Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars

04 mar 2020, 21:14

Wil. schreef:
04 mar 2020, 12:18
De MSM verzwijgen dat nieuws. Ze doen dat uit politieke correctheid. Zij weten wat wij moeten weten en wat wij best niet weten.

Kijk maar naar de grooming-schandalen in Rotherham waarbij 1.400 (duizend vierhonderd) minderjarige blanke meisjes werden misbruikt door "Asians" . Asians zijn in dit geval geen Japanners, Chinezen, Vietnamezen enz. maar wel Pakistani's.
De politie was op de hoogte maar greep niet in uit vrees als racisten of islamofoben te worden betiteld. Pas toen het duidelijk was dat de feiten niet meer in de doofpot konden worden gestopt, brachten de MSM het in het nieuws.

De 'neutrale' BBC doet vlotjes mee aan gelijksoortig bedrog en misleiding.
Dan ga je toch gewoon naar de media die jij vertrouwt?
Iedereen mag en kan nieuws maken....

Wie houdt je tegen?

Wil.

04 mar 2020, 21:21

Die officiële zenders en kranten worden wel met mijn (en ieders) belastinggeld betaald of gesubsidieerd. Dan mag ik ook eisen dat ze objectief informatie verspreiden en niet enkel datgene wat door hun pocofilter mag.

Ik vind het raar dat je je neerlegt bij het bedrog van die media. Dat lijkt net op de bewering dat je toch ook een andere auto dan een volkswagen diesel kon kopen toen ze bedrog pleegden met hun sjoemelsoftware.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

04 mar 2020, 22:06

Wil. schreef:
Die officiële zenders en kranten worden wel met mijn (en ieders) belastinggeld betaald of gesubsidieerd. Dan mag ik ook eisen dat ze objectief informatie verspreiden en niet enkel datgene wat door hun pocofilter mag.

Ik vind het raar dat je je neerlegt bij het bedrog van die media. Dat lijkt net op de bewering dat je toch ook een andere auto dan een volkswagen diesel kon kopen toen ze bedrog pleegden met hun sjoemelsoftware.
Ik ken één (1!) officiële zender en van mijn part mag die verdwijnen.
Van een staatszender objectiviteit verwachten is zo een beetje als kuisheid van een hoer verwachten....
Officiële kranten ken ik echter niet....

Voor de rest vind je echt je ding niet???

sibarita

04 mar 2020, 23:52

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

05 mar 2020, 09:33

Lars schreef:
Wil. schreef:

Jij kent enkel de BBC? Of enkel de VRT? Of enkel de ARD? Of enkel de RAI?
Je hebt toch gemerkt dat ik zowel naar de VRT als naar de BBC heb verwezen?

Van een staatszender objectiviteit verwachten is zo een beetje als kuisheid van een hoer verwachten....
Objectiviteit is misschien wat hoog gegrepen, maar neutraliteit zou een vertrekpunt moeten zijn. Dat is niet het geval.

Maar wel de moderne, digitale versie, mag ik hopen? De VRT heeft haar eigen website waarop ze nieuws aanbiedt.
Ik vind het raar dat je je neerlegt bij het bedrog van die media.
Waarom moest er zoveel tamtam worden gemaakt over de sjoemelsoftware van VW terwijl iedereen toch een auto van een ander merk kon kopen? Vonden zij echt hun ding niet?

figaretto

05 mar 2020, 11:53

Helemaal gelezen. Wel vraag ik me af door welke andere religie die christen vrouwen mishandeld worden. Wordt daar nergens in vernoemd. Ik heb werkelijk niet het flauwste idee... :roll:

Dicksy

05 mar 2020, 12:00

figaretto schreef:
Helemaal gelezen. Wel vraag ik me af door welke andere religie die christen vrouwen mishandeld worden. Wordt daar nergens in vernoemd. Ik heb werkelijk niet het flauwste idee... :roll:
Ik heb een sterk vermoeden naar de pastafarianen. 🤔

Wil.

05 mar 2020, 12:02

Waarschijnlijk is dat een misverstand. Iemand heeft de voorschriften verkeerd begrepen. :(

tokkio

05 mar 2020, 15:54

figaretto schreef:
05 mar 2020, 11:53
Geloof is de gesel van de wereld,niet alleen de christelijke vrouwen(en mannen) worden geviseerd,het is voldoende dat ze tot een andere stam of geloof zijn om ze voor de minste reden op te sluiten, te martelen en bedreigen omdat ze niet op het "juiste "pad lopen, dat was hier vroeger ook zo, en gelukkig zijn wij er van af ,maar nog vele andersdenkende van het "lands geloof" zijn er het slachtoffer van,neem nu de Oeigoeren....
https://www.mo.be/nieuws/oeigoeren-folt ... ables-icij
Ook de boeddhisten zijn geen doetjes als het om genocide gaat .....
https://www.dagelijksestandaard.nl/2017 ... n-myanmar/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

05 mar 2020, 16:58

tokkio schreef:
05 mar 2020, 15:54
Geloof is de gesel van de wereld
(...)
Ook de boeddhisten zijn geen doetjes als het om genocide gaat .....
https://www.dagelijksestandaard.nl/2017 ... n-myanmar/
De context ontbreekt, Tokkio. Wat je hier doet, komt overeen met een politieagent die binnenkomt in een woning terwijl er een gevecht bezig is tussen twee mannen. Het eerste beeld dat je dan ziet is een man die iemand aan het schoppen is terwijl die andere op de grond ligt. Dat lijkt brutaal en ongemeen gewelddadig.
Je weet helemaal niet wat eraan voorafgegaan is. De man die op de grond ligt bleek achteraf een homejacker te zijn die werd overmeesterd door de bewoner. Deze laatste koelt nu zijn woede en dát is wat de politieman ziet.

Het conflict gaat eigenlijk terug tot in de 2e wereldoorlog. De Birmezen stonden aan de kant van Japan, de Rohingya aan de kant van de Engelsen. Dat is de Rohyngia kwalijk genomen door de overwegend boeddhistische bevolking van Birma/Myanmar.
Er zijn sindsdien geregeld schermutselingen geweest, maar de recentste gevechten komen voort uit een onverwachte aanval van de moslims op 24 politiestations in Myanmar. Daarbij hebben de moslims 71 mensen vermoord. De reactie van de boeddhisten is daarvan het gevolg.

Hoe ver kun je mensen met een tamelijk vreedzame levensvisie duwen voordat ze zich gewapenderhand verzetten?

Afbeelding

Lars

05 mar 2020, 17:04

Wil. schreef:
05 mar 2020, 09:33
Lars schreef:
Wil. schreef:

Jij kent enkel de BBC? Of enkel de VRT? Of enkel de ARD? Of enkel de RAI?
Je hebt toch gemerkt dat ik zowel naar de VRT als naar de BBC heb verwezen?

Objectiviteit is misschien wat hoog gegrepen, maar neutraliteit zou een vertrekpunt moeten zijn. Dat is niet het geval.

Maar wel de moderne, digitale versie, mag ik hopen? De VRT heeft haar eigen website waarop ze nieuws aanbiedt.
Ik vind het raar dat je je neerlegt bij het bedrog van die media.
Waarom moest er zoveel tamtam worden gemaakt over de sjoemelsoftware van VW terwijl iedereen toch een auto van een ander merk kon kopen? Vonden zij echt hun ding niet?
Bedrog in de media wordt regelmatig opgelijst:
https://euvsdisinfo.eu/

Moest het u interesseren...
Ik zie daar echter nooit de BBC, de RAI of de VRT in verschijnen.

Wil.

05 mar 2020, 17:12

image.png
image.png (551.25 KiB) 475 keer bekeken

De o-zo-gerespecteerde BBC...

Mogen we dit een voorbeeld noemen van poco-journalistiek?
Zou het kunnen dat die website die je aanhaalt, aan dezelfde kant staat?

Lars

05 mar 2020, 18:35

Wil. schreef:
05 mar 2020, 17:12
image.png

De o-zo-gerespecteerde BBC...

Mogen we dit een voorbeeld noemen van poco-journalistiek?
Zou het kunnen dat die website die je aanhaalt, aan dezelfde kant staat?

Ah ja, dat was ik vergeten, er zijn 'kanten'.
Bij welke kant hoor ik eigenlijk?

Wil.

05 mar 2020, 18:45

Ik hoop voor jou niet van "de verkeerde kant" want daar heb je niks als last mee.

Zie je Lars, dat ik niet zomaar iets beweer maar daarvoor wel degelijk feitenmateriaal heb? Ben je er nu al uit of je je gaat uitspreken tegen dat soort praktijken van de officiële media? Voor iemand die vrij zijn gedacht durft te zeggen, zou dat toch moeten, niet?

Of blijf je ronddraaien in de drogredenering dat er toch ook wel wat anders te vinden is? Voor ieder wat wils, weet je wel?

Lars

05 mar 2020, 19:09

Wil. schreef:
05 mar 2020, 18:45
Ik hoop voor jou niet van "de verkeerde kant" want daar heb je niks als last mee.

Zie je Lars, dat ik niet zomaar iets beweer maar daarvoor wel degelijk feitenmateriaal heb? Ben je er nu al uit of je je gaat uitspreken tegen dat soort praktijken van de officiële media? Voor iemand die vrij zijn gedacht durft te zeggen, zou dat toch moeten, niet?

Of blijf je ronddraaien in de drogredenering dat er toch ook wel wat anders te vinden is? Voor ieder wat wils, weet je wel?
Jij doet vooral aan cherrypicking.
Daar waar de BBC een steek laten, wordt dat onmiddellijk opgepikt.
Andere kanalen die dagelijks disinfo spuien negeer je straal.