Corona virus
-
dejules
Nieuw recordaantal doden in coronabrandhaard Lombardije
De zwaar door het coronavirus getroffen Noord-Italiaanse regio Lombardije heeft een nieuw recordaantal doden geteld in een etmaal. In 24 uur steeg het aantal sterfgevallen met 546 naar 3.095.
De zwaar door het coronavirus getroffen Noord-Italiaanse regio Lombardije heeft een nieuw recordaantal doden geteld in een etmaal. In 24 uur steeg het aantal sterfgevallen met 546 naar 3.095.
-
Ice
Och man, daar gaan we weer met idioten die niet kunnen lezen!gast43 schreef: ↑21 mar 2020, 17:44Ice: Neen!
Elke patiënt die binnenkomt in het ziekenhuis wordt meteen, uit voorzorg, als corona beschouwd en in het quarantaine blok gezet ingeval en in afwachting van de uitslag van de swabs
Dan zitten ze al in het vakje corona, ook als achteraf blijkt dat het om griep zou gaan - dát geeft al van in het begin af aan een vertekenend beeld én álle quarantaine afdelingen liggen zo dan ook vol.
Dat noem ik bedrog om mensen angst aan te jagen.
Is mijne eigen huisarts die dat heeft gezegd
Als de dokters nog geen verschil kunnen maken tussen gewone griep , of coronavirus . Ben je toch beter dat ze eerst onderzoek verrichten dan ze terug naar huis te sturen zijn er met mildere sypthomen , maar komen er ook met zware ademhalingsproblemen binnen .Of heb je liever dat ze nog verder besmetten![]()
En dat noem jij dan bedrog , heb jij wel respect voor de zorgsector
Je zou ze op handen moeten dragen wat die nu verrichten op dit moment .
bekijk maar eens de video clips op nl huisartsen ook besmet en mensen die hun verhaal doen , die nu aan de beterhand maar nog geen 100% zijn blijven maar hoesten schrik om naar buiten te gaan![]()
Zeg liever als jou bang maakt leest het dan niet en neem jou voorzorgen , zoals Magie de Block zegt blijft in u kot . .
Wie heeft het erover om naar huis te sturen!!!
ALS ZE NOG NIET WETEN OF HET CORONA VIRUS IS OF NIET, DAN MOETEN ZE DAT OOK NIET METEEN CORONA BESMETTING NOEMEN EN MENSEN IN QUARANTAINE STEKEN!
GESNAPT OF NOG NIET???? TE MOEILIJK WEERAL?
DAT IS BEDROG: DE GRIEP CORONABESMETTING NOEMEN TERWIJL HET NIET EENS IS ONDERZOCHT!
En dat heeft helemaal NIKS te maken met respect voor de zorgsector, simpele.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik tel nu alleen de doden. Daarvan wéét men waaraan ze gestorven zijn.Ice schreef: ↑21 mar 2020, 17:20Neen!Wil. schreef: ↑21 mar 2020, 16:29Papegaai? Wie heeft het voorgezegd dan?
Ik zie het aantal doden en vakmensen kennen het onderscheid tussen een coronapatiënt en een grieppatiënt. Ik breng het dodenaantal in relatie tot andere grootheden, in dit geval de totale bevolking.
Ieder kan dan voor zichzelf beoordelen wat dat op dit moment betekent. Zulke gegevens relativeren de dingen zonder ze te minimaliseren.
Elke patiënt die binnenkomt in het ziekenhuis wordt meteen, uit voorzorg, als corona beschouwd en in het quarantaine blok gezet ingeval en in afwachting van de uitslag van de swabs
Dan zitten ze al in het vakje corona, ook als achteraf blijkt dat het om griep zou gaan - dát geeft al van in het begin af aan een vertekenend beeld én álle quarantaine afdelingen liggen zo dan ook vol.
Dat noem ik bedrog om mensen angst aan te jagