In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

06 mar 2020, 07:26

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

En ja hoor, het regent nog altijd, ben gisteren echt niet gaan wandelen met Matice, hij heeft het sowieso niet graag, fikse regen en ik ook niet. En in dat bosje is het dan zo enorm drassig, dat je er echt in wegzakt. Heb zijn oefeningen ' s avonds in de garage gedaan, dat is natuurlijk niet hetzelfde want daar zijn geen prikkels die hem afleiden. Hij heeft gisteren goed gegeten, had eerst verse boontjes in zijn eten gedaan en de derde keer verse worteltjes En blijkbaar vind hij dat lekker ( of ruikt het beter). En die groentjes kunnen geen kwaad. Maar steam er verse want in blik of in glas, zit er veel te veel zout in.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen en de strijk is dus weer voor morgenochtend nu de cursus weg is gevallen.

Manlief had me gisterenavond wel heel blij verrast. Hij was iets vroeger van zijn werk gekomen en belde me met de boodschap dat hij nog even naar Shopping ging om douchegel voor hem te halen. Want die was bijna op. Toen hij thuiskwam had hij een grote zak van RITU*LS bij en had hij voor mij een grote geurkaars met 3 wieken gekocht omdat ik geslaagd was bij mijn examen. Ik ben gek op die kaarsen en dat weet hij. Het was zogezegd een geschenkje van Matice omdat ik hem nu beter begrijp. Ze was prachtig ingepakt, helemaal in het goud. Natuurlijk had hij geen kaart bij en heeft hij zich maar member gemaakt wat hem dan nog een prachtig verwelkomingsgeschenk opleverde. Ben er enorm blij mee. Heb een hele lieve man, zei dat hij trots op me was dat ik geslaagd was bij het examen.

De collega van hem die in Noord- Italië was geweest , was heel verstandig thuis gebleven en de vergadering is via PC gedaan. Was daar echt niet gerust in.

Zo, ik ga starten. Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een mooie vrijdag. Maak het binnen gezellig en kijk maar niet naar buiten. Liefs voor jullie allemaal en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C

06 mar 2020, 09:00

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Regen voor de verandering :roll: maar niks aan te doen... :oops:

clive , terug het gewone doen nu de cursus gedaan is :)

M-M, Gimly boos op jou... :oops: jammer dat ie niet kan praten
dan wist je waarom :lol:

Ik wens alle maatjes met pijn (en zonder)een aangename dag
ik doe het rustig aan, straks eens kijken wanneer ik een afspraak
bij de dokter te pakken krijg... heb medicatie nodig
en ik wacht niet graag tot alles op is :oops:
Groetjes allen en tot..... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

06 mar 2020, 14:05

Droog over en weer geraakt met de fiets naar de les Latijn.
Daar waren de meningen een beetje verdeeld over het corona virus.
Eentje is wel erg angstig omdat ze weinig weerstand heeft.
Ik maak me de bedenking dat ik de student zijn handen moet laten wassen als hij thuis komt.
Theoretisch ben ik ook risico patiënt wegens de leeftijd...
Ik blijf er rustig onder.

We gaan er nog een dagje "zachtjes aan dan breekt het lijntje niet" aanbreien vandaag.
Ik heb klaargemaakt stoofvlees meer gebracht van de beenhouwer.
Met een snippertje rauw witloof en een frietje gaat dat straks smaken.

Onder moeders paraplu
Daar liepen eens twee kindjes...

Mak er ondanks de regen een fijne dag van!

wilde eend 2

06 mar 2020, 14:16

Dag iedereen :
CLIVE : het concert met Andrea Bocelli in het sportpaleis wordt uitgesteld .... Jij ging daar naartoe hé ?? Beter nieuws is dat de collega van je echtgenoot niet naar Italië gereisd is .
Veel gedoe rond dat virus ... veel gezaag ook .. op radio en TV .. Je zou het wel beu worden .. Wat moet je nog geloven ????
Ik wens iedereen een fijne dag , in de mate van het mogelijk ...... liefst zonder pijn en ongemakken ..
Groetjes aan alle seizoentjes ..

Oma-C

06 mar 2020, 18:33

Afbeelding

Goede avond alle dames hier :wink:
Het heeft nog een par keer goed geregend
en ik ben toch droog thuisgeraakt van de huisarts...
ik had vanmorgen gekeken of er nog een plaatsje vrij was
voor een visite en ja ik mocht komen op de middag
Al goed want ik weet niet waar ik moet kruipen van de pijn in die pols
Het is geen artrose, maar dat had ik ook al door want die pijn voelt heel anders aan
de dokter had het direct gezien dat het een ontstoken pees is in de pols
de hand bewegen of iets draaien is heel erg pijnlijk...
Nu weer pillen bij pakken en 3x daags smeren met een gel,
ik hoop nu toch een beetje te kunnen slapen de komende nacht...
en volgende week teruggaan, en als de pijn niet weg is
gaat hij er een spuit in geven ...en dan zien we wel...
daar zit ik niet echt op te wachten maar die pijn is echt niet te doen...
en net die rechtse pols waar ik alles mee moet doen....
ik kan nog bijna geen kleding aandoen, de sleutel gebruiken enzomeer
een deur openen of sluiten, problemen op toilet om terug gekleed te geraken
het is de laatste 2 dagen wel flink erger geworden en dik gezwollen
De arm rustig houden en volgende week teruggaan.. dan zie ik het wel.
Maar ja erover klagen helpt me ook niet verder...
Ik laat het maar weten als jullie me even niet zien moet je niet ongerust zijn
Ik stuur iedereen mijn groetjes en tot..... :?

mariajohanna

06 mar 2020, 19:38

Goede avond dames,

Clive, heb zeker je proficiat-wensen aan manlief overgemaakt hoor, en hij dankt je wel daarvoor 😉.

Oei, omaC, een ontstoken pees, hopelijk geraakt het gedaan met pilletjes en gel. Maar zo iets kan lang duren, veel geduld en goede moed dus. Die handen kunnen we echt niet missen, nietwaar.............

Ga nog verder tv-nieuws kijken, het wordt hier een rustig tv-avondje, hebben veel bezoek hier gehad, gisteren en vandaag. We trachten nu naar wat ... rust.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende. 😏
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

06 mar 2020, 20:16

Voila, het coronavirus zit nu ook op de campus van de student.
Ik had hem net gevraagd even erop te letten dat hij zijn handen wast als hij thuiskomt.
Ze waren er duidelijk goed op voorbereid op de campus.
Er is constant een ploeg klinken en leuningen aan het proper maken, de refter is gekuist van onder tot boven en terug, er mag niet meer met cash betaald worden, telkens iemand gepind heeft wordt het schermpje afgekuist met een speciaal doekje...
Enfin, hij is weer naar huis tot zondagavond.
We zien wel.
Als ik de statistieken moet geloven ben ik risicopatiënt: hoge bloeddruk en boven de zeventig.
Huisarts zei dat ik gezond ben en nooit echt ziek buiten de spierpijn dus...

Slaap wel iedereen

Muddy Maddy

07 mar 2020, 08:36

Goede morgen seizoentjes,

aan Oma C: veel beterschap.

