Corona virus
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
-
Hoog tijd dat iedereen verantwoordelijkheid opneemt om de coronacrisis te bezweren
Volgens Ivan Van de Cloot, hoofdeconoom bij denktank Itinera, zijn er nog drastischere maatregelen nodig om de gezondheidsgevolgen en de maatschappelijke schade van de coronacrisis te beperken. Er is te lang getalmd. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17 ... -economie/
Dat ze maar eens wakker worden de politiekers dat er dringend moet aan gewerkt worden .
Maar toch zijn er nog altijd die tegen draad zijn .
Die zouden ze mogen afdanken uit hun politieke ambt .
Denk niet dat er veel beseffen wat er op hun afkomt , en dat nog niet snel zal voorbij gaan .
Verwijs jullie naar dat clipke hierboven .
En de zware gevolgen die eraan verbonden zijn economie
Volgens Ivan Van de Cloot, hoofdeconoom bij denktank Itinera, zijn er nog drastischere maatregelen nodig om de gezondheidsgevolgen en de maatschappelijke schade van de coronacrisis te beperken. Er is te lang getalmd. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17 ... -economie/
Dat ze maar eens wakker worden de politiekers dat er dringend moet aan gewerkt worden .
Maar toch zijn er nog altijd die tegen draad zijn .
Die zouden ze mogen afdanken uit hun politieke ambt .
Denk niet dat er veel beseffen wat er op hun afkomt , en dat nog niet snel zal voorbij gaan .
Verwijs jullie naar dat clipke hierboven .
En de zware gevolgen die eraan verbonden zijn economie
-
Aelbrecht - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45
Daar wil ik en durf ik nog niet over na te denken. Ik denk dat we het systeem wat we hebben gekend voorbij is. Dit is een zeer zware economische crisis waarvan we het einde nog niet hebben gezien. Plus daarbij nog de pandemie zelf, het besmettingsgevaar, de huidige restricties.En de zware gevolgen die eraan verbonden zijn economie
Maar dat het nu zal veranderen staat vast. Hoe de overgang zal plaatsvinden is onduidelijk.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Als het Europese parlement wakker wordt,gaan ze het oplossen ,ze gaan de drukpersen wel in gang zetten, zoals ze gedaan hebben met de banken,en daar de EU landen nu met dat corona virus een reden hebben dat de begroting niet gaat kloppen, halen ze hier opgelucht adem, en durft wilmés de eed afleggen met een samengeflanste regering,zonder de wil van de kiezer,en als ze nu de rest van de bende ,die niet mag meedoen op den dop zet dan zal de economische crisis rap opgelost zijn.Aelbrecht schreef: ↑17 mar 2020, 16:34Daar wil ik en durf ik nog niet over na te denken. Ik denk dat we het systeem wat we hebben gekend voorbij is. Dit is een zeer zware economische crisis waarvan we het einde nog niet hebben gezien. Plus daarbij nog de pandemie zelf, het besmettingsgevaar, de huidige restricties.En de zware gevolgen die eraan verbonden zijn economie
Maar dat het nu zal veranderen staat vast. Hoe de overgang zal plaatsvinden is onduidelijk.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Heel goede video. Je moet maar 2 minuten zien om te weten dat de olympische spelen niet zullen doorgaan. Of de scholen dit schooljaar nog opengaan, is echt niet duidelijk.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil : Bij mij gaat niet wat er doorgaat of niet of ze naar school gaan .
Maar al wat daar met te maken heeft . en de gevolgen .
Is niet alleen de oudere maar ook veel jongere mensen
En de zorgsector . Moet het maar doen risico's die eraan verbonden zijn .
Tegen ons zeggen blijft in u kot , maar die mensen moeten altijd paraat staan .
Als je over China hoort praten zegt toch genoeg
in die videoclip
Maar al wat daar met te maken heeft . en de gevolgen .
Is niet alleen de oudere maar ook veel jongere mensen
En de zorgsector . Moet het maar doen risico's die eraan verbonden zijn .
Tegen ons zeggen blijft in u kot , maar die mensen moeten altijd paraat staan .
Als je over China hoort praten zegt toch genoeg
-
dejules
1/ ziekte : een pandemie is niet plaatselijk maar omvat de hele wereld.
2/ geld : wij komen in een depressie die jarenlang zal duren dwz niemand kan nog consumeren waardoor zij die nog geld hebben de waarde van hun bezittingen zien verdampen en geen inkomsten meer hebben waardoor ze hun spaartegoeden moeten opeten. Hoe los je dat op? Coucke sprak in de afspraak over helicoptergeld mondiaal (via de Wereldbank) geregeld. De waarde van geld is het vertrouwen dat mensen eraan geven anders stappen ze over op alternatieven zoals goud of diamanten (gemakkelijker met U mee te nemen).Niemand heeft baat bij deze situatie en iedereen gaat dat helicoptergeld vertrouwen.
-
Iedereen gaat dat vertrouwen? En gij gelooft dat
Een buitenlander vraagt onmiddellijk meer voor zijn diensten/goederen die hij aan de eurozone geleverd heeft want 'daar krijgen ze het geld gewoon. Dat is/wordt monopoliegeld'.
Intern ervaren handelaars dat er veel gemakkelijker wordt gekocht. Dus stellen ze hun prijzen omhoog bij.
Er is geen voorbeeld te geven waar het 'bijgedrukte' geld effectief bij de bevolking is gekomen en waar geen galopperende inflatie gevolgd is.
Een buitenlander vraagt onmiddellijk meer voor zijn diensten/goederen die hij aan de eurozone geleverd heeft want 'daar krijgen ze het geld gewoon. Dat is/wordt monopoliegeld'.
Intern ervaren handelaars dat er veel gemakkelijker wordt gekocht. Dus stellen ze hun prijzen omhoog bij.
Er is geen voorbeeld te geven waar het 'bijgedrukte' geld effectief bij de bevolking is gekomen en waar geen galopperende inflatie gevolgd is.

Spanje, 8 maart: optocht omwille van internationale vrouwendag in Madrid.
13 maart en volgende dagen: enorme toename van besmette mensen in Madrid.
Vorig vrijdag: 'coronafeestjes' her en der om het dichtgaan van de café's wat in de verf te zetten.
We gaan het zien in de loop van deze week.
13 maart en volgende dagen: enorme toename van besmette mensen in Madrid.
Vorig vrijdag: 'coronafeestjes' her en der om het dichtgaan van de café's wat in de verf te zetten.
We gaan het zien in de loop van deze week.

dejules
Inderdaad, de crisis die wij vandaag meemaken heeft geen precedent in onze huidige moderne maatschappij te tellen vanaf WOII. De oplossingen zullen niet-conventioneel zijn en bedacht out of the box.
Weet U, een week geleden was de VDAB bezig met het activeren van 3 doelgroepen nl de neet's, de huisvrouwen en langdurige zieken zonder arbeidsovereenkomst.
Indien U zou gezegd hebben tegen een VDAB-medewerker dat er een week later 450.000 mensen extra in economische werkloosheid zouden bijkomen (vanmorgen stond de teller op 300.000 en ondertussen zijn de 150.000 poetsers met dienstencheques ook in dit stelsel geplaatst), hij/zij zou U niet geloofd hebben.
Indien U tegen dezelfde VDAB-medewerker een week geleden had gezegd dat hij/zij een week later niet meer moet komen werken, hij/zij zou U niet geloofd hebben.
De wereld zoals wij die gisteren kenden bestaat vandaag niet meer.
Mensen die steeds in dezelfde omgeving werkten met een levenslange benoeming zijn niet dynamisch en kunnen niet analytisch denken. Men had deze vorm van zinloze tewerkstelling nooit mogen toelaten.
Laatst gewijzigd door dejules op 17 mar 2020, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Trump wil tot 1000 dollar geven aan elke Amerikaanse volwassenedejules schreef: ↑17 mar 2020, 20:05Inderdaad, de crisis die wij vandaag meemaken heeft geen precedent in onze huidige moderne maatschappij te tellen vanaf WOII. De oplossingen zullen niet-conventioneel zijn en bedacht out of the box.
Weet U, een week geleden was de VDAB bezig met het activeren van 3 doelgroepen nl de neet's, de huisvrouwen en langdurige zieken zonder arbeidsovereenkomst.
Indien U zou gezegd hebben tegen een VDAB-medewerker dat er een week later 450.000 mensen extra in economische werkloosheid zouden bijkomen (vanmorgen stond de teller op 300.000 en ondertussen zijn de 150.000 poetsers met dienstencheques ook in dit stelsel geplaatst), hij/zij zou U niet geloofd hebben.
Indien U tegen dezelfde VDAB-medewerker een week geleden had gezegd dat hij/zij een week later niet meer moet komen werken, hij/zij zou U niet geloofd hebben.
De wereld zoals wij die gisteren kenden bestaat vandaag niet meer.
Mensen die steeds in dezelfde omgeving werkten met een levenslange benoeming zijn niet dynamisch en kunnen niet analytisch denken. Men had deze vorm van zinloze tewerkstelling nooit mogen toegelaten.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tr ... ~aad9b70c/
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Hebt ge het gehoord dejulleke? over de 300 corona gevallen in de Walen én amper 36 gevallen in Vlaanderen! Zie daar met je leugens dat Antwerpen het centrum van Corona zou zijn.