Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

01 mar 2020, 09:17

Goeie ZONdagmorgen
maar 'k vrees dat het weeral eentje zonder zon zal zijn
proberen zelf een zonnetje te zijn voor je medemens zal dan wel de opdracht zijn vandaag.

Ons ontbijtje aan huis geleverd ten voordele van de sportclub heeft gesmaakt.
't heeft me wel de bedenking doen maken, wat een enorme afvalberg dat niet is, al die mini-verpakkingen, alles individueel verpakt :mrgreen:
Tja voor zoiets kan het niet anders hé.

Menu : paling op zijn provencaals !

Corry, verloopt alles verder goed voor Stafke ?
Oud maar niet Out

meme-rietje

01 mar 2020, 09:20

goeie morgen iedereen
hier schijnt het zonneke met veel wind

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

01 mar 2020, 09:38

Goede morgen,

1 maart, we verlangen allemaal naar een paar lentedagen, maar ik zie weer spatten op de ruiten, maar... toch schijnt de zon, dus nooit wanhopen, 't komt wel goed !

Gisteren na de middag zijn mijn Sylvia, Nico en Lennert hun hondje Simba komen halen. Hij was natuurlijk blij hen terug te zien. Ik zal hem missen.
We zijn eerst nog een lekkere snack gaan eten, want ze hadden niks meer gegeten sinds 's morgens.
Zo waren we toch nog een tijdje gezellig samen.
Vandaag is het Lennert's verjaardag. Hij is nu 15 jaar, mooie leeftijd ! Hij was heel blij te vertellen dat hij in de grote vakantie al een job heeft in de horeca.

Michelly, fijn je hier ook te lezen, dat dat beest maar lang blijft slapen, en dat je veel kan genieten van alles wat je leuk vindt, lezen, je familie en je vriendenkring.

Rietjes, fijn dat je terug veel kan doen. Ik zou ook eens moeten naar de markt gaan, maar ik heb dat vroeger ook nooit gedaan, geen tijd daar ik moest werken... en nu ik tijd heb op vrijdagmorgen, komt het er vaak niet van.

En nu brood en boterkoeken gaan halen bij de bakker, met mijn boodschappentas uit Manchester, die ik kreeg als cadeautje om voor Simba te zorgen.
Ja Rietjes, al die individuele verpakkingen... maar ja zo een ontbijt thuis bezorgen moet toch hygiënisch verpakt zijn.

Corry, mémérietje, Erika, Yvette, Viv, .... iedereen van dit hoekje, een heel mooie zondag 1 maart !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

01 mar 2020, 10:01

Goedemorgen

Wat een weertje, blijf vandaag thuis, kleinzonen en partners vandaag op bezoek. Is al vermoeiend genoeg
Juist gebeld, telt de dagen af om weer thuis te zijn. Dinsdag is het zover dan neem ik het zorgdragen over.
Heb wat informatie op het net gezocht, vermits Staf geen open boek is en ik wil niet teveel betuttelen, toch goed om weten waar ik aandacht aan moet besteden.

Michelly, je haalt alles uit de kast wat nog mogelijk is en weet te verdwalen in verhalen. Ik had het even moeilijk kopje leeg te maken en bij het lezen hoofd op nul te zetten. Enorm veel respect om je ingesteldheid.

Afvalberg het grootst in ziekenhuizen. Staf krijgt dagelijks 6 wegwerpwashandjes met product , in het ziekenhuis is gebruik van plastiek alom vertegenwoordigd. Bewustwording een moeilijk iets zeker wat voeding verpakking betreft.

Ga straks als het weer het toelaat mijn hoofd eens leegmaken en een wandeling aan zee doen.

Zoon heeft naar zijn vader gebeld, gesprek was niet verstaanbaar, mijn gedacht was het op een plek waar hij ongestoord kon bellen. Ik ga een bericht sturen wanneer zijn vader naar huis mag. Bellen is altijd al een moeilijks iets geweest.

Veveke, jij maakt mooie presentaties met de foto’s van Elise. Wat een guitig ding.

Omadina, hoe lang is dit geleden, toen was ik nog productief wat Photoshop betreft. 😚

Rietepetietje, laat eens weten hoe het met je gaat en wanneer je weet wat je moet ondergaan .

Hoe zou het Erikaatje gaan, Rietjes weet jij meer ?

Lieve mensen tot de volgende ik weet jullie te vinden.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry

02 mar 2020, 08:38

Goedemorgen

Elektrische stoot in rug, heb geroepen van de pijn. Voltaren forte gesmeerd, voorzichtig zijn en hopen dat het maar tijdelijk is. Had veel plannen als voorbereiding voor de thuiskomst van mijn ventje. Er is niets wat niet kan wachten.
De spanningen hebben zijn gevolgen. Morgen terug samen.
Stafke heeft een kalfshartklep gekregen, van een varken wordt ook gebruikt, gelukkig niet van een ezel, hij kan heel eigenzinnig zijn. 😂😂

Proberen terug in beweging te komen

Corry

meme-rietje

02 mar 2020, 08:57

goeie morgen allemaal
verzorg je maar goed Corry, electriek ambetant en pijnlijk
hier regen en grijs
ik wil overleggen met iemand die hier niet is

Afbeelding
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

02 mar 2020, 09:55

Goeie voormiddag

Feitelijk zou ik nu mijn ruiten moeten kuisen :roll:
maar zo zot ben ik nu toch ook niet hoor.
Als ik er echt niet meer door zie doe ik het wel, alhoewel dan zal het ook geen weer zijn om naar buiten te willen kijken. :lol:
De hele voormiddag al aan't regenen dus en als je naar de voorspellingen luistert dan is' t nog niet gedaan hoor, 'k krijg er toch langzaam de bubbels van hoor.

Corry, zorg goed voor jezelf zodat je in staat bent Stafke op te vangen; hulp vragen indien nodig.

Met Erica alles OK maar ze heeft het nogal druk, ze komt regelmatig lezen hoor en zal zich eerstdaags wel eens laten lezen denk ik.

Menu : varkenslapje met witte selder in tomatensaus, fruitsla als toetje.
Oud maar niet Out

corry

02 mar 2020, 10:25

Ondertussen aangekleed en een beetje gepoetst.
Rietepetietje, ik begrijp je. Knuffel
.Weet dat het enkele dagen nodig heeft om terug normaal te bewegen. Neem morgen Cady mee naar het ziekenhuis ,het is ver stappen naar de uitgang.

Ivette

02 mar 2020, 16:59

Corry je zal wel blij zijn dat Stafke thuiskomt, zo was ik ook elke keer als hij uit het ziekenhuis kwam, hij nog veel gelukkiger, er kwamen vaak traantjes aan te pas!
Gisteren was het eens een droge dag, heb bij Christa thuis naar de koers gekeken!
Ben blij voor Cercle, ik hoop dat ze met hun trouwe supporters in eerste blijven!
Slechter voor jullie hé Viv, wat een verschil met vorig jaar voor Genk!!!
Mijn spreuk in mijn maart Krantje:
ALS JE OUDER WORDT
WORDT ALLES SLECHTER
BEHALVE...HET VERGETEN
DAT WORDT ALTIJD BETER
Ivette

corry

03 mar 2020, 09:02

Goedemorgen

Vandaag komen we weer samen, terug thuis !

Gisteren is Stafke onwel geworden, bij het stappen in de gang, gelukkig onder toezicht.

Tijdens mijn bezoek zou het wandelen nog eens worden overgedaan, ik weigerde het gebeuren zonder eerst te weten waar de oorzaak van het onwel worden was., geïnformeerd en kreeg de volgende uitleg: mijnheer moet naar zijn lichaam luisteren, zijn nieuwe hartklep moet de kracht krijgen het bloed rond te sturen. Kinesist met hulp stond klaar om de afgebroken wandeling weer op te starten. Bij gevolg Staf stond recht en stapte voluit richting gang, niet goed geluisterd naar de pas uitgelegde aanbevelingen, maar mijnheer toch zei de kinesist , rustig opstaan en ook zo aan je wandeling beginnen.
Jullie kunnen me ongevoelig vinden, maar als het thuis ook zo verloop zal revalideren elders gebeuren, het is voor mij onmogelijk elke stap te volgen en desnoods voor vangnet te zorgen. Ik kruis mijn vingers.
Ga het er ook over hebben nadat ik zie dat het weer mis aan het lopen is.

Inderdaad Ivette ik ben blij en heb al veel emoties en angsten doorstaan, gelukkig dat we nog samenzijn.
Nu verantwoordelijkheid om er te zijn en te zorgen. ...

