In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen aan jullie allemaal,
Vandaag ziet het er toch wat beter uit, geen regen maar blauwe lucht een witte wolken, ik hoop dat het een beetje zo blijft.
Marietteke, mooie hond zal snookie worden, is zo één zoals Myra, de hond van mijn dochter die in Herentals woont, die is nu al 7 jaar, en hij(of liever zij) is heel lief en braaf, als hij maar zijn dagelijkse wandeling kan doen langs de kleine Nete, want dat ras heeft wel zijn beweging nodig hé !
Ik heb alles bij gelezen en zie dat jullie ook nog allemaal heel actief bezig zijn, elk op zijn eigen manier.
Zonnebloemeke, en toch hebben we gisteren een wandelingetje gemaakt langs de dijk. Maar G. kan nog moeilijk lange wandelingen aan zonder last van zijn knieën, zo een half uur dat gaat nog wel en dat probeer ik dan ook te forceren, achteraf een hapje gaan eten, en zo is het vlug een stuk in de middag en tijd voor zijn middagdutje... ja hij is ook 7 jaar ouder dan ik, en dan ga ik maar alleen een flinke strandwandeling maken, en duik ik achteraf in een boek. Nog een telefoontje van de kinderen, die alle drie veraf wonen, en het weekend is zo weer gepasseerd.
Maatjes, ik kom jullie allemaal een fijne maandag wensen, begin van een nieuwe week, hopelijk met wat zon en zonder pijn of verdriet !
Vele groeten, omadina
Vandaag ziet het er toch wat beter uit, geen regen maar blauwe lucht een witte wolken, ik hoop dat het een beetje zo blijft.
Marietteke, mooie hond zal snookie worden, is zo één zoals Myra, de hond van mijn dochter die in Herentals woont, die is nu al 7 jaar, en hij(of liever zij) is heel lief en braaf, als hij maar zijn dagelijkse wandeling kan doen langs de kleine Nete, want dat ras heeft wel zijn beweging nodig hé !
Ik heb alles bij gelezen en zie dat jullie ook nog allemaal heel actief bezig zijn, elk op zijn eigen manier.
Zonnebloemeke, en toch hebben we gisteren een wandelingetje gemaakt langs de dijk. Maar G. kan nog moeilijk lange wandelingen aan zonder last van zijn knieën, zo een half uur dat gaat nog wel en dat probeer ik dan ook te forceren, achteraf een hapje gaan eten, en zo is het vlug een stuk in de middag en tijd voor zijn middagdutje... ja hij is ook 7 jaar ouder dan ik, en dan ga ik maar alleen een flinke strandwandeling maken, en duik ik achteraf in een boek. Nog een telefoontje van de kinderen, die alle drie veraf wonen, en het weekend is zo weer gepasseerd.
Maatjes, ik kom jullie allemaal een fijne maandag wensen, begin van een nieuwe week, hopelijk met wat zon en zonder pijn of verdriet !
Vele groeten, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Bert
Een zeer goede morgen leuterjes,
ben goed gezind (anders ook hoor) maar had geluk gisteren.
Naar kleine broer geweest en ja, zijn kleinkinderen waren daar. Wij allemaal gelukkig.
Hallo Bekske, ook al langs geweest met een mooi plaatje.
Jadi, bedankt voor de suikervrije frangipane taart hoor. Precies wat ik nodig heb.

