Corona virus
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Dat is zo wanneer men om minder ambtenaren schreeuwt...
-
-
dejules
Hoe werkt zoiets : de ene verpleegster is statutair en heeft een beter loon, meer verlof, dubbel pensioen, perequatie, opgespaarde ziektedagen, meetellende studiejaren, 70 regelingen om met vervroegd pensioen te gaan, ...
Haar collega met een werknemerscontract met dezelfde qualificaties en anciënniteit die hetzelfde werk doet op dezelfde dienst heeft veel slechtere voorwaarden.
Hoe voelt dat?
Wat doet dat met een mens?
Is dat werkbaar?
Krijg je dat ethisch uitgelegd?
Ik vind dat WALGELIJK.
Dit staat los van mijn respect voor hun werk, dat ik ook heb voor elk beroep!, maar dit is niet langer houdbaar.
-
dejules
Een Prof van de TU Delft zag 's avonds de beelden van Italië en hoorde dat ze een groot gebrek hadden aan beademingsapparatuur.
's Morgens riep hij zijn studenten bij elkaar en vroeg of ze het zagen zitten om een ontwerp te maken.
Iedereen ging aan het werk en ondertussen is het eerste proefmodel gereed.
Maandag starten zij de produktie op en zij kunnen 50 apparaten per week leveren.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232781 ... ieuwe.html
's Morgens riep hij zijn studenten bij elkaar en vroeg of ze het zagen zitten om een ontwerp te maken.
Iedereen ging aan het werk en ondertussen is het eerste proefmodel gereed.
Maandag starten zij de produktie op en zij kunnen 50 apparaten per week leveren.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232781 ... ieuwe.html
Laatst gewijzigd door dejules op 20 mar 2020, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
De jongste patiënt met Covid-19 in ons land is een baby. Dat heeft de woordvoerder van het Luikse Christian Hospital Center (CHC) vrijdag bevestigd.
Normaal worden geen gegevens bekendgemaakt over patiënten. Maar donderdag vond een grote verhuizing plaats van het Christian Hospital Centre (CHC) in Luik naar het nieuwe MontLégia ziekenhuis en werden ook de twintig coronapatiënten naar het nieuwe moderne gebouw overgebracht. Opvallend daarbij was de maxi-cosi die op een brancard stond en waarin een baby met zijn favoriete knuffel zat.
“Dat klopt”, bevestigt de woordvoerder van de CHC. “Er zijn ongeveer twintig patiënten met het coronavirus opgenomen bij ons. Ouderen maar ook enkele jongere mensen. En een baby.”
Het is niet duidelijk in welke toestand de baby momenteel verkeert.
Normaal worden geen gegevens bekendgemaakt over patiënten. Maar donderdag vond een grote verhuizing plaats van het Christian Hospital Centre (CHC) in Luik naar het nieuwe MontLégia ziekenhuis en werden ook de twintig coronapatiënten naar het nieuwe moderne gebouw overgebracht. Opvallend daarbij was de maxi-cosi die op een brancard stond en waarin een baby met zijn favoriete knuffel zat.
“Dat klopt”, bevestigt de woordvoerder van de CHC. “Er zijn ongeveer twintig patiënten met het coronavirus opgenomen bij ons. Ouderen maar ook enkele jongere mensen. En een baby.”
Het is niet duidelijk in welke toestand de baby momenteel verkeert.
-
dejules
Waarom boek je geen citytrip naar Bergamo met je gezin?Wil. schreef: ↑18 mar 2020, 14:04
In gans Italië 31.506 besmettingen tot vandaag. Indien die allemaal in Noord-Italië zouden te vinden zijn (wat niet het geval is) dan zijn het er 28.000 op 28 miljoen. D.w.z 1,1 op 1000 mensen werd besmet. En dus 998,9 op 1000 niet.
Zelfs al worden het er nog 10 keer meer (315.000), dan nog spreken we over slechts een goede 1% van de Noord-Italiaanse bevolking.
-
dejules
In de Verenigde Staten zijn deze week 2,25 miljoen Amerikanen hun baan kwijtgeraakt, schatten analisten van de Amerikaanse investeringsbank Goldman Sachs. Vorige week verloren in totaal 281.000 Amerikanen hun werk, het grootste aantal in één week sinds 1992.
Volgens de bank komt het door het coronavirus dat zoveel mensen binnen zeven dagen werkloos zijn geworden. Onder andere luchtvaartmaatschappijen, restaurants, hotels, sportevenementen en ondernemers worstelen in de VS en elders met de plotselinge omzetdaling.
Volgens de bank komt het door het coronavirus dat zoveel mensen binnen zeven dagen werkloos zijn geworden. Onder andere luchtvaartmaatschappijen, restaurants, hotels, sportevenementen en ondernemers worstelen in de VS en elders met de plotselinge omzetdaling.
-
Het is bij u steeds zoals bij "Find Wally".dejules schreef: ↑20 mar 2020, 21:35Hoe werkt zoiets : de ene verpleegster is statutair en heeft een beter loon, meer verlof, dubbel pensioen, perequatie, opgespaarde ziektedagen, meetellende studiejaren, 70 regelingen om met vervroegd pensioen te gaan, ...
Haar collega met een werknemerscontract met dezelfde qualificaties en anciënniteit die hetzelfde werk doet op dezelfde dienst heeft veel slechtere voorwaarden.
Hoe voelt dat?
Wat doet dat met een mens?
Is dat werkbaar?
Krijg je dat ethisch uitgelegd?
Ik vind dat WALGELIJK.
Dit staat los van mijn respect voor hun werk, dat ik ook heb voor elk beroep!, maar dit is niet langer houdbaar.
Al moeten we niet naar Wally zoeken maar naar leugens...
Het zou me verwonderen moest dat in de zorgsector anders zijn, maar bij onderwijs:
- heeft een tijdelijke hetzelfde loonbarema als een vast benoemde (leugen 1)
- heeft een tijdelijke recht op dezelfde verlofstelsels (leugen 2)
- bestaan er geen meetellende studiejaren meer (leugen 3)
- is er geen verschil in dienstjaren voor tijdelijken en vast benoemden voor de berekening van het pensioen (leugen 4)
Toen ik in de privé werkte vond ik de apartheid tussen werknemers veel stuitender:
-Helemaal onderaan stond de interimmer, daar konden ze alles mee doen, minder betaald, minder sociale rechten, minder alles
-Daarboven de mannen in onderaanneming, mannen die voor een baas werkten die ze nooit zagen. Over hun loon en sociale rechten werd steeds geheimzinnig gedaan.
-De tijdelijken, die kregen deftige kledij, prima loon en hele hoop extra's, deze waren dikwijls heel ijverig en bazig, kwestie van een contract onbepaalde duur te krijgen.
Heb je nog genoeg whiskey om te blijven volgen, Jules?
-Bovenaan de pikorde stonden werknemers met een contract onbepaalde duur. Deze kregen de full-option loon en -arbeidsvoorwaarden.