In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

08 mar 2020, 10:16

Afbeelding

Goede zondagvoormiddag alle seizoentjes :wink:
't ziet er grijs uit en er zal nog wel regen komen
de wind is er al;;; alles wat De Boosere beloofd had :oops: :roll:
Maar ik blijf binnen vandaag, kalm en rustig
Zien of er iets op tv zit want puzzelen kan ik niet met de linkerhand
en rechts kan ik niet :oops: gggrrr stomme hand...
zelfs m'n taske koffie kan ik niet vasthouden :roll: :oops:
enfin ik sukkel maar wat verder... er zijn ergere dingen in het leven :?

M-M nog niet geland... :roll:

clive is naar het honden-plein met Matice :wink:

anjelierken, plezant als de kindjes zich buiten amuseren
dat is ook voor oma en opa fijn...:)

Ik wens jullie allen een aangename dag ... groetjes en tot.... :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 mar 2020, 10:38

Dan mag jij ook mee spelen Anjelier :D
MM dat was wel heel laat hé!
Het is pas als men iets moet missen dat men beseft hoeveel men iets gebruikt, oma-C.
Spijtig dat het nu net je rechterhand moet zijn.
Hier is het nog droog, dus ik ga ervan uit op de hondenschool ook.

Straks verjaardagsfeestje van jongste kleindochter.
Jongste breng mijn vlees mee van bij de beenhouwer.
Dat bespaart mij een ritje met de fiets.
Moest het regenen krijg ik een taxi.
In het andere geval word ik verondersteld met de fiets te komen.
Zij komen waarschijnlijk te voet naar het feest is niet zo ver.
Ik zou ook te voet kunnen gaan, dat kan ook. Is 20' van bij mij.

Zoek de zon-zij zeggen ze.

anjelierken

08 mar 2020, 11:27

Hallo iedereen,

HVT: dat is niet van mogen, maar van moeten :D .Ze kunnen hardnekkig "zagen" en dan speel je toch mee.Ze vinden het plezant om samen te spelen, en wij ook eigenlijk.

Hier regent het al een tijdje.

De opkuis is gedaan, straks soep koken en in de namiddag luieren.Manlief gaat naar de koers kijken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

08 mar 2020, 18:12

Afbeelding

Een rustige avond en een goeie nacht voor jullie allen...en tot :wink:

mariajohanna

08 mar 2020, 19:56

Goede avond dames,
Regen, wind, ..... We hebben het allemaal gehad. Tja, wat doe je er aan, he ? Leuk dat er met de kl kids kan gespeeld worden nog, met het groter worden verandert alles. Genieten, Anjelierken, alles gaat vlug voorbij.....

Zou Clive het droog gehouden hebben op de school? Hopelijk wel. Te zien waar de buien hangen, nietwaar.

Hier was het een luie, rustige,vlange zondag. Morgen begint de drukte weer van boodschappen doen. Ben ik toch wel gisteren vergeten om naar de Al.i te gaan zeker, voor wat ontmosbussen. Morgen dus gaan kijken of er nog zijn, dat scheelt ook van winkel tot winkel.

En MH naar een feestje. Fijn zo. 😊. Altijd prettig om met anderen te kunnen babbelen !

Ik ga er uit, wens ieder van jullie het beste, kaarsje brand voor ieder die het kan gebruiken.....
Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

09 mar 2020, 07:49

Goede morgen seizoentjes,

De maan is nu 99% en morgen is ze in haar volle glorie. wil zeggen dat er slapeloze nachten kunnen zijn. Ik heb vannacht in stukken en brokken geslapen en rare dromen gehad.
straks vertrekt ventje voor foto gebit en papieren. daarna werkt hij thuis verder.
Hopelijk is die voor de middag thuis want het secretariaat van de pijn kliniek is maar 's morgens open.
Er mag nu wel een afspraak gemaakt worden. :? 't das toch 't minste wat hij voor me kan doen?
Moet vandaag een verjaardagskaartje bussen.
gisteren gerookt gebraad gegeten maar geen camenbert in de oven. Enterprise is ook nog niet gedaan. vandaag wel spaghetti van de beenhouwer. straks de liedl-app eens openen, nu ligt de gsm op te laden. Straks de tablet.
morgen boodschappen en leesvoer halen. 't is vergeefse hoop dat het donderdag niet regent want mijn ramen mogen dringend gewassen worden.
de douche-kraan lekt, die in de keuken geeft niet genoeg druk. volgende maand daar eens voor kijken. straks om brood. Gimly ligt op zijn dweil, heeft vannacht met een zakje gespeeld. zijn enige regenboogmuis ligt nu bij hem. anders hadden we een regenboogmuizenabonnement bij Sylvia moeten nemen. Willemien van de poezenboot gaat nu kaartjes voor de verjaardag van je kat sturen.
Ik heb Gimly opgegeven als kandidaat. Jammer dat haar boot in nederland ligt, zou anders Gimly daar laten logeren indien we naar Hans & Suus gaan voor meerdere dagen. op buren moet ik niet rekenen want nu buurman zijn schoonmoeder er niet meer is, zijn ze weer een hele maand op reis. vader zorgt dan voor Bonnie. Ik vind het maar vreemd, zo'n vrijzinnige dienst. op een werkdag dan nog. hier is het meestal de woensdag en de vrijdag dat pastoor begrafenissen doet.
Bij mij moeder gaan ze een reuzekerk bouwen voor alle parochie's die de zondag weinig of geen volk trekken zoals Willibrordus. Moeder zei dat de kerken dan afgebroken zouden worden. dat denk ik niet. Dus moeten alle gelovigen dan naar 1 grote kerk.
Ventje is om brood en gaat dan vertrekken. is dan ruim op tijd.
ik ga nog een tweede koffie nemen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

09 mar 2020, 07:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, neen hoor, ik ben kletsnat geworden op de hondenplein en koud, brr. Zo koud met die striemende regen en de wind, was voor een keertje blij dat het uurtje voorbij was.

Wilde eend, hebben zaterdag dan toch een mail gehad van het afgelaste concert dat nu inderdaad doorgaat op 9 juni. Dat is een dinsdag, maar dat is niet erg, manlief neemt dan gewoon verlof of werkt thuis. Donderdag moet ik naar de kapper, dan niet vergeten mijn afspraak van de 21° maart vergeten af te zeggen en die verschuiven naar 9 juni. Mijn nieuw oranje kleedje met bijpassende handtas zal nog iets langer in de dressing moeten hangen, denk ik. Gelukkig is het er eentje uit de lentecollectie. Maar ik bedank jou nog eens voor het verwittigen.

Oma- C, was een beetje aan het piekeren over jouw pols. Zou het niet beter zijn deze in te tapen, want dat doet toch vreselijk pijn. Heb echt medelijden met jou. Theelichtje brandt al voor jou.

Anjelier, leuk dat de Ukjes ook buiten mogen spelen, kindjes zitten soms veel te vaak binnen. En jullie mogen, ( moeten ) dan meespelen en Spaanse Woef ook natuurlijk. Jullie zullen na zo'n dag goed slapen en Spaanse Woef zal dan ook wel uitgeteld zijn.

HVT, een druk weekend achter de rug. En het coronavirus ook op de campus. Dat is toch niet tegen te houden, je kunt het enkel afwachten en hopen dat het jou niet treft.
Eind maart gaan we naar TEXEL, hoop dat dat tenminste doorgaat want manlief en ik zijn er echt aan toe.

Muddy Maddy, jij hebt gisteren uitgeslapen, het zal jou deugd gedaan hebben.

Gisteren mijn diploma gehad van de eigenaar van de hondenschool . Niet iedereen was door en we waren maar met zijn zessen. Had de beste punten maar dat wist ik niet. Heb het diploma in de map van Matice gestopt, waar zijn dagboek inzit en kaartjes van overal waar hij al geweest is.

Was vroeg op vandaag, gisteren dan ook vroeg gaan slapen en heb al prinsessenboontjes en worteltejes schoongemaakt voor Matice en ze zijn al gesteamd, dat duurt 5 minuten en dan zijn ze gaar. Laat ze iets gaarder worden dan ik dat doe voor ons. Kan ik zijn groentjes goed mengen in zijn brokjes en vlees.
Gisteren heeft hij brokjes met pasta ( zonder saus ) gegeten, want hij mag van dierenarts ook eens per week ook koolhydraten eten in plaats van eiwitten. Groentjes mag hij elke dag eten.
Zaterdag waren manlief en ik gaan shoppen, moest maar in 1 winkel zijn. We kregen meteen een cavaatje aangeboden en Matice die daar altijd welkom is, kreeg lekker vers water. Heb gevonden wat ik nodig had, manlief vond het heel mooi wat ik gekozen had. Maar heb deze keer veel moeten passen eerdat alles op zijn plaats viel. Gelukkig is het daar nooit overdreven druk. Zag thuis pas op mijn rekening dat ze 1 stuk was vergeten te tellen, een topje, daar moet ik morgen voor bellen, want vandaag is de winkel dicht. Misschien kan ik het storten of gewoon de volgende keer betalen, zal zien wat ze het liefst heeft. Maar het moet wel betaald worden natuurlijk. Gelukkig = het een klein bedrag, daarom dat we het toen ik alles betaalde het ook niet hebben opgemerkt aan de kassa.

