In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

29 feb 2020, 09:35

Goede morgen alle dames, :wink:
de laatste dag van februari vandaag
en ja als je vandaag jarig bent blijf je jong :lol:
morgen komt maart maar dat is ook een vuile taart :roll:
Vannacht weer redelijk veel regen en de wind wil ook niet wijken
We zijn er voorlopig nog niet vanaf :oops:

clive succes met de examens :)

M-M, deze dagen doet alles pijn, het weer werkt ook op een mens
maar gewoon proberen minder aan te denken
ik heb het meeste last als ik 's avonds in de zetel zit
overdag ben ik met vanalles bezig en dan voel ik het minder...
Iedereen wil ouder worden hé.... waarom toch.? :oops:
Beterschap aan Gimly... arme poes :?

Helena, als je geen kinderen op logement krijgt zijn het planten :lol:
het moet goed zijn bij jou... :) :lol: hopelijk blijven ze intact :wink:
de planten bedoel ik hé :lol:
En ja, dat virus wordt zo opgeklopt... als we het moeten krijgen ...
dan krijgen we het, we kunnen alleen voorzorgen nemen
en hygiënisch leven...zoals handen genoeg wassen enz...
Wat moet komen dat komt toch... :roll:

wilde eend, heb je nog water binnen gekregen.??
of is de reparatie goed gedaan aan je huis

mijn wasmachine roept, ik zal toch maar alles in de linnendroger doen
want ik vrees dat ik anders weer net als vorige week heen en weer kan lopen
met de natte was, nu kan ik het direct opruimen als het droog is
en ik heb het graag opgeruimd... :wink: ik denk nog altijd aan de spreuk
die vroeger in de klas hing als kind:....
"Alles heeft een plaats en elk ding hoort op z'n plaats!"
zo is het hier en ik denk daar telkens weer aan :lol: raar hé :)...
dat zoiets blijft hangen in je hoofd :)

Alle dames een fijn weekend, ik ga de wasmachine leegmaken
en mijn broodje bakken... groetjes allen en blijf gezond :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

29 feb 2020, 10:08

Hallo iedereen,

Manlief is al wandelen met Spaanse woef, want volgens zijn app gaat het over anderhalf uur regenen.En als het begint te regenen is het voor een ganse dag zoals gisteren :roll: .

Heb de "hondenwas " al gedaan en die hang buiten, er is veel wind , dus die zal wel wat drogen.Ik droog die liever buiten, want binnen valt er nog hondenhaar van.Straks nog even de wasmachine uit kuisen, want daar kleeft ook haar in.

De uil staat terug op zijn plaats.Alles was vanmorgen goed gehard en hij staat "hoog en droog".

Heb al een recept opgezocht van Jeroen Meeus, gisteravond had die een lekkere taart gebakken.Ik ga die volgend weekend maken, want ik heb mijn ingrediënten niet in huis.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

29 feb 2020, 12:59

Goede middag,

Ik ben al naar de bloemist gereden om een ruiker bloemen voor jarige overbuurvrouw van vroeger.
Voor de ene keer dat ze op haar verjaardag verjaart.
Schot in de roos want schijnt dat ze heel haar tafelarrangement in het wit heeft gemaakt.
Mijn boeketje was ook wit. Maar ik weet dat zij dat aanziet als hoop op betere dagen.

Metekind aan het einde van de wereld in Nieuw-Zeeland heeft ook haar wensen al gekregen.
Gisteren al, want die zijn ons een paar uurtjes voor.

Ik dacht in de tuin een en ander te doen, maar het regent hier al...

Dus wordt het een luie dag niksen. Vera kijken in uitgesteld kijken en lezen, eindelijk een goed boek gevonden van Jo Claes. Die heeft er zoveel geschreven al, maar er zijn er nooit in de bib.

Nu heb ik een onderhemdje aan, een wollen pullover, een sjaaltje, een wollen kousenbroek en dikke sloffen en nog word ik niet warm. Het is hier 22°C in huis volgens de thermometer van de chauffage...
Bewegen zegt mijn student. Ik kan toch niet gaan kuisen als het nog proper is, he.
Buiten is het nu niet echt plezant. Je vliegt weer weg.

Vier verhuisdozen vol planten zijn nu te gast bij mij. Sansevieria's, aloe vera, orchideeën, chlorphytum, begonia...De sansevieria moeten verpot worden, is nu de tijd van het jaar, enfin, zou beter in januari gebeurd zijn.

Zij die weer eens niet weten waar kruipen van de zeer, groeten u...

PS: hopelijk valt dat examen mee, Clive

wilde eend 2

29 feb 2020, 21:29

Dag seizoentjes allemaal ,
OMA C : gelukkig heeft de dakdekker goed werk geleverd , tot nu toe is het droog aan de voordeur ..
Clive : hoe is het examen verlopen ? k heb aan jou gedacht ..
HVT : hoe is het met poes ? komt ze nog op bezoek ??
Voor iedereen een goede nachtrust .. het is nu helder buiten , en een fijne zondag !
Afbeelding

Muddy Maddy

01 mar 2020, 08:49

Goede morgen seizoentjes,

Ventje heb ik opgeroepen omdat het draaien van kant is. Gimly miauwde om eten, doch heeft niets gegeten. hij had ook weer voor de bak gepoept. heb een beetje rugpijn.
Gisteren zijn de croques mij ietwat misvallen. ik voelde me opgeblazen. had er twee gegeten.
In Enterprise is het wapen gelanceerd en Hoshi ontvoerd door de Reptilians. Degra is door hun vermoord.
In mijn huiskamer zit ik met een kopje koffie. Ventje is terug naar boven om zijn on-line nieuws te lezen en zijn voeten wat te warmen.
Ons moeder bekende gisteren dat ze de wasmachine die biepte omdat die klaar was, terug in gang heeft gestoken. Haar was was zeker proper. ze heeft ook weer 2032 batterijen nodig. Ze heeft de valse theelichtjes dag en nacht laten brandden. daarom was vader er altijd op bedacht dat als ze kaarsen brandde, ze die zeker moest uitblazen. hier ga ik soms op boodschap en kom ik thuis en staat de Vinnykaars lustig te brandden. Soms ben ik gelukkig enkele min. ( de bakker) weg geweest.
vandaag gaan we ierse ribeye eten met pepersaus en frietjes. misschien nog een ijspralientje als dessert.
We zijn aan het wachten op Jorgè.
Is het examen gelukt, Clive of moet je wachten tot volgende week zondag voor je het weet?
Ja, HVT, ik wil ook eens weten of Poesiekat nog komt of als Poes nog op logement gaat komen. maar nu heb je planten genoeg om een oogje op te houden. Dan zou ik de blik van Poes eens willen zien dat er een indringer in haar logeerhuis zit, kampeer je nog in de gele kamer?
Wilde eend zit droog, dus goed zo.
Hans, onze nederlandse vriend moest onder de Mri. maar die heeft een pacemaker. en dan mag je daar niet onder. wist de dienst pas toen hij de papieren invulde. dus nu moet hij onder een gewone Ct. Suus heeft gaatjes in d'r oren laten piercen. aan zo'n verminking doe ik niet mee. Moeder wilde ook niet dat ik als kind de obligate gouden knopjes kreeg als ik 2 werd en later is daar niet meer om gekeken. Toen had ik al horrorverhalen gehoord van lange slingers die bleven haperen en je oor kapot trokken. Neen. Dank u. ventje heeft ooit als "durf" met een sluitspeld een gaatje proberen te prikken. je ziet dat nog altijd. heb hem gezegd dat als hij met pensioen is, hij die wel zou moeten laten professioneel doorprikken en er dan een gouden ring door steken. hij keek me aan alsof ik van een andere planeet kwam. hij zegt dat hij zich nu tegen zijn pensioen zich ontheemd voelt. Niemand hier, is ooit al verder geweest dan zijn of haar kerktoren. We voelen ons soms ook op een andere planeet. ons gesprek ging verder over de lichttrein van Elon Musk die gesignaleerd staat als UFO's.
ook hier zijn er meldingen van gemaakt.
ik heb acteur Cliff Simon, die de rol van slechterik Ba'al speelt in Sg 1 een vriendschapsverzoek gestuurd op aanraden van een lid van de SG1 fan-club. hij heeft hem aanvaard. :D Misschien heeet de achtergrond foto van Mies met Go'uld ogen hem over de schreef getrokken? wie weet? :D
Mijn italiaanse salami is goed droog geworden. kan dienen als aperitief hapje bij een fles van de huischampagne van Liedl waarop ik korting had. morgen alles alcoholvrij ivm dinsdag naar het werk rijden. en ik drink dan pure blonde waar minder alcohol in zit.
het wordt hier ferm donker. denk dat Jorgè een vlaag zal loslaten a la drash national.
zal dan alle thee- lichtjes gaan aansteken.
nu koffie 2 en dan een experiment. een boterham besmeren met karamel en chocolade saus en lichtjes in de oven.
Straks de boerderij. De vallei is weer begonnen en nu moet je weer ontsnapte circusdieren vangen. levert veel op. ik blijf dan meestal dicht in de buurt van zo'n afleverpunt. de vorige keer moest je kippen vangen. ik had er 2.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

