Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Tja, Julleke, bestaat er een groepering die de gerechtvaardigde rechten van de ambtenaren wil afnemen? Er zal een her-ijking komen om de ambtenaren die na pakweg 1990 zijn ingetreden, een gepast pensioen te geven. Maar de goed presterende, performante ambtenaren (zoals uw dienaar) uit de jaren 60, 70 en 80 laat men ongemoeid. Hou het maar in 't oog.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Investeerders geven geen reet om ambtenarenstelsels.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
JIJ misschien niet. Anderen wel. Zelfs in Wallonië
2019: recordjaar qua investeringen. Het beste jaar sinds het jaar 2000 (waarschijnlijk allemaal ambtenaren)
Slaap zacht julio!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Uit OESO-cijfers blijkt dat ons land in verhouding het meeste betaalt aan zijn ambtenarenpensioenen: 2,63 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Groot-Brittannië staat in die rangschikking op de tweede plaats met 2,29 procent. In Duitsland is dat 1,51 procent, en in Nederland nauwelijks meer dan 1 procent. Zweden blijft zelfs onder 1 procent.
Zwijgen we nog over ons overheidsbeslag dat 10%BBP hoger is dan gidslanden van De Wever ...
De gemiddelde lonen in België blijven het hoogst belast in heel de EU. Daarmee is onze loonbelasting niet zo progressief als algemeen aangenomen. Omdat werknemers vrij snel in de hoogste belastingschijven terechtkomen, krijgen ze te weinig prikkels om zich op te werken of levenslang bij te scholen. Het extra loon dat ze met die inspanningen krijgen, wordt gewoon wegbelast om de uitgebreide leegloperij en haar vele exuberante voordelen mee te financieren.
Dit is geen land waar investeerders in dichte drommen naar toe trekken.
Dit is een land in verval.
Er zijn geen transfers van noord naar zuid maar tussen mensen die economisch actief zijn en ambtenarij.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
In zijn 11 juli-toespraak op de Kortrijkse Groeningekouter heeft Vlaams minister-president Jan Jambon het Vlaamse “gemeenschapsgevoel”.
Duidend op corona , dit is geen Vlaams gemeenschapsgevoel maar een Belgisch ,corona maakt geen onderscheid of je Vlaming of Waal bent.
Wat Jambon vergeet dat hij zijn ontslag aangeboden heeft tijdens de aanslagen , van gemeenschapsgevoel gesproken.
k' ben Vlaming maar ook Belg ,maar wat de laatste 8 maanden allemaal is beslist geweest zowel Federaal als Gewestelijk doet toch de wenkbrauwen fronsen en dat ziet men in het buitenland ook.
Tja , wat valt er uberhaupt te vieren?
Denk dat we mogen vieren als iedereen een vaccin heeft bekomen en we ons normaal leven terug kunnen opnemen , misschien met die positieve gedacht kan men nog van vieren spreken en van onze rug rechten , maar er hangt een zware mantel over veel gezinnen en families die door corona familieleden hebben verloren, een dag van bezinning en nagedachtenis voor onze Vlaamse en Belgische landgenoten ware misschien een betere bewoording geweest en een uitgestoken hand naar federale regeringsvorming zonder veel poespas maar kordaat programma om er misschien bovenop te geraken.
Duidend op corona , dit is geen Vlaams gemeenschapsgevoel maar een Belgisch ,corona maakt geen onderscheid of je Vlaming of Waal bent.
Wat Jambon vergeet dat hij zijn ontslag aangeboden heeft tijdens de aanslagen , van gemeenschapsgevoel gesproken.
k' ben Vlaming maar ook Belg ,maar wat de laatste 8 maanden allemaal is beslist geweest zowel Federaal als Gewestelijk doet toch de wenkbrauwen fronsen en dat ziet men in het buitenland ook.
Tja , wat valt er uberhaupt te vieren?
Denk dat we mogen vieren als iedereen een vaccin heeft bekomen en we ons normaal leven terug kunnen opnemen , misschien met die positieve gedacht kan men nog van vieren spreken en van onze rug rechten , maar er hangt een zware mantel over veel gezinnen en families die door corona familieleden hebben verloren, een dag van bezinning en nagedachtenis voor onze Vlaamse en Belgische landgenoten ware misschien een betere bewoording geweest en een uitgestoken hand naar federale regeringsvorming zonder veel poespas maar kordaat programma om er misschien bovenop te geraken.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik heb ze ook hangen maar mijn overbuur wil ook niks weten van zo een stinkbeest.MichelN schreef:Ik wil zo geen stinkbeest aan mijn gevel.Wil. schreef: ↑Vandaag, 00:38
Vandaag 11 juli, Vlaamse Feestdag. Bij mij hangt hij buiten.
Maar ik heb er toch een hemels plezier in dat hij er een hele dag moet op kijken want hij heeft geen rolluiken en de overgordijnen zijn open en op 21 juli van hetzelfde laken een broek.