Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

16 mar 2020, 18:28

Gewoon te plat om zelf tegen z'n politiemensen te zeggen dat ze moeten optreden. Hij heeft geen stemmen meer op overschot hé. Hij kan zich echt niet veroorloven om zijn kiesvee boos te maken.
We wachten gewoon op Brussel …
Dan is 't die hun schuld :twisted:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

benq

16 mar 2020, 19:06

8)
Laatst gewijzigd door benq op 17 mar 2020, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

vivaldi

16 mar 2020, 21:31

even iets anders. Ik was vandaag in Colruyt deinze en zag daar een jonge dertiger, meen ik, (vader???)
met een platte kar waarop zo een 15 kratten bier..
Ik denk niet dat die bedoeld zijn voor bij de patatten 's middags.
Zo heeft ieder die dat wil zijn eigen café.
Idem met sterke drank, maar dan wel minder.
De feestjes gaan gewoon door.
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

Fred1950

17 mar 2020, 10:12

Fred1950 schreef:
16 mar 2020, 17:37
Eventjes mijn rekenmachine bovengehaald.....

Er leven ongeveer 7,7 miljard mensen op den bol, en 1,38 miljard er van zijn Chinezen. Buiten China leven er dus ongeveer 6,32 miljard mensen. De verhouding van het aantal Chinezen ten opzichte van het aantal dat buiten China leeft is dus ongeveer 6,32 / 1,38 = 4,6 . Het aantal besmettingen in China is nu bijna stabiel geworden ( slechts ongeveer 20 per dag ) en de teller staat op iets minder dan 82.000. Als , als , als ..... de wereld het even goed doet als China , dan zou het aantal besmettingen in de rest van de wereld moeten stabiliseren op 82.000 x 4,6 = 377.200 besmettingen ... Voor het ogenblik is het aantal besmettingen in de wereld buiten China reeds groter dan 82.000 ( https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 )
In China gaan de scholen terug open. Als ik wat verder borduur op basis van de CSSE gegevens uit de link hierboven, dan zou de wereldwijde piek ergens in de eerste week van april moeten vallen ( nogmaals , als , als , als ..... de wereld het even goed doet als China ) , en zou midden mei iedereen die ( "geregistreerd" ) besmet is geweest genezen moeten zijn. Het aantal geregistreerde besmettingen zou dan wereldwijd ( incluis China ) iets minder dan 500.000 moeten worden en het aantal doden ongeveer 25.000 bedragen. Let's cross fingers.

( en daarna kunnen politiekers en andere kinderen terug beginnen verkleuteren, ruzie maken, pesten, toogbeslissingen maken en geld scheef slaan zoals dat in Vlaanderen de gewoonte is geworden )

Dicksy

17 mar 2020, 10:25

Fred1950 schreef:
( en daarna kunnen politiekers en andere kinderen terug beginnen verkleuteren, ruzie maken, pesten, toogbeslissingen maken en geld scheef slaan zoals dat in Vlaanderen de gewoonte is geworden )
En tegen dan is er hopelijk (misschien) een vaccin gefabriceerd waardoor de mensen kunnen behandeld worden die besmet werden alsook diegenen die het toegewenst werd ondanks hun goede voorzorgen die ze genomen hadden, gaat de paniek terug liggen en zijn de dierbaren die ons ontvallen zijn, toegewenst of niet, volgend jaar nog maar een voetnoot in de geschiedenis van 2020.

Fred1950

17 mar 2020, 10:42

Dicksy schreef:
17 mar 2020, 10:25
Fred1950 schreef:
En tegen dan is er hopelijk (misschien) een vaccin gefabriceerd waardoor de mensen kunnen behandeld worden die besmet werden alsook diegenen die het toegewenst werd ondanks hun goede voorzorgen die ze genomen hadden, gaat de paniek terug liggen en zijn de dierbaren die ons ontvallen zijn, toegewenst of niet, volgend jaar nog maar een voetnoot in de geschiedenis van 2020.
Niet erg slim hé. Mensen die ziek zijn of geweest zijn kan men niet meer behandelen met een vaccin, die worden of zijn reeds immuun. Het vaccin zal pas volgend jaar ( hopelijk ) beschikbaar zijn om een nieuwe uitbraak te voorkomen.

Dicksy

17 mar 2020, 10:52

Fred1950 schreef:
Niet erg slim hé. Mensen die ziek zijn of geweest zijn kan men niet meer behandelen met een vaccin, die worden of zijn reeds immuun.
Slim of niet doet hier niet ter zake, iedereen van klein tot oud verplicht inenten. Nadien (de volgende jaren) moeten de mensen maar zelf zien wat ze doen zoals bij de griepspuit. Hernieuwen of niet.

Fred1950

17 mar 2020, 11:10

Dicksy schreef:
17 mar 2020, 10:52
Fred1950 schreef:
Niet erg slim hé. Mensen die ziek zijn of geweest zijn kan men niet meer behandelen met een vaccin, die worden of zijn reeds immuun.
Slim of niet doet hier niet ter zake, iedereen van klein tot oud verplicht inenten. Nadien (de volgende jaren) moeten de mensen maar zelf zien wat ze doen zoals bij de griepspuit. Hernieuwen of niet.
Het huidige griepvaccin beschermt nu al tegen een aantal griepvirus varianten, men zal er mogelijks het vaccin tegen corona aan toevoegen. Zo simpel gaat dat.

meredith

17 mar 2020, 11:11

Blijf nu eens in uw kot aub. KOM NIET NAAR DE KUST; Er valt hier niets te beleven , alles is dicht,geen ijsje, geen wafel, heel veel winkels hebben gewoon hun deuren gesloten , op de dijk worden de banken weggehaald , alle pleintjes en speeltuinen zijn afgesloten en het zand is nog veel te nat.
Wij willen ook graag eten kopen, maar net als vorig weekend zie ik weer al dat campingvolk en tweede verblijvers hamsteren dat het niet meer normaal is. Gisteren, waren, de warenhuizen min of meer aangevuld , deze voormiddag is het weer van dattum. Ook de campingbrasseries zijn dicht ! Dus kruip niet met zen allen in die opeengepakte huisjes of caravans.
Eendracht maakt macht

Horus1

17 mar 2020, 12:45

Meredith, je campingvolk is wel goed om toeristentaks te betalen, parkeerautomaten te vullen en de tweede verblijvers om hun jaarlijks 2de verblijfbelastingen te betalen hé, dan zijn ze wel welkom. Misschien moeten ze na de crisis ook maar wegblijven,.... benieuwd wat je dan gaat zeggen.

meredith

17 mar 2020, 13:16

Horus1 schreef:
17 mar 2020, 12:45
Meredith, je campingvolk is wel goed om toeristentaks te betalen, parkeerautomaten te vullen en de tweede verblijvers om hun jaarlijks 2de verblijfbelastingen te betalen hé, dan zijn ze wel welkom. Misschien moeten ze na de crisis ook maar wegblijven,.... benieuwd wat je dan gaat zeggen.
Daar zou ik geen probleem mee hebben
Eendracht maakt macht

Aelbrecht

17 mar 2020, 13:31

Voor mij verandert er niets, het enige waarvoor ik buitenkom is om te wandelen met mijn hond (tussen de 6 a 10 km dagelijks) en één keer daags mijn boodschappen doe met mijn fiets. Ik vind beweging erg belangrijk. Het is drie jaar geleden dat ik nog het openbaar vervoer heb genomen. Verder heb ik dagelijks contact met mijn (resterende) kinderen via de telefoon. Ik heb nooit gehouden van bijeenkomsten, ik ben nu eenmaal graag alleen. (alleen zijn is niet te verwarren met eenzaamheid in mijn geval).

Al mijn bezigheden zijn verder binnenshuis, heb vele hobby's en leef al jaren zo, zaterdagen zon- en feestdagen, altijd hetzelfde. Een normaal rustig leven met enkele hobby's. Ik drink al vijf jaar uitsluitend plat water en eet zoveel mogelijk onbewerkte voeding. Nu dat is mijn keuze en ik misdoe daar niemand mee.

Ik probeer me enkel voor te stellen hoe dat moet zijn voor mensen die graag eens iets gaan eten of drinken, dat is gedaan en zal wet wat langer duren dan 3 april. Dat ziet iedereen. Vanaf nu nergens meer naartoe, bv. naar zee en dan gezellig iets drinken... Gedaan. Gezellig iets drinken met vrienden: liever niet.

Ik ben benieuwd hoe dit evolueert en niet alleen het sociale leven van mensen, gezellig samen een koffie drinken, goed weer, samen ergens naartoe gaan... gedaan. Treden geen ontwenningsverschijselen op, al die gewoontes die een mens heeft, zomaar van de ene op de andere dag af te schaffen voor onbepaalde duur ? Drie weken lijken mij (persoonlijk) veel te kort.

Ik wens iedereen het beste.

Wil.

17 mar 2020, 14:19

Indien iedereen zich zo kon gedragen, dan was die zaak op 2 weken opgelost.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

17 mar 2020, 14:41

Ik denk het niet. Het gevaar op besmetting kan nog maanden blijven bestaan.
Niemand, kan met enige zekerheid zeggen dat het gevaar binnen een paar weken of maanden geweken zal zijn.
Het kan zelfs daarna nog een hele tijd blijven sluimeren, en jawel, indien er een middel wordt tegen gevonden, zelfs muteren. Eventueel nog veel gevaarlijker, en nòg moeilijker te bestrijden.

twistenopdemaan

17 mar 2020, 16:05

ik dacht dat de scholen sluiten tot bedoeling had dat de kinderen thuis blijven.gisteren in makro vilvoorde liep een gezin vrolijk rond met hun kinderen,kinderen die van niks konden afblijven .en niemand die een opmerking maakte.Nogmaals het bewijs dat er nog altijd inwoners zijn die regels aan hun laars lappen
Spinnst du oder was