01 mar 2020, 09:56

Afbeelding

Goede morgen alle dames, :wink:
we hebben hier al verschillende soorten weer gehad :roll:
zon in de vroegte, dan regen en wind en nu probeert
de zon weer door de zware wolken te geraken :roll:
We zien wel wat er komt denk ik dan...
Ik moet niet buiten zijn... :) de vaatwasser doet z'n werk
en er is weer een broodje aan 't bakken...
dat van gisteren zit in de vriezer, voor als ik het nodig heb..
't wordt wel regelmatig ververst :lol:
Straks het kleine beetje strijk doen, weg is weg :)

Aan al wie pijn heeft... een sterkteknuffel... :oops:
en maak er een luie zondag van... niks moet... alles mag :wink:

Helena van Troje

01 mar 2020, 13:16

Veel vragen MM :lol:

Poessiekat is al een paar dagen niet opgedaagd, maar ik ben ook al veel juist om dat uur op boodschappentocht geweest.
Poes komt deze keer niet logeren in juni, want het baasje heeft examen en dus kredieturen om te studeren en is dan thuis. Vriendin van jongste gaat les geven in para-pente in haar eentje, want jongste moet dan net studeren. Gewoonlijk gaat hij mee met de groep en doet dan een groot deel administratie en organisatie, want de "kampleider" wordt al een dagje ouder en alles combineren lukt niet meer zo.
Het kampement in de gele kamer is nog niet opgebroken, maar ik heb deze voormiddag in de tuin gewerkt.Boodschappen zijn ook al gedaan.
Nu gaan we een croissantje eten, want de pistolekes waren nog niet gebakken, het was al de derde lading vandaag zei de bakker... Zoveel volk in de Spar! Iedereen terug van vakantie en alle schapraaien leeg zeker. De bakker in de buurt was ook met verlof, zal ook wel geven. Ik zal blij zijn als de beenhouwer terug open is dinsdag.
Het is wind, maar ik vind dat de weermannen serieus aan het overdrijven gaan de laatste tijd. Ik zie wel en als ik omwaai stap ik af van de fiets. Sebiet kan ik niet meer buiten. In de zomer te warm, jeetje, en in de winter te glad of te koud of te nat of teveel wind of gesneeuwd....
Ik ben bijna zeker dat oma-C gaat fietsen vandaag Kuurne enz...
Ben evengoed benieuwd hoe het examen gegaan is bij Clive
Hopelijk niet weg gewaaid op de hondenschool.
De druppels blijven in mijn emmertje vallen in de garage.
Ben dus nog maar eens op het plat dak al het water gaan weg vegen.

Doei!

anjelierken

01 mar 2020, 17:51

Hallo iedereen,

Vandaag gordijnen gewassen en dat op een zondag :D , maar ik had eigenlijk niks te doen en die gordijnen is toch maar in de machine te steken en daarna terug op te hangen.Je ziet het dat ze gewassen zijn, onderaan waren ze vuil van Spaanse woef, die moet daar dagelijks eens "inlopen".Hij vindt dat fijn dat die gordijnen op zijn rug hangen.Onze eerste hond deed dat ook.

Nog niks van Clive gehoord, hoop dat alles meegevallen is.

