Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

27 feb 2020, 21:20

OK, dan. Doe dan maar waar je je goed bij voelt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

27 feb 2020, 21:27

Tijdens mijn studies was er zo'n student die beweerde Kant (in het Duits!) integraal gelezen te hebben.
Wie daar ooit aan begon weet wat een waanzinnige bedoening dat is.
De vraag is echter: wat heeft het hem bijgebracht (gesteld dat het niet gelogen is) ?

Niks, op zijn best ben je een curiosum, op zijn slechtst een freak.

Wil.

27 feb 2020, 22:12

De praktijk: https://www.youtube.com/watch?v=GyMmFNbX8RM

Een stukje film dat vorige week werd op het net gezet. Gesproken in het Nederlands en maar anderhalve minuut lang. Hier zien we een vrouw (nou ja, 'zien' en 'vrouw' zijn hier spreekwoordelijk gebruikt) die de ideologie kent en er zich naar gedraagt in de Nederlandse maatschappij.

Dat levert alweer een kleine frictie op.

Lars

27 feb 2020, 22:20

Wil. schreef:
27 feb 2020, 22:12
De praktijk: https://www.youtube.com/watch?v=GyMmFNbX8RM

Een stukje film dat vorige week werd op het net gezet. Gesproken in het Nederlands en maar anderhalve minuut lang. Hier zien we een vrouw (nou ja, 'zien' en 'vrouw' zijn hier spreekwoordelijk gebruikt) die de ideologie kent en er zich naar gedraagt in de Nederlandse maatschappij.

Dat levert alweer een kleine frictie op.
Neen, dat is de praktijk niet.
Dat is weer een filmpje, op een of andere site.

Uiteraard besef je niet dat de wereld verschilt van de youtube-filmpjes en internetsites die je via uitgekiende algoritmes de wereld tonen zoals jij hem wil zien.

Wil.

27 feb 2020, 22:25

Oei, dit was virtual reality??? Dat wist ik niet.

Jij hebt een eigenaardige opvatting over wat werkelijkheid is en wat niet.

Dicksy

27 feb 2020, 22:43

Lars schreef:
Neen, dat is de praktijk niet.
Dat is weer een filmpje, op een of andere site.
Dezelfde discussie die jij hier nu voert doet mij denken aan een zelfde discussie die ettelijke maanden (mogelijks een jaar of langer) geleden hier ook ging over een aanslag in Engeland door een lone wolf.
Misschien herinnert Wil ze nog maar hier was ook iemand die zei dat zijn buurman een moslim was waar hij goed mee kon opschieten, waar niets op aan te merken viel, zijn kinderen hier school liepen en dat hij (ze?) ook (samen?) naar het voetbal ging kijken. Enfin, er was niets of niks aan te merken op zijn buurman. Weer een discussie over en weer en wat bleek......diezelfde lone wolf in Engeland woonde elke wedstrijd van zijn ploeg bij, ik twijfel tussen Arsenal en Aston Villa, en er was niets op aan te merken. M.a.w een voorbeeld-moslim voor de buitenwereld tot hij plots die aanslag pleegde en iedereen met zijn mond vol tanden deed staan.
En dat kwam niet van een of andere site of YouTube-filmpje maar kwam uit de echte wereld die u blijkbaar heel goed kent.

Wil.

27 feb 2020, 22:54

Dat komt geregeld voor. De familie van 'onze' Abdeslam uit Molenbeek, die in Parijs mee hielp aan de aanslagen op de dag van de Bataclan, was 'zeer verwonderd' dat hij zoiets kon gedaan hebben.

Akayed Ullah wilde een zelfgemaakte bom laten ontploffen (N.Y. bus terminal) en zijn buurman Hasan Alam zei dat hij werkelijk geshockeerd was want 'Akayed was een zeer religieus persoon'.

Wil.

28 feb 2020, 09:19

Kleine frictie die door het hoogste gerechtshof werd beslist:

In Duitsland is het voortaan verboden voor een gerechtsbeambte (griffier bv) om nog een hoofddoek te dragen bij het uitoefenen van haar ambt, dat heeft het Hoogste Hof beslist. De reden: de neutraliteit van het hof is belangrijker dan een godsdienstige of ideologische voorkeur.

Bron: Frankfurter Rundschau

maior domus

28 feb 2020, 10:55

Wil. schreef:
28 feb 2020, 09:19
In Duitsland is het voortaan verboden voor een gerechtsbeambte (griffier bv) om nog een hoofddoek te dragen bij het uitoefenen van haar ambt, dat heeft het Hoogste Hof beslist. De reden: de neutraliteit van het hof is belangrijker dan een godsdienstige of ideologische voorkeur.
Het had er moeten aan mankeren.
De hoofddoek is een symbool van de ideologie die de draagster aanhangt.
Een ideologie die zich afzet tegen onze normen, waarden en rechtsstaat.
Er zou eens een beambte moeten rondlopen met een halsketting en een discreet kruisje.
Het kot zou direct te klein zijn.
Daarover zou het Hof niet eens moeten beslissen.
Het proces zou dan wel snel beslecht zijn in de poco-media!
Ondank is 's werelds loon

Lars

28 feb 2020, 11:05

De poco-media....
Dat is nu echt een term die je enkel op het internet kan lezen, maar die ik nog nooit iemand heb horen uitspreken.

Dicksy

28 feb 2020, 12:14

Lars schreef:
De poco-media....
Dat is nu echt een term die je enkel op het internet kan lezen, maar die ik nog nooit iemand heb horen uitspreken.
'Uiteraard besef je niet dat de wereld verschilt van de youtube-filmpjes en internetsites die je via uitgekiende algoritmes de wereld tonen zoals jij hem wil zien.'

