Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

10 mar 2020, 12:03

Hey, omdat Sarah en Florian zondagmiddag komen eten en graag vis zouden eten ben ik vanmorgen naar de markt geweest. Janssens heeft een nieuwe koelwagen, moet nog aan de nieuwe vis schikking wennen!
Ik dacht eerst nog de Belbus af te zeggen vanmorgen maar met een dik vest met kap en nu en dan de paraplu open ging het. Ik ben nu natuurlijk content dat ik geweest ben: ik heb weer wat voorraad vis, ook voor mijn vispotje voor zondag, witloof uit de grond en goeie kaas. Voor de gezelligheid moest ik het niet doen: er stonden heel weinig kramen wel moest men nergens lang wachten want ik heb zelden zo weinig volk op de markt gezien!
Nu mijn knolselder puree van gisteren opwarmen, afwassen en dan de zetel induiken met mijn boek!
Smakelijk allemaal!
Ivette

vera-maria

10 mar 2020, 15:06

Goedenamiddag allemaal!
Alles bijgelezen!
Eerst en vooral Staf proficiat wensen met zijn 82 ste verjaardag!
Rita amai dat gaat allemaal al goed vlot bij jou super hoor!
Viv mooie foto’s, hier staan er ook al weilanden met grote plassen en momenteel is er hier een klein stormpje rond ons huis aan het waaien amai!!!
Omadina leuk om nog te kunnen tennissen, ik deed het ook graag maar ik heb hele slappe gewrichtsbanden aan mijn enkels waardoor ik keer op keer een verzwikte enkel had en dus is die sport niet meer geschikt voor mij!
Yvette ben ook in Roeselare geweest deze morgen...maar was gewoon een halfjaarlijkse controle bij de dermatoloog en ik kan mijn auto daar voor de deur parkeren dus heb ik geen last van de regen gehad!
Wij zijn zaterdag naar Brugge geweest, niet om te winkelen hoor we zijn al de kerken(of toch bijna allemaal) gaan bezichtigen! De Sint Annakerk is heel mooi en ook de Onze Lieve Vrouwekerk want daar staat een marmeren piëta (OLVr met kindje Jezus)van Michelangelo! We hadden 15000 stappen op de teller en het was gelukkig droog weer!
Zondag was het een binnendag want het regende fel en gisteren ben ik in de namiddag naar ons make geweest en vandaag blijf ik ook binnen...ik moet ook een beetje studeren want we hebben over 14 dagen een toets van notenleer en dus...
Ga mijn een tas koffie zetten, nog een aangename namiddag aan jullie allen en tot later!
You only have one life...live it!

Erika1

10 mar 2020, 17:44

Goeiemiddag allemaal,
Speciaal voor Stafke, sorry beetje te laat maar wel gemeend een heel gelukkige verjaardag XXX

Afbeelding

Wie heeft ervaring met ervaring met Proximus tv internet en telefonie? Tevreden of toch liever Telenet? Vrijdag komt een vertegenwoordiger die mij wil overtuigen om over te stappen ( ze hebben zelf contact opgenomen )
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

11 mar 2020, 09:04

goeie morgen iedereen
ben gisteren naar een modeschouw geweest
in Elckerlyc, klassieke kleren voor de bewoners met een moderne toets
er zaten mooie dingen tussen
ik had nu wel geen nodig maar de broeken waren heel mooi met een elastiek in de lenden
heel mooie vestjes maar voor mij te kort
heb me wel een zomer rok gekocht tot half de benen
toen we binnen gingen moesten we eerst onze handen ontsmetten
en we mochten niemand een hand geven of zoenen of knuffelen
zo eens zwaaien met het handje
deze middag ga ik eten met een vriendin
heb wel een flesje ontsmetting mee in mijn handtas
een steunknuffel voor ieder die het nodig heeft en een zwaai zwaai
ik ga nu een broodje bakken

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

11 mar 2020, 17:02

Goeienamiddag

't is hier wel superkalm vandaag

Iedereen naar buiten om van dat flauw zonnetje te genieten of iedereen bang dat het Coronavirus via de pc binnenkomt ?
Hopelijk het eerste !
Oud maar niet Out

vera-maria

11 mar 2020, 18:14

Goedenavond allemaal!
Wij zijn net thuis van een dagje Gent, mijn wederhelft had een dag verlof genomen en ik had via internet tickets gekocht voor de tentoonstelling van het “Lam Gods” van Jan van Eyck!
De tentoonstelling was echt de moeite, we zijn daarna lekker gaan eten en hebben dan een deel van Gent doorkruist en ook nog de Sint Baafskathedraal aan gedaan, enzo hadden we weeral 15000 stappen op de teller!
En nu zijn we moe...we zitten beiden in de zetel met elk onze I-pad, en straks ga ik dan mijn nieuwe Libelle lezen!
Erika ik heb geen ervaring met Proximus wij hebben alles van Telenet!
Rita dat flauw winterzonnetje deze namiddag gaf al veel warmte!
Ik ga mijn Libelle inkijken, wens jullie allen nog een fijne avond daag...

Ivette

11 mar 2020, 19:58

Ik krijg zopas de melding dat ALLE activiteiten van Okra, zelfs de gewone vergaderingen voor gans de maand maart afgeschaft zijn! zal raar doen! maar ja ze willen het veilig houden!
Ivette

meme-rietje

11 mar 2020, 22:39

ja Yvette
juist mail gekregen
alles is afgelast van het dienstencentrum Elckerlyc
onze uitstappen en zo,
we mogen zelfs niet meer gaan eten
morgen gingen ze normaal beginnen aan het bewegen programma van Ferm
ook afgelast, alles tot eind april
we zullen zien en afwachten hé
slaap wel iedereen
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

12 mar 2020, 10:05

Goedemorgen

Hoe pak je het aan samen op de draai te gaan, Stafke wil niet met een rollator op de baan, dan maar naar een warenhuis met winkelkarretje rondstappen. Hoe gek is dat en toch , moet bewegen om bloedsomloop te stimuleren. Heb mij overtuigingskracht bijgesteld om samen hier kortbij naar buiten te gaan, meer zuurstof, beloofde als het mis zou lopen, voelt het aankomen op de grond zou gaan zitten. Beter gezegd dan gedaan, krijg hem maar eens recht nadien.
Dit bericht stond al in wacht van gisteren.
Wij zijn naar de A. geweest en tweemaal de gangen gedaan.
Het zou beter zijn moest bij hier met hulp van rollator in onze straatjes rondstappen. Niet onder mensen komen.... dus alle hens aan dek en voor steunpilaar dienen.
Voel me boos vanbinnen om de moedwil, zwijg en kruis mijn vingers .

Groetjes

Corry

Ondertussen worden alle samenkomsten afgelast, ga met Staf niet meer naar een warenhuis om te stappen. Is zich klaar aan het maken om buiten te gaan. 🤞
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

12 mar 2020, 13:19

Goeie middag

Aflasten
Binnen blijven
Hamsteren

hopelijk wordt het niet nog erger.

Deze voormiddag ook telefoontje gekregen van het home waar de bomma zit, we mogen enkel nog op bepaalde uren de was afhalen en terugbrengen; bomma zelf kunnen we niet meer zien, enkel eens zwaaien door het raam en spreken enkel via de telefoon.
Amaai die zal nogal een zaag spannen denk ik.

Binnen blijven doe ik alvast niet, het weer was er deze voormiddag te goed voor; rond half tien dus al de fiets op voor een pittig toertje van 27 km; conditie terug opbouwen.
Straks zou het weer gaan regenen :mrgreen:

Corry, zeg maar aan Stafke dat er echt niets aan is om met de rolator op stap te gaan, ik heb het ook gedaan de eerste dagen dat ik terug thuis was, liever dat dan binnen blijven, trouwens hij moet bewegen.
Zeg maar "als stekeltje dat durft en kan dan jij zeker" :wink:

Menu : gebakken pladijs, puree en veldsla.
Oud maar niet Out

Ritavdm

12 mar 2020, 13:47

't was fietsen langs

weiden als wiegende zeeën

door de ondergelopen broeken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nu om leesvoer; je weet maar nooit dat ze ons verbieden nog buiten te komen :roll:
Oud maar niet Out

omadina

12 mar 2020, 15:22

Goede middag aan alle oase-maatjes,

Dat is nu al de tweede keer dat ik mijn tekst kwijt raak, zonder dat ik nochtans wat verkeerd doe, ik begrijp er ook niks meer van, juist zoals dat is met dat virus zeker.... maar ja, beter voorzichtig zijn, en alles goed opvolgen.
Toch hebben we vanmorgen een uurtje gesport, nog altijd op de binnenterreinen,ja nu zijn de mannen bezig met de gravelterreinen buiten. 1 april begint het zomerseizoen. Ik kijk er al naar uit, de vuile rode schoenzolen neem ik er graag bij. Vera-Maria, jammer dat je enkels je niet meer toelaten te spelen. Nu speel ik ook nog juist dubbelspel, maar het zijn toch altijd die pasjes links, rechts, vooruit achteruit, belastend voor de enkels, de knieën, en dan verder je ellebogen en schouders.

Ja Rietjes, fietsen is een betere sport voor de gewrichten. Sterk hoor dat je al zo een fietstochten maakt. Heel mooie natuurfoto's heb je hier gezet, ja nu overal wel genoeg water zeker ?

Corry, ik begrijp zo goed wat je hier allemaal schrijft. Het is nochtans zo gezond, een wandelingetje in de gezonde zeelucht. Als ik dat wil doen ga ik ook alleen, en kan ik er het meest van genieten. En die rollator, ik denk dat G. dat ook niet zou willen, mannen hé...nochtans respect als ik hier mensen zie die toch nog zo buiten komen en zelfs boodschappen doen.
Voor jullie allemaal, Yvette, Viv, Erika, mémérietje, Michelly, nog een mooie namiddag,
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

12 mar 2020, 17:59

Het waait behoorlijk, is wat anders dan regen.

Putje met rat behandeld, er moet opgebroken worden.

Wij samen gaan stappen in ons straatje heen en weer, ging behoorlijk goed tot mijn ezeltje besloot een toertje rond te doen, een open stuk waar de wind alle kanten uitkomt.
Heb me omgedraaid en naar huis gegaan.
De angsten welke ik al doorstond worden nog altijd op de proef gesteld, kan daar zo boos om worden.
Heeft achter de hoek geweest , was van korte duur het waaide daar 🤢
Tot 10 geteld en gedacht na zoveel jaren is daar geen zalf meer aan te strijken 😜

Of de maatregelen overdreven zijn, geen gedacht toch heb ik angst , niet voor mij maar voor mijn zorgenkind 😂

Ga de tafel dekken.

Tot morgen
ik tel alleen de zonnige dagen.

Michelly

12 mar 2020, 23:31

Jongens wat is er toch maar loos in de wereld! Een van deze dagen komen ze ons opsluiten in onze woning. Mensen gedragen zich alsof het oorlog is en plunderen de winkelrekken! En wat vinden de media het fijn om de paniek nog een beetje aan te zwengelen. Ik ben een dubbele risicopatiënt want: een heel stuk ouder dan zestig en kankerpatiënt. Mag me dus nergens meer vertonen en moet me terugtrekken in eenzame opsluiting! Ik ga geen gekke dingen doen en ben best voorzichtig maar ga mijn dagen echt niet doorbrengen in eenzame opsluiting. Ik hoop dat de meeste mensen hun gezond verstand gebruiken en hun leven niet stopzetten door deze hysterie! Fijne avond nog en een weldoende nacht.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

vera-maria

13 mar 2020, 09:34

Goede zonnige morgen allemaal!
Is stralende zon nu maar het voelt allemaal een beetje dubbel met dat Coronavirus!
Onze zoon belde dat ik ons kleindochter niet moet afhalen van school...ben er een beetje verdrietig om!
Volgende week gaat Elise naar de opvang, ja de kinderen mogen niet opgevangen worden door de grootouders hé!
De overheid heeft het zo beslist, dus moet de situatie toch wel ernstig zijn!
Ja grootouders zijn risicogroepen als ze de ziekte krijgen en zeker mensen met een zwakke gezondheid, ook mijn man is hartpatiënt en heeft een zwakke weerstand!
Onze zoon en zijn vrouw komen deze middag eten dus ik ga nu naar de Carrefour....ben benieuwd hoe het er in de winkel zal aan toe gaan....
Nog een aangename vrijdag en tot later daag...