De Wever is politiek dood

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

13 mar 2020, 12:49

dejules schreef:
Wie brengt er eten in De Wever zijn bunker?
Die afgedankte werknemers van Ford die nog geen job hadden. Die worden afgelost door die mensen van DHL die niet nog een job hebben bij een groothandel in fruit.

frits1955

13 mar 2020, 12:57

Het algemene niveau scheert hier weer hoge toppen moet ik zeggen :lol: Dat belooft voor de volgende weken als iedereen zo veel mogelijk in zijn eigen stulpje gaat moeten blijven en niks anders om handen heeft dan elkaar zitten uitschelden op social media.
By the way: de scholen worden niet gesloten he. De lessen worden geschorst; dat is iets anders.

De kannibaal

13 mar 2020, 13:09

Dicksy schreef:
13 mar 2020, 08:57
dejules schreef:

En nu dat vanaf maandag de scholen sluiten kunt u weer beginnen zeiken over de leerkrachten dat ze weer ‘verlof’ bij krijgen boven op hun gewoon verlof en zo blijft u bezig.
U bent nog erger dan dat wat u BDW verwijt.
U bent geniaal, waarde collega. Een volledig lot ambtenaren komt ter beschikking en kan tijdelijk ingezet worden in de diensten sectoren om hulp te verlenen in de bejaarden instellingen, de hospitalen enz... Het is een vorm van steunmaatregel aan de volledige dienstverleningsgemeenschap. Hun loon blijft toch doorlopen. Het zal enkel een probleem zijn om ze continu 38 uren aan het werk te houden. Het zal dus deeltijdse arbeid worden, maar voor alle hulp zijn wij dankbaar.

De kannibaal

13 mar 2020, 13:31

frits1955 schreef:
13 mar 2020, 12:57
Het algemene niveau scheert hier weer hoge toppen moet ik zeggen :lol: Dat belooft voor de volgende weken als iedereen zo veel mogelijk in zijn eigen stulpje gaat moeten blijven en niks anders om handen heeft dan elkaar zitten uitschelden op social media.
By the way: de scholen worden niet gesloten he. De lessen worden geschorst; dat is iets anders.
Het zal nog veel drukker worden, want het merendeel van het publiek is nu aan het hamsteren. Mijn zoon stuurde mij daarnet een foto vanuit het warenhuis, waar hij aan het aanschuiven was aan de kassa. De "Kerst en Nieuwjaars inkopen"". Lange rijen met bijna allemaal bejaarden. Ware petrischaaltjes waar een virus zich zalig thuis in voelt. Als het U kan troosten , het is dus niet hier alleen dat het algemene niveau hoge toppen scoort; buiten heeft een waanzinnige aankoopdrift de bejaarden onder controle.

tokkio

13 mar 2020, 14:37

Dat is echt een creatieve spitsvondige gedachte,daar moet men hele hoge studies voor gedaan hebben.....het is niet wit of zwart,maar de scholen blijven open voor opvang, en de meesters moeten geen les geven,wat gaan die daar dan doen, allemaal met hun duimen draaien?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

13 mar 2020, 15:10

tokkio schreef:
13 mar 2020, 14:37
Dat is echt een creatieve spitsvondige gedachte,daar moet men hele hoge studies voor gedaan hebben.....het is niet wit of zwart,maar de scholen blijven open voor opvang, en de meesters moeten geen les geven,wat gaan die daar dan doen, allemaal met hun duimen draaien?
De gasten uit mekaar houden, en een boek lezen, of voorlezen , of zich wat unterhalten met de leerlingen over de politiek van De Wever Bart en Anuna :lol: . Mogelijkheden genoeg, zelfs buiten gaan sporten.

frits1955

13 mar 2020, 15:34

Mogelijkheden genoeg - bv. reeds behandelde leerstof inoefenen, werken aan individuele opdrachten, eindwerken en dies meer, digitale lessen verwerken... Het enige probleem is dat een situatie (zonder nieuwe lessen ) die weken kan duren op een bepaald moment vervelend gaat worden.

tokkio

13 mar 2020, 15:43

frits1955 schreef:
Mogelijkheden genoeg - bv. reeds behandelde leerstof inoefenen, werken aan individuele opdrachten, eindwerken en dies meer, digitale lessen verwerken... Het enige probleem is dat een situatie (zonder nieuwe lessen ) die weken kan duren op een bepaald moment vervelend gaat worden.
Dan kunnen ze evengoed de lessen laten doorgaan, en zij die er niet zijn, die kunnen digitaal mee volgen,
als ze anders bij het einde van een school periode een dag vroeger met de ouders op vakantie gaan is het kot te klein,en nu zouden ze mogen thuis blijven als ze opvang hebben en de andere moeten wel naar school om wat te doen????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

13 mar 2020, 16:04

frits1955 schreef:
Voor de leraren of voor de leerlingen ?

tokkio schreef:
13 mar 2020, 15:43
frits1955 schreef:
Dan kunnen ze evengoed de lessen laten doorgaan, en zij die er niet zijn, die kunnen digitaal mee volgen,
als ze anders bij het einde van een school periode een dag vroeger met de ouders op vakantie gaan is het kot te klein,en nu zouden ze mogen thuis blijven als ze opvang hebben en de andere moeten wel naar school om wat te doen????
Gewoon de lessen laten doorgaan kan niet, want dan zijn ze met teveel om ze uit mekaar te houden. Puur digitaal werken gaat ook niet voor afdelingen met praktijkopleidingen ( bvb. TSO ).

Zorgen voor alternatieven zoals nu, en zonder leerstof, lijkt mij de beste oplossing. Ik denk dat de scholieren zich deze periode als beste uit hun schoolcarrière gaan blijven herinneren. Stel je voor, zelf het tempo mogen bepalen en kiezen wat ze leuk vinden, en dat nog allemaal net voor de paasvakantie. Ik zou willen bijtekenen voor zo'n carrière in het leger. :lol:

voorn

13 mar 2020, 17:31

En wat met sommige stages?

frits1955

13 mar 2020, 17:42

Voor beiden -dat kan ik U verzekeren. Leerlingen vinden dat 2 dagen tof en dan hangt het - terecht - hun keel uit.

Fred1950

13 mar 2020, 18:02

frits1955 schreef:
13 mar 2020, 17:42
Voor beiden -dat kan ik U verzekeren. Leerlingen vinden dat 2 dagen tof en dan hangt het - terecht - hun keel uit.
Leraren moeten kunnen boeien :D Ik heb ook gevallen gekend ( ASO ) waar de papieren vliegers tijdens het lesuur rondvlogen, en het daarop volgende uur iedereen aan de lippen van de andere leraar hing ( bij wijze van spreken, zonder gevaar voor corona :) ) Ik maakte de beste vliegers .... :lol:

Ik denk zelfs dat het belangrijk is om ze binnen de schoolpoorten te kunnen houden, zoniet wordt het loslopend wild en wie weet wat die dan allemaal gaan uitsteken.

Fred1950

13 mar 2020, 20:22

Zou De Wever ziek zijn ? 8O Er is blijkbaar een dun corona draadje gespannen tussen N-VA en PS zodat mogelijks beide in een federale regering zouden kunnen stappen .... Rampspoed blijkt mensen toch nog steeds dichter bij mekaar te brengen. Er is dus nog hoop voor de mensen soort zonder mutatie naar een hogere levensvorm. :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 mar 2020, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

de willy

13 mar 2020, 22:24

Is er al kaart van België te zien waar de haarden van het coronavirus te zien zijn?

de willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

Fred1950

13 mar 2020, 23:43

de willy schreef:
13 mar 2020, 22:24
Is er al kaart van België te zien waar de haarden van het coronavirus te zien zijn?

de willy
Neen, en blijkbaar gaat die er niet komen omwille van ( zogezegde ) privacy redenen. In Nederland bestaat die wel.