Ze zijn daar weer
-
nete - Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
- Locatie: Lochristi, België
Papieren overschrijving kan straks tot 12 euro kosten
Dit keer BNP Paribas Fortis
Waanzin natuurlijk, maar perfect normaal.
Als je woekerprijzen vraagt en alle klanten blijven zou je dom zijn als bedrijf om het niet te doen.
Wanneer gaan de particulieren, als ze geen verplichtingen hebben bij een grootbank (hypotheek of dergelijke), eindelijk eens beseffen dat ze bij een grootbank in feite niks te zoeken hebben ?
Bedrijven, da's wat anders.
Dit keer BNP Paribas Fortis
Waanzin natuurlijk, maar perfect normaal.
Als je woekerprijzen vraagt en alle klanten blijven zou je dom zijn als bedrijf om het niet te doen.
Wanneer gaan de particulieren, als ze geen verplichtingen hebben bij een grootbank (hypotheek of dergelijke), eindelijk eens beseffen dat ze bij een grootbank in feite niks te zoeken hebben ?
Bedrijven, da's wat anders.
Een vraag impliceert de keuze tot weigeren.
Die keuze krijgt de klant van bnp paribas niet, de klant wordt voor het blok gezet door de eenzijdige bepaling van de bank om een papieren verrichting duur te betalen of digitaal te betalen of....op te krassen, dat is geen vraag maar afpersing.
Overigens heeft het weinig zin om over te stappen want banken volgen elkaar allemaal vroeg of laat want ze spelen onder één hoedje....afbraak van hun dienstverlening want overschrijvingen, verrichtingen dus, horen inbegrepen te zijn in de beheerskosten - dát is tenslotte hun díenstverlening/core-bussiness waarvoor reeds betaald wordt.
We betalen al bijna om ons eigen geld te kunnen krijgen, nu ook nog voor elke papieren verrichting?? En nog wel 12€/500BF?
@nete: het gaat erom alles digitaal te krijgen, dan kunnen ze nog beter aan ons geld én staan er weer een pak werknemers op straat.
Cash en papier moet eruit.....bij de watermaatschappij krijgt elke klant nu zelfs 10€ korting, éénmalig welteverstaan, als je je waterfactuur digitaal ontvangt.
Uiteraard met de smoes van gemak: je bespaart tijd én geld met je administratie. (Ze hebben de smoes van milieu/bomen voor het papier nog vergeten)
Ze maken blijkbaar fors winst op onze basisbehoefte water als ze al 10€ korting kunnen geven om alle klanten over te halen digitaal te gaan..
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Je hebt veel mogelijkheden , om van bank te veranderen .
Als de prijs te hoog is . Op zoek gaan .
Als je hier online bent , kun je evengoed online bankieren .
Ga je geen 12 euro moeten betalen per overschrijving of is per jaar dat dit bedrag er bijkomt ?. En moet je iemand helpen die geen internet bezit (Familie) bespaar je die mensen ook die bedragen . Aan alles is oplossing .
Als je bij Bpost gaat moet jij ook betalen per overschrijving aan loket . En dat is al jaren zo .
Diensten moeten betaald worden , zit niks anders op .
Als de prijs te hoog is . Op zoek gaan .
Als je hier online bent , kun je evengoed online bankieren .
Ga je geen 12 euro moeten betalen per overschrijving of is per jaar dat dit bedrag er bijkomt ?. En moet je iemand helpen die geen internet bezit (Familie) bespaar je die mensen ook die bedragen . Aan alles is oplossing .
Als je bij Bpost gaat moet jij ook betalen per overschrijving aan loket . En dat is al jaren zo .
Diensten moeten betaald worden , zit niks anders op .
Gast, het gaat helemaal niet over de mogelijkheden om van bank te veranderen, het gaat erom dat diensten waarvoor reeds betaald wordt (dat is áltijd al zo geweest) en die de core-business van een bank zíjn, afgeschaft worden.
