Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

07 mar 2020, 12:57

Goeiemiddag

voor alle oaserkes met pijntjes en zorgen
er zijn geen andere zeker.
Probeer er toch maar het beste van te maken, doe ik ook.

Deze morgen vroeg de was buiten gehangen en joepie 't is al droog, lang geleden dat zoiets nog kon.
Deze voormiddag ook naar de markt geweest en 'k ben bijna al aan mijn vooropgestelde stappen voor vandaag, straks nog een toertje.... misschien eens naar de zee :lol:
'k zou wel willen maar 'k denk dat ventje de voorkeur zal geven aan gras maaien terwijl het ff wat droger is; we zien wel
Vanavond dan op familiebezoek bij W zijn petekind.

Corry, alles naar wens ?

Ivette, je onnodig bang gemaakt, alles dik in orde !
Oud maar niet Out

Ivette

07 mar 2020, 16:50

Rietjes dat ik me "onnodig "bang gemaakt heb is maar achteraf gebleken want de huisdokter en cardioloog vonden het serieus!
Zo'n onderzoek is erg pijnlijk maar ook heel efficiënt want nu ben ik gerustgesteld.
Ik heb het precies nog altijd koud gevolg zeker van gisteren want in die operatiezaal en in de gangen was het zo koud alleen maar met dat schortje aan, verschrikkelijk! en thuis waar het wel warm is bederf ik me met een wollen trui, geen wonder dat dit schortje niet voldeed. De mannen zagen er nog vreemder uit met hun kleedje met split achteraan!

Op reis gaan zal wel geen probleem zijn ik kan ook al weer mijn werk doen!

Rietjes wat ben je toch een straffe madam, al was buiten hangen, proficiat, ik ben natuurlijk ouder maar er zit niet zoveel fut meer in mij, misschien is het gedacht dat ik mezelf wat moet intomen en me niet opjagen veel te groot!

Viv, ik hoop dat Genk wint zodat ze toch nog in de eerste 6 geraken, ik duim ervoor!
Goed weekend, Yvette
Ivette

meme-rietje

08 mar 2020, 09:57

goeie grijze morgen iedereen
en er zijn weeral druppels bij
het is hier stil, alleen de wind is te horen
de vogeltjes zijn hun buikje aan het vol eten
uit bokalen die op hun zij liggen in kapelletjes
aan de houten muur in mijnen hof, er zijn er drie met verschillende smaken
die bokalen kun je zo kopen, een soort smout met zaadjes
en die zijn altijd volledig uitgepikt op het einde van de winter
en nu nog een zatje kaffie

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

08 mar 2020, 10:05

Goeiemorgen

Meme-Rietje, wij waren gisterenavond bij jou in de buurt.
We werden een kaasschotel voorgezet van die nieuwe zaak bij het station, amaai... lekker, heel veel speciale kazen; een aanrader ook voor belegde broodjes en zo vertelden ze ons. We moeten er bij gelegenheid eens samen een koffietje met ..... gaan drinken.

Corry, alles OK ?

Vanmorgen vroeg heb ik al mijn oefeningen gedaan en op de hometrainer gezeten want 'k wil morgen voor het eerst weer me de groep mee wandelen.

Menu : matineevoorstelling van het toneel, aperitief en daarna samen uit eten met de toneelvrienden.
Oud maar niet Out

meme-rietje

08 mar 2020, 10:36

Ritavdm schreef:
08 mar 2020, 10:04
Meme-Rietje, wij waren gisterenavond bij jou in de buurt.
We werden een kaasschotel voorgezet van die nieuwe zaak bij het station, amaai... lekker, heel veel speciale kazen; een aanrader ook voor belegde broodjes en zo vertelden ze ons. We moeten er bij gelegenheid eens samen een koffietje met ..... gaan drinken.
daar ga ik nu en dan een koffietje drinken
of als ik in de voormiddag boodschappen doe
zou ik daar eens stoppen voor een soepje te drinken
laat maar weten wanneer, ik kom

Ivette

08 mar 2020, 11:24

Yorkske, ze hebben dus in die buizen langs mijn rechterpols een product ingespoten om op de schermen te controleren of mijn aders nog voldoende openstonden wat gelukkig in orde was; ook de stent die in 2018 geplaatst werd doet nog goed zijn werk.
Ook bij mijn hartonderzoek was nog alles in orde, een hele opluchting.
Ik heb nu al 2 dagen die nieuwe pilletjes genomen om mijn te hoge bloeddruk als ook dit nog lukt zal ik weer een heeeeeeel gelukkig mens zijn!
Ga nu verder doen aan mijn eten want deze namiddag ga ik naar Lichtervelde, naar café theater kijken waarin Christa speelt en haar dochter mee danst, zal dan wel vertellen of het meeviel.

De auto's komen al parkeren in onze straat voor de JP Monseré koers die start op onze markt, jammer van het slechte weer want het is een grote organisatie!
Ivette

corry

08 mar 2020, 11:29

Afbeelding

Kom eens even om het hoekje kijken, hier alles naar wens.

Morgen komt dochter en nieuwe schoonzoon 🤞 klussen. Hij is een toffe man , hoop dat dochter er nog heel lang gelukkig mee zal zijn, wat ze op het ogenblik ook is.

Tot op heden niets meer van onze zoon gehoord en volgens mijn gevoel zal het zo blijven.
Heb met een bericht ( telefoon wordt meestal niet opgenomen ) laten weten dat zijn vader terug thuis is, kort antwoord en daar doen we het dan weer mee.
Rare man die zoon van ons.

Morgen wordt Stafke 82 jaar dochter komt samen met vriend eten. Kleinzonen en partners gaan zeker iets van hen laten horen.

Ga stoppen of er komen tranen.

