De Wever is politiek dood

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

14 mar 2020, 22:27

E.T. schreef:
Onze vriend Jules laat opmerken dat er op de sociale media veel negatieve reacties zijn (op zijn laatste uitspraken) daar tegenover staat dat hij de populairste blijft in de laatste poll.
Hopelijk is dat onze sarcastisch bedoeld. 😉
“De Vlaamse bevolking accepteert dit ook niet........” schrijft dejules. Zou ik dan de conclusie mogen trekken dat er bij die peiling iets fout gelopen is want hij staat op de eerste plaats als populairste politicus van Vlaanderen ondanks dat de Vlaamse bevolking niet zou appreciëren dat BDW premier zou worden. Of zou dejules bedoelen dat de Vlaamse bevolking BDW niet als premier wil net omwille van het feit dat ze het werk van BDW in zijn huidige hoedanigheid/functie net meer appreciëren dan als hij premier zou zijn? Dat hij meer kan doen voor Vlaanderen in zijn huidige functie dan in zijn functie als premier? Dan heeft dejules inderdaad groot gelijk en heb ik zijn posting misbegrepen.

E.T.

14 mar 2020, 22:28

Populaire Bart kan het inderdaad eenvoudig voorstellen, maar soms vertelt hij gewoon onzin en gaan teleurgestelde mensen hun kritiek uiten op de sociale media ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
dejules

14 mar 2020, 22:58

E.T. schreef:
14 mar 2020, 22:28
Populaire Bart kan het inderdaad eenvoudig voorstellen, maar soms vertelt hij gewoon onzin en gaan teleurgestelde mensen hun kritiek uiten op de sociale media ...
Ziekenhuizen in nood, regering lopende zaken op snelheid, maatregelen zijn genomen (Bravo Wilmes) en die zeiker eist de aandacht op.

Wil.

14 mar 2020, 23:11

E.T. schreef:
14 mar 2020, 22:13
Onze vriend Jules laat opmerken dat er op de sociale media veel negatieve reacties zijn (op zijn laatste uitspraken) daar tegenover staat dat hij de populairste blijft in de laatste poll.
Meen je nu dat dit niet te rijmen valt? Bart heeft echt geen score van 100% gehaald en waarschijnlijk zijn er ook wel enkele mensen geschrokken van dat "griepjes verhaal"

En hoe populair de manager van Antwerpen ook is … 't is niet echt een referentie om België te gaan leiden.
Julleke leest vijf of zes negatieve berichtjes en hij meent dat heel Vlaanderen tegen BDW is. Kortzichtigheid van de bovenste plank natuurlijk, kenmerkend voor mensen die jammer genoeg niet de kans hebben gehad om de basis van statistiek te kunnen instuderen.

In een situatie waar alle politici de kans maken om als populairste gekozen te worden, blijft BDW nog altijd nummer één. Een score van 100% is toch een utopie?! Waarom sleur je dat erbij? Hoeveel procent moet een politicus eigenlijk halen om waarlijk de populairste te zijn?

En wat is een populist, ET?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

14 mar 2020, 23:15

Alles op een rijtje:

1. In een gebied waar het virus zich begon te vermenigvuldigen (Wubei, China), werd dankzij de drastische maatregelen maar ongeveer 0,17% van de bevolking besmet. In de getroffen regio van Noord-Italië zijn voorlopig zo’n 21.000 gevallen vastgesteld op 28 miljoen mensen. Dat is 0,075% van de bevolking. Als we voor Italië uitgaan van een vervijfvoudiging van het aantal getroffen mensen, dan komen we aan 0,38 % van de bevolking.

2. Het virus heeft bij de besmette mensen een dodelijkheidsgraad van 4% tot 5% van de besmettingen. Dat weten we uit de gegevens die afkomstig zijn van de Chinese regio Wubei (60 miljoen inwoners) waar de ziekte (voorlopig) lijkt uitgewoed te zijn. Een nieuwe opstoot valt te verwachten wanneer de regio weer wordt ontsloten.

3. Degenen die overlijden zitten in over-overgrote mate in de groep boven 60 jaar en meer bepaald in de leeftijdsgroep boven 80 jaar. Hieronder een tabel met de kans dat men overlijdt indien men het virus oploopt.

Afbeelding

4. Er zijn verzwarende omstandigheden die ertoe leiden dat sommige patiënten meer kans hebben om te sterven.

a. Ziektes i.v.m. hart en vaten: 10,5% kans op overlijden
b. Diabetes: 7,3%
c. Chronische ziekte i.v.m. ademhaling: 6,3%
d. Hoge bloeddruk: 6%
e. Kanker : 5,6%
f. Geen enkele aandoening: 0,9% kans op overlijden. Voordien gezonde mensen die niet van hoge ouderdom
zijn, kunnen de ziekte ook krijgen maar overleven ze meestal.

5. Symptomen: koorts, hoesten (82% van de gevallen) maar ook kortademigheid (31%) en soms spierpijn.

6. Het probleem dat zich stelt i.v.m. de behandeling is dat er te veel patiënten gelijktijdig in de hospitalen toekomen, waardoor degelijke en aangepaste verzorging heel moeilijk wordt. Daarom moet de bevolking haar steentje bijdragen om die piekmomenten te voorkomen en een meer ‘gespreide toestroom’ van patiënten te doen ontstaan. Dat kan door zelf bewust mee te werken aan het voorkomen van die piek: handen frequent wassen en weinig persoonlijk contact met andere mensen ( ‘social distancing’). Het gevolg daarvan zal dit zijn:

Afbeelding

Bij de paarse piek zijn er te veel patiënten gelijktijdig en is de kwaliteit van de zorg laag. Dat resulteert in meer doden. Ook bij de verplegers vallen er veel ziek.
Wanneer de piek wordt vermeden, is er betere zorg en minder zieken onder het verplegend personeel.
Laatst gewijzigd door Wil. op 14 mar 2020, 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

14 mar 2020, 23:16

Wil. schreef:
14 mar 2020, 23:11
Julleke leest vijf of zes negatieve berichtjes en hij meent dat heel Vlaanderen tegen BDW is.
Op de eigen FB-pagina van de N-VA in het topic over de corona-crisis staan een paar honderd kritische meningen. U moet weten dat er heel veel verwijderd werden/worden.
dejules

14 mar 2020, 23:18

Wil. schreef:
14 mar 2020, 23:15
Het probleem dat zich stelt i.v.m. de behandeling is dat er te veel patiënten gelijktijdig in de hospitalen toekomen, waardoor degelijke en aangepaste verzorging heel moeilijk wordt.
Ik geloof U niet.
Dit is een griepje volgens de populairste Vlaamse politicus die tevens opriep om terug naar de normaliteit te gaan want economie is het allerbelangrijkste!

Fred1950

14 mar 2020, 23:25

Populariteit is één zaak, in iemand geloven is nog iets anders. Koen en Kris Wauters zijn ook populair, en De Wever was indertijd het aaibaar "beertje" met eenvoudige uitspraken die iedereen begreep ( behalve als het kerk latijn was ) en die klonken steeds overtuigend als de ultieme waarheid.

Ze zullen wel weten waarom ik nooit aan zo'n populariteitstest mag meedoen, nietwaar. :lol:

gast43

15 mar 2020, 10:20

Wil ,

Moeten we echt niet voor studeren ( Statistieken )
Als je de uiting van de mensen leest 8O .
Ofwel draag jij andere bril .

Dat is net zelfde niemand kan voorspellen wat er morgen gaat gebeuren , zoals nu met de coronavirus
Net als planbureau , zou niet willen weten hoeveel keer dat ze daar al naast hebben gezeten .
dejules

15 mar 2020, 10:39

De Wever verzet zich niet meer tegen Sophie Wilmès als premier, .
Belangrijke doorbraak: er werd een principeakkoord gesloten om met zes door te gaan, zonder de groenen. Deze namiddag gaan de gesprekken verder om de opdracht van een noodregering met een beperkt programma om de coronacrisis aan te pakken verder te stroomlijnen. Grote problemen daarover worden er niet verwacht.
De noodploeg zal beperkt blijven tot tien ministers, vijf langs Vlaamse en vijf langs Franstalige zijde.
Dat betekent dat de N-VA twee posten krijgt, en de drie andere Vlaamse partijen - CD&V, sp.a en Open VLD - elk maar één post. En in een regering die de coronacrisis moet aanpakken, is minister van Volksgezondheid Maggie De Block onmisbaar.

De Tijd
Laatst gewijzigd door dejules op 15 mar 2020, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43

15 mar 2020, 10:50

Wil. schreef: ↑Gisteren, 23:15
Het probleem dat zich stelt i.v.m. de behandeling is dat er te veel patiënten gelijktijdig in de hospitalen toekomen, waardoor degelijke en aangepaste verzorging heel moeilijk wordt.

Hadden de tijd om voor te bereiden . T'is niet van deze week coronavirus
De onderhandelingen duren veel te lang , iedereen moet zijn akkoord geven .
En dat zorgt voor veel problemen en achterstand .

In sommige landen kunnen de mensen met de wagen naar plaats rijden , en hun laten testen ,
buiten de kliniek , zou al veel besmetting tegenhouden binnen de kliniek ook voor de patiënten .
En ook voor dokters en personeel .
Volgens BDW was niet nodig moet geen angst creëren , partijgenoten wisten het veel beter ( Dokters)

https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst/wi ... ~a08d5fd4/

Wiskundige voorspelt 4.500 besmettingen in België binnen 10 dagen: “Echt belangrijk om nu strikt de maatregelen op te volgen”
Laatst gewijzigd door gast43 op 15 mar 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

15 mar 2020, 10:58

gast43 schreef:
Wil. schreef: ↑Gisteren, 23:15

Hadden de tijd om voor te bereiden . T'is niet van deze week coronavirus

We verloren kostbare tijd doordat De Wever bleef volhouden dat dit maar een griepje was en dat economie belangrijker is dan mensenlevens.

Wil.

15 mar 2020, 11:03

Wie is ook weer de minister die zich met de volksgezondheid bezighoudt?

Wil.

15 mar 2020, 11:06

gast43 schreef:
Wiskundige voorspelt 4.500 besmettingen in België binnen 10 dagen: “Echt belangrijk om nu strikt de maatregelen op te volgen”
Kurt Barbé is biostatisticus aan de VUB. Biostatistiek is statistiek met medische gegevens. “Initieel was ik niet ongerust over het coronavirus. Vijf dagen geleden zag ik dat er geen maatregelen kwamen en dat was op dat moment oké voor mij. Ik ging ervan uit dat er geen reden was om maatregelen te nemen.

(...)

De wiskundige voorspelt dat het aantal besmettingen zal pieken in mei en daarna begint te dalen.

frits1955

15 mar 2020, 11:11

Wie is ook weer de minister die zich met de volksgezondheid bezighoudt?
Wouter Beke.