Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

21 mar 2020, 10:45

petrol schreef:
21 mar 2020, 09:26
Geen lokale besmettingen in China voor derde dag op rij !!!
Zoals de Nederlandse correspondent in China gisteren in Nieuwsuur zei : "Er worden geen testen meer genomen en iedereen zit reeds 2 maanden binnen".
Wat gebeurt er als je ze terug loslaat?

Fred1950

21 mar 2020, 10:58

dejules schreef:
21 mar 2020, 10:45
petrol schreef:
21 mar 2020, 09:26
Geen lokale besmettingen in China voor derde dag op rij !!!
Zoals de Nederlandse correspondent in China gisteren in Nieuwsuur zei : "Er worden geen testen meer genomen en iedereen zit reeds 2 maanden binnen".
Wat gebeurt er als je ze terug loslaat?
Er kunnen nog wel mensen met besmetting met milde symptomen rondlopen die men niet registreert. Het zou me niet verwonderen ( en wenselijk zijn ) dat men nog een maand lang de ophok maatregelen aanhoudt. Ondertussen zou iedereen die het land binnenkomt minstens 14 dagen in quarantaine moeten verblijven. Als men dit doet, is en blijft China corona virus vrij.
dejules

21 mar 2020, 11:06

Fred1950 schreef:

Er kunnen nog wel mensen met besmetting met milde symptomen rondlopen die men niet registreert. Het zou me niet verwonderen ( en wenselijk zijn ) dat men nog een maand lang de ophok maatregelen aanhoudt. Ondertussen zou iedereen die het land binnenkomt minstens 14 dagen in quarantaine moeten verblijven. Als men dit doet, is en blijft China corona virus vrij.
Dan moet je het land hermetisch afsluiten en de 1.4 miljard inwoners levenslang reisverbod geven en moet je de 22.000 km landgrenzen dag en nacht bewaken.
Dit is utopie!
Zelf het meest afgesloten land ter wereld N-Korea gaat gebukt onder de coronaplaag!
dejules

21 mar 2020, 11:07

In België zijn de afgelopen 24 uur dertig mensen overleden. Dat meldt het Crisiscentrum tijdens een persconferentie over de verspreiding van het virus. Het totaal aantal overlijdens komt daarmee op 67. de meeste slachtoffers zijn ouder dan 65 jaar, één van hen bevindt zich in de leeftijdscategorie tussen 25 en 44 jaar.
Sinds gisteren zijn er ook 558 nieuwe besmettingen bijgekomen, wat het totaal op 2.815 brengt. In totaal zijn nu 262 mensen genezen.
Er werden ook 299 mensen opgenomen in het ziekenhuis, wat het totaal op 1.089 brengt.

58 mochten het ziekenhuis verlaten.

238 mensen worden verzorgd op intensieve, dat zijn er 74 meer dan gisteren. 174 mensen worden beademd, 53 meer dan gisteren.

Fred1950

21 mar 2020, 11:30

dejules schreef:
21 mar 2020, 11:06
Fred1950 schreef:

Dan moet je het land hermetisch afsluiten en de 1.4 miljard inwoners levenslang reisverbod geven en moet je de 22.000 km landgrenzen dag en nacht bewaken.
Dit is utopie!
....
Toch niet .... De pandemie gaat ooit eindigen. Als niemand nog met iemand anders in contact zou komen, sterft het virus uit op zowat één maand tijd. Het komt er wel op aan om iedereen te informeren over de symptomen en dat die zich moet melden voor een behandeling - en dat jaren lang.

Ik hou mijn hart vast als de pandemie in Afrika zou uitbreiden, wat blijkbaar nu nog niet het geval is. Dan is het hek volledig van de dam.
dejules

21 mar 2020, 11:34

Fred1950 schreef:
21 mar 2020, 11:30

Als niemand nog met iemand anders in contact zou komen, sterft het virus uit op zowat één maand tijd.
Dat geldt voor de hele wereld.
Utopisch!

Wil.

21 mar 2020, 11:55

FACT CHECK:

Spanje telt nu 1.326 doden. Maar de ziekte zit nu bijlange niet alleen maar in Madrid en omgeving, maar ze is verspreid over het ganse land.

Afbeelding

Daarom wordt het zinvol om de getallen in relatie te brengen met de ganse bevolking van Spanje.

Op dit ogenblik is de overlijdensgraad 1.326 op 46,6 miljoen mensen. Dat is 0,0028%

De zaken zullen zeker nog veranderen, maar voorlopig is dit wat het is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

21 mar 2020, 11:57

Wil. schreef:
21 mar 2020, 11:55
FACT CHECK:

Spanje telt nu 1.326 doden. Maar de ziekte zit nu bijlange niet alleen maar in Madrid en omgeving, maar ze is verspreid over het ganse land.

Afbeelding

Daarom wordt het zinvol om de getallen in relatie te brengen met de ganse bevolking van Spanje.

Op dit ogenblik is de overlijdensgraad 1.326 op 46,6 miljoen mensen. Dat is 0,0028%

De zaken zullen zeker nog veranderen, maar voorlopig is dit wat het is.
Waarom boekt U geen citytrip naar Madrid met uw gezin?
Of naar Bergamo?
New York misschien?

Wil.

21 mar 2020, 12:00

Weer leegte. Ik geef feiten.
Ice

21 mar 2020, 12:02

dejules schreef:
21 mar 2020, 11:07
In België zijn de afgelopen 24 uur dertig mensen overleden. Dat meldt het Crisiscentrum tijdens een persconferentie over de verspreiding van het virus. Het totaal aantal overlijdens komt daarmee op 67. de meeste slachtoffers zijn ouder dan 65 jaar, één van hen bevindt zich in de leeftijdscategorie tussen 25 en 44 jaar.
Sinds gisteren zijn er ook 558 nieuwe besmettingen bijgekomen, wat het totaal op 2.815 brengt. In totaal zijn nu 262 mensen genezen.
Er werden ook 299 mensen opgenomen in het ziekenhuis, wat het totaal op 1.089 brengt.

58 mochten het ziekenhuis verlaten.

238 mensen worden verzorgd op intensieve, dat zijn er 74 meer dan gisteren. 174 mensen worden beademd, 53 meer dan gisteren.
En wat voor zin heeft het om elke burger door elke zieke te vermelden, al dan niet door corona want dat wordt níet bevestigd, ongerust te maken, te kwéllen om de angst erin te houden terwijl je er toch niks tegen kunt doen? :roll:
Mij komt het alvast de strot uit, dat gezaag en gezever over hoeveel er nu weer aan de beurt zijn en in ziekenhuizen terecht komen, vaak met gewone griep die ze dan maar gemakshalve corona noemen.
Laat dan tenminste de naaste familie van slachtoffers aan het woord, dat zou wat geloofwaardigheid verlenen aan de cijfers waarmee gegoocheld wordt om het ernstiger voor te stellen dan het in werkelijkheid is om paniek te kunnen blijven zaaien.

Ook dit gaat voorbij, zoals alles. Er blijven wél de gevolgen die al voorop werden bedisseld en die door onze strot werden geduwd. Zoals een 'noodregering' die onpopulaire, 'nodige' maatregelen neemt waarvoor ze dan achteraf helemaal geen verantwoording hoeft af te leggen maar intussen wél onze rechten, privacy en vrijheden aan banden gelegd, geschonden en ontnomen werden.

@Wil: en WAT ben je daar nu mee als je weet hoeveel 0,0000% vd bevolking overlijdt en hoe het zich mogelijk nog verspreiden zál?
Welk NUT heeft het als je dat weet? In je kot kruipen als een bange wezel en niet meer verroeren?! Je leven opschorten?
dejules

21 mar 2020, 12:05

Wil. schreef:
U geeft feiten?
Op basis van 10 dagen maakt U een extrapolatie naar een tijdstip in de (verre?) toekomst wanneer de pandemie voorbij is.
Uw probleem is dat ge al uw spaargeld in aandelen belegd hebt en dat de waarde smelt als sneeuw voor de zon en dat maakt U waanzinnig. U wilt dat iedereen terug naar het normale gaat en dat de wereldeconomie onmiddellijk op zijn normaal niveau komt.
Ik begrijp uw reactie, die is menselijk.
Maar U moet mij niet overtuigen maar de rest van de wereld.
"Dit is een griepje, doe normaal", toch?

benq

21 mar 2020, 12:08

dejules schreef:
21 mar 2020, 11:57
Waarom boekt U geen citytrip naar Madrid met uw gezin?
Of naar Bergamo?
New York misschien?
Ik denk dat gij dat beter doet, :idea:
Dan zijn we van uw gezever vanaf. :mrgreen: :mrgreen:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Wil.

21 mar 2020, 12:09

dejules schreef:
21 mar 2020, 12:05
Wil. schreef:
U geeft feiten?
Op basis van 10 dagen maakt U een extrapolatie naar een tijdstip in de (verre?) toekomst wanneer de pandemie voorbij is .
Extrapolatie? Waar?

Je hebt duidelijk geen kennis van deze zaken. Misschien heb je weer een fles whisky leeggemaakt? In elk geval is gezond redeneren er niet meer bij.

Wil.

21 mar 2020, 12:13

Ice schreef:
21 mar 2020, 12:02
@Wil: en WAT ben je daar nu mee als je weet hoeveel 0,0000% vd bevolking overlijdt en hoe het zich mogelijk nog verspreiden zál?
Welk NUT heeft het als je dat weet? In je kot kruipen als een bange wezel en niet meer verroeren?! Je leven opschorten?
Feitenkennis is het eerste wat men nodig heeft indien men zich in deze wereld wil positioneren en verantwoord wil handelen. Ik doe niet meer dan dat: ik breng de gekende feiten naar voor. Interpretatie laat ik over aan iedereen met gezond verstand.

E.T.

21 mar 2020, 12:35

Wil. schreef:
21 mar 2020, 12:13
Ik breng de gekende feiten naar voor. Interpretatie laat ik over aan iedereen met gezond verstand.
Waar, Wil? Waar zijn ze? De senioren die uw feiten kunnen interpreteren.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet