PS is incontournabel.
-
dejules
De Spaanse griep sloeg pas keihard toe nadat ze in de herfst terug opdook (second strike). Bij de tweede golf stierven 40.000.000 van de 50.000.000 doden in totaal.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat kan terug gebeuren als men de remmen op de maatregelen te vroeg zou loslaten, en het hoeft daarom nog geen herfst of winter te zijn. China is nu bijna corona vrij met slechts een tiental nieuwe besmettingen per dag. Stel dat China nu het personenvervoer vanuit de VS of Europa terug volledig zou toelaten, dan bestaat de kans dat China opnieuw een epidemie gaat kennen met honderdduizend besmettingen. Laat ons hopen dat men die fout niet maakt. In 1918 wist men niet beter, en wist men zelfs niet wat een virus was, en dus is de kans nu kleiner dat zoiets terug gebeurt ( en hopelijk komt er bijtijds een vaccin ter beschikking ).
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De volgende HLN peiling is gewoon over drie maanden.Dicksy schreef: ↑15 mar 2020, 21:01Dejules wist perfect wanneer deze laatste peiling verscheen, dus veronderstel ik dat hij ook moet weten wanneer de volgende peiling verschijnt waarin bovenvermelde uitspraken in rekening gebracht worden. Dan hebben we een beter zicht op hoe Vlaanderen/de Vlaming hierover denkt.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Breaking News :
De voorlopige regering met Wilmès krijgt volmachten voor 6 maand, met goedkeuring van het parlement. De medewerking van partijen buiten de regering ( PS en N-VA ) wordt ingecalculeerd bij beslissingen.
De noodregering van De Wever is dood en begraven.
De voorlopige regering met Wilmès krijgt volmachten voor 6 maand, met goedkeuring van het parlement. De medewerking van partijen buiten de regering ( PS en N-VA ) wordt ingecalculeerd bij beslissingen.
De noodregering van De Wever is dood en begraven.
-
dejules
Er werd aan de laatste peiling nauwelijks aandacht besteed door de media.Dicksy schreef: ↑15 mar 2020, 21:01Daarom mijn vraag aan dejules wanneer de volgende peiling komt waarin de uitspraken "het is maar een griepje" en "de economie heeft voorrang" en dat "Magnette een noodregering met N-VA verwerpt" mee in rekening worden gebracht.paullamb schreef:
Er zijn er nog velen die dat tolereren, maar zijn uitspraak “ het is maar een griepje” en “de economie heeft voorrang” zal de Den Bart nog lang achtervolgen. Maar hij voelde zich dan ook de Zonnekoning!!
Dejules wist perfect wanneer deze laatste peiling verscheen, dus veronderstel ik dat hij ook moet weten wanneer de volgende peiling verschijnt waarin bovenvermelde uitspraken in rekening gebracht worden. Dan hebben we een beter zicht op hoe Vlaanderen/de Vlaming hierover denkt.
Wij zitten nl in de zwaarste crisis sedert WO II. Wij ondergaan voor het eerst beslissingen die beperkingen opleggen aan onze individuele bewegingsvrijheid. De financieel-economische impact is dramatisch!
Mijn beste, U noch De Wever beseffen het volgende :
Wij BELGEN dwz Vlamingen, Franstaligen en Duitstaligen hebben geen ruzie met elkaar en wij zijn geen vijanden.
Wij hebben slechts 1 gemeenschappelijke vijand nl het coronavirus.
De mensen zijn NIET bezig met de communautaire spelletjes en pesterijen van Mijnheer De Wever.
Wij hopen allen dat onze gezinnen en familieleden, onze vrienden, kennissen, collega's, buren, ... deze verschrikkelijke crisis goed doorkomen.
Spijtig genoeg zal dat niet voor iedereen lukken.
De volgende dagen krijgt Spanje dezelfde sterftecijfers zoals nu in Toscanië het geval is. Enkele dagen later volgt Frankrijk en enkele dagen later is ons landje aan de beurt.
Ik wens U en iedereen op dit forum veel sterke en zorg aub goed voor elkaar.
We zijn allemaal mensen!
Laatst gewijzigd door dejules op 15 mar 2020, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200315_04890014
PS en MR trekken stekker uit noodregering: “Tijdverlies, onze enige prioriteit is coronacrisis”
“Onfatsoenlijke” en “cynische” poging van N-VA “om crisis te instrumentaliseren”
Bovendien bestaat bij de Franstalige partijen de vrees dat de N-VA van die noodregering gebruik zou maken om zijn communautaire ambities waar te maken. Volgens Franstalige bronnen van De Tijd zou N-VA het artikel 195 van de grondwet voor herziening vatbaar willen verklaren, de voorbode van een verregaande staatshervorming. En dat zou de partij veel te ver gaan.
Is zoals ik al had vermeld , misbruik maken van deze situatie zo kennen we hem ,en niet alleen de grondwet zouden nog zaken veranderen .
PS en MR trekken stekker uit noodregering: “Tijdverlies, onze enige prioriteit is coronacrisis”
“Onfatsoenlijke” en “cynische” poging van N-VA “om crisis te instrumentaliseren”
Bovendien bestaat bij de Franstalige partijen de vrees dat de N-VA van die noodregering gebruik zou maken om zijn communautaire ambities waar te maken. Volgens Franstalige bronnen van De Tijd zou N-VA het artikel 195 van de grondwet voor herziening vatbaar willen verklaren, de voorbode van een verregaande staatshervorming. En dat zou de partij veel te ver gaan.
Is zoals ik al had vermeld , misbruik maken van deze situatie zo kennen we hem ,en niet alleen de grondwet zouden nog zaken veranderen .
Laatst gewijzigd door gast43 op 15 mar 2020, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het was toch te verwachten dat Spanje de weg van Italië opgaat? Maar net zoals in Italië en China zal ook in Spanje maar 4,5% van de mensen die besmet worden sterven.dejules schreef: ↑15 mar 2020, 23:30De volgende dagen krijgt Spanje dezelfde sterftecijfers zoals nu in Toscanië het geval is. Enkele dagen later volgt Frankrijk en enkele dagen later is ons landje aan de beurt.
Ik wens U en iedereen op dit forum veel sterke en zorg aub goed voor elkaar.
We zijn allemaal mensen!
In Wubei is maar 1/5 van 1% van de bevolking besmet geraakt. Het aantal doden is miniem gezien het feit dat iedereen had kunnen besmet geraken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Er zijn grote zorgen over de gezondheid van medisch personeel. Dat benadrukt de verpleegkundige in het ziekenhuis van Brescia ook in haar audioclip. "Vandaag hebben ze een verpleegster van 40 jaar opgenomen, want ze is besmet. 40 jaar, hé? Ze is er heel slecht aan toe."
Ze sluit haar boodschap af met een waarschuwing voor iedereen: "Blijf thuis, ga nergens heen. Ga niet naar buiten. Blijf thuis, luister alsjeblieft naar me."
Ze sluit haar boodschap af met een waarschuwing voor iedereen: "Blijf thuis, ga nergens heen. Ga niet naar buiten. Blijf thuis, luister alsjeblieft naar me."
-
Petrol
Magnette gaat net als zijn kameraad Maduro een sociaal paradijs bouwen op een economisch kerkhof.
Laat die rooie rakkers van over de taalgrens maar doen,zij gaan België redden !!!
Economisch problemen zijn er nu al , en dat kan geen enkele politieker tegenhouden , ook al mag uwe inzet nog zo groot zijn . En dat geld ook voor andere landen .
Dacht dat je toch slimmer waard Petrol , op zakelijk vlak .
Er WAS maar één sluwe vos , die dacht we gaan van de gelegenheid gebruik maken om zijn vel te redden .
Misschien ben je van dat zelfde kaliber .
Denk aan u medemensen , maar respectvol moet je ver zoeken bij jou .
Magnette gaat net als zijn kameraad Maduro een sociaal paradijs bouwen op een economisch kerkhof.
Laat die rooie rakkers van over de taalgrens maar doen,zij gaan België redden !!!
Economisch problemen zijn er nu al , en dat kan geen enkele politieker tegenhouden , ook al mag uwe inzet nog zo groot zijn . En dat geld ook voor andere landen .
Dacht dat je toch slimmer waard Petrol , op zakelijk vlak .
Er WAS maar één sluwe vos , die dacht we gaan van de gelegenheid gebruik maken om zijn vel te redden .
Misschien ben je van dat zelfde kaliber .
Denk aan u medemensen , maar respectvol moet je ver zoeken bij jou .
-
Tijd : DIETER DUJARDIN ( Ga maar eens lezen Ruben Lecok ) Petrol
12 maart 2020 11:37
Dat Open VLD op 26 mei niet beloond werd door de kiezer wijt Lecok vooral aan die val van de regering-Michel. 'Het dieptepunt in mijn carrière. Ik heb vier jaar heel goed kunnen samenwerken met de collega’s van de N-VA, maar de regering laten vallen over een VN-pact was een complete inschattingsfout. Het is nogmaals gebleken: als een regering voor de meet valt, kan ze de koers niet winnen.'
12 maart 2020 11:37
Dat Open VLD op 26 mei niet beloond werd door de kiezer wijt Lecok vooral aan die val van de regering-Michel. 'Het dieptepunt in mijn carrière. Ik heb vier jaar heel goed kunnen samenwerken met de collega’s van de N-VA, maar de regering laten vallen over een VN-pact was een complete inschattingsfout. Het is nogmaals gebleken: als een regering voor de meet valt, kan ze de koers niet winnen.'
-
Wie anders gaat er op dat sociaal en economisch kerkhof nog "iets" willen of kunnen bouwen, denk je ?
-
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~a71cd091/
De Wever haalt zwaar uit naar “juichende voorzitters”: “Volledig misplaatst” en “triest schouwspel”
N-VA wil “eerst teksten zien” voor partij minderheidsregering steunt
Volgens N-VA-voorzitter Bart De Wever heeft zijn PS-collega Paul Magnette woordbreuk gepleegd door eerst akkoord te gaan met een volwaardige noodregering met daarin N-VA en PS, om die piste later toch af te schieten, daarbij gesteund door de groene partijen. Een beperkte ploeg met tien ministers, vijf langs elke kant van de taalgrens, zou het coronavirus beter hebben kunnen aanpakken dan de minderheidsregering die er nu is, aldus De Wever vanmorgen.
Alé weeral stof om te janken
Had niet anders verwacht , dat dit er zou aankomen , waarom zijn er dan vergaderingen en waarom geven ze dan hun akkoord !! Is weeral net zelfde zoals in december 2018 .
De Wever haalt zwaar uit naar “juichende voorzitters”: “Volledig misplaatst” en “triest schouwspel”
N-VA wil “eerst teksten zien” voor partij minderheidsregering steunt
Volgens N-VA-voorzitter Bart De Wever heeft zijn PS-collega Paul Magnette woordbreuk gepleegd door eerst akkoord te gaan met een volwaardige noodregering met daarin N-VA en PS, om die piste later toch af te schieten, daarbij gesteund door de groene partijen. Een beperkte ploeg met tien ministers, vijf langs elke kant van de taalgrens, zou het coronavirus beter hebben kunnen aanpakken dan de minderheidsregering die er nu is, aldus De Wever vanmorgen.
Alé weeral stof om te janken