Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars

26 feb 2020, 10:35

Wil. schreef:
26 feb 2020, 10:28
Nog 'een stoute jongen':

In Le Dauphiné las ik enkele dagen geleden dat een man die zichzelf 'een traditionele moslim' noemt (dus geen radicale of zelfs geen salafistische moslim) zijn kinderen en zijn vrouw heeft afgeranseld met een riem, een stok en met elektriciteitskabels. De reden? Ze dragen geen hoofddoek en de kinderen weigeren hun huiswerk te maken dat ze meegekregen hebben van de koranschool.

We spreken wel over een situatie in Frankrijk, nietwaar. Waarom botst die man met zijn vrouw en kinderen? Hij heeft een islamitisch wereldbeeld. Zij hebben zich (minstens gedeeltelijk) aangepast aan de westerse manieren van zich gedragen. En dus wordt er geweld gepleegd tegen mensen door 'een stoute jongen'.
Ja, Wil, het is nogal iets hè met die moslims...
En elke dag opnieuw hè...

Gelukkig dat jij dat allemaal voor ons in het oog houdt.

Wil.

26 feb 2020, 10:36

frits1955 schreef:
26 feb 2020, 10:17
(...) medaille voor moed en zelfopoffering (...)
Getuigt het nu al van moed en zelfopoffering wanneer je zegt dat mensen zoals W. Churchill 'geobsedeerd' waren omdat ze in duidelijke bewoordingen het gevaar van het nazisme hebben aangeklaagd voordat de anderen er hun ogen wilden (en later moesten) voor open doen?

Wat was jij ook weer in jouw school, Frits? Ah, ja, ik herinner het me weer: de leerkracht moraal.
Btw, sprak jij in je klas ook over 'baardapen' tegen je leerlingen als je het had over strikt gelovige moslimmannen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

26 feb 2020, 10:44

Wil. schreef:
26 feb 2020, 10:36
frits1955 schreef:
26 feb 2020, 10:17
(...) medaille voor moed en zelfopoffering (...)
Getuigt het nu al van moed en zelfopoffering wanneer je zegt dat mensen zoals W. Churchill 'geobsedeerd' waren omdat ze in duidelijke bewoordingen het gevaar van het nazisme hebben aangeklaagd voordat de anderen er hun ogen wilden (en later moesten) voor open doen?

Wat was jij ook weer in jouw school, Frits? Ah, ja, ik herinner het me weer: de leerkracht moraal.
Winston Churchill quotes...
Een vaste waarde in internetdiscussies.
Het lijkt wel of je een handleiding volgt, de foto met Chamberlain hebben we ook al gehad.
quotes.jpg
quotes.jpg (75.22 KiB) 408 keer bekeken

Lars

26 feb 2020, 10:48

Wil, voor ik het vergeet:
Ik wil u zeker niet aanmoedigen om over mijn privé-leven te beginnen, maar weet dat niet iedereen in het onderwijs die wijsbegeerte gestudeerd heeft, NCZ geeft.

Wil.

26 feb 2020, 10:52

Lars schreef:
26 feb 2020, 10:48
Wil, voor ik het vergeet:
Ik wil u zeker niet aanmoedigen om over mijn privé-leven te beginnen, maar weet dat niet iedereen in het onderwijs die wijsbegeerte gestudeerd heeft, NCZ geeft.
Lars, ik had het niet over jou. Herlees nog eens goed.

Wil.

26 feb 2020, 10:54

Lars schreef:
Winston Churchill quotes... Een vaste waarde in internetdiscussies.
Ik durf al eens een boek opendoen, Lars. Weet je wel, je swipet het blad telkens om en dan verschijnen er weer letters. Die feiten had al gehoord voordat het internet bestond.

Lars

26 feb 2020, 10:57

Wil. schreef:
26 feb 2020, 10:54
Lars schreef:
Winston Churchill quotes... Een vaste waarde in internetdiscussies.
Ik durf al eens een boek opendoen, Lars. Weet je wel, je swipet het blad telkens om en dan verschijnen er weer letters. Die feiten had al gehoord voordat het internet bestond.
Weet je ondertussen al terug welke versie van de koran je gelezen hebt?