Zal er van genieten bij de koffie deze namiddag.
Omadina is ook al paraat. Ik zie haar net passeren. Genoten van de wandeling gisteren.
En een hapje gaan eten, altijd leuk.
Ik ben ook nog aktief, de grootste aktiviteit is dan dagelijks op mijn home trainer.
Want ver wandelen of zo zit er ook niet meer in.
Het ziet er naar uit dat het droog zal blijven vandaag. Hopelijk heb ik gelijk.
Ik was weer vroeg wakker, maar ben niet langs gekomen. Kwestie van jullie niet wakker te maken hé.
Ik heb tijd genoeg overdag om te tokkelen.
Korte wandeling gedaan in de plaats, in de stilte zo 's morgens vroeg.
Als de schoolgaande jeugd passeert is er veel meer lawaai.
Marietteke, Bloemeke, Bekske, Ghyra, Omadina, Lenk, sita, Jadi, Miesje, tot latersss...
ben goed gezind (anders ook hoor) maar had geluk gisteren.
Naar kleine broer geweest en ja, zijn kleinkinderen waren daar. Wij allemaal gelukkig.
Hallo Bekske, ook al langs geweest met een mooi plaatje.
Jadi, bedankt voor de suikervrije frangipane taart hoor. Precies wat ik nodig heb.
Zal er van genieten bij de koffie deze namiddag.
Omadina is ook al paraat. Ik zie haar net passeren. Genoten van de wandeling gisteren.
En een hapje gaan eten, altijd leuk.
Ik ben ook nog aktief, de grootste aktiviteit is dan dagelijks op mijn home trainer.
Want ver wandelen of zo zit er ook niet meer in.
Het ziet er naar uit dat het droog zal blijven vandaag. Hopelijk heb ik gelijk.
Ik was weer vroeg wakker, maar ben niet langs gekomen. Kwestie van jullie niet wakker te maken hé.
Ik heb tijd genoeg overdag om te tokkelen.
Korte wandeling gedaan in de plaats, in de stilte zo 's morgens vroeg.
Als de schoolgaande jeugd passeert is er veel meer lawaai.
Marietteke, Bloemeke, Bekske, Ghyra, Omadina, Lenk, sita, Jadi, Miesje, tot latersss...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een late goeie morgen allemaal
amai ik heb heerlijk geslapen vannacht en ik ben wakker geworden met onze nieuwe auto in gedachten en mijn ventje heeft zelfs van onze nieuwe auto gedroomd
mijn pot verse soep staat al te koken en ze ruikt al goed met veel verse groentjes er in
het is droog buiten met een flauw zonnetje maar ze is er toch , dus mogen we niet klagen voor de tijd van 't jaar hé want het kan altijd slechter zijn in de maand maart dan nu
Bertje proficiat dat je het nog steeds volhoud op je hometrainer en hoeveel kilootjes ben je nu al kwijt ????
omadina ja tis niet aan iedereen gegeven om lang een goede gezondheid te hebben
ik ben nog niet op pensioen en ben al in veel dingen beperkt door al mijn mankementen en die nieuwe knie die niet goed gekomen is , maar we moeten er toch het beste van maken hé
en zolang als je goed bent heb je groot gelijk dat je nog veel in beweging bent
en hopelijk kan je nog veel mooie wandelingen maken daar aan 't zeetje
jadi die lekkere taart zal zeker smaken bij onze koffie , merciekes hé
en zit jij nu al in tram 7 ??? , bij mijn ventje komt dat ook rap dichterbij hoor
en geniet maar van jullie uitstapje naar de markt , tis er juist het weertje voor
Bekske ook voor jou een fijne week samen met je beestjes
marietteke , Sita , miesje , ghyra en Lenk
ook voor jullie een fijne maandag verder
allé en nu ga ik verder doen aan het middageten sè
onze menu , gebakken patatjes met koninginnesnitzels en een gemengd slaatje
daaaaaag