Er zijn mensen die géén computer of smartphone hébben of ervoor kiezen om die niet te gebruiken voor hun bankzaken omdat ze niet meer meekunnen met de veranderende technologie of door de onveiligheid van internet...en zij hebben het récht op dezelfde diensten als anderen, die wel kiezen voor die diensten online.
Daar hoeven dan, veelal oudere mensen, niet voor gestraft te worden door nog eens bestolen te worden aan 12€/per overschrijving!
En denk je dat familie echt niks anders te doen heeft dan, onbetaald nog wel, de rol van de bank over te nemen voor diensten waarvoor een bank díent en betaald wordt?
En denk misschien ook eens aan al die bankbedienden, die op straat worden gezwierd omdat iedereen online gaat bankieren? Nog meer werkloosheid.
Voor bankdiensten wérd altijd al betaald, dat heet beheerskosten etc.. die jaarlijks ook nog eens stijgen, net als voor allerlei andere 'diensten' zoals versturen van bankuittreksels per post enz.. of dacht je dan dat banken liefdadigheidsinstellingen waren?
We betalen nu zelfs al om ons eigen geld af te halen! (Oa bij een automaat van een andere bank)
Er zijn mensen die géén computer of smartphone hébben of ervoor kiezen om die niet te gebruiken voor hun bankzaken omdat ze niet meer meekunnen met de veranderende technologie of door de onveiligheid van internet...en zij hebben het récht op dezelfde diensten als anderen, die wel kiezen voor die diensten online.
Daar hoeven dan, veelal oudere mensen, niet voor gestraft te worden door nog eens bestolen te worden aan 12€/per overschrijving!
En denk je dat familie echt niks anders te doen heeft dan, onbetaald nog wel, de rol van de bank over te nemen voor diensten waarvoor een bank díent en betaald wordt?
En denk misschien ook eens aan al die bankbedienden, die op straat worden gezwierd omdat iedereen online gaat bankieren? Nog meer werkloosheid.
Voor bankdiensten wérd altijd al betaald, dat heet beheerskosten etc.. die jaarlijks ook nog eens stijgen, net als voor allerlei andere 'diensten' zoals versturen van bankuittreksels per post enz.. of dacht je dan dat banken liefdadigheidsinstellingen waren?
We betalen nu zelfs al om ons eigen geld af te halen! (Oa bij een automaat van een andere bank)
1. Wat hebben domiciliëringen nu te maken met extra te moeten gaan betalen voor papieren bankoverschrijvingen tov online betalingen?
2. Heb je al eens een onterecht afgehouden bedrag via domiciliëring voorgehad en proberen terug te krijgen dezelfde maand?
Je hebt door de domiciliëring de bank immers vrijwillig toestemming, en daardoor de controle over jouw betalingen, gegeven.
De bank mag geen terugstortingen doen van onterechte betalingen op jouw vraag, echter als jíj teveel betaald kréég dan stort de bank ongevraagd, zonder jouw toestemming, wel terug..
Banken mogen niet aan je bankrekening komen op verzoek van de rekeninghouder zelf, maar ze doen het wél op verzoek van derden op jouw bankrekening...
En meestal verrekenen bedrijven het teveel betaalde bedrag dan nog eens eenzijdig met je volgende factuur, tenminste als je kunt aantonen dat zíj de vergissing/fout maakten in facturatie...want daarover gaan ze dan vaak ook nog in discussie..
Maar...domiciliëring is toch zo gemakkelijk, nietwaar? Tot...er wat mis loopt...
Er zijn gevallen bekend waarbij er een nulletje teveel op de energie-factuur stond: 1.800€ in plaats van 180€...een duidelijke vergissing zou je zeggen...?
Echter, die mensen moesten éérst de volledige 1.800€ betalen vóór er sprake kon zijn van een 'rechtzetting' (door de fout van een ander!): t.t.z een verrekening met de volgende facturen, géén terugbetaling...niet akkoord?
Dan wordt je toch gewoon afgesloten van hun energie 'dienst' als...jaja: raar maar waar: als wanbetaler..voor een onterechte factuur...
