zoon van buurman op zijn gitaar tokkelen, moet zeggen in het zingen en gitaar spelen moet hij nog vreselijk veel oefenen. maar we zijn toch in slaap geraakt. En ik werd deze morgen wakker en de kerkklok van 8 uur ging.
Zo Gimly gaat een dutje doen, ik ga nog een koffie nemen en een pakje bramen opeten na alle pillen.
Fijne dag alle seizoentjes en waai niet weg!
Cats Rule!

Oma-C

23 feb 2020, 09:12

Afbeelding

Een goede zondagmorgen .... allé wat goed is :oops:
de hele nacht regen en wind natuurlijk...
en ik denk dat het een koude wind is...
Ik zie iedereen die buitenkomt met het
hoofd in de jas naar de auto lopen...
Ik moet niet buiten vandaag... al goed :roll:

Geen nieuws hier, alle dagen hetzelfde verhaal :oops:
daarom wens ik iedereen een gezellige dag
maak er het beste van, en dat moet je zelf doen... :wink:

Ik denk aan clive die de hele voormiddag in die regen en wind
moet lopen met Matice.... bbbrrrr :wink:

Groetjes allen en tot later.... :wink:

Helena van Troje

23 feb 2020, 12:09

Hallo,

Daarstraks is middelste het laatste gerief komen halen.
Enfin, wat we al bijeengezocht hadden.
Er staat nog een en ander op zolder ook van hem.
Dat is voor later.
Hij had gelukkig brood en toespijs bij voor mij, zo moet ik ook niet buiten vandaag.
Ik ben het zo een beetje beu dat gevecht tegen regen en wind de laatste tijd.
Hopelijk is C. terug op post dinsdag.Kunnen we met de wagen boodschappen doen.

Voor de rest ga ik me deze namiddag verder bezig houden met de gele kamer.

Maak het binnen gezellig en wie buiten moet hou je vast aan de takken van de bomen.

wilde eend 2

23 feb 2020, 12:18

Dag seizoentjes allemaal ...
Ik denk aan Clive die voormiddag naar de hondenschool moet ..... Tis geen weer om eender wie door te "jagen" ...//
Gisteren zijn we naar Antwerpen gewaaid voor een balletvoorstelling in de opera ...
Gelukkig was de voorstelling de moeite waard .....
OMA C : proficiat aan je zoon met zijn verjaardag ! Fijn dat ze daar beter weer hebben ..
Ik ben bezig met oude videocassettes te bekijken , terwijl ik aan de computer zit ;-)
Dan heb ik het nog eens kunnen zien wat er op staat en gaan ze voorgoed weg .
Bij HVT is er ook meer plaats vrij . ;-) ..// Het is ook echt een weer om op te ruimen . Wat niet meer van waarde is , gaat weg .. En dan blijft er nog veel te veel over ...
Ik wens aan alle seizoentjes een goede zondag .. in de mate van het mogelijke.. Groetjes aan iedereen .

anjelierken

23 feb 2020, 12:48

Hallo iedereen,

Hier regen en wind en redelijk donker in de woonkamer.Wij blijven thuis vandaag.
Deze voormiddag de living een beurt gegeven, da's vlug gedaan met zijn 2.Als middagmaal soep met boterham.Ik had eergisteren lekkere tomatensoep met ballekens gemaakt.En nu voor de rest van de dag luieren :D .

Dames, tot morgen allemaal.

clive

24 feb 2020, 08:16

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C en Wilde eend, dank je om aan mij te denken gisteren toen ik in weer en wind op de hondenschool stond. We waren maar met 6 honden op het ganse plein. Toen we thuis kwamen, onmiddellijk de vuile kleren uit gedaan en voor de 2° maal even onder de douche gaan staan en dan iets comfy en warm aangedaan. En toen een laat ontbijt met warme chocolademelk in plaats van koffie. En dan een beetje aan mijn cursus gewerkt, maar al vlug kwam de vermoeidheid opzetten en daar heb ik gevolg aan gegeven. En heb dus gerust in de behaaglijke warmte van de living. Het duurde lang eerdat Matice droog was met zijn krullen. Die is dus een tijdje beneden moeten blijven. Maar hij heeft bijna een constante geslapen, hij is altijd erg moe na de hondenschool en na de wandeling. Het was zo vroeg al donker in de living dat ik om een uur of 14.00H alle kaarsjes al had aangedaan, was gezellig want je kon maar beter niet naar buiten kijken.

Vandaag enkel licht HH en de strijk doen. Moet nog in shopping zijn vandaag , want onze slager is met verlof en heb wat vleesjes nodig voor Matice ,die krijgt hij als beloning. En zou even moeten zoeken naar een bepaald boek als aanvulling op de cursus. Ga dat voormiddag doen, dan is er weinig volk en dan kan ik namiddag gaan wandelen met Matice.

Zo, ik ga plaats maken voor Muddy Maddy.

Ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een mooie maandag, maak het binnen maar gezellig.
Liefs en een warme knuffel aan jullie allen.