amai ik heb heerlijk geslapen vannacht en ik ben wakker geworden met onze nieuwe auto in gedachten en mijn ventje heeft zelfs van onze nieuwe auto gedroomd
mijn pot verse soep staat al te koken en ze ruikt al goed met veel verse groentjes er in
het is droog buiten met een flauw zonnetje maar ze is er toch , dus mogen we niet klagen voor de tijd van 't jaar hé want het kan altijd slechter zijn in de maand maart dan nu
Bertje proficiat dat je het nog steeds volhoud op je hometrainer en hoeveel kilootjes ben je nu al kwijt ????
omadina ja tis niet aan iedereen gegeven om lang een goede gezondheid te hebben
ik ben nog niet op pensioen en ben al in veel dingen beperkt door al mijn mankementen en die nieuwe knie die niet goed gekomen is , maar we moeten er toch het beste van maken hé
en zolang als je goed bent heb je groot gelijk dat je nog veel in beweging bent
en hopelijk kan je nog veel mooie wandelingen maken daar aan 't zeetje
jadi die lekkere taart zal zeker smaken bij onze koffie , merciekes hé
en zit jij nu al in tram 7 ??? , bij mijn ventje komt dat ook rap dichterbij hoor
en geniet maar van jullie uitstapje naar de markt , tis er juist het weertje voor
Bekske ook voor jou een fijne week samen met je beestjes
marietteke , Sita , miesje , ghyra en Lenk
ook voor jullie een fijne maandag verder
allé en nu ga ik verder doen aan het middageten sè
onze menu , gebakken patatjes met koninginnesnitzels en een gemengd slaatje
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag ,
voila zo'ne knuffel mag nog wel hé ,
Ben al boodschappen gaan doen ,
mijn ramen gepoetst in keuken en living ,
en ook mijn gordijnen gewassen ,
dus nu ..".time out hoor "
bloemeke mooie dromen gehad ,
ja mooie vooruitzichten , altijd leuk
Jadi , jeetje al op tram 7 ,
duurt bij ook ook niet meer zolang hoor ,
Bertje , een morgend wandeling ,
zomer én winter goed hoor ,
omadina , ja dat zijn gewoonlijk brave "sloebers" die golden retrievers
en dan veel mee wandelen , is voor baasje ook goed
bekske hallo
sita en lenk , alweer vlijtig gaan werken ,
ook wel leuk hoor , alles heeft zo zijn tijd ,
en ik ben niet dikwijls tegen mijn goesting gaan werken ,
want ik deed mijn job heel graag ,
Miesje ghyra
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een goeie namiddag iedereen
zojuist een senseootje gedronken met wat lekkers er bij en dat kan smaken hé
want vandaag blijven we eens thuis en op maandag is onze favoriete tearoom toch gesloten
dus zullen we morgen wel een koffietje gaan drinken zoals we iedere week enkele keren doen
ik heb na de middag een beetje tv gekeken om toch een beetje te kunnen zitten en mijn benen wat te laten rusten want ik was al gans de voormiddag met van alles bezig en mijn benen waren moe en wilden niet goed meer mee
marietteke bedankt voor de knuffel hé en virtueel kan dat zeker geen kwaad voor de virusjes
en groot gelijk dat je een time out neemt want we zijn ook geen 20 jaar meer hé
en heb je al nieuws van je auto ?????
allé ik zou nog een kast willen uit kuisen en das dan ook weer gedaan
voor iedereen nog een aangename maandag verder
daaaaaag

zojuist een senseootje gedronken met wat lekkers er bij en dat kan smaken hé
want vandaag blijven we eens thuis en op maandag is onze favoriete tearoom toch gesloten
dus zullen we morgen wel een koffietje gaan drinken zoals we iedere week enkele keren doen
ik heb na de middag een beetje tv gekeken om toch een beetje te kunnen zitten en mijn benen wat te laten rusten want ik was al gans de voormiddag met van alles bezig en mijn benen waren moe en wilden niet goed meer mee
marietteke bedankt voor de knuffel hé en virtueel kan dat zeker geen kwaad voor de virusjes
en groot gelijk dat je een time out neemt want we zijn ook geen 20 jaar meer hé
en heb je al nieuws van je auto ?????
allé ik zou nog een kast willen uit kuisen en das dan ook weer gedaan
voor iedereen nog een aangename maandag verder
daaaaaag

ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

goede middag allemaal......bijna avond alweer.....
Jadi nog gefeliciteerd en nog vele jaren,beetje laat sorry
vandaag hechtingen eruit,maar was niet goed dat plekje
moet nog een keer,wat dieper uitgesneden worden,kan bij
huisarts .volgende week woensdag weer.
en dan moet het ok zijn. toch kankercellen in.
maar komt goed .
maar toch ff schrikken.
zaterdag paastak gezet,voorjaar
wacht op mijn zoon komt eten,smakelijk allemaal.....
groetjesssss…...fijne avond......
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
Bert
wel Bloemeke, de weegschaal is waarschijnlijk defectzonnebloemetje schreef: ↑09 mar 2020, 11:28
Het blijft al enkele dagen op 9 tot 9,5 kg. dat ik al kwijt ben.
Dus voorlopig een beetje stabiel. Maar er moet nog wat af hoor!!
Maar ik moet wel een soort pillen nemen die het gewicht kunnen doen toenemen.
Marietteke, ook bedankt voor de knuffel. Dat doet goed.
En al veel gewerkt vandaag. Ik geloof het wel dat het nu time out is.
Oei Ghyra, wees maar voorzichtig hoor. En zeker goed laten opvolgen.
Mooie paasboom trouwens.
Onze koffie ook thuis gedronken deze namiddag. Het kan niet altijd kermis zijn hé
Ik zal jullie nu verlaten tot morgen
Tot dan......
-
Sita

Goeienavond iedereen,
Jadi, bedankt voor het petit fours. Ik heb dat met de frambozen genomen.
omadina, een fijn weekend gehad met mooie wandelingen en wat babbels met de kinderen.
Bert, ben je weer de speelkameraad geweest voor de kleintjes ?
Direct een heel andere sfeer in huis, zelfs op een grijze, natte dag als gisteren.
Ik was ook al vroeg wakker hoor maar de computer blijft dan nog wat aan de kant.
En zo vroeg kom ik hier niet in het huisje, ben bang van spoken
Bloemeke, nu heb je wat om over te dromen. Inderdaad een grote beslissing zo'n aankoop.
De volgende zal nog een grotere worden en een waar nog langer over nagedacht zal worden.
Jij bent toch onverbeterlijk ... rusten en dan toch weer een kast uitkuisen
Marietteke, ik denk dat Lenk hier de enige is die nog "op de actieve arbeidsmarkt is"
Die "niet veel tijd om te lezen" heeft een andere oorzaak.
Ik ben aan een project bezig waar ik heel wat tijd in steek.
Veel opzoekwerk en dan is het laat voor je er erg in hebt.
Nog een gezellige avond gewenst en tot later.
-
halloooo een goeie avond alweer leutertjes
voila sè de kast die ik in mijn vizier had is uit gekuist en ik heb alweer dadelijk 7 handtassen in overschot om naar de kringwinkel te brengen , maar 't was tijd dat ik gedaan had want mijn benen waren alweer zo moe en ik heb mijn ventje ook moeten ambeteren om een beetje te helpen want ik kan niet op mijn knieën zitten om onderaan binnenin af te wassen en om de bovenkant binnenin af te wassen zou ik ook al apetoeren moeten doen door eerst op een laag bankje te stappen en daarna nog op een hogere tabouret te stappen en ik kan echt niet goed mijn evenwicht houden door die knie en door mijn evenwichtsorgaan , maar mijn ventje helpt mij dan met zulke werkjes die ik zelf moeilijk kan en zo gaat het ook hé
Sita je hebt het juist want na die kast te hebben uit gekuist moet ik nu niks meer doen en kan ik nu terug weer wat uitrusten en dan ben ik al content hoor en zeker als het gedaan is
en ik probeer toch altijd zoveel mogelijk zelf te doen want ik ben geen plantrekker die zegt dat het niet gaat ondanks mijn beperkingen door mijn mankementen
Bertje das toch al veel die kilootjes die jij kwijt bent , amai jij bent een man met karakter hoor en doe zo verder want je bent goed bezig
ghyra mooie paasboom hoor en laat je maar goed verzorgen en dat plekje goed laten opvolgen want das belangrijk
allé tis alweer etenstijd
voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

voila sè de kast die ik in mijn vizier had is uit gekuist en ik heb alweer dadelijk 7 handtassen in overschot om naar de kringwinkel te brengen , maar 't was tijd dat ik gedaan had want mijn benen waren alweer zo moe en ik heb mijn ventje ook moeten ambeteren om een beetje te helpen want ik kan niet op mijn knieën zitten om onderaan binnenin af te wassen en om de bovenkant binnenin af te wassen zou ik ook al apetoeren moeten doen door eerst op een laag bankje te stappen en daarna nog op een hogere tabouret te stappen en ik kan echt niet goed mijn evenwicht houden door die knie en door mijn evenwichtsorgaan , maar mijn ventje helpt mij dan met zulke werkjes die ik zelf moeilijk kan en zo gaat het ook hé
Sita je hebt het juist want na die kast te hebben uit gekuist moet ik nu niks meer doen en kan ik nu terug weer wat uitrusten en dan ben ik al content hoor en zeker als het gedaan is
en ik probeer toch altijd zoveel mogelijk zelf te doen want ik ben geen plantrekker die zegt dat het niet gaat ondanks mijn beperkingen door mijn mankementen
Bertje das toch al veel die kilootjes die jij kwijt bent , amai jij bent een man met karakter hoor en doe zo verder want je bent goed bezig
ghyra mooie paasboom hoor en laat je maar goed verzorgen en dat plekje goed laten opvolgen want das belangrijk
allé tis alweer etenstijd
voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

nog efkes tussen door sè
ons avondeten heeft gesmaakt en nu ist tijd voor een warm badje
en daarna laat ik me omvallen in mijn zetel om wat tv te kijken
voor alle leutertjes geniet nog van jullie avond
want dat zullen wij ook doen
daaaaaag

ons avondeten heeft gesmaakt en nu ist tijd voor een warm badje
en daarna laat ik me omvallen in mijn zetel om wat tv te kijken
voor alle leutertjes geniet nog van jullie avond
want dat zullen wij ook doen
daaaaaag

Bert
Goede morgen leutertjes,
regen en wind, dat is het weerbericht voor nu.
Wat heb ik geslapen !!!! Ik durf het bijna niet te zeggen.
Van gisteren avond rond 11 uur tot deze morgen 8 uur

zonder ook maar één keer wakker te worden. Niet te geloven.
Dus volle maan of niet, allemaal bijgeloof zeker. Ofwel werkt dit anders voor mij.
Maar allé, ik ben nu toch al goed wakker.
Bloemeke, na al uw capriolen gisteren zal u ook wel goed geslapen hebben zeker??
Sita, ja hoor, ik was weer de speelkameraad van de gastjes. Nu ja, zo klein zijn ze ook niet meer
maar ze zijn toch zo tevreden als ze mij zien. En omgekeerd.
Ja, ik denk ook dat Lenk hier de enige is die nog gaat werken.
Er moet iemand de jongste zijn hé.

Wij hebben onze dienst al gedaan en genieten nu van onze job bij vadertje staat.
Na x aantal jaren werken is dit wel verdiend.
Nu ga ik een hapje eten, nog geen ontbijt gehad. En ik begin al wat honger te krijgen.
Dag leutertjes, tot latersss.....
regen en wind, dat is het weerbericht voor nu.
Wat heb ik geslapen !!!! Ik durf het bijna niet te zeggen.
Van gisteren avond rond 11 uur tot deze morgen 8 uur
zonder ook maar één keer wakker te worden. Niet te geloven.
Dus volle maan of niet, allemaal bijgeloof zeker. Ofwel werkt dit anders voor mij.
Maar allé, ik ben nu toch al goed wakker.
Bloemeke, na al uw capriolen gisteren zal u ook wel goed geslapen hebben zeker??
Sita, ja hoor, ik was weer de speelkameraad van de gastjes. Nu ja, zo klein zijn ze ook niet meer
maar ze zijn toch zo tevreden als ze mij zien. En omgekeerd.
Ja, ik denk ook dat Lenk hier de enige is die nog gaat werken.
Er moet iemand de jongste zijn hé.
Wij hebben onze dienst al gedaan en genieten nu van onze job bij vadertje staat.
Na x aantal jaren werken is dit wel verdiend.
Nu ga ik een hapje eten, nog geen ontbijt gehad. En ik begin al wat honger te krijgen.
Dag leutertjes, tot latersss.....
-
halloooo een goeie natte morgen iedereen
het zal dus een natte dag worden volgens het weerbericht , maar ja tis nog altijd geen zomer hé
dus nog efkes geduld en het mooi weer zal ook wel komen
ik heb weer zoals vorige nacht heerlijk geslapen , maar ik ben dan ook van nature een goeie slaper
de lucht zit nog redelijk duister door die regen , dus hebben we enkele lampjes aangestoken en het is hier weer gezellig binnen met wat sfeerverlichting
ik ga dadelijk een broodje bakken en verder in de voormiddag heb ik nog wat kleine werkjes gepland
Bertje laat je ontbijtje je maar smaken hoor en ik heb zo goed geslapen dat mijn ene oog mijn andere niet kon zien
allé nu mijn koekebroodje in de oven steken en met een kleine twee uurtjes zal het hier weer heerlijk ruiken naar vers gebakken brood
daaaaaag

het zal dus een natte dag worden volgens het weerbericht , maar ja tis nog altijd geen zomer hé
dus nog efkes geduld en het mooi weer zal ook wel komen
ik heb weer zoals vorige nacht heerlijk geslapen , maar ik ben dan ook van nature een goeie slaper
de lucht zit nog redelijk duister door die regen , dus hebben we enkele lampjes aangestoken en het is hier weer gezellig binnen met wat sfeerverlichting
ik ga dadelijk een broodje bakken en verder in de voormiddag heb ik nog wat kleine werkjes gepland
Bertje laat je ontbijtje je maar smaken hoor en ik heb zo goed geslapen dat mijn ene oog mijn andere niet kon zien
allé nu mijn koekebroodje in de oven steken en met een kleine twee uurtjes zal het hier weer heerlijk ruiken naar vers gebakken brood
daaaaaag

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
Verdorie ik heb weer uren te kort in de dag..
Gisteren een mooie dag ik heb er van geprofiteerd om
de glazen ballustrade op het terras te wassen..
Amaai ik was er gans de namiddag zoet mee..
De buitenkant dat was zoeken, en proberen.Het is me
gelukt...Acrobaten toeren mogen uithalen..
Nu deze morgen naar de oma..
We hebben deze namiddag andere verplichtingen
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: ik rest vol au vent.Ventje nog twee gebakken gehaktballen met appelmoes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
hey jadi ook een goeie morgen
zo'n drukke dag bij jullie vandaag zo te zien
hier heb ik ook soms uren tekort op één dag
geniet van jullie bezoekje bij de oma en voor de rest van de dag oppassen dat je jezelf niet voorbij loopt hé
nog een fijne dinsdag verder
daaaaag

zo'n drukke dag bij jullie vandaag zo te zien
hier heb ik ook soms uren tekort op één dag
geniet van jullie bezoekje bij de oma en voor de rest van de dag oppassen dat je jezelf niet voorbij loopt hé
nog een fijne dinsdag verder
daaaaag

Bert
Hey leutertjes,
nog steeds druilerig weer. Af en toe regen, af en toe droog.
Maar we zullen ons niet laten tegenhouden daardoor om een stapje in de wereld te zetten.
Zo lang we kunnen, af en toe wat van het leven profiteren, voor de jaren die ons nog resten.
Mijn vrouwtje staat al klaar om te vertrekken, goed ingeduffeld om in de auto te zitten.....

Heb geen jas nodig. Ik zal het ook nooit leren zeker?

En op tv hoort men niets anders dan over het corona virus.
Hopelijk hebben we hier nooit

nodig tegen dit virus.
Tot vanavond dus.
nog steeds druilerig weer. Af en toe regen, af en toe droog.
Maar we zullen ons niet laten tegenhouden daardoor om een stapje in de wereld te zetten.
Zo lang we kunnen, af en toe wat van het leven profiteren, voor de jaren die ons nog resten.
Mijn vrouwtje staat al klaar om te vertrekken, goed ingeduffeld om in de auto te zitten.....
Heb geen jas nodig. Ik zal het ook nooit leren zeker?
En op tv hoort men niets anders dan over het corona virus.
Hopelijk hebben we hier nooit
Tot vanavond dus.