...maar dan is wel je hele maandelijks inkomen in één klap op tenzij je met een heel geloop, advocatenkosten en wellicht de rechtbank het onterechte bedrag, 1.620€, niet hoeft te betalen... óf als je ermee naar de media stapt (dat kan ook weleens tot een 'plotse' oplossing leiden)
Bij een domiciliëring ben je dan geschoren want dan is die 1.800€ reeds lang verdwenen van je bankrekening en begin dan maar eens te lopen om die 1.620€, je hele huishoud/budget, dezelfde maand nog terug te krijgen...
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
Ik niet. Ik hou liever zelf de controle.Prima Vera schreef: ↑27 feb 2020, 14:26Hier ook nog nooit én ik heb domiciliëring voor zo wat alles.
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Die controle heb ik hier ook én zoals gezegd nog nooit iets voorgehad.MyriamC schreef: ↑27 feb 2020, 18:26Ik niet. Ik hou liever zelf de controle.Prima Vera schreef: ↑27 feb 2020, 14:26Hier ook nog nooit én ik heb domiciliëring voor zo wat alles.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
- Locatie: Antwerpen
Ice,
Hier heeft U het mis hoor,
Het zijn niet meer de banken waar je toestemming aan geeft maar wel de schuldeisers, de banken hebben hier niets meer mee te maken.
Je geeft zelf de toestemming aan de schuldeiser dat die centen van uw rekening halen.
Met andere woorden, het zijn niet meer de banken die de mandaten beheren.
Ik heb enkel een sepa domiciliëring voor mijn hospitaal verzekering en proximus
Voor de rest niet.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Volledig correct Benq, bank zit daar voor niets meer tussen. Maar zoals gezegd reeds hier alles zo goed als met domiciliering van bank over verzekering over mutualiteit, telenet, electriciteit, water. Verloopt allemaal vlekkeloos.benq schreef: ↑28 feb 2020, 08:13Ice,
Hier heeft U het mis hoor,
Het zijn niet meer de banken waar je toestemming aan geeft maar wel de schuldeisers, de banken hebben hier niets meer mee te maken.
Je geeft zelf de toestemming aan de schuldeiser dat die centen van uw rekening halen.
Met andere woorden, het zijn niet meer de banken die de mandaten beheren.
Ik heb enkel een sepa domiciliëring voor mijn hospitaal verzekering en proximus
Voor de rest niet.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Beste Ice ,
Je hebt altijd banken die onderste uit de kan halen .
En als de mensen niet tevreden zijn , moeten ze maar veranderen zo simpel is het .
Maar dat is net als je naar de winkel gaat mensen worden meer bedrogen dan dat je denkt .
Denk je nu echt , dat de banken daar van wakker liggen , als ze hun personeel moeten ontslagen ?
Die denken alleen aan hun eigen en hun beleggers meer niet .
En diensten moeten betaald worden , kun je niet onderuit .
En iedereen wil goedkoopste , maar is goedkoopste altijd het beste ?
https://www.youtube.com/watch?v=DWXVtdJuDwI
( Is niet van toepassing op dit onderwerp ) maar is net zelfde Winkels of Banken , mensen worden iedere dag bedrogen !!
Je hebt altijd banken die onderste uit de kan halen .
En als de mensen niet tevreden zijn , moeten ze maar veranderen zo simpel is het .
Maar dat is net als je naar de winkel gaat mensen worden meer bedrogen dan dat je denkt .
Denk je nu echt , dat de banken daar van wakker liggen , als ze hun personeel moeten ontslagen ?
Die denken alleen aan hun eigen en hun beleggers meer niet .
En diensten moeten betaald worden , kun je niet onderuit .
En iedereen wil goedkoopste , maar is goedkoopste altijd het beste ?
https://www.youtube.com/watch?v=DWXVtdJuDwI
( Is niet van toepassing op dit onderwerp ) maar is net zelfde Winkels of Banken , mensen worden iedere dag bedrogen !!
-
nete - Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
- Locatie: Lochristi, België
De meeste lezers hier zijn wel genoeg onderlegd om via PC te bankieren denk ik.
Mijn betaalverkeer brengt me al sinds 1991 geld op.
