In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

27 feb 2020, 16:11

Goede namiddag, dames,
Hier sneeuwt het voor de moment, dikke vlokken......

Clive, succes met het examen morgen. Steek een extra kaarsje aan morgen 😉. Je zal zien dat het wel goed zal gaan, iedereen hier duimt mee voor jou ! 😊

Wilde eend, nemen ze in een kringloopwinkel een naaimachine binnen, die 'niet goed meer werkt ' ? 🤔
Wij hadden eens aan zee een kringloopwinkel gecontacteerd voor een 'slaap-bed-zetel ' te komen halen. Ze zijn met 2 komen kijken en wilden het nog niet meedoenze hadden er zulke nog staan, was hun uitleg. En echt, die was zelfs nog niet gebruikt, was 'dubbel gebruik' ..... Enfin, we hebben er iemand anders een groot plezier mee kunnen doen. 😉

OmaC, ik zal ook eens persoonlijk naar de post moeten, vrees ik. Ik krijg namelijk al verschillende keren post voor huis nr. 1, alleen, .... dat is afgebroken, dus bestaat niet meer, ze gaan op die grond half-open bebouwingen zetten. Waar die mensen nu wonen weet ik niet, en de postbode waarschijnlijk ook niet, en wij krijgen dus maar post van iemand anders. Ik zou ook een klacht kunnen doen maar ga het liever eerst eens persoonlijk op de post aankaarten, eens kijken wat ze daar zeggen .... 🙄
Bedankt wel voor de info, hou het 'in gedachten ... 😊

Anjelierken, hier hebben de meesjes en roodborstjes de pindakaas 'gevonden' ! 😊
Heb er ook al eens 2 zien ruziemaken voor op dezelfde plaats op het stokje te zitten voor te snoepen, die vleugeltjes gingen nogal tekeer.....😏

Zo dames, ga nu een betaling doen, dan ben ik daar al vanaf !
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

27 feb 2020, 18:44

Goede avond allen,
Hier heeft het ook gesneeuwd van 13u ongeveer
tot 16u, en op het gras ligt het nog wit
op de weg en het voetpad was het nat
Ik was bijna aan de winkel toen het begon
gauw mijn boodschappen gedaan en terug naar huis
Paraplu heeft goed gewerkt, 't was nodig :wink:
Ik hoop dat het vannacht niet glad wordt
want morgen is er nog een werkdag voor velen :roll:

M-J ik heb toen reclamaties gaan geven op het postkantoor
en ik kreeg een kaartje met een klachten nummer van de post
maar ik denk dat ik het met m'n zoon heb meegegeven
ik vind het niet terug, en ik wil hem er niet voor lastig vallen...
Maar op de post kunnen ze je helpen als is het
maar met een nummer voor klachten, 't was een nummer
in Brussel maar nadat ik gebeld had was er nooit nog iets
waar ik last van had.. :)

Ik ga rijst eten met kippenblokjes en zoetzure saus...
en morgen spaghetti.... smakelijk allemaal
en hopelijk geen winterweer meer... voorzichtig zijn allemaal... :oops:
Slaapwel straks en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

27 feb 2020, 20:14

Voor reclamaties voor B-post heb ik indertijd gewoon naar he topgegeven nummer gebeld uit de Witte Gids. Toen werd ik vriendelijk geholpen.
De volgende keer was het iets minder tot ik en plain public op fb mijn beklag heb gedaan.
Dat mondde toen uit in de postbode die zijn verontschuldigingen bij mij moest komen aan bieden...
Voorlopig zijn de problemen weer eens van de baan.

Morgen nog een dagje boven kamperen en dan hoop ik er door te zijn. Spijtig genoeg kan ik het weer niet over mijn hart krijgen om alles weg te gooien. Met bruikbaar papier om op te schrijven zullen ze me zien aankomen in de kringwinkel...
Ik ga duizend jaar moeten worden of met de vulpen een dik boek moeten schrijven om dat allemaal volgekrabbeld te krijgen.En dan te weten dat ik elke uitnodiging of uitleg per brief die niet recto verso bedrukt is aan de achterkant gebruik om van alles te noteren dat ik niet mag vergeten.

Aan iedereen nog een fijne avond gewenst.

wilde eend 2

27 feb 2020, 21:42

Goede avond iedereen ,
Inderdaad vandaag kreeg ik in de post dit nummer :
02/278.50.37 of surf naar www.bpost.be
Alhoewel , die site heb ik al geprobeerd ..... Zal er morgen verder mee aan de slag gaan .
Hoewel ik goed eerst moet nakijken , want er stond iets van kosten 2eu per minuut dat je belt .. Ja, dat is me wel teveel .. Wordt morgen vervolgd ......
MJ : mijn naaimachine en oude fototoestellen hebben ze aanvaard in de kringloopwinkel ... :roll:
/ Maar ik heb ook al vaak gehoord dat ze o.a. meubels weigeren als ze komen kijken . Ze zijn de laatste tijd nogal kieskeurig geworden 8O 8O :roll: :roll: ...... ////
Wat betreft de pindakaas voor vogels : alleen een roodborstje en een merel eten er hier van .. De anderen hebben liever nootjes en zonnebloempitten ... ;-)
Clive : veel moed bij het studeren ! we duimen !!!
Aan alle seizoentjes een goede nacht en morgen gezond weer aan de slag !!
HVT : ik doe net als jij en gebruik van alle papieren etc . de achterkant om boodschappen en andere "kattebelletjes " op te schrijven .. :-)
Bert

27 feb 2020, 22:33

wilde eend 2 schreef:
27 feb 2020, 21:42
Goede avond iedereen ,
Inderdaad vandaag kreeg ik in de post dit nummer :
02/278.50.37 of surf naar www.bpost.be
Alhoewel , die site heb ik al geprobeerd ..... Zal er morgen verder mee aan de slag gaan .
Hoewel ik goed eerst moet nakijken , want er stond iets van kosten 2eu per minuut dat je belt .. Ja, dat is me wel teveel .. Wordt morgen vervolgd ......
MJ : mijn naaimachine en oude fototoestellen hebben ze aanvaard in de kringloopwinkel ... :roll:
/ Maar ik heb ook al vaak gehoord dat ze o.a. meubels weigeren als ze komen kijken . Ze zijn de laatste tijd nogal kieskeurig geworden 8O 8O :roll: :roll: ...... ////
Wat betreft de pindakaas voor vogels : alleen een roodborstje en een merel eten er hier van .. De anderen hebben liever nootjes en zonnebloempitten ... ;-)
Clive : veel moed bij het studeren ! we duimen !!!
Aan alle seizoentjes een goede nacht en morgen gezond weer aan de slag !!
HVT : ik doe net als jij en gebruik van alle papieren etc . de achterkant om boodschappen en andere "kattebelletjes " op te schrijven .. :-)
hallo wilde Eend2, de klantendienst bij de post is bereikbaar op het nummer 02/278.50.44.
tussen 8 - 19 uur. Op zaterdag tussen 8.30 en 16.30 uur.
Is normaal tarief voor een 02 nummer.
Mvg,
Bert

wilde eend 2

27 feb 2020, 22:48

Dank u , Bert voor de info !! :-D

clive

28 feb 2020, 08:17

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief is gisterennacht terug gekomen uit Bulgarije en is nu al terug naar Brussel.
In de late namiddag komt de trimster van Matice, hoop dan gedaan te hebben met het HH en zou dan terwijl zij bezig is met Matice, ongeveer een uurtje of 3, mijn cursus nog eens herhalen. Morgenochtend sta ik om 05.00H op en herhaal hem voor de laatste keer, wat mij naadloos brengt om diegenen van harte te bedanken voor de duimen en de kaarsjes. Buurvrouw gaat morgen ook een kaarsje laten branden. Want het is echt geen gemakkelijke stof, die cursus. Heb me daar toch een beetje in vergist toen ik me daarvoor zeer enthousiast voor inschreef. Je krijgt sowieso een certificaat omdat je de cursus hebt gedaan, maar als je 60% of meer hebt, krijg je een diploma, onder de 60% een brevet. Heb toch wel een beetje faalangst.

Een collega van manlief vertrekt vandaag op skireis naar het noorden van Italië, dat vind ik het lot een beetje uitdagen. In Bulgarije liepen er veel mensen met een mondmasker zei manlief.

Zo, ga beginnen met het HH. Ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een fijne vrijdag. Met of zonder mondmasker :) . Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

28 feb 2020, 08:37

Goede morgen seizoentjes,

Wij hebben hier ook sneeuw gehad, smeltende. ben met Ir. op boodschap geweest. had nog een geactiveerde liedlpromo voor bloemkool. helaas had ze de verkeerde mozzarella mee, maar die is nog vier dagen geldig en als extra promo - 1 euro op een fles huischampagne. het is hier dus netjes gedweild, vind ventje vanmorgen haarballen. en ik overal speeksel. wij zijn weer vertrokken voor een week. :? de vloer van de keuken vond ik niet erg netjes gepoetst. zal voor binnen 14 dagen eens bellen naar de buro om te vragen of ze met mij boodschappen per auto mag gaan doen, en eens horen hoeveel ik haar dan moet vergoeden voor de benzine. want ik heb dringend materiaal nodig uit de Act. en de standaard, en met ventje thuis, gaat dat niet, gewoon over en weer.
Ventje en zijn collega's hebben het gehad over een eventuele besmetting in de Kazerne door het biervirrus. Ze gaan dan in onmiddelijke "Lock-Down". niemand mag nog in of uit. Dus als ventje thuis werkt ontsnapt hij eraan, maar heeft dan ook geen werk meer. Erger is dat ik dan ook in quaranteine zit met poes. heb tegen ventje gezegd dat de MP mij dan maar moet komen halen en ik samen met Poes 14 dagen ginder in de kazerne ga wonen. er is wifi en tv dus ik zal me wel op die kamer kunnen bezighouden. het zal niet veel verschillen van de dagen dat ik alleen thuis zit.
Vraag ik ventje om de bami op te warmen: doet hij die in een kookpot. moest in de microgolf. was niet slecht van smaak. maar niets is beter dan de echte chinees natuurlijk al vraag ik me af of die wel gaan terugkomen uit china. :?
gisteren gekeken naar die satirische ruimtekomedie. komt de kapitein, die een acteur is er achter dat de werkelijke bemanning onder de brug zit en dat die erboven ook allemaal acteurs zijn.
't is nu wachten tot begin maart eer ze weer een aflevering uitzenden.
Er zijn weer werken in de de straat, nu met gevelbekleding. maakt lawaai.
Over vogeltjes in jullie tuin gesproken, ik zie er regelmatig op het dak van de feule zitten waarschijnlijk eten ze van het kippenvoer.
ventje is al druk bezig. ik ga nog een kopje koffie drinken en hem een geven.
dan naar de boerderij. dan briefje maken voor de boodschappen.
over de middag boodschappen doen. hebben bonuspunten op fruit dus kijken of de bramen goedkoop staan.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

28 feb 2020, 09:53

Afbeelding

Een zonnige vrijdagse groet, zolang ze schijnt tenminste.. :roll:
Maar het is fijn om zo de huistaken te doen...
de sneeuw van gisteren was rap gesmolten
omdat de grond nat was en niet koud genoeg
maar ik hoef geen sneeuw, 't was mooi voor eventjes :oops: :wink:
Vandaag de vrijdagse poets en morgen de was
morgen is het de laatste dag van de maand februari :roll:

Allen een aangename dag en tot later :wink:

anjelierken

28 feb 2020, 11:59

Hallo iedereen,

Manlief heeft al een stevige ondergrond gemaakt voor mijn uil, nu nog drogen en klaar is kees.Was ook maar een klein karweitje.

Vanmorgen had ik mij ferm "misrekend".Ik rij naar de supermarkt , onderweg wegeniswerken met een lange rij auto's.Dacht , als ik naar huis rij, neem ik een andere weg.Zo gezegd, zo gedaan.Ben ik halverwege , baan afgesloten wegens watersnood, ben toch even doorgereden , om te kijken , en inderdaad, daar kon je niet door, dus terug omkeren en langs wegeniswerken :roll: Manlief vroeg zich ook al af waar ik bleef.

MM: eens vogels weten dat er kippenvoer is, komen ze eten.Heb al vaak voorgehad dat ik het kippenhok binnenkom en de vogels buiten vliegen.

MJ en Wilde eend2:hier eten ze nog goed van de pindakaas, heb daarstraks nog een beetje pindanootjes bijgevuld in het voederhuisje.De bokaal met pindakaas is bijna leeg, misschien nog 1 nieuwe hangen volgende week en dan stop ik ermee.Vanaf april vinden ze al terug eten.Naar het schijnt stop je best met voederen als ze jongen hebben, de kleintjes sterven van die nootjes.

Clive: we duimen morgen voor je, dat alles goed mag gaan.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

28 feb 2020, 14:46

Goede middag,

Ik ben nog altijd aan het ontdooien van mijn fietstochtje naar de bib.
Daar had ik toch weer problemen met de betaalterminal zeker.
Ik was niet de enige.
Ik heb nu al maar vier boek meegebracht.
Ik betaal me blauw aan boetes en aan verlengingen, want daar moet je nu ook al voor betalen.

De was veiligheidshalve afgehaald, en nu regent het niet! Buienradar was een beetje abuis of de druppels vallen iets verder dan in mijn tuin.

De dakwerker is al geweest om de nok leien te herstellen. Hij heeft ze allemaal eens nagekeken en vastgelegd waar nodig.Offerte wordt gemaakt om het plat dak van de garage te herstellen, verleggen helemaal... Is amper zes jaar geleden gedaan....

Niet stressen Clive, dat lukt best en als het niet lukt is er toch geen been aan gebroken?

Aan iedereen nog een fijne dag!

Oma-C

28 feb 2020, 18:45

Afbeelding

Goede avond iedereen, ik heb m'n regenjasje aangedaan
om goede avond te komen zeggen, :) wat een weertje...
en het is nog niet gedaan... er komt nog meer nat... :roll:

clive sterkte voor morgen, het lukt je wel en als dat niet zo is
dan is er nog niemand dood... je hebt je best gedaan
dat weten we,.... hier brandt een kaars en de duimen staan
(ze staan sowieso stijf van de artrose) :oops: :oops:

Helena toch makkelijk als je een auto hebt
en met de fiets door weer en wind rijdt :roll: :?
Hier was het zonnig tot de middag en dan was er regen...
en geen klein beetje... :oops: :roll:

Alle seizoentjes een gezellige avond, ik kook seffens wat spaghetti
de tomatensaus is vanmiddag uit de vriezer gehaald,
en geraspte kaas heb ik nog...smakelijk allemaal
groetjes een goeie nacht en tot morgen...

wilde eend 2

28 feb 2020, 19:39

Goede avond aan alle seizoentjes :-)
Het telefoonnummer van bpost was niet bereikbaar vandaag , ook daar was een verlofdag .. Morgen nog maar eens proberen dan ...
Clive : duim omhoog en vol goede moed vooruit ! tzal wel lukken ..
Ik hoorde vandaag dat in de winkels de rekken leeg zijn van eetwaren die goed bewaren zoals rijst , pasta etc.... allemaal gekocht door mensen die bang zijn van "het " virus .................... :roll: 8O
Verder niet veel nieuws hier , morgen verse soep koken voor in de diepvries . Dat smaakt altijd .. ;-)
Goed weekend voor iedereen en hou het droog en warm als het kan ...
Afbeelding

Helena van Troje

28 feb 2020, 19:47

Wat bezielt de mensen toch?
Als het nu het ebolavirus was.