ventje is al wakker. dat is ook niet van zijn gewoonte. ligt nog in bed het digitaal nieuws te lezen.
ik kijk geen nieuws meer. zou dus theoretisch vandaag geen kranten moeten lezen, maar 't is voor de bijlage's. daar staat al af en toe iets intresants in.
Dat biervirrus zoals ik het noem, daar heb ik mijn mening over. als ik het moet krijgen dan is het maar zo. ik heb andere zaken die me bezig houden of al dan niet een bankbiljet besmet is. of de hendel van mijn winkelkarretje. wel heb ik gezien dat het schepsnoep in de carref. afgeplakt was. dan nemen we wel een doosje snoep. trouwens ik heb nog paaseitjes met vulling liggen van verleden jaar. :roll:
Arlette, mijn vroegere hulp is meter geworden van een kindje van haar neef langs moeders kant. met haar zoon heeft ze geen enkel contact meer.
Straks naar moeder bellen. er is al een afspraak in de bank voor de kluis. zodat ventje congè kan nemen. met een bestelwagen voor moto's geraken moeder en ik niet met Mia in de bank. Nu die zaken geregeld zijn, gaat ventje maandag de pijnkliniek opbellen. hij belde gisteren om te vragen hoe ik me voelde. heb wel een anderhalf uurtje in mijn bed gekropen met hevige hoofdpijn.
ik heb de laatste tijd wel heel veel hoofdpijn en soms zo ineens.
er staat een kopje koffie en beest is gevoederd. Die is nu naar boven gaan klagen bij ventje dat zijn poepje nogal ruikt. Gelukkig is het In de bak. was de deur gesloten geweest dan had hij hier als een zot rondgerend. Ik in de stank? Hij ook.
voorlopig is het zonnig. ik heb gisteren de Sims gespeeld, misschien vandaar. Telkens ik die speel is het de volgende dag of zelfs enkele uren later zonnig. Misschien vandaag ook weer spelen, dan krijgen we morgen geen wind.
Op de boerderij mijn vrachtwagentjestaak kunnen doen in de gegeven tijd. nu ga ik vissen. heb daar 2 dagen voor.
vandaag ga ik nu eindelijk bloemkoolsoep maken en pasta carbonara. morgen eten we spaghetti bolognese van de beenhouwer. die pimp ik dan een beetje op, maar niet te veel want anders is het 's nachts buikloop.
gisteren gerookte zalm gegeten: te zout. en st- jacobsschelpen: saus te zoet. Die laatste stonden in promo op de Lidl app maar zijn niet doorgegaan. ventje moest naar de landlijn bellen om te vragen waar alles lag/stond. hij wil de app niet op zijn gsm. denk dat hij geen plaats meer heeft want wat hij daar allemaal mee doet...
's middags indien ik geen dutje ga doen, verder Enterprisen. dan DS9.
mijn gekleurd papier van Bol kwam gisteren al toe via GSL. waren anders gekleurde mannen en ik moest tekenen. hij sprak wel nederlands maar riep zijn collega toe in het koeterwaals. papier ging normaal woensdag toekomen. :?
zat in een enorme doos! ventje dacht dat het een dvd was. niet dus. want er moet nog ene toekomen. short circuit 1. ventje is nu al de reeksen of prequels en sequels aan het aanvullen.
zullen binnenkort een kast op maat moeten laten maken door de voorhaven.
Koffie is op. ik ga een tweede maken en moeder bellen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

07 mar 2020, 08:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, arme jij, jij moet wel heel veel pijn hebben. Wou dat ik er een beetje van kon overnemen zodat het toch iets draaglijker zou zijn. Kaarsje brandt. Heel, heel veel beterschap.

Wilde eend, wij gingen inderdaad naar dat concert, maar zelf heb ik het niet gehoord. Hebben ze toevallig een andere datum of zo gezegd ? Lief dat je het ter sprake brengt.

HVT, ik ben jonger dan jou en toch ben ik ook risicopatiënt daar ik COPD en longemfyseem heb en mijn immuniteit ook niet zo schitterend is. Maar het leven gaat gewoon door hé. Gewoon wat meer opletten is de boodschap.

MJ, fijn dat je mijn wensen hebt overgemaakt aan manlief en fijn dat hij mij heeft bedankt.

Muddy Maddy nog in dromenland ?

Daar de cursus is weggevallen heb ik na 5 weken, terug deze ochtend zoals gewoonlijk op zaterdag de strijk kunnen doen. Gisteren al de gewone boodschappen gaan doen, er wordt duidelijk gehamsterd.
Doe ik niet aan mee. Manlief was gisteren naar de huisdokter geweest voor zijn voorschriften en kreeg daar de uitleg van het virus. Dokter zei dat de Mexicaanse griep zelfs 2 jaar heeft geduurd en dat na de eerste piek, alles gewoon door is gegaan. Dokter droeg noch mondmasker, noch doktersjas.

Zo, ga het licht HH doen, want we gaan shoppen en Matice mag mee, hij is daar welkom.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een zo'n mooi mogelijke zaterdag. Heel veel beterschap aan diegenen die ziek zijn of pijn hebben. Dikke knuffel en veel liefs.

Oma-C

07 mar 2020, 09:49

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Hier schijnt een stralende zon en hopelijk mag ze blijven want
hier gaat vanmiddag de carnavalstoet uit, en het zou
jammer zijn als die verregent na al het werk dat
die mensen eraan gehad hebben 't is elk jaar de laatste stoet
en dan is het weer gedaan met die zottigheid :lol: :lol:
we hebben al elk jaar geluk gehad dat we droog thuis kwamen
ik hoop het nu ook... :lol: hoewel ik niet weet of ik vandaag ga kijken,
hangt af van hoeveel pijn ik heb, ik ga geen 2u in de kou staan... :roll: :oops:
de kinderen gaan elk jaar, zij kennen mensen die meebouwen aan de wagens
die doen dat dan om hen een plezier te doen...

clive dank je het was al een paar weken bezig en zelfs de dokter
dacht alleen aan artrose, omdat ik daar meermaals erge last van heb
maar nu werd het elke dag erger en de pols is opgezwollen...
Heb vannacht weer niet veel geslapen, maar daar ga ik niet dood van
de dokter had ook geen witte jas aan en geen masker,
hij gaf geen hand en dat vond ik verstandig, en dat virus is niet tegen te houden
wat komen moet zal komen.... die Mexicaanse griep heb ik toen wel gehad
en daar ben ik toen 10 dagen wel erg ziek van geweest... jaren geleden

M-M een fijn weekend, echt weer om een wandeling te maken
als ik de pijn onder controle krijg ga ik naar de stoet kijken met de kinderen
en vanavond gaan we samen eten in resto "laet maar smaken" :lol:

Helena, 't is niet te voorkomen hé waar veel geloop is dat het virus
daar ook komt.... veel sterkte voor de student....
je kan niet meer doen dan oppassen.... sterkte :roll:

M-J, ja vervelend de rechterhand...
die kan ik niet missen want ik ben rechtshandig..
Maar 't zal wel beteren hoop ik, ik hoop niet op een spuit in het gezwel :roll:

Alle seizoentjes een fijn weekend en hopelijk veel zon...
groetjes allen en tot later :)

wilde eend 2

07 mar 2020, 12:26

Dag seizoentjes allemaal ..
OMA C : ik hoop voor jou dat je de pijn onder controle kan krijgen . Zo moeilijk als het je rechterhand /pols is .. Ik wens je spoedig beterschap ... weeral maar meer pillen slikken ,maar hopelijk helpt het .( probeer om ijs op de pols te leggen , dat kan soms helpen ) En om buiten te komen vandaag ... pas toch maar op , want er staat een koude wind ...
Clive : voor de show van Andrea Bocelli geven ze dinsdag 9 juni aan . Hopelijk lukt dat voor jullie want dat is een werkdag .. 8O 8O / Het zou toch wenselijk zijn dat de organisatie jullie daarvan op de hoogte brengt ... Want geld terug geven .... daar zijn ze meestal niet snel mee ... :roll: :roll: / Het is weer moeilijk voor de mensen die eventueel een hotel geboekt hadden om naar dat concert te gaan . Hopelijk worden jullie verwittigd en komt het in orde ..
Mijn geheugen is een zeef : ik lees hier de berichtjes en als ik wil antwoorden , ben ik al de helft vergeten ... 8O 8O Alzheimer Ligth .... :wink: :roll:
Ik denk aan elk van jullie . Veel moed en spoedig beterschap voor iedereen die pijn heeft ...

Helena van Troje

07 mar 2020, 12:56

Het is zalig buiten.
Ik heb al een vierde van de opdracht van mijn dochter volbracht.
De choreopsis is gesnoeid, de oude bloemen zijn van hortensia geplukt, het oude loof van d pioenen is weggesneden, de mombretia is gesnoeid verder en alle half vergane eiken bladeren zijn van tussen de struiken gehaald. Hier en daar wat grof onkruid meegenomen en eens struik uitgegraven die verloren gelopen was.
Dat was corvée. Alle vuil is al afgevoerd. Straks dus het haksel onder de struiken aan brengen.Of een andere dag als het goed weer is.
Ik was redelijk vroeg wakker en had goed geslapen dat geeft energie.

Geniet zoveel mogelijk van de zonnige dag allemaal.

Oma-C

07 mar 2020, 16:03

Goede namiddag alle seizoentjes,, de zon
is weggekropen maar 't is nog droog... :roll:
De was is droog en het beetje strijk is gedaan
hoewel strijken met de linkse hand niet echt makkelijk is :oops: :roll:
maar een goed soldaat trekt z'n plan zei mama vroeger altijd :lol:
't is opgeruimd dat is ook al veel... ik ben niet naar de stoet gaan zien
vanavond met de kinderen gaan eten voor de verjaardag van zoon
wat nog tegoed was... 't is genoeg om één keer naar het centrum te stappen :?
Zoon is ook niet gegaan, hij is de traphal aan 't schilderen en nu
het goed licht was wou hij doorwerken.... schoondochter is wel
om smoutebollen geweest, dat is voor haar de kermis :lol: :) en ze heeft gelijk
alleen zij eet dat :D ze zal goed gesmuld hebben :lol: ze belde nog of ik er ook wou... :lol:
nee voor mij geen vettige bollen met suiker..... :roll:

Helena, goed in de tuin gewerkt, wat gedaan is is gedaan hé...
morgen zou het weeral regenen :roll:

wilde eend een fijne zaterdag verder...hier was het 9° buiten ...
goed voor de was :lol:

Alle maatjes een gezellige avond nog verder en straks een goeie nacht :)

anjelierken

07 mar 2020, 23:00

Hallo iedereen,

Oma-C: hopelijk is die ontstoken pees vlug achter de rug, want zoiets hindert toch.Zeker als je rechtshandig bent , is het een probleem.
Over smoutebollen gesproken, elke keer als ik de frituurolie ververst heb, bak ik er als eerste keer smoutebollen in.Die moet je bakken in zuiver vet.Als laatste keer altijd gefrituurde vis.Wij eten eens graag smoutebollen, ik serveer die in een "puntzak" ( een filterzakje) met bloemsuiker.

Ukjes zijn hier geweest vandaag, die komen heel graag volgens zoon.Was een fijne dag, ze hebben mooi gespeeld en wij ook :D .Dochter kwam ook even langs en mocht ook meespelen :D
In de namiddag toch een uurtje naar buiten, vind dat belangrijk, als het weer goed zit, moeten ze toch buiten spelen.en die amuseren zich , ook zonder speelgoed.Ze kijken naar de " bruine" bloemen, naar de vissen kijken in de vijver, naar de kippen, de noten oprapen die her en der liggen in de tuin, even in de tuinmeubelen zitten, achter Spaanse woef lopen ( want die is steeds van de partij), de eikeltjes op een hoopje leggen, soms steentjes gooien in de waterval( wat manlief niet graag heeft) enz.De dag vliegt voorbij.
En nu vannacht goed slapen, want ik ben moe.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

08 mar 2020, 10:15

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben laat maar ik heb lang geslapen gevolg van te lezen tot 1 u 30 ! had koude voeten en dan val ik niet rap in slaap.
vandaag gerookt gebraad ipv spaghetti maar met gebakken aardappeltjes en voor mij fijne groene boontjes. 't zal vanavond een afbakbaguette zijn met camenbert.
ik heb nu ook een maan-app op mijn telefoon om te weten wanneer hij vol zal zijn en dat is morgen. nu is de maan 97 %. Er staat ook welke kleur van licht er op dat uur en dat uur zal zijn voor de fotografen. de maan staat nu in het sterrenbeeld Leo voor wie het intresseert.
verder niets te vertellen. moet nu vandaag nog 30 pond vis vangen en dan zit het er weer op. En met het vrachtwagentje rijden.
vandaag waarschijnlijk enterprise beëindigen.
morgen een drukke dag voor ventje met heel veel heen en weer geloop.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!