Mijn hoofdbank qua zichtrekening is al jaaaaaren Keytrade Bank.
Die rekening kost me aan de zogezegde noodzakelijke beheerskosten 0,000000000 euro per jaar.
Elke verrichting die ik er mee doe levert me 5 eurocent op (IK KRIJG 5 cent !!!).
Dat maakt ongeveer 20 euro per jaar plus de ongeveer 50 euro kost bij de "groten" is zo'n 70 euro verschil (ELK jaar opnieuw).
Daarnaast 2 Beobank kredietkaarten. Kosten per stuk 5 euro (dus geen 20 euro of meer zoals bij de "groten"), maar wel op alle uitgaven een cashback van 1%. (tot 100 of 200 euro per jaar).
Maar ja, de grootbanken hebben er zodanig lang op "gehamerd" dat ze bijna enkel dank zij die beheerskosten kunnen overleven (sic) dat de massa dat ook nog gelooft.
Bovendien, als bij de meeste mensen de vraag komt "zijn die kleinere banken wel betrouwbaar ?" dan weet je genoeg. Want de enige banken die betrouwbaar zijn voor de meeste mensen nu juist die banken die in 2008-2009 aan het staatsinfuus moesten gaan hangen omdat ze casino speelden ipv te bankieren.
Maar een Argenta, Keytrade, VDK etc... die geen steun vandoen hadden, tja, die zijn niet echt te vertrouwen hé.
Grootbanken zijn nodig voor bedrijven, maar een particulier die geen verplichtingen meer heeft qua hypotheekleningen of zo heeft daar in feite weinig te zoeken.
Die handelswijze heeft me sinds 1991, toen mijn toenmalige ASLK bank met kosten begon en ik onmiddellijk ben vertrokken naar Argenta, al ettelijke duizenden euro's opgebracht.
Als winkels te duur worden gaan de klanten elders, bij banken werkt dat blijkbaar niet.
Dit is mijn opinie hé, niemand hoeft akkoord te gaan.
Mijn betaalverkeer brengt me al sinds 1991 geld op.
Mijn hoofdbank qua zichtrekening is al jaaaaaren Keytrade Bank.
Die rekening kost me aan de zogezegde noodzakelijke beheerskosten 0,000000000 euro per jaar.
Elke verrichting die ik er mee doe levert me 5 eurocent op (IK KRIJG 5 cent !!!).
Dat maakt ongeveer 20 euro per jaar plus de ongeveer 50 euro kost bij de "groten" is zo'n 70 euro verschil (ELK jaar opnieuw).
Daarnaast 2 Beobank kredietkaarten. Kosten per stuk 5 euro (dus geen 20 euro of meer zoals bij de "groten"), maar wel op alle uitgaven een cashback van 1%. (tot 100 of 200 euro per jaar).
Maar ja, de grootbanken hebben er zodanig lang op "gehamerd" dat ze bijna enkel dank zij die beheerskosten kunnen overleven (sic) dat de massa dat ook nog gelooft.
Bovendien, als bij de meeste mensen de vraag komt "zijn die kleinere banken wel betrouwbaar ?" dan weet je genoeg. Want de enige banken die betrouwbaar zijn voor de meeste mensen nu juist die banken die in 2008-2009 aan het staatsinfuus moesten gaan hangen omdat ze casino speelden ipv te bankieren.
Maar een Argenta, Keytrade, VDK etc... die geen steun vandoen hadden, tja, die zijn niet echt te vertrouwen hé.
Grootbanken zijn nodig voor bedrijven, maar een particulier die geen verplichtingen meer heeft qua hypotheekleningen of zo heeft daar in feite weinig te zoeken.
Die handelswijze heeft me sinds 1991, toen mijn toenmalige ASLK bank met kosten begon en ik onmiddellijk ben vertrokken naar Argenta, al ettelijke duizenden euro's opgebracht.
Als winkels te duur worden gaan de klanten elders, bij banken werkt dat blijkbaar niet.
Dit is mijn opinie hé, niemand hoeft akkoord te gaan.