Corry

majoker

03 mar 2020, 10:20

Goedemorgen

Corry kan je alleen maar gelijk geven , te snel genezen voelen geeft brokken.

Ivette :het vergeten vind je bij vele mensen,

Rietjes ,Vensters wachten hier ook ,zonneke schijnt

Meme-Rietje knuffel ,lijkt toch leuk e-boek.

Oma-Dina , gezellig met het hondje ,nu rustiger.

Michelly ,fijn dat je even rust krijgt, laat het beest maar lang weg blijven.

Vera ,geniet van je logeetje en het samendoen

Erika groetjes als je leest

Brillen een pest in de studio
Afbeelding

knuffel allemaal
Joke
ken je zelf,deel je kennis.

Ritavdm

03 mar 2020, 10:45

Goeiemorgen

Het zonnetje is er...
hopelijk niet voor heel even maar voor de rest van de dag
'k wil naar buiten :wink:

De ruiten van de keuken kon ik echt niet meer aanzien
dus toch maar op de stoel geklommen :roll:
want voor dat ene venster ga je toch het trapje niet uithalen hé :evil:
maar best dat de kine, de dokter en mijn ventje niet gezien hebben wat voor toeren ik moest uithalen
maar mijn ruit is proper en 'k ben er heelhuids vanaf gekomen.

Joke, met of zonder brillen en weerkaatsing, 't blijft een mooie foto van een mooie bende.

Ivette, ja dat VERGETEN
maar 't is niet altijd slecht hoor :wink:

Corry, Good Luck
't komt allemaal wel goed hoor
laat je vooral niet bang maken
en roep tijdig hulp in zodat je er zelf niet aan onderdoor gaat.
Oud maar niet Out

viv

03 mar 2020, 11:11

Goede morgen,

Na de grijze, natte dag gisteren schijnt nu de zon weer.
's Morgens kwetteren de vogels in de tuin al luid - de lente is in aantocht... heerlijk.

Hoe gaat het met de rug Corry? Toch ook maar goed voor jezelf zorgen en hulp inschakelen als het nodig is. De revalidatie van Staf zal niet te onderschatten zijn. Ik vind dat patiënten toch erg snel naar huis gestuurd worden.
Zo een openhartoperatie is toch wel een zware operatie. Bevraag je maar goed bij het ontslag in het ziekenhuis - best bij de chirurg. Mijn schoonbroer had het moeilijk terug thuis na zijn openhartoperatie en hij was nog veel jonger dan Staf. Er kwam dagelijks een kinesist langs voor de cardiotraining en thuisverpleging voor de wondverzorging en om de spuitjes te zetten. Goede moed voor jullie beiden!

Het spreukje van Ivette klopt wel hé ;-)
Heb het moeilijk met ouder worden, niet met het cijfertje op zich maar het besef dat het niet beter wordt dan vandaag. Mijn euthanasiepapieren heb ik al een aantal jaren in orde gemaakt. Jammer dat die wilsbeschikking niet echt helpt bij dementie.
Als je er alleen voorstaat moet je toch altijd extra vooruitziende zijn.
Deze morgen ben ik naar de tandarts geweest. Een tweede tand een stuk afgebeten op een paar maanden tijd... alles verslijt :-(
Gelukkig had ik er geen pijn aan en de tandarts heeft de tand keurig hersteld -
300,- € aub! Nog goed dat de mutualiteit tussenkomst.

Ben de laatste maanden niet meer naar KRC Genk gaan kijken - te veel last van mijn rug. Kijk wel op tv - heb een PlaySports abonnement.
Ja Ivette, zoals te verwachten heeft Genk het een stuk moeilijker dit seizoen. Er staat praktisch een volledig nieuwe ploeg op het veld. Wat ik ook spijtig vind, is dat er zo weinig eigen jongens in de eerste ploeg staan. Bij Club Brugge staan meer Limburgers op het veld dan in Genk :-)

Wens alle maatjes hier nog een fijne dag!
Ga naar buiten - profiteren van het lentezonnetje zolang ze schijnt :-)

Viv

Ritavdm

03 mar 2020, 19:39

Joepie, 't is droog gebleven en 'k heb zo'n 4 km gewandeld.

Corry en Stafke, zog maar goed voor elkaar !
Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

04 mar 2020, 08:51

goeie morgen iedereen
woensdag
marktdag
en vroeger was het ma haar dag
weet je nog Corry :lol:
misschien ga ik naar de markt

Afbeelding