Deze namiddag naar de koers gekeken.En vanavond het nieuws over het virus, uiteindelijk vertellen ze steeds hetzelfde, denk dat de mensen het wel al weten.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

01 mar 2020, 18:43

Afbeelding

Goede avond alle dames, :wink:
donker weer vandaag ook al probeerde
de zon wel, maar het lukte niet zo goed... :roll:
Heb naar de koers gekeken Kuurne-Brussel-Kuurne
en een toerke meegereden zoals ik dat elke keer doe :lol:
Een mooie winnaar en hij had het verdient...

Hier verder geen nieuws, alles rustig in mijn huisje
en van de artrosepijn kan toch niemand me afhelpen :oops:

Ik wens jullie allen een fijne dag verder en straks een goeie nacht
Groetjes allen en tot morgen... :wink:

mariajohanna

01 mar 2020, 21:13

Nog een fijne verderzetting van de avond, dames,
Hier niets uitgestoken vandaag, buiten de was uit de linnendroger opgevouwen. Wel heel de namiddag naar films die opgenomen waren gekeken. Nog 1-tje en de digibox is leeg. Dat ding is goed en fijn, en al wat je wil, maar ook verleidelijk. Vroeger moest ik keuzes maken en nu moet ik gewoon niets missen. 🙄😏😊
Moet er toch eens meer uit het aanbod een bepaalde keuze maken, anders komen de kaartjes in het gedrang .... 🤔 En dat mag ook niet. 😊
Enfin, jullie kennen dat wel, he, van 'nieuwe borstels ..... ' ! 😉
Seffes is het 'over water ', en dat volgen we gewoon, nemen we niet op.

Anjelierken, ik denk dat ik te veel soorten op het menu heb staan voor onze 'gevederde vriendjes ', de zonnebloempitten en nootjes krijgen nog altijd 'voorrang' 🙂. Hopelijk krijgen ze de pot leeg zodat ik het niet moet bijhouden voor volgend jaar, het deksel heb ik wel veiligheidshalve bewaard voor kunnen af te sluiten....

En nu nog wat tv kijken, morgen wordt het hier een erg drukke dag en manlief mag zijn nieuw rijbewijs ook afhalen 😊👌.

Dames, geniet nog van de avond verder, en tot ... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

01 mar 2020, 23:02

Verrassing!
Wat was dat voor een invasie! Om half zes een telefoon of ze nog mochten wilgen haksel brengen en uitstrooien in de voortuin. Ze zouden alles meebrengen om pannenkoeken te bakken en bij mij op te eten. Alle hens aan dek! De student, die de weg kent in mijn keuken heeft de pannenkoeken gebakken, de zus heeft de tafel gedekt met de jongere broer, wel op mijn bevel uiteraard, anders zouden ze nog blijven zitten zijn en hun broer voor alles laten opdraaien. Het was al donker toen ze er aan begonnen, maar om acht uur zaten we allemaal aan tafel. Het was tafeltje rond, bijna als vroeger. We hebben ook goed gelachen.
Wat een geluk dat ik deze voormiddag, en dan nog rap rap rap om half zes, het laatste stukje in orde heb gebracht. Allez het onkruid kan verstikken en de planten kunnen groeien. De tulpen komen er hopelijk terug door en de narcissen die al boven de grond stonden ook. Och we zien wel. Het was weer zo à la minute...Ik heb daar altijd een beetje last mee met die daadkracht en dat onverwachte bij ons dochter. Maar ik ben blij. Ik weet nu van waar dat haksel komt en van welke bomen. Supervers. Gisteren zijn de wilgen geknot.
Kaarsje branden voor de dochter die morgen een technische proef moet afleggen bij een sollicitatie en dinsdag mag ze ergens anders op gesprek komen.Hopelijk komt er iets uit.

