Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

03 mar 2020, 13:08

Dicksy schreef:
03 mar 2020, 12:45
Punch Powertrain kampt met een sterkte terugval van de Chinese automarkt - [/b]de grootste ter wereld.
De verkoop in China is niet sterk teruggevallen, er zijn geen orders meer!

paullamb

03 mar 2020, 13:29

Ik begrijp eerlijk niet waarom men Jules een overdrijver noemt ( in cijfers wel)
Maar op dit forum zijn het allemaal 60 - 70 Plessers
Kinderen en kleinkinderen zijn ergens gaan skiën. Eerlijk gezegd maak ik me ook zorgen.
Doden vallen er dagelijks, ( mijn krant staat vol) maar een virus oplopen is niet voorspelbaar.
dejules

03 mar 2020, 13:38

De Europese Commissie verwacht bij ons een povere economische groei van 1,2 procent en ziet ons tekort oplopen tot 2,5 procent van het bbp, terwijl de schuld rond 100 procent zal blijven schommelen. Dat was allemaal vóór de uitbraak van de Covid-19-epidemie. De cijfers waren dus al niet om over naar huis te schrijven, en het laat zich raden ze nog wat slechter zullen worden: een kwijnende economie betekent minder inkomsten en meer uitgaven voor de overheid. Dat kunnen we ons niet echt permitteren.
Om in slechte tijden als deze een passend beleid te kunnen voeren, moet je in goede tijden de overheidsfinanciën op orde brengen en zo mogelijk buffers aanleggen. Vandaag zijn we daarvoor natuurlijk te laat.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/door ... 1583232590

Om onze overheidsfinanciën op orde te brengen rest er maar 1 zaak nl ons overheidsbeslag met 10%BBP terugdringen tot het niveau van Nederland, Duitsland en de andere Hanzelanden.
Een andere optie is er niet tenzij men de pensioenen afschaft.

frits1955

03 mar 2020, 14:06

Dus goed nadenken over wat men verwezenlijkt wil zien, men kan maar één voorstel doen.
Ah zo. Ik stel dan voor geen rekening te houden met wat anderen voorstellen. Zoiets dus? :wink:

voorn

03 mar 2020, 14:16

Als ik handelaar was droeg ik verpleeg handschoenen.
Dagelijks honderden munten en briefjes.
Wie heeft die allemaal vast gehad?
En regelmatig afspoelen van de handschoenen.
Goedkoop en doeltreffend.
En had men niet beter de scholen een extra week gesloten.? Voor het milieu zijn ze wel weken donderdags niet naar school geweest.

De kannibaal

03 mar 2020, 14:35

voorn schreef:
Het is eigenlijk veel erger voor de kassierster, dan voor de handelaar. Hopelijk neemt de handelaar voldoende maatregelen om zijn personeel te beschermen. En zeker niet te vergeten, het gevaar voor de Klant. Duizenden aanslagen op het toetsenbord van de betaal automaten. Maar troost U Voorn, binnen een paar weken staan de handelaars aan de deur om U te verwelkomen, tevreden dat er nog eens een Klant zijn zaak bezoekt.
Hoogdagen voor de on-line verkoop. Geen munten of briefjes, en gij kunt Uw pakjes zelf met handschoenen hanteren.
Alleen wie regelmatig naar de dokter moet, is de ciggaar.

Dicksy

03 mar 2020, 15:23

Frits1955 schreef:
Ah zo. Ik stel dan voor geen rekening te houden met wat anderen voorstellen. Zoiets dus? :wink:
U doet één voorstel en dat wordt uitgevoerd, dejules doet een voorstel en dat wordt uitgevoerd, Jef, Louis, Fred enz,.......stellen iets voor en dat wordt uitgevoerd, enz...... Identieke voorstellen door meerdere personen gedaan is één voorstel. Niet het aantal stemmen dat een voorstel haalt is bepalend maar de aangebrachte voorstellen worden uitgevoerd ongeacht hoeveel voorstellen er zijn. ‘Vox populi’ in zijn puurste vorm. 😂

Prima Vera

03 mar 2020, 16:04

voorn schreef:
En had men niet beter de scholen een extra week gesloten.? Voor het milieu zijn ze wel weken donderdags niet naar school geweest.
Een mooi moment om het cash af te schaffen én enkel nog betaalkaart te gebruiken.

In handschoenen heb ik geen vertrouwen want met diezelfde handschoenen nemen ze het vlees, het brood, cash geld aan. Waar zit dan de preventie?

Dicksy

03 mar 2020, 16:12

Dicksy schreef:
Gezien de OESO de economische groei pas gisteren/eergisteren naar beneden heeft bijgesteld (uw posting) voor de wereld (voor België geen prognose volgens datzelfde artikel)
Ik zal het verbeteren:

‘De OESO publiceert geen nieuwe groeiprognose voor België.’

Fred1950

03 mar 2020, 17:14

Dicksy schreef:
03 mar 2020, 15:23
Frits1955 schreef:
U doet één voorstel en dat wordt uitgevoerd, dejules doet een voorstel en dat wordt uitgevoerd, Jef, Louis, Fred enz,.......stellen iets voor en dat wordt uitgevoerd, enz...... Identieke voorstellen door meerdere personen gedaan is één voorstel. Niet het aantal stemmen dat een voorstel haalt is bepalend maar de aangebrachte voorstellen worden uitgevoerd ongeacht hoeveel voorstellen er zijn. ‘Vox populi’ in zijn puurste vorm. 😂
‘Vox populi’ ? Alleen de voorstellen van wie het luidst kan roepen halen het, en dat zijn diegenen die het meeste geld hebben ( en kunnen spenderen ) om een bevolking te brainwashen ( o.a. de N-VA ). Om diezelfde reden gaat in de VS Bloomberg het halen tegenover Sanders, ondanks dat Sanders een eerlijker en rechtvaardiger mens is.

frits1955

03 mar 2020, 20:22

U doet één voorstel en dat wordt uitgevoerd, dejules doet een voorstel en dat wordt uitgevoerd, Jef, Louis, Fred enz,......
Ha neen. Als mijn voorstel wordt uitgevoerd zijn Jef, Louis, Fred et les autres er allemaal aan voor de moeite.
:lol:

Dicksy

03 mar 2020, 20:28

frits1955 schreef:
Ha neen. Als mijn voorstel wordt uitgevoerd zijn Jef, Louis, Fred et les autres er allemaal aan voor de moeite.:lol:
Ai, een dilemma. Eerst een commissie oprichten dan om dat op te lossen 🤔😉
dejules

03 mar 2020, 22:08

Vijftiende geval van coronavirus in ons land bevestigd - Spanje meldt eerste dode

De scholen en bedrijven moeten openblijven, ongeacht hoeveel coronapatiënten zij hebben : zei Crevits.
Ik wil eens zien of de ouders daar ook zo over denken als er morgen 10 of 20 of meer zieken op die school zijn.
Of je werknemers kunt verplichten om te gaan werken als daar verschillende coronagevallen zijn.

Dicksy

03 mar 2020, 22:25

dejules schreef:
Vijftiende geval van coronavirus in ons land bevestigd - Spanje meldt eerste dode
Julio opletten hè man. Vanaf morgen zal de FOD dagelijks om 11.30 uur een stand van zaken geven over het aantal besmettingen, en niet langer om 10 uur.
Kan je anderhalf uur langer uitrusten. Als dat geen mooi geste is van ons Maggie. 😷🤧😄
dejules

03 mar 2020, 22:49

De Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-Sanremo ; AFGELAST.
Vandaag alleen 27 doden
Dodentol in Italië loopt op naar 79.