Ja oma-C een auto voor de deur hebben staan en in weer en wind met de fiets op boodschappen gaan...Bij de bib is geen parking, tenzij ondergronds en dat durf ik niet en dan ben ik minstens vijf euro kwijt. In de Hoogstraat kan je heel soms parkeren bovengronds en anders ook daar ondergronds en dan weet je ook weer aan wat prijs. Alleen bij de Spar is parking aan de winkel zelf, maar dan moet je een code intikken aan de bareel: ik ben niet groot, dus een hele onderneming om aan dat kastje te geraken.Onze zoon zou zeggen: allemaal uitvluchten moeder om toch maar niet in die auto te moeten stappen...

De regen is hier gestopt. De student is naar huis, de oudste komt seffens zijn kamerplanten brengen op logement...Ik hoop dat ik ze heel kan teruggeven. Ze gaan grote verbouwingen doen, dus da zijn dei dingen beter af op een ander...Heu, ik hoop dat maar.

Oeps zal da maar rap ene beetje opruimen, want het is hier een stal. Het ging me niet goed af deze namiddag.Door en door koud...

Rustige avond aan iedereen.

Muddy Maddy

29 feb 2020, 08:03

Goede morgen seizoentjes,

Wat een rare droom. het huwelijk van nichtje werd gecoverd door de flair samen met 3 andere koppels. 't was voor een geldprijs te winnen. :? iemand heeft me gezegd dat het nu nieuwe maan is en dat er dan rare dromen en nachtmerries voorkomen.
Gimly is nog niet genezen. hoop dat het niet lang meer gaat duren. gisteren gestoomde heilbotfilet gegeten.was een beetje droog. ventje aan de racekak door een hele zak pistachenoten te vreten.
heeft weer de "munchies". zal maar mijn Italiaanse salami wegsteken of die is net als mijn stukje oud kortrijk ook op. vroeg hem gisterenavond mijn tablet aan de pries te hangen.... heb maar 15% meer.
gisteren een hele dag rugpijn gehad, 't zal van 't weer komen. straks eens kijken op het weerstation.
vandaag croques en morgen kip mozzarella. hebben ruim 10 euro aan produkten bespaard. allez, ventje toch want die activeerde maar. de app staat op mijn gsm omdat ik meestal boodschappen doe, ten minste als ventje niet thuis werkt. Is maandag ook thuis, maar vrijdag niet want hij is nu reservewacht. :? En je zal zien....
En vandaag een dagje bij. je zal maar op zo'n dag geboren worden. Om de 4 jaar maar een echte verjaardag. ik heb een vriendin die op 1 april jarig is. kennis van moeder haar zoon was boos op zijn moeder omdat die op 1 april jarig is. had ze hem niet de dag erna kunnen kopen was elk jaar zijn vraag. hij stond bekend om "grapjes" die hij uithaalde met de mensen maar hij dacht niet dat zijn gedrag eigenlijk pesten was.
koffie 2 staat hier. straks de afwas van de vis doen. met de stomer geen visgeur meer. ventje had zalm mee. ik lust alleen de gerookte versie. heb die gerookte versie eens warm gegeten op een tupperware demonstratie. die presentatrice keek maar raar toen ik het proevertje aan me liet voorbij komen. Toen ik zei dat ik gewoon geen warme zalm lustte, ontdooide die. Toen was dat net de opkomst van allergiën voor gluten en dergelijke meer. pas op, ik ga het eten als het op de menu staat, maar niet van harte. Op de trouw van Kevin in engeland koude zalm gehad ipv warme. heb dan alles gesmeusd met de wel warme gekookte aardappelen. liet dus de helft liggen en toen ze kwamen om af te ruimen vroegen ze of ik soms notentaart wou. neen, ik ben geen vegie. ventje at de kalkoen met de bijhorende "bisto" jus. je kon die geur al aan het begin van de eetzaal ruiken. net als hun bruine azijn. dat is wagelijk. Ventje en een collega moesten zich eens verzetten van tafel in de mess want naast hun hadden ze die bruine azijn op hun frieten gedaan.
na mijn koffie, pillenontbijt nemen en bramen want het zou kunnen dat moeder eerst belt.
En, we hebben weer 'n stormachtig weekend. de 4 de al. je zou het beu worden.
Fijne dag seizoentjes in wat je ook doet.
Cats Rule!