Zo, ik ga douchen en dan meteen boven al alles doen.

Ik wens ieder een mooie maandag. Beterschap voor diegenen die pijn hebben. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

09 mar 2020, 10:01

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon kruipt al weg, laat ons hopen dat ze terugkomt...
afwachten dus... :roll:

Hier alles hetzelfde....geen nieuws...

Groetjes allen en tot later..... :wink:

Helena van Troje

09 mar 2020, 12:45

Het huis is weer proper dank zij de trouwe J.
Ik ben weer een gelukkig mens.
Er hangt een wasje te drogen.
Mijn lijstje voor morgen C. is ook al geschreven.
Het zal een drukke dag worden.
Om negen uur bij de oogarts.
Ondertussen is C. al een half uur aan het werken.
Daarna in de namiddag naar de kapper en naar de kine.
Seffens eerst centjes gaan tanken uit de muur.
Geen idee wat de oogarts me gaat kosten.
Kapper wil ook cash betaalt worden.
De zon doet haar best, maar het is van ik wel maar ik kan niet...

Prettige dag nog voor iedereen.

anjelierken

09 mar 2020, 14:42

Hallo iedereen,

MJ:van de kleinkinderen genieten nu ze nog klein zijn, want eenmaal groter zal het veranderen.Zie dat ook bij anderen gebeuren.En hier zal dat waarschijnlijk ook zo zijn, zeker als ze niet in dezelfde gemeente wonen.Ach, we kunnen het maar gehad hebben.

De ganse voormiddag in de tuin bezig geweest, nu begon het lichtjes te regenen.
De meesjes komen de nestkastjes "inspecteren".Denk dat die binnenkort bewoond zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

09 mar 2020, 17:45

Bij de buren zijn die ook al eens op inspectie geweest, de meesjes.
Hier is dat omgekeerde wereld met die kleinkinderen.
Als ze klein waren hebben we op de grote weinig moeten oppassen.
Behalve de maand dat we aan zee zaten en ze dan in het weekend afkwamen.
Of bleven als ze nog niet naar school moesten.
Nu komen ze zelf af om voor de examens te studeren, omdat het hier Hotel Grootmoeke is.
Vooral, hier is reinheid, rust en regelmaat...Dat hing in "de weeg" vroeger aan de muur. :)
En gelijk de student die niet op kot wou, maar welhoer wou logeren...
Je weet maar nooit hé.

Oma-C

09 mar 2020, 18:43

Afbeelding

Alle seizoentjes een gezellige avond
en een rustige nacht.... slaapwel straks en tot morgen... :wink:

Muddy Maddy

10 mar 2020, 06:55

Goede morgen seizoentjes,

ventje denkt dat ik nog in mijn bed lig, maar nadat de deur met een klap toeging en ik naar de badkamer was geweest, lukte het me niet meer om nog wat te doezelen. ben dan maar opgestaan.
Gimly ligt op de dweil en bougeert niet. de wind zit in de stoof. dat belooft voor later als ik op boodschap moet.
ventje is gisteren voor zijn tandenfoto geweest en moet niet op controle naar brussel, wel een onderzoek in zeebrugge en bij de huisarts bloed laten afnemen. Diene van de medische dienst te zeebrugge zei het ook dat het de moeite niet was als ventje al afgekeurd was varend personeel èn op pensioen gaat. ik heb hem gevraagd of hij nu inderdaad met zijn buro gaat eten ( alleen zijn twee collega's en eventueel zijn opvolger) ja, dat gaat hij doen. maar naar waar?
gisteren spaghetti klaargemaakt en geen gegeten. dat is altijd zo als die zending gehad heeft. ik heb dan maar een hapje gegeten omdat ik pillen moest nemen. spaghetti is dan voor vanavond, morgen is ventje thuis en heeft dan minder maaglast. want de spaghetti is nu niet kruidig zoals anders. ( we hebben geen spaghettikruiden meer)
bloemkoolsoep is nog goed. vandaag moet ze op. of ik moet het restje invriezen.
Vandaag kaartje bussen. moet nog tekst schrijven.
gisteren was het dus die dienst voor buurvrouw d'r moeder. ze verzamelden allen hier, toch diegene die in het gebuurte woonden en zijn met twee auto's vertrokken. ze waren zonder uitzondering allemaal in het zwart, terwijl dat tegenwoordig meer een uitzondering is. Om 2 uur is buurman dan alleen terug gekomen.
er is vandaag veel wind. dus muts aan.
Gimly is verhuisd van dweil naar zetel. ik ben koffie gaan zetten en de opvangbak voor capsules is nu weer leeg. dus vuilnisbak vol. verleden week hadden we niet genoeg om buiten te zetten.
wel altijd genoeg blauwe zakken. al ben ik nu overgestapt op kleine flesjes. de grote, daar zit al 's anderdaags geen spuit genoeg meer in de fles. ik heb al rondgevraagd of de nieuwe sodastream meer bruis geeft of mijn weggesmeten eerste generatie, maar de reply's waren lauw. ( nauwelijks twee of drie)
zo, ga koffie opdrinken en later pillenontbijt met een graanreep.
Fijne dag seizoentjes en waai niet weg!
Cats Rule!