Wijze woorden werden hier gesproken. 8O

maior domus

28 feb 2020, 13:27

Lars schreef:
De poco-media....
Daar zie ik geen probleem in.
Er zijn nog heel wat woorden en ook gezegden die je enkel in de geschreven taal tegenkomt hoor.
Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel, niet? :
De pers waar sinds de jaren zestig de soixante huitards hun opmars hebben gemaakt en zich onwrikbaar hebben genesteld, om er hun ideologische en politieke visie aan het volk op te dringen.
In Duitsland spreekt men ook over de lügenpresse.
Term die in andere geschiedkundige omstandigheden is ontstaan, maar nu wordt gerecycleerd om de politiek correcte pers aan te duiden. Bij ons eenvoudigweg naar leugenpers vertaald.
Regimepers is ook een passende term.
Niet helemaal hetzelfde, maar wel overlappend.
Een regime handelt niet altijd in het belang van het volk.
En gebruikt daarvoor de media als instrument om valse informatie te verspreiden en te indoctrineren.
Zie maar hoe men omgaat met de talrijke criminele feiten die door bepaalde etnische groepen worden gepleegd.
Verzwijgen, verdraaien, de rechterzijde valselijk beschuldigen, ze weten soms niet in welke bochten ze zich moeten wringen.
En dat bedoel ik dan als ik zeg dat de poco-pers dikwijls al een proces heeft gemaakt, nog voor de rechterlijke macht aan een onderzoek is begonnen.
Het is soms echt grotesk.
En het volk, ja dat gaat daarom op zoek naar alternatieve informatiebronnen, eveneens al dan niet betrouwbaar.
Eigen schuld dikke bult van de poco's.
Ondank is 's werelds loon

Wil.

28 feb 2020, 13:37

De islamitische beweging Hizb Ut-Tahrir (partij van de vrijheid) is een groepering die in veel landen verboden is zoals o.a. in Duitsland, Rusland, China maar ook in heel veel islamitische landen geldt er een verbod tegen hen, behalve in de UAE, Jemen en Libanon.

Het doel van H u T is het opnieuw oprichten van een kalifaat dat vervolgens eerst alle landen zal uitnodigen om de islam te aanvaarden en zo nodig via de militaire jihad die landen te onderwerpen.

Vanzelfsprekend zijn landen waar de islam het ooit voor het zeggen had - zoals Spanje - dringend toe aan een herovering. Eens moslimgebied, altijd moslimgebied is de stelregel.

In Amerika (waar gelukkig vrijheid van meningsuiting bestaat) zei Taiseer Hussein, een lid van T u H het nog eens duidelijk: Spanje verkeert onder bezetting! Palestina (inclusief gans Israël) natuurlijk ook. Het is de wil van Allah dat die gebieden teruggenomen worden.

Valt het nu te begrijpen waarom de Arabieren in Palestina geen vrede met Israël willen? Er kan nl. geen vierkante meter grond die ooit islamitische grond was, worden afgegeven.

Daarom is het essentieel dat de ideologie van de islam wordt begrepen alvorens men kan discussiëren of uitspraken doen over de islamideologie of over de acties die volgelingen ervan uitvoeren.

Afbeelding

De kannibaal

28 feb 2020, 13:46

maior domus schreef:
Lars schreef:
De poco-media....
Er zijn nog heel wat woorden en ook gezegden die je enkel in de geschreven taal tegenkomt hoor.
De pers waar sinds de jaren zestig de soixante huitards hun opmars hebben gemaakt en zich onwrikbaar hebben genesteld, om er hun ideologische en politieke visie aan het volk op te dringen.
Term die in andere geschiedkundige omstandigheden is ontstaan, maar nu wordt gerecycleerd om de politiek correcte pers aan te duiden. Bij ons eenvoudigweg naar leugenpers vertaald.
En gebruikt daarvoor de media als instrument om valse informatie te verspreiden en te indoctrineren.
Zie maar hoe men omgaat met de talrijke criminele feiten die door bepaalde etnische groepen worden gepleegd.
Verzwijgen, verdraaien, de rechterzijde valselijk beschuldigen, ze weten soms niet in welke bochten ze zich moeten wringen.
En dat bedoel ik dan als ik zeg dat de poco-pers dikwijls al een proces heeft gemaakt, nog voor de rechterlijke macht aan een onderzoek is begonnen.
En het volk, ja dat gaat daarom op zoek naar alternatieve informatiebronnen, eveneens al dan niet betrouwbaar.
Proficiat, boven gaande tekst bewijst dat gij heel goed begrijpt hoe het er in de media aan toe gaat en vooral hoe groepen gebruik maken van de media om hun waarheden aan de man te brengen. Leest nu eens met een zelfde oog alle artikelen die de Vlaamse nationalisten via de mededelingen van de NVA en het VB aan de burgers proberen te verkopen in de media en publiceer Uw bevindingen.

Lars

28 feb 2020, 16:29

De kannibaal schreef:
28 feb 2020, 13:46
maior domus schreef:
Lars schreef:
De poco-media....
Proficiat, boven gaande tekst bewijst dat gij heel goed begrijpt hoe het er in de media aan toe gaat en vooral hoe groepen gebruik maken van de media om hun waarheden aan de man te brengen. Leest nu eens met een zelfde oog alle artikelen die de Vlaamse nationalisten via de mededelingen van de NVA en het VB aan de burgers proberen te verkopen in de media en publiceer Uw bevindingen.
"Die partijen hebben het beste voor met de mensen, en zouden nooit iemand durven manipuleren!"
:lol: