Corona virus
-
dejules
U heeft op de statutaire dienst "verloren voorwerpen" gezeten. Bent U viroloog?Wil. schreef: ↑18 mar 2020, 18:36
Italië is in de topfase aanbeland. Er kan nog wel eens een dag voorkomen dat het wat hoger gaat, maar het patroon is duidelijk: op dit niveau blijft het zo'n dag of 8 tot 10 en dan neemt het af.
In China is het 1 maand na de eerste gevallen van overlijden beginnen te minderen. In Italië zijn we nog niet zo ver.
-
dejules
De mensen die mij verzorgen krijgen 1.300 Euro/maand en hebben een werknemersstatuut.
Zij kennen mijn erkentelijkheid.
U bent statutair, toch?
De vraag is "hoelang nog", toch?
-
dejules
Opvallend vandaag was de stijgende rente op staatsobligaties. De rente op Nederlands en Duits schuldpapier daalt normaal gesproken als beleggers een veilig heenkomen zoeken. Nu loopt die rente flink op.
In Zuid-Europese landen zijn de rentestijgingen nog sterker. Beleggers maken zich vermoedelijk zorgen over al het geld dat landen nodig gaan hebben om coronamaatregelen te financieren.
In Zuid-Europese landen zijn de rentestijgingen nog sterker. Beleggers maken zich vermoedelijk zorgen over al het geld dat landen nodig gaan hebben om coronamaatregelen te financieren.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wanneer de curve in Italië gaat afzwakken is grotendeels afhankelijk van de eerder genomen maatregelen.
Er nu zomaar vanuit gaan dat ze het beter of slechter aangepakt hebben dan de Chinezen is een beetje voorbarig.
Waarom horen wij nu pas dat hier in België de gemiddelde leeftijd op IC helemaal niet zo oud is. Is dat om de jonge actieve mensen een beetje bang te maken?
Er nu zomaar vanuit gaan dat ze het beter of slechter aangepakt hebben dan de Chinezen is een beetje voorbarig.
Waarom horen wij nu pas dat hier in België de gemiddelde leeftijd op IC helemaal niet zo oud is. Is dat om de jonge actieve mensen een beetje bang te maken?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Guardian schrijft dat de medische autoriteiten in China hebben vastgesteld dat favipiravir, een middel dat in Japan wordt gebruikt tegen de griep, ook duidelijk effectief is bij de genezing van corona. Bovendien is het al veilig bevonden aangezien het een bestaand en toegelaten medicijn is. Er is al getest bij 340 patiënten.
Laatst gewijzigd door Wil. op 18 mar 2020, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dat is toch altijd zo? Anders blijft die stijging langer doorgaan en bereik je veel hogere aantallen dode patiënten.
Omdat pas de laatste dagen meer mensen van middelbare leeftijd zijn ziek geworden, tiens.Waarom horen wij nu pas dat hier in België de gemiddelde leeftijd op IC helemaal niet zo oud is. Is dat om de jonge actieve mensen een beetje bang te maken?
En hoe komt dat? Omdat de ouderen, zoals wij, lekker thuis kunnen blijven, terwijl zij zich moeten naar buiten begeven en naar hun werk moeten.
Vanzelfsprekend, zou ik denken.

Er zijn nu eenmaal mensen die een brede kennis hebben, hé Julio.dejules schreef: ↑18 mar 2020, 18:48U heeft op de statutaire dienst "verloren voorwerpen" gezeten. Bent U viroloog?Wil. schreef: ↑18 mar 2020, 18:36
Italië is in de topfase aanbeland. Er kan nog wel eens een dag voorkomen dat het wat hoger gaat, maar het patroon is duidelijk: op dit niveau blijft het zo'n dag of 8 tot 10 en dan neemt het af.
In China is het 1 maand na de eerste gevallen van overlijden beginnen te minderen. In Italië zijn we nog niet zo ver.
![]()

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Dat ze gaan werken zal wel niet het grootste probleem zijn … die Coranafuiven daarentegen …
Wanneer de curve in Italië gaat afzwakken is grotendeels afhankelijk van de eerder genomen maatregelen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ze worden door de overheid betaald, Jules...
Maak je mij wakker wanneer mijn statuut herzien wordt?
-
dejules
Wanneer gaat Italië terug naar "het normale"?
Dokter Goossens zegt NU in Ter Zake dat Wuhan een tweede golf krijgt EN DAT DE CHINESE OVERHEID DAT WEET.
Liegt Goossens, Dokter Wil.?
ps Bij de uitbraak was het gem 11°C in Wuhan en nu gem 25°C.
Dat is wat Van ranst zei : vanaf half mei zijn we er vanaf. En hij vervolgde : in september komt het terug, the second wave en dan begint alles opnieuw.
De Spaanse griep maakte 80% slachtoffers in de second wave. Zolang niet iedereen besmet (lees resistent) of dood is stopt het virus NIET!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
'Het is niet precies bekend hoe de dinosaurussen zijn uitgestorven. Wel is bekend dat zo'n 65 miljoen jaar geleden bijna alle soorten zijn verdwenen. Men neemt aan dat een natuurramp de oorzaak moet zijn voor dit plotselinge einde.'dejules schreef:
Zolang niet iedereen besmet (lees resistent) of dood is stopt het virus NIET!
Corona is de natuurramp voor de diersoort mens zoals een natuurramp het uitsterven van de dinosaurussen heeft bewerkstelligt.
https://www.youtube.com/watch?v=sE2yz-L64ag