clive

10 mar 2020, 08:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Moet opnieuw beginnen, want was plots heel mijn tekst kwijt.

Anjelier, geniet er nog maar van, van het spelen met de Ukjes. Ze worden veel te vlug groot. Maar heb wel de indruk dat het echt wel brave kindjes zijn. Hoor je nooit zeggen dat ze echt kattenkwaad uithalen.

Wilde eend, hoop dat de nestkastjes vlug verhuurd worden :) . Wij vetrekken normaal gezien de 29° maart naarTEXEL, samen met Matice natuurlijk en hoop echt dat het coronavirus hier geen roet in het eten gaat gooien, want we zijn er beiden aan toe, aan een weekje vakantie. Afwachten maar.

Oma-C, durf het bijna niet vragen hoe het met jou pols is. Hopelijk elke dag een beetje beter en dat ook die afschuwelijke pijn wat minder wordt. Er brandt nu al een kaarsje voor jou, enfin, het is een theelichtje voor de veiligheid voor Matice. Zelfs manlief vroeg gisterenavond naar jou.

MJ, manlief vond het een hele prestatie van jouw manlief dat hij geslaagd was in zijn rijexamen voor de verlenging van zijn rijbewijs. Hij zei heel eerlijk dat moest hij een nieuw examen nu zou doen, dat hij niet weet of hij wel door zou zijn. Dus nog maar eens een dikke pluim voor jouw manlief.

HVT, alles weer netjes bij jou en alles terug op zijn plaatsje. Geeft een heerlijk gevoel vind ik altijd.

Muddy Maddy, dan was je vandaag vroeger op. Ik ben meestal de eerste die op is , zo rond 06.00H. Dan doe ik de deur open van Matice zijn kamer, waar hij dan doodleuk nog een uurtje blijft liggen, Vul zijn beide drinkbakken, ( eentje buiten en eentje binnen) met vers water en doe zijn VIYO in een kommetje, zet de tassen voor de koffie klaar en haal het fruitsap al uit de koelkast dat dat niet zo ijskoud is. Tegen dan zijn we een half uurtje later en dan ga ik manlief wakker maken. En dan maak ik mijn werklijstje.

Vandaag boven poetsen, maar moet ook letten op de bel, want manlief verraste mij deze ochtend dat hij gisteren als een vroeg verjaardagsgeschenkje een lange rok voor mij had besteld. Die had ik hem al een paar keer aangewezen op het net. Hij is van chifffon en heeft allerhande kleurtjes. Maar manlief vond die ook heel mooi en keek daar alle dagen eens naar of hij er nog was. Maar gisteren ontdekte hij dat er nog maar eentje in mijn maat was en heeft hem dus besteld. Ondanks dat het een lange is, denk ik wel dat hij nog een beetje korter moet worden gemaakt, maar heb een heel goede en gedreven naaister die echt alles kan. Maar was blij verrast deze ochtend toen manlief mij vroeg zeer zeker op de bel te letten. En heb in de dressing genoeg hangen om over deze rok te dragen, ook daar had hij zich eerst van vergewist.

Zo, het is al laat, ga starten. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor diegenen die er eentje kan gebruiken.

wilde eend 2

10 mar 2020, 09:37

Dag seizoentjes allemaal,
OMA C : ik hoop van harte dat de pijn in je pols minder is ... Heb je al geprobeerd om er ijs op te leggen ? ik hoor de kinesiste dat regelmatig zeggen tegen patienten ....
ClIVE : ik heb geen nestkastjes gehangen , hier zijn bomen genoeg en zo'n vogelhuisje moet in de juiste richting hangen en hoog genoeg . en dat lukt me hier niet .. Het was anjelierken die zo'n huisje geplaatst had , denk ik .
Ik duim voor jullie en voor ons allemaal dat eind deze week het weer wat betert... Nu begint de regen echt op mijn systeem te werken .//// Jij hebt een heel attente man :-) , je zal weer mooi zijn met de nieuwe rok !
Voor iedereen : maak er het beste van , als je kan , en vooral voor de seizoentjes met pijn , wens ik heel vlug beterschap !!