In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

24 feb 2020, 08:54

Vandaag 48 jaar geleden lag ik in de werkkamer te puffen, voorlopig nog onder leiding van een ervaren vroedvrouw met overwicht. In de namiddag was het andere koek, dan heb ik alles bijeen geroepen..
Het geluk als je dan je kindje in je armen mag nemen is onbeschrijfelijk en dat voel je maar één keer in je leven bij je eerste denk ik.
J. is welgemoed mijn huis aan het poetsen. Ze zou toch zo graag die tapis plain stofzuigen boven, maar dat moet ng een beetje wachten.
Deze namiddag ga ik nog wat verder doen. Het geraakt nog in orde.
Ik had gisteren mijn programma niet afgewerkt, maar ik heb gelukkig geen baas en ik sta gelukkig niet per uur.

Mak er ondanks de regen en de wind een fijne dag van!

Muddy Maddy

24 feb 2020, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

Dank je Clive om plaats te maken voor mij. :D

ventje is dus op het werk, had de gordijnen niet opengetrokken en Gimly wilde eten.
ik heb zero goesting. Er spookt iets door mijn hoofd.
gaan wel eitjes met friet eten vanavond. want voor boodschappen moet ik de gsm opladen om dan de app. te gebruiken.
Ventje is zondagmorgen opgestaan en na het brood is hij aan de osso bucco begonnen.
met selder en wortelen + kalfsfond ipv witte wijn. ook geen aardappelen. dat was rond 10 uur en exact om 13 uur was het klaar en lekker.
zei tegen ventje dat ik hem ging inschrijven voor komen eten en hij zei aub neen. al die vreemden in ons huis...
morgen is hij ook in brugge. hij is nu niet veel van zegs, want hij heeft een foutje begaan en mag opnieuw beginnen. Hier ging dat gepaard gaan met heen en weer geloop en veel getelefoneer naar de collega. Zijn andere zit thuis te werken. af en toe zit er daar wel eens een kat op haar papieren.
hier heeft Gimly dat niet graag en gaat dus niet op tafel liggen.
Rug doet pijn. seffens inwrijven met flexium.
het is al even na 9 en dus pillen inpakken en frambozen eten.
het is duister weer en ik geloof dat het regent. zal straks eens mijn meteo erbij halen, die zegt meestal wanneer het stopt.
Wilde eend: ik ga geen kasten uitkuisen al is het buiten storm. voor kasten moet ik me bukken en dat gaat nu niet.
ga nu eerst naar FB. vandaag is een libellevriendin jarig. kaartje zit in de bus, maar het zal niet op tijd zijn vrees ik.
dan de boerderij: we gaan weer zakken en klondike. daarna ga ik lezen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

24 feb 2020, 09:43

Afbeelding

Een natte morgengroet van hieruit aan alle seizoentjes :roll:
Niks aan te doen :oops: dus ja.... erover zagen helpt niet :oops:

Weeral een nieuwe werkweek...de laatste week van februari :roll:
en dan is er maart, dat is ook een 'vuile taart' wat het weer betreft
wie op de lente wacht kan beter nog even in winterslaap blijven
de temperatuur is niet winters maar de rest is maar zozo :roll:

Helena, proficiat voor de verjaardag van de oudste,
ja het gaat rap voorbij... en wat is er in die tijd allemaal
gebeurd...je mag er eigenlijk niet bij stilstaan :roll:

Straks eens horen of de toeristen nog niet onder het zand zitten
daar op hun vakantiebestemming :roll:
't ziet er vies uit dat opwaaiende saharazand

Allen een fijne dag verder groetjes allen en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

24 feb 2020, 11:44

Hallo iedereen,

HVT: ja, de eerste keer is het speciaal, de volgende ook wel , maar anders.Denk dat dat bij elke vrouw zo is.
Proficiat met de verjaardag van oudste.

MM:eitjes met friet is lekker.Vorige week kwam ex-collega van manlief en het gesprek ging ook over eitjes met friet.Die eet de friet met rauwe eitjes, de eitjes goed klutsen en zo over de friet doen.Het lekkerst is volgens hem als de eitjes pas gelegd zijn, dan zijn ze nog warm.Wel eerlijk gezegd, ik zou dat niet binnen krijgen, ik eet alles, maar dat niet.Ons grootvader heb ik als kind ook nog rauwe eieren zien eten.Die maakte een "grog", weet niet hoe je dat maakt, maar was wel met rauwe eieren.Was heel voedzaam volgens hem.

Gisteren op tv naar Aalst carnaval gekeken, werd uitgezonden op regionale zender.Er waren mooie groepen bij, vandaag ging de stoet nog eens uit.En morgenavond de popverbranding , wat eigenlijk het einde is van de carnaval.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

24 feb 2020, 18:34

Afbeelding

Aan alle seizoentjes een fijne avond en tot morgen... :wink:
Hier veel regen en veel windstoten...
Hopelijk een beetje rust vannacht.. :roll: :oops:
Slaapwel en tot morgen...

Helena van Troje

24 feb 2020, 18:51

Vandaag ontdekt dat er een nokpan weggevlogen is.
De dakdekker gecontacteerd, die ging terugbellen, maar ik wacht nog altijd.
Enfin, morgen is er nog een dag.
Ik zie die mensen niet graag op het dak zitten met zo een weer en dan helemaal van boven...
Ik zou eens moeten gaan controleren of ik niet onder de blote hemel zit op zolder.
En zo is er altijd iets.
Ik had beter voor een paar duizend euro meer een nieuw dak laten leggen in plaats van het mos er onder hoge druk te laten af spuiten.
Ik zou dat niemand aanraden. Maar als ik zie hoe het dak van de buur eruit ziet...

Toch nog twee uur op de gele kamer doorgebracht, maar nu is het hoogste deel van die duplex helemaal in orde. Was dat laatste kastje toch wel niet helemaal vol nog met gerief van de middelste zeker! Ik kan direct op kamp gaan voor tien dagen met de scouts: het is dag per dag uitgewerkt: menu en boodschappenlijst incluis!En in uniform dan nog wel, want zijn scoutsgerief ligt daar ook nog bij: zijn das, riem, petje, hemd, pull, broek.
Voor de rest heb ik voor volgend jaar al ander kerstversiering want op zijn vorig werk gaven ze met Nieuwjaar gewoonlijk een versie van Rudolf het rendier cadeau aan de klanten.

Dames slaap ze vannacht!

wilde eend 2

24 feb 2020, 19:30

Proficiat voor HVT en de oudste zoon ! :-)
Hier zat ik vandaag van 14 u tot 15u plots zonder elektriciteit . Geen idee wat er aan de hand was . We hebben geen waarschuwing gekregen. Al een geluk dat ik een half uur eerder al uit het bad was gestapt .... :roll: :roll:
Voor alle seizoentjes : een fijne avond en hopelijk een rustige nacht !

Afbeelding

mariajohanna

24 feb 2020, 19:50

Goede avond iedereen,
Gefeliciteerd voor de jarige, MH ! Ja, de eerste keer is het wonderlijk. Blij dat alles in orde is, en nog van die dingen..... 😊
Oei, een dakpan weg... Hopelijk komt het vlug terug in orde , al denk ik niet dat er nu iemand scheutig zal zijn om het dak op te gaan. Wij hebben een leien dak en hebben ook al ons dak van mos ontdaan door te spuiten. Dan primer er op en daarna de verf. En, ... het is terug vol mos, dus veel heeft het niet geholpen. Je had dat moeten zien, ons dak 'schitterde' nogal in de zon, je kon er niet naar kijken, we waren blij dat het terug een kleurtje had. 🙂

Clive, nog een boek nodig, zorgen ze daar dan niet zelf voor, voor hun 'cursisten' ? 🤔 Dat zou je toch denken, nietwaar. Enfin, ik hoop dat je er aan geraakt. Je zal wel blij zijn als de cursus en examen nadien gedaan is, de vruchten kan je er dan wel van plukken. 😊

Vandaag hier een dag vol ongelukjes, voor mij : vanmorgen wou ik milkshake maken, stoot ik de gevulde beker toch niet om, zeker? Nadien met het aardappelen schillen : ik schil ze in een maatbeker waar ik eerst 700 water in doe, bij het vullen van de maatbeker, die ik op de rand tussen de 2 bakken zet, om goed het streepje te zien, wel, ik zie de kans om 2 X de maatbeker te laten omvallen : al het water weg.
Dan, na het middageten doe ik de rest van de vleessaus gewoonlijk in een potje voor de vriezer, altijd gemakkelijk als we dat nodig hebben, wel, giet ik de saus toch naast het potje, zeker. Alles goed vettig natuurlijk, en een keukenrol die veel blaadjes kwijt is...., En nu, vanavond tijdens het tv kijken, stoot ik met mijn hand tegen mijn glas cola zero, en ja hoor, het was weeral opkuisen..... ☹️🙄
Hoe 'lomp' kan je zijn??? 🙄
Vanavond weet ik het zeker : vandaag raak ik niets meer aan, dan kan er ook niets omvallen of zo (den ik, he 🤔 ).

En nu ga ik nog eens wat verder op het www wandelen, en dan gaat alles hier dicht....
Dames, hou jullie goed warm en gezellig binnen, en tot .... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

25 feb 2020, 09:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

MJ , wij hebben op de cursus een dikke syllabus , maar moest een boek hebben over de verschillende rassen en de uitleg van dat ras dan. Plus moest ik nog een boekje hebben over de lichaamstaal. Ik heb gisteren beide gevonden in shopping in zo'n goedkope boekenwinkel zoals De Slegte ongeveer. Heb dan een boek gevonden waar meer dan 350 rassen instaan met de uitleg erbij voor 10€ en het boekje over lichaamstaal heb ik 3€ betaald. Dat boek over rassen mogen we tijdens het examen inkijken. Er zijn op dit moment al 400 erkende rassen, je begrijpt wel dat dat onmogelijk is die allemaal van buiten te kennen. Dat is dan ook niet de essentie van de cursus. Was wel blij dat ik er zo goedkoop vanaf was.
Jij had dan gisteren echt wel een pechdag. Hoop van harte dat het vandaag beter gaat.

HVT, een late proficiat aan zoon, wou dat gisterenavond nog doen, maar de pagina was niet bereikbaar.

Wilde eend, zonder elektriciteit gezeten zonder een voorafgaande verwittiging, niet leuk.

Oma-C, wat een weer gisteren en het waaide weeral 8O. Was droog naar shopping vertrokken, maar toen ik daar buitenkwam, regende het pijpenstelen. Iets gaan drinken was geen optie, want het was me vlug duidelijk dat dat regen voor een ganse dag was. Dus ben ik er maar door gegaan. Mijn jas heeft tot deze ochtend moeten drogen, is dan ook geen regenjas en mijn broek was kletsnat van mijn knieën tot aan de boord.
Had me dan een nieuw broekje aangedaan. Ben dan ook nimmer gaan wandelen met Matice, het was daarvoor echt te slecht weer.

Anjelier, frietjes met eitje heb ik nog nooit gegeten , wel aardappeltjes met ajuinsaus en daar een licht gekookt eitje over, ook erg lekker. Aten ze vaak in de oorlog, want aardappelen, ajuin en eitjes waren wel altijd ergens te vinden. Is jou manlief wel gaan wandelen met Spaande Woef gisteren ? Voel me altijd zo schuldig als ik niet met Matice ben gaan wandelen.

Muddy Maddy, rustig aan het wakker worden :) ?
Je hebt groot gelijk.

Manlief vertrekt vandaag naar Bulgarije en is donderdagnacht pas terug. Ga nu eens geen ( grote) extra taak doen, maar gewoon het dagelijks HH en studeren voor mijn examen zaterdag. Kan niet teveel ineens in mijn hoofd proppen, want dan vergeet ik de helft. Ik ben geen 20 meer natuurlijk. Hoop een beetje dat jullie voor mij duimen zaterdagvoormiddag.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens elkeen een mooie dinsdag en stuur jullie heel veel liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

25 feb 2020, 09:29

Goede morgen seizoentjes;

ik ben eruit gerold. schouder doet pijn.
gisteren eitje met frietje gegeten vandaag iets dat ventje meebracht. iets met mozzarella, maar er zit tomaat op en ik lust geen warme tomaat ( behalve soep)
ventje dus vandaag weer in brugge. ik ga straks de liedlapp bekijken en activeren wat ik zou nodig hebben. dan boerderij doen, maar moet de tablet halen in de keuken. als die al opgeladen zou zijn.
Morgen ventje thuis. ga vandaag moppen en mijn leesvoer gaan halen en dat zal het zo een beetje zijn.
MJ: zat Murphy bij jou thuis?
HVT: wij moeten ons dak isoleren volgens de geldende normen. best groot kostenplaatje. overbuurvrouw heeft dat 2 jaar geleden laten doen: ze slaapt nu niet meer met flannelen goed want de kamer is nu te warm, maar ze kon niet genieten van de sociale premie. Freddy verdiende te veel en dat zal bij ons ook zo zijn. we hebben ook nog 1 velux te steken. al het andere wat we willen doen, dat zal er nooit van komen.
ventje zei onlangs dat met dat isoleren en wat weet ik veel meer, een mens geen bereik heeft met de gsm en je naar buiten moet om een gesprek te voeren. ventje zit volgens de emoijcons met tegen zin op het werk.
Donderdag ir. en die mag de laken strijken die ze nog niet gedaan heeft en het bed opmaken. dan beneden poesten en terug verder stukjes strijken. zal proberen zo veel mogelijk te plooien.
Vrijdag over de middag boodschappen gaan doen. met de beenhouwer in verlof moeten we nu ons vlees elders halen.
Zo, fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken

25 feb 2020, 09:44

Hallo iedereen,

MJ: eens de pech begint is het voor een ganse dag, heb ik ook al meegemaakt :D .

Clive: naargelang het weer gaat manlief soms in de voormiddag al wandelen.En voor Spaanse woef is het gelijk, zolang hij maar eens gewandeld heeft.

Nu schijnt de zon, ziet er prachtig weer uit zolang het duurt.Hier rechtover op het veld , zijn ze prei aan het oogsten.

Vanavond eten we gefrituurde vis, mijn frituurolie moet ververst worden en als laatste keer maak ik er vis in.Wij eten dat eens graag.Ik gebruik daarvoor kabeljauw, een stevige vis.Ga er aardappelen en rauw witloof bij eten.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

25 feb 2020, 09:46

Afbeelding

Goede zonnige morgen alle seizoentjes, :wink:
dank aan hen die een overzichtje maakten :lol:
ik ga niet alles herhalen, :oops:
plezant wakker worden met de zon maar
het zou niet lang duren, na de middag krijgen
we weer een douche :? zei de weerman...

vandaag een beetje vooruit werken ...
morgenvoormiddag komt de voetenverzorgster
dus ga ik ook niet naar de markt :roll:

Ik wens jullie allen een fijne dinsdag en vooral
zonder Murphy in de buurt M-J :lol:

Sterkte wie het nodig heeft en een dikke knuffel :)

Helena van Troje

25 feb 2020, 12:38

Strijk is gedaan.
Grote boodschappen zijn gedaan.
Vaatwasser leeg.
Soep gemaakt.
Was is al droog.
Bed verschoond.
Als ze komt dan gaat het wel vooruit.
Heerlijke tomatensoep heeft ze gemaakt!

Voorlopig schijnt heer nog de zon.
Tegen als ik naar de kine moet gaat het gieten....

Oma-C

25 feb 2020, 18:38

Goede avond iedereen :wink:
Tegen 14u is het gaan regenen, alsof het nacht werd
zo donker was het ineens :roll: de hele namiddag regen,
hagel en onweersgerommel... niks aangenaam...
Morgen komt de voetenverzorgster, dat is weer
6 weken geleden zo rap gaat het.. :oops:

Ik wens allen een gezellige avond en later een goeie nacht...
Ik heb witloofsoep gemaakt en morgen een
goeie kippenbouillon maken waarvan de kip
als die klaar is voor allerlei dient....
daar heb ik weer een hele week eten aan
op verschillende manieren :lol:
Slaapwel en tot morgen... :wink:

Helena van Troje

25 feb 2020, 19:40

Jas aan, handschoenen en muts, fiets klaar; garagepoort open en het begon me daar te hagelen, te halen, dat het kletterde. Jas terug uit, handschoenen en muts terug uit, poort rap terug toe. Berichtje naar de kine dat ik niet op tijd zou zijn. Geen probleem zegt hij...Oef!
Dat was daarstraks het scenario.