Dicksy

26 feb 2020, 11:02

Lars doet een poging om de bovenhand te krijgen in het debat. :D :D :D
Erg om je met je rug tegen de muur gedrukt te voelen, je kunt geen kanten meer op. :lol: :lol: :lol:

Lars

26 feb 2020, 11:08

Dicksy schreef:
Erg om je met je rug tegen de muur gedrukt te voelen, je kunt geen kanten meer op. :lol: :lol: :lol:
Dat is waar, Dicksy, maar wat wil je nu....
"Een moslim in Lyon heeft zijn vrouw afgeranseld"
Zo een uniek en schokkend nieuwsfeit, daar moet ik even van recupereren....

Moesten Vlaamse gazetten over elke afgeranselde vrouw een artikel schrijven, er zou dagelijkse een speciale katern moeten komen, zoals de sportpagina's.

Dicksy

26 feb 2020, 11:20

Lars schreef:
Daarom heet dit draadje ook:
'Westerse democratie en de islamideologie: fricties'

Open een draadje over het onderwijs en men kan hier ook alles kwijt over het onderwijs zoals levenslange benoeming, 4 maanden vakantie, 22/week werken, enz........wat ook niet zo uniek en schokkende nieuwsfeiten zijn maar daar dient een draadje voor.
En als men reageert, of in discussie wil gaan, moet men ook kunnen verwachten dat er mensen zullen reageren die meer belezen zijn in dat (één) bepaald onderwerp dan anderen.

Lars

26 feb 2020, 11:37

Dicksy schreef:
26 feb 2020, 11:20
Lars schreef:
Daarom heet dit draadje ook:
'Westerse democratie en de islamideologie: fricties'

Open een draadje over het onderwijs en men kan hier ook alles kwijt over het onderwijs zoals levenslange benoeming, 4 maanden vakantie, 22/week werken, enz........wat ook niet zo uniek en schokkende nieuwsfeiten zijn maar daar dient een draadje voor.
En als men reageert, of in discussie wil gaan, moet men ook kunnen verwachten dat er mensen zullen reageren die meer belezen zijn in dat (één) bepaald onderwerp dan anderen.
Ja, op dat gebied moet ik de duimen leggen voor Wil.
Hij heeft de hele koran uitgelezen stel u voor....
Ik ben nog geen enkele moslim tegengekomen die dat zelf heeft gedaan....

maior domus

26 feb 2020, 12:06

Lars schreef:
Moesten Vlaamse gazetten over elke afgeranselde vrouw een artikel schrijven, er zou dagelijkse een speciale katern moeten komen, zoals de sportpagina's.
Inderdaad, gelukkig houden de gazetten zich daarmee niet bezig.
Nu wordt het enkel en alleen breed uitgesmeerd wanneer het een Vlaams Belang mandataris betreft, die zijn vrouw een pak rammel heeft gegeven.
Dàn is het relevant volgens de gazetten.
Qua framing dan toch.
Ondank is 's werelds loon

Wil.

26 feb 2020, 12:19

Lars schreef:
Dicksy schreef:
Je lijkt het niet te begrijpen. Waarom ranselt hij hen af? Omdat ze een westers wereldbeeld aankleven en hij in zijn islamwereld blijft leven. Dat botst.

Indien dit een uitzondering zou zijn, dan zou het niet de moeite zijn om het te vermelden, maar wanneer iemand een vliegtuig saboteert, is het dan ook nog iets om lacherig over te doen?

Lars

26 feb 2020, 12:25

Wil. schreef:
26 feb 2020, 12:19
Lars schreef:
Dicksy schreef:
Je lijkt het niet te begrijpen. Waarom ranselt hij hen af? Omdat ze een westers wereldbeeld aankleven en hij in zijn islamwereld blijft leven. Dat botst.

Indien dit een uitzondering zou zijn, dan zou het niet de moeite zijn om het te vermelden, maar wanneer iemand een vliegtuig saboteert, is het dan ook nog iets om lacherig over te doen?
Dus als ik mijn vrouw afransel omdat ze mijn hemd slecht heeft gestreken, heeft dat geen nieuwswaarde?

Wil.

26 feb 2020, 12:28

In jouw straat en op je school wel. Maar voor de rest niet. Als je vrouw vervolgens een boeing saboteert, dan halen jullie de krant. :wink: