In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
*Niet verschieten, ik zie er niet uit door mijn verkoudheid.Gewoon mijn voorbeeld van mondmasker. Ik heb intussen witte servetten mee. Veel zachter dan die keukenrol
https://www.youtube.com/watch?v=XcmNK7YLqWs
Dit heb ik gemaakt maar van een servette, de zijkanten met een elastiekje er tussen inplooien met een nietje er in.
Gisteren had ik veel bijval aan de Aldi en Colruyt met mijn masker met rendieren op...
(restje servetten van kerst)
Reden: wachttijden (dus in groep) en ik heb een verkoudheid..
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinenwinkel
Nu even mijn koorts meten..
Kortom het is een gewone verkoudheid
Een masker is maar van nut als je een groep bent
Maar nu door die lock down light is het gedaan met samenscholing..
Gelukkig maar, en nu nog de verdoken lockdown privé feestjes laten !!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=XcmNK7YLqWs
Dit heb ik gemaakt maar van een servette, de zijkanten met een elastiekje er tussen inplooien met een nietje er in.
Gisteren had ik veel bijval aan de Aldi en Colruyt met mijn masker met rendieren op...
(restje servetten van kerst)
Reden: wachttijden (dus in groep) en ik heb een verkoudheid..
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinenwinkel
Nu even mijn koorts meten..
Kortom het is een gewone verkoudheid
Een masker is maar van nut als je een groep bent
Maar nu door die lock down light is het gedaan met samenscholing..
Gelukkig maar, en nu nog de verdoken lockdown privé feestjes laten !!!!!
Laatst gewijzigd door jadi op 18 mar 2020, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag ,
vanmorgen mijne wekker gezet ,
want tussen 8 en 9 was het voor 65 plussers in Delhaize ,
...jeetje , een winkel vol "oudjes" en volgens mij teveel opeen ,
daarna werden ze wat gestopt aan de deur , door de baas ,
maar ik voelde me echt ni op mijn gemak ,
en nee , geen wcpapier en keukenrol ,
bedankt hamsteraars
Jadi , goed gedaan hoor ,
zeker dat je verkouden bent ,
bloemeke goed weertje om wat in de tuin te werken ,
ik ben vanmorgen heel even op m'n eentje gaan fietsen ,
ni zover , gewoon om wat frisse lucht te hebben ,
bekske fijne dag ,
Lenk , ja ik word ook zot van dat gehamster ,
ze moesten de mensen verbieden om massa's produkten te kopen ,
bertje n ghyra miesje sita
fijne dag nog
geluk vind je onverwacht
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag allemaal
wij zijn deze voormiddag naar de Colruyt geweest en daar waren de hamsters dus blijkbaar ook geweest , want er waren veel rekken leeg of bijna leeg
we zijn dan vandaar naar de Okay gereden omdat we nog enkele artikelen nodig hadden die ze in de Colruyt niet meer hadden maar ook daar waren veel rekken leeg , maar gelukkig hadden we die produkten gevonden die we het meeste nodig hadden en we zullen op een andere keer nog wel eens terug gaan en die hamsters zullen toch wel eens stoppen met hamsteren zeker
en mijn ventje zei deze voormiddag toen we in de Colruyt waren " moest ik hier één van die hamsters tegen komen met een volle kar dan draai ik zeker die kar om zodat alles er uit ligt "
marietteke sinds gisteren mag je in den Aldi niet meer veel kopen van bepaalde produkten
en das een nieuwe maatregel van Aldi om het hamsteren tegen te gaan
dus misschien kan je eens in den Aldi proberen om wc papier te kopen , wie weet
jadi ik kan het geloven dat je veel bekijks had met je masker aan en wij hebben deze voormiddag ook al 2 personen gezien met een zelfgemaakt masker aan , maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn vind ik
allé ik ga dadelijk nog wat boven kuisen sè en das dan ook alweer gedaan
daaaaag

wij zijn deze voormiddag naar de Colruyt geweest en daar waren de hamsters dus blijkbaar ook geweest , want er waren veel rekken leeg of bijna leeg
we zijn dan vandaar naar de Okay gereden omdat we nog enkele artikelen nodig hadden die ze in de Colruyt niet meer hadden maar ook daar waren veel rekken leeg , maar gelukkig hadden we die produkten gevonden die we het meeste nodig hadden en we zullen op een andere keer nog wel eens terug gaan en die hamsters zullen toch wel eens stoppen met hamsteren zeker
en mijn ventje zei deze voormiddag toen we in de Colruyt waren " moest ik hier één van die hamsters tegen komen met een volle kar dan draai ik zeker die kar om zodat alles er uit ligt "
marietteke sinds gisteren mag je in den Aldi niet meer veel kopen van bepaalde produkten
en das een nieuwe maatregel van Aldi om het hamsteren tegen te gaan
dus misschien kan je eens in den Aldi proberen om wc papier te kopen , wie weet
jadi ik kan het geloven dat je veel bekijks had met je masker aan en wij hebben deze voormiddag ook al 2 personen gezien met een zelfgemaakt masker aan , maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn vind ik
allé ik ga dadelijk nog wat boven kuisen sè en das dan ook alweer gedaan
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
hallokes allemaal
ook even profiteren van t goeie weer ( 1 van de weinige dingen die men nog 'goed' kan noemen tegenwoodig
.....pff )
om even langs te fietsen

ben vanmiddag ook langs den Delhaize gepasseerd ,marietteke
was opvallend rustig ( nu k weet waarom.... al die 65plussers waren al langs geweest
)
maar ook hier , marietteke nog altijd GééN wc papier en huishoudrollen.. met dank aan de hamsteraars....
heb altijd een pak van 6 rollen op voorraad, maar die wordt nu opengedaan ..
hoop tegen dat het pak op is, er terug voorraad is .
bloemeke, ook ni alles gevonden wat je zocht in de Colruyt ? waarom doen de mensen zo ????
vandaag heb ik wat in den tuin gewerkt, gras afgedaan …stond vrij hoog....onkruid tussen de stenen verwijderd, plein afgeschuurd met javel .... k zal me wel bezighouden
hou er niet zo van om gedurende de dag tv te kijken ..... heb géén ' zittend gat ' zoals ze zeggen
Nonkeltje, ik ben gek op Ierland , Schotland en de UK...vooral dan op de prachtige natuur ..een luxe van die wij hier in den Belgik niet hebben …

of wat te zeggen van een engelse cottage !
zou ik wel in kunnen wonen

lieve allemaal, zorg goed voor jezelf en je naasten ...
Fijne avond nog
ook even profiteren van t goeie weer ( 1 van de weinige dingen die men nog 'goed' kan noemen tegenwoodig
om even langs te fietsen

ben vanmiddag ook langs den Delhaize gepasseerd ,marietteke
was opvallend rustig ( nu k weet waarom.... al die 65plussers waren al langs geweest
maar ook hier , marietteke nog altijd GééN wc papier en huishoudrollen.. met dank aan de hamsteraars....
heb altijd een pak van 6 rollen op voorraad, maar die wordt nu opengedaan ..
hoop tegen dat het pak op is, er terug voorraad is .
bloemeke, ook ni alles gevonden wat je zocht in de Colruyt ? waarom doen de mensen zo ????
zal wel zijn, Jadi.. maar ne mens kan beter voorzichtig zijn, zeker met een verkoudheid.Gisteren had ik veel bijval aan de Aldi en Colruyt met mijn masker met rendieren op...
vandaag heb ik wat in den tuin gewerkt, gras afgedaan …stond vrij hoog....onkruid tussen de stenen verwijderd, plein afgeschuurd met javel .... k zal me wel bezighouden
hou er niet zo van om gedurende de dag tv te kijken ..... heb géén ' zittend gat ' zoals ze zeggen
Nonkeltje, ik ben gek op Ierland , Schotland en de UK...vooral dan op de prachtige natuur ..een luxe van die wij hier in den Belgik niet hebben …

of wat te zeggen van een engelse cottage !
zou ik wel in kunnen wonen

lieve allemaal, zorg goed voor jezelf en je naasten ...
Fijne avond nog
-
halloooo een goeie avond allemaal
nog efkes in de rapte sè
in de late namiddag nog wat kuiswerk gedaan boven tot ik geen pap meer kon zeggen want met mijn knie die niet goed is kan ik niet veel na elkaar doen , dus is de rest voor morgenvoormiddag
en mijn ventje is in de tuin bezig geweest en 't was ook tijd dat hij gedaan had want hij wou ook alles verslaan in één keer , maar er komen nog dagen om in de tuin te werken
miesje ik hou ook zo van Schotland want als ik had mogen kiezen waar ik zou geboren worden dan had ik Schotland gezegd of de UK , maar ja daarin kan je niet kiezen hé
en ik heb ook nog nooit een zittend gat gehad maar nu met al mijn mankementen moet ik soms gedwongen eens zitten tussenin en het kan helaas niet anders
allé ik ga nu nog efkes relaxen in een warm badje sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaag

nog efkes in de rapte sè
in de late namiddag nog wat kuiswerk gedaan boven tot ik geen pap meer kon zeggen want met mijn knie die niet goed is kan ik niet veel na elkaar doen , dus is de rest voor morgenvoormiddag
en mijn ventje is in de tuin bezig geweest en 't was ook tijd dat hij gedaan had want hij wou ook alles verslaan in één keer , maar er komen nog dagen om in de tuin te werken
miesje ik hou ook zo van Schotland want als ik had mogen kiezen waar ik zou geboren worden dan had ik Schotland gezegd of de UK , maar ja daarin kan je niet kiezen hé
en ik heb ook nog nooit een zittend gat gehad maar nu met al mijn mankementen moet ik soms gedwongen eens zitten tussenin en het kan helaas niet anders
allé ik ga nu nog efkes relaxen in een warm badje sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaag

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Hoe later hoe....
Hoi hoi leuterkes.
Vandaag een noodzakelijke verlofdag genomen. Gisterenavond zegde mijn moeder aan de telefoon dat ze dit weekend mij hulp nodig had om boodschappen te doen voor haar. Tja ze woont op 20 km van hier en ze is oud 88 maar niet hulpbehoevende. Duuuus bibie deze ochtend naar de winkel om voorraad eten voor een week. En dan via de ring en kennedy tunnel naar Antwerpen lo. Yep een uur in de file gestaan
Een halve dag kwijt. Maar ze is content en ondertussen hebben 3 buren zich gemeld dat als ze iets van de winkel wil ze het moet zeggen. Die mensen weten dat wij niet achter de hoek wonen,dus kei lief van hen.
Deze middag gewoon met een boek in de tuin gezeten. Wat ben ik nu blij met mijn mega tuin. Vervelen doen we ons niet en we moeten niet op straat voor beweging en frisse lucht
Zo leuterkes hou jullie goed hè.
Hoi hoi leuterkes.
Vandaag een noodzakelijke verlofdag genomen. Gisterenavond zegde mijn moeder aan de telefoon dat ze dit weekend mij hulp nodig had om boodschappen te doen voor haar. Tja ze woont op 20 km van hier en ze is oud 88 maar niet hulpbehoevende. Duuuus bibie deze ochtend naar de winkel om voorraad eten voor een week. En dan via de ring en kennedy tunnel naar Antwerpen lo. Yep een uur in de file gestaan
Een halve dag kwijt. Maar ze is content en ondertussen hebben 3 buren zich gemeld dat als ze iets van de winkel wil ze het moet zeggen. Die mensen weten dat wij niet achter de hoek wonen,dus kei lief van hen.
Deze middag gewoon met een boek in de tuin gezeten. Wat ben ik nu blij met mijn mega tuin. Vervelen doen we ons niet en we moeten niet op straat voor beweging en frisse lucht
Zo leuterkes hou jullie goed hè.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, heerlijk het zonnetje hé
Zalig deze morgen in onze kamerjas ontbeten op het terras.
De kauwen, en duiven vlogen voor ons ogen..
Dit moeten we nog gewoon worden
Deze namiddag ts 15u en 16;30u mogen we aan de deur ons
pakketje gaan afgeven voor de oma...
Er zitten enkele kaarten bij voor menskes die nooit geen bezoek
krijgen..
Ik heb er gisteren namiddag mij gans de namiddag daar mee bezig gehouden
En ja gisteren ook een foon gehad van poetsdienst, om te zeggen dat ze niet
meer komt tot nader orders.
Wat te begrijpen is...maar zoals Jambon zei..als jij in de ene kamer bent en zij in de andere kamer.Er zijn echt wel oudjes die hen nodig hebben, ik vind het dan jammer dat die menskes in plan gelaten worden...
De jongeren die nu beroep doen op poetsdienst kunnen het zelf velen omdat ze al
thuis zijn..En trouwens vroeger moest het ook gaan.
In onze generatie gaan werken en huishouden dat werd allemaal gedaan..
Enfin ik ben hier aan het preken..Het is niet voor mij maar voor menskes die het echt nodig hebben. Bij mij gelukkig nog niet maar alles in etappen..Maar moeilijk gaat ook.
Verder wens ik jullie een fijne dag toe
Ga verder doen bed is ververst, stof afnemen en wat swiffer een dweilke slaan. En hopelijk kan ik nog voor de middag de badkamer kuizen..
Toedeloe
menu: wok van kip
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
halloooo een late goeie morgen iedereen
tis niet echt koud vandaag en er is een flauw zonnetje
dus das goed hé als het maar droog is
jadi , jou poetshulp afgebeld , bij mijn schoonmoeder komen ze voor van alles van familiehulp , poetsen en strijken maar ik weet niet of ze nu nog komen
Bekske , halloooo
Lenk oei een uur in de file op de ring van Antwerpen , ja tis daar altijd de moeite hé
wij hebben daar vorig jaar ook eens staan aanschuiven
en geniet maar van je tuin , wij kunnen daar ook zo van genieten
allé ik ga verder doen sè
daaaag

tis niet echt koud vandaag en er is een flauw zonnetje
dus das goed hé als het maar droog is
jadi , jou poetshulp afgebeld , bij mijn schoonmoeder komen ze voor van alles van familiehulp , poetsen en strijken maar ik weet niet of ze nu nog komen
Bekske , halloooo
Lenk oei een uur in de file op de ring van Antwerpen , ja tis daar altijd de moeite hé
wij hebben daar vorig jaar ook eens staan aanschuiven
en geniet maar van je tuin , wij kunnen daar ook zo van genieten
allé ik ga verder doen sè
daaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag ,
Heerlijk da zonneke hé ,
seffens nog wat boodschappen doen ,
en hopelijk is het te doen ,
jadi , spijtig dat je poetshulp het laat afweten ,
maar ja , dat is wel te begrijpen ,
onze dienst hier in de rupelstreek is nog aktief ,
Lenk , wat fijn dat er goeie buren zijn ,
in deze tijd is er echt wel solidariteit ,
bloemeke , ik ben ook altijd kwaad ,
als ik die overvolle karren zie,
ze moesten zich schamen ,
Miesje mooie fotoos ,
van Schotland hoor ,
Bertje , ...waar zit je , ...
....of ben je wc papier gaan halen
Ghyra bekske sita
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een goeie namiddag allemaal
wij blijven rustig thuis vandaag want de vorige dagen hebben we al wat boodschappen gedaan en morgen gaan we in de voormiddag nog wat boodschappen doen zodat we alles in huis hebben voor het weekend en onderweg gaan we dan ook nog gaan tanken , want ik heb geen goesting om onze auto te duwen hoor
ik ben van plan om dadelijk nog wat kleine werkjes te doen zoals een beetje strijken en misschien ook nog wat naaiwerkjes doen nu dat het toch niet koud is want mijn naai en strijkkamer is boven
marietteke hier is het zonnetje al verdwenen hoor en tis nu bewolkt , maar voor mij is dat geen probleem als het maar droog is
Bertje al een tijdje niet gezien , toch niet ziek hé
allé ben er mee weg sè
daaaaaag

wij blijven rustig thuis vandaag want de vorige dagen hebben we al wat boodschappen gedaan en morgen gaan we in de voormiddag nog wat boodschappen doen zodat we alles in huis hebben voor het weekend en onderweg gaan we dan ook nog gaan tanken , want ik heb geen goesting om onze auto te duwen hoor
ik ben van plan om dadelijk nog wat kleine werkjes te doen zoals een beetje strijken en misschien ook nog wat naaiwerkjes doen nu dat het toch niet koud is want mijn naai en strijkkamer is boven
marietteke hier is het zonnetje al verdwenen hoor en tis nu bewolkt , maar voor mij is dat geen probleem als het maar droog is
Bertje al een tijdje niet gezien , toch niet ziek hé
allé ben er mee weg sè
daaaaaag

ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

goede middag allemaal...….
hopelijk met iedereen alles goed met het virus,
iedereen gezond????ja is toch wel angstig zo
en heel stil op straat. in de winkel nog voldoende
vullen het goed bij...….ja die graaiers noemen wij het hier
die denken niet aan een ander...…
gister weer de kleine operatie gehad,gelukkig bij huisarts
maar wel pijnlijker nu,dieper gesneden en groter ook.
3binnen en 4 buitenhechtingen...….trekt erg ,en moet
wat oppassen met bewegen van het hoofd...….is pijnlijk.
hier ook alles haast dicht,ook dogclub ,geen zingen en optredens....
bedankt allemaal, heb wat bijgelezen...….
wens jullie een fijne avond doe rustig aan
en voorzichtig met het naar buitengaan,
wel goed bewegen als het kan....
groetjes allemaal....doeiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
hey ghyra
hopelijk komt alles nu goed na die operatie en met een pijnstiller zal de pijn wel wat minder zijn
nog een spoedig herstel en verzorg je maar goed
daaaaaag

hopelijk komt alles nu goed na die operatie en met een pijnstiller zal de pijn wel wat minder zijn
nog een spoedig herstel en verzorg je maar goed
daaaaaag

lieve Ghyra,

wens je een spoedig herstel...
hou het rustig en zorg goed voor jezelf .
liefs van mij
Miesx

wens je een spoedig herstel...
hou het rustig en zorg goed voor jezelf .
liefs van mij
Miesx
-

fietsen mag nog altijd
effe de buitenlucht opsnuiven .....
ne mens verkommert als men lang binnenblijft ....
bloemeke, altijd bezig … niet vergeten rustpauze in te lassen , hé.. je zelf gebakken wafeltjes zijn té lekker om er af te blijven, denk ik.... en een koffietje gaat er ook altijd in
triest, hé Jadi …. mensen die bijna nooit bezoek krijgen ….. fijn dat je daar ook aan denkt !
marietteke, alles gevonden in de winkel vandaag ? ben vandaag niet naar de winkel geweest, morgen tussen 8 en 9 nog eens een poging wagen in den Delhaize, kijken of ze alles hebben bijgevuld …
die hamsteraars toch
Nonkeltje ??? hopelijk niet ziek ?
kom iedereen smakelijk eten wensen