Corona virus
-
dejules
Op 886 besmettingen staat de teller in ons land nu. In 24 uur kwamen er volgens de recentste cijfers bijna tweehonderd gevallen bij en FOD Volksgezondheid verwacht ook de komende dagen een toename.
“De echte piek volgt pas over een maand en dan ben ik nog optimistisch”, zegt viroloog Marc Van Ranst.
“De echte piek volgt pas over een maand en dan ben ik nog optimistisch”, zegt viroloog Marc Van Ranst.
-
dejules
Betonfirma sluit: “Niet wachten tot regering ballen aan haar lijf heeft voor lockdown”
Bij de Heistse firma Corthout Beton hebben ze besloten om het werk neer te leggen vanaf maandag. “Het is de enige juiste beslissing. Hopelijk volgen velen ons voorbeeld”, klinkt het.
Bij de Heistse firma Corthout Beton hebben ze besloten om het werk neer te leggen vanaf maandag. “Het is de enige juiste beslissing. Hopelijk volgen velen ons voorbeeld”, klinkt het.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
FACT CHECK:
In gans Italië 25.000 besmettingen tot vandaag. Indien die allemaal in Noord-Italië zouden te vinden zijn (wat niet het geval is) dan zijn het er 25.000 op 28 miljoen. D.w.z minder dan 1 op 1000 mensen werd besmet.
Zelfs al worden het er nog 10 keer meer (250.000), dan nog spreken we over minder dan 1% van de Noord-Italiaanse bevolking.
In gans Italië 25.000 besmettingen tot vandaag. Indien die allemaal in Noord-Italië zouden te vinden zijn (wat niet het geval is) dan zijn het er 25.000 op 28 miljoen. D.w.z minder dan 1 op 1000 mensen werd besmet.
Zelfs al worden het er nog 10 keer meer (250.000), dan nog spreken we over minder dan 1% van de Noord-Italiaanse bevolking.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Als het van de Europese Commissie afhangt, komt er een verbod van 30 dagen op niet-essentiële reizen van buiten de EU naar Europa. Dat meldde Ursula von der Leyen op Twitter. "Hoe minder er wordt gereisd, hoe beter we het virus in bedwang kunnen houden", aldus de Voorzitter van de Europese Commissie.
Voor het plan in werking zal kunnen treden, zal het ook nog goedgekeurd moeten worden door de staatshoofden of de regeringsleiders van alle 26 landen van de Schengenzone.
Voor het plan in werking zal kunnen treden, zal het ook nog goedgekeurd moeten worden door de staatshoofden of de regeringsleiders van alle 26 landen van de Schengenzone.
-
dejules
Zzp'ers die door de coronacrisis geen inkomen meer hebben, krijgen makkelijker toegang tot de bijstand. De regels die daar nu voor gelden worden versoepeld, melden Haagse bronnen.
Het gaat hierbij bijvoorbeeld om de eis dat zelfstandigen eerst hun huis moeten 'opeten' en dat het inkomen van hun partner wordt meegerekend bij het bepalen van het recht op een uitkering. De soepeler bijstandsregels zijn onderdeel van een groot steunpakket voor ondernemers, dat het kabinet morgen presenteert. Volgens bronnen is het "een kanon aan maatregelen". Vanmiddag overlegt het kabinet daar nog over met werkgevers en werknemers.
Het gaat hierbij bijvoorbeeld om de eis dat zelfstandigen eerst hun huis moeten 'opeten' en dat het inkomen van hun partner wordt meegerekend bij het bepalen van het recht op een uitkering. De soepeler bijstandsregels zijn onderdeel van een groot steunpakket voor ondernemers, dat het kabinet morgen presenteert. Volgens bronnen is het "een kanon aan maatregelen". Vanmiddag overlegt het kabinet daar nog over met werkgevers en werknemers.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Durf jij garanderen dat er máár 25000 besmettingen zijn. Ik gok op minstens het drievoudige, en dus 2/3 vertoont geen symptomen ( vooral de kinderen worden er niet echt ziek van ) maar kunnen wel andere personen besmetten. Als men alles zijn beloop zou laten zodat iedereen besmet zou geraken, dan worden er volgens wat ik hier veronderstel, ca. 20.000.000 Italianen ziek en sterft 5 % van 20 die miljoen ( op het totaal 60 miljoen Italianen ).Wil. schreef: ↑16 mar 2020, 16:32FACT CHECK:
-
Nog een feitje : onze gabber, dejules, draait overuren. De laatste 3 dagen heeft hij al 105 postings geplaatst
en de derde dag is voor hem nog maar half voorbij...
Ik schat dat we op 120 zullen eindigen. Dan zitten we aan een gemiddelde van 40 per dag. En dat allemaal om ons op de hoogte te houden van wie er tussen Lisabon en Vladivostok (en zelfs Sapporo) de eerste tekenen van corona vertoont.
Respect voor zoveel ijver! Er moet een spandoek komen op de openingsblz. van sennet: "♪ Zo ne goeie hebben wij nog nooit gehad ♫ "
Ik schat dat we op 120 zullen eindigen. Dan zitten we aan een gemiddelde van 40 per dag. En dat allemaal om ons op de hoogte te houden van wie er tussen Lisabon en Vladivostok (en zelfs Sapporo) de eerste tekenen van corona vertoont.
Respect voor zoveel ijver! Er moet een spandoek komen op de openingsblz. van sennet: "♪ Zo ne goeie hebben wij nog nooit gehad ♫ "

Blijf bij de feiten, dromer. Wie zich kiplekker voelt, komt niet voor in de tabellen en zal ook niet van corona sterven. Indien die personen nog vele anderen besmetten, dan zullen de zieken uiteindelijk bij in de tabellen verschijnen. Er kunnen nog andere ziekten zijn waar mensen zich niet eens van bewust zijn en die nooit tot ziekteverschijnselen leiden. Moeten we ons daarom druk maken? Ons interesseert vooral het aantal zieken en heel zwaar zieken.
Daarover gaat het toch niet? We tellen gewoon. Meer niet. Dat is wat men in de exacte wetenschappen doet.Als men alles zijn beloop zou laten zodat iedereen besmet zou geraken,
Welnu, voorlopig zitten we nog niet aan 1 op 1000 in het meest besmette stuk van het meest besmette land van Europa.
Ik weet niet welke paddestoelen er in je buurt groeien, maar blijf eraf!dan worden er volgens wat ik hier veronderstel, ca. 20.000.000 Italianen ziek en sterft 5 % van 20 die miljoen ( op het totaal 60 miljoen Italianen ).

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Tja... wat de Juul hier komt neerpennen lees ik gewoon in de krant.Wil. schreef: ↑16 mar 2020, 16:54Nog een feitje : onze gabber, dejules, draait overuren. De laatste 3 dagen heeft hij al 105 postings geplaatsten de derde dag is voor hem nog maar half voorbij...
Ik schat dat we op 120 zullen eindigen. Dan zitten we aan een gemiddelde van 40 per dag. En dat allemaal om ons op de hoogte te houden van wie er tussen Lisabon en Vladivostok (en zelfs Sapporo) de eerste tekenen van corona vertoont.![]()
Maar dan wel in de juiste context weergegeven.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
n ger
tegen dat ze het allemaal goed gekeurd hebben zijn we een jaar verder,ze kunnen de grens nog niet sluiten voor de vluchtelingen.

Ik heb nog niet veel van de Europese regering gehoord,ze waren veel mondiger als ze de banken hebben moeten redden.dejules schreef: ↑16 mar 2020, 16:34Als het van de Europese Commissie afhangt, komt er een verbod van 30 dagen op niet-essentiële reizen van buiten de EU naar Europa. Dat meldde Ursula von der Leyen op Twitter. "Hoe minder er wordt gereisd, hoe beter we het virus in bedwang kunnen houden", aldus de Voorzitter van de Europese Commissie.
tegen dat ze het allemaal goed gekeurd hebben zijn we een jaar verder,ze kunnen de grens nog niet sluiten voor de vluchtelingen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
De oorlog van de komende weken en maanden zal gestreden worden in de ziekenhuizen. Dat wordt het slagveld, en het zal niet mooi zijn. De frontsoldaten zijn de verplegers en verpleegsters, dokters en alle helden in de zorg. De meeste andere mensen zullen wel merken dat het oorlog is, maar zullen de vijand niet recht in de ogen kijken. Ze zullen de maatregelen wel voelen, maar de eigenlijke gevechten enkel op tv zien.Fred1950 schreef: ↑16 mar 2020, 11:54Dat is de gore realiteit van nazi ideeën er op na te houden. (???)Fazal schreef: ↑16 mar 2020, 11:42Ze proberen al lang de ouderen ervan tussen te krijgen.
Ouderen kosten namelijk geld aan de gemeenschap.
Boven de tachtig wordt men al niet meer gereanimeerd.
En als Corona nog verder uitbreidt, en dat zal gebeuren, zullen de artsen moeten kiezen wie ze nog gaan helpen, en wie niet. Wedden dat het wéér de ouderen zullen zijn die uit de boot vallen.
Men heeft al lang geen recht meer op een rustige ouwe dag.
En dat heeft weinig met negativisme te maken. Dat is de gore realiteit.
Ge moet die alleen maar 'durven' en 'willen' zien.
In China deed men alles om iedereen te redden, en was men in staat om noodhospitalen in 14 dagen op te bouwen. Hier duurt het al 7 maanden om de bouwvergunning erdoor te krijgen. Dat is hier de realiteit.
Tenzij je zelf een zieke (groot)vader of (groot)moeder naar het ziekenhuis moet brengen en daar te horen krijgt dat hij/zij te oud is om nog verzorgd te worden en je best terug naar huis keert om hem/haar daar te laten sterven.
Dat is pure horror, en ik hoop dat het niet zo ver zal komen, maar het ziet er naar uit, dat het die richting zal uitgaan.
Laatst gewijzigd door Fazal op 16 mar 2020, 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/16/coronaphishing/
Het Centrum voor Cybersecurity waarschuwt voor mails met virussen of berichten die lijken van banken of organisaties te komen die informatie geven over het coronavirus. In werkelijkheid zitten er oplichters achter. Wie klikt op de links in de berichten kan geld verliezen of zijn computer besmetten met een virus.
hobo
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/16/coronaphishing/
Het Centrum voor Cybersecurity waarschuwt voor mails met virussen of berichten die lijken van banken of organisaties te komen die informatie geven over het coronavirus. In werkelijkheid zitten er oplichters achter. Wie klikt op de links in de berichten kan geld verliezen of zijn computer besmetten met een virus.
hobo