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

viv

08 mar 2020, 16:30

Corry, ik ben blij te lezen dat alles naar wens gaat!
Morgen de 82ste verjaardag van Stafke vieren - geniet er van. Dikke proficiat aan hem xxx
En je moet maar denken dat de afwezigen ongelijk hebben - trek je op aan diegenen die er wel zijn. En traantjes mogen hé! Lizzy had er vroeger een mooi gezegde over maar ik herinneren mij de woorden niet meer...

Ivette is ook gerustgesteld na het onderzoek in het ziekenhuis. Zal wel zijn dat het een hele opluchting is.

Heb me geregistreerd voor 30-30 (dertig dagen 30' bewegen in het groen). Heb dat de vorige keer ook gedaan en was toen een stimulans om meer buiten komen en te wandelen. Gisteren viel het weer mee en ben meer dan een uur gaan wandelen - maar vandaag ben ik niet buiten geweest. Het regent nog altijd :-(
Het zal seffens een half uurtje fietsen op de hometrainer "met zicht op de tuin" :-)
Dat fietsen is wel een grotere inspanning dan wandelen vind ik. Doe dat niet graag.

De wandeling gisteren aan het Schulensmeer viel bijna letterlijk in het water. De wachtbekkens op de Demer zijn door de vele regen open gezet en dan overstroomt het meer - de omliggende weilanden staan dan onder water en de wandelpaadjes ook. Alleen op de dijk rond het meer kan je nog wandelen.
Heb er toch wel van genoten ;-)

Groetjes aan iedereen en nog een gezellige zondagavond!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meme-rietje

09 mar 2020, 08:57

goeie morgen allemaal
met een koffietje
mooie foto's van de natuur

Afbeelding

omadina

09 mar 2020, 09:25

Goede morgen,

Ik ben hier gisteren niet meer geraakt. Nu heb ik alles bijgelezen.
En vooral, hartelijk proficiat voor Stafke voor zijn mooie verjaardag en verder een goede revalidatie. Gelukkig is hij weer thuis Corry. ja zeker, een traantje mag, zoals ons Viv hier ook schrijft. En hou je maar vast aan het geluk van jullie dochter en haar vriend en aan jullie kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Yvette, voor jou is het toch een pak van je hart, als ik me zo mag uitdrukken, dat alles ok is. Je zal dat onprettige onderzoek wel vlug vergeten als je weer kan genieten van familie en vrienden. Ik ben echt heel blij voor jou Yvette.

Viv, prachtige natuur daar bij jullie, zo een mooie foto's ! Dank om ze met ons te delen.

Rietjes, dat is zeker heel goed van jou, dat je terug zoveel buiten komt en ook al je huishoudelijke klussen weer kan doen. Gisteren heb ik ook een strandwandeling(etje) gemaakt, want G had gevraagd om dat samen met hem te doen, ik had gedacht van "Ster der zee", waar hij de auto had achtergelaten, tot Koksijde bad, maar dat zag hij niet zitten, ja we moesten ook nog terugkeren hé. Enfin we hebben dan toch een half uurtje gestapt, en hebben dan samen een hapje gegeten.

Vandaag ben ik vrij van het tennisuurtje, ja ik mis het toch wel. Maar ik kijk al uit naar morgen dan speel ik wel om 10u30. Dus vandaag maar eens naar buiten na de middag, het weer ziet er tamelijk goed uit, zon een wolken, mooi zo !

Voor jullie allemaal ook een mooie dag !
groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

09 mar 2020, 09:55

Goeiemorgen

HH is klaar, welliswaar met de Franse vlag want 'k moet me wat sparen voor de wandeling straks hé.

Voor Stafke : een ferme verjaardagsknuffel, van ver hé want we moeten allemaal 1m afstand houden :lol:

Afbeelding

Zie je ons al wandelen deze namiddag, een sliert van 40 mensen allemaal op een meter afstand :lol:
Oud maar niet Out

meme-rietje

09 mar 2020, 10:50

voor Stafke

Afbeelding

Ritavdm

09 mar 2020, 20:10

JOEPIE
't is gelukt, 'k heb de hele wandeling meegedaan zonder pijn of last, vanaf nu weer wekelijks op post !

Corry, leuke dag gehad ???
Oud maar niet Out

Ritavdm

10 mar 2020, 10:16

Goeie natte morgen

Raakt die ton daarboven echt nooit leeg ?
Gelukkig maar hebben ze er gisteren toch ff een stop kunnen op steken.

Nee, 'k voel me niet stijver dan anders na de wandeling van gisteren.

De inschrijvingen voor onze fiets-drie-daagse staan open, nog tot einde deze week en ja we zijn al aan het beoogde aantal.
't zal weer leuk worden maar er valt nog heel wat voor te bereiden; we hebben nog ff tijd tot eind mei.

Menu : vanmiddag boterhammetjes met soep want vanavond hebben we een dankfeest vd vrijwilligers waar W bij is. 'k weet wel niet of er warm eten voorzien of belegde broodjes of ?????
maar na de veel te volle borden van gisteren kan ik wel ff vasten als het moet.
Oud maar niet Out

corry

10 mar 2020, 11:24

Afbeelding

Goedemorgen

In naam van mijn ventje bedankt voor de verjaardagwensen.

Gisteren dochter en Benny haar vriend uren bezig geweest om ons vijvertje een beetje toonbaar te maken. Er zitten nog 2 vissen in, zijn op leeftijd en mogen hun tijd wat ze nog hebben rustig uitdoen. Nadien alles weg en gras in de plaatst.
Gevolg ons putje op het terra verstopt, de reden ?

Morgen komt een firma het ontstoppen. Met betalen zijn we er vanaf.

Ik ga terug aan de kook, wij eten konijn met kroketten en appel in rode wijn.

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.