Muddy Maddy

02 mar 2020, 07:58

Goede morgen seizoentjes,

mijn vragen zijn nu beantwoord, HVT! :D
Zijn aan de 6 laatste disc van enterprise. volgend weekend die er al doorjagen en dan kunnen we aan iets nieuws beginnen.
MJ: die verleiding om alles op te nemen en later films te bekijken, ligt hier bij ventje. voor mijn gedacht spelen ze zoveel niet. ofwel hebben we die film liggen ofwel hebben we hem al gezien en is die de moeite niet om te herbekijken.
Oma C: ook terug arthrosepijnen? ik ook. er moet een nieuwe afspraak gemaakt worden in de pijnkliniek en de dokter heeft gezegd dat ventje dat moet doen. hij kent zijn schema. ik noteer gewoon wanneer hij er is en is hij werken of zending ook. straks weer flexium gebruiken.
Clive zal wel laten weten of ze erdoor is of niet.
mijn koffie is bijna op. en ventje zit straks aan tafel dus moet ik eerst mijn papier voor de kaartjes snijden. moet er nog twee doen.
"Jorgè" heeft vannacht een paar goei vlagen op ons losgelaten.
Gimly was gisteren lastig omdat het al na 8 u 30 was eer wij in bed lagen.
Ventje gaat zich douchen en aan zijn werkdag beginnen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive

02 mar 2020, 08:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Eerst en vooral beterschap aan alle Seizoentjes die ziek zijn of pijn hebben.

Dank je wel ook voor alle duimen en kaarsjes. Maar het heeft niet mogen baten, vrees ik. Het examen was echt vreselijk moeilijk en dat vonden we allemaal , we waren met 6 personen. IK heb mijn uitslag nog niet, maar vrees ervoor. Nu ja, er is geen man overboord. Denk dat ik volgende zondag pas mijn uitslag weet. Nu, mijn bedoeling om de cursus te volgen, was Matice beter te leren begrijpen en in dat opzicht ben ik wel geslaagd. Kreeg gisteren een heel lief SMS' je dat ik daarin dan toch geslaagd was. Dat deed me plezier te lezen. En mijn punten, tja die zal ik zondag weten als we naar de hondenschool gaan. Veel verwacht ik er niet van.Maar door dat lieve sms'je heb ik minder het gevoel dat ik gefaald heb. En ben al bij al blij dat ik de cursus gevolgd heb.

Gisteren na de hondenschool mij iets comfy aangedaan, het licht HH was daarvoor al gedaan, en dan heb ik een ganse namiddag geslapen :oops: . Was echt moe. En deze nacht ook goed geslapen, batterijtjes zijn terug opgeladen.

Heb ook triest nieuws, een goede kennis van ons is plots overleden op 57 jaar. Ze wouden me verwittigen, maar mijn vriendin had gezegd dat niet te doen vlak voor mijn examen. Daar onze kennis totaal geen familie meer heeft, hebben wij als klanten van het cafeetje waar wij in het weekend iets gaan drinken na de boodschappen, geld bij elkaar gelegd voor een mooie bloemenkrans en voor herinneringsprentjes.
Maar ik wist het dus pas zaterdagnamiddag, ben er echt niet goed van.
En dan een andere vriendin van mij had ook al geen goed nieuws, haar broer van 37 is vorig jaar geopereerd aan een hersentumor. Maar nu heef hij weer een tumor in zijn hersenen, maar deze is niet operabel. En je ziet hem echt achteruit gaan. Neen, het was een zaterdag die ik zo vlug mogelijk wil vergeten.

Oma-C, voor jou breekt er weer een moeilijke periode aan, ik wens jou veel strekte.

Ik heb alles gelezen, maar heb gaatjes in mijn geheugen. Maar ik wens jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke maandag. Liefs en een hele dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
Zo, ga plaats maken voor Muddy Maddy en de andere Seizoentjes.

clive

02 mar 2020, 08:49

Afbeelding
Dag lieve Seizoentjes,

Heb juist via mail vernomen dat ik door het examen ben met 35/50. En dus krijg ik toch een diploma.
Dus bedankt allemaal voor de duimen en de kaarsjes.

Liefs.

wilde eend 2

02 mar 2020, 09:28

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : gefeliciteerd met jouw diploma !! Petje af hoor !!
Anderzijds veel sterkte met het slechte nieuws van uw kennissen : veel te jong om al zo'n erge dingen te moeten meemaken ....
HVT : hopelijk kunnen de waterlekken gedicht worden ..
Oma C : alles goed met de kinderen ? Zijn ze gezond en wel terug thuis van de reis ??
Veel moed voor diegenen met pijn . Het vochtige weer doet er geen goed aan .....Niet veel aan te doen, helaas ..
Aan iedereen : een fijne dag , in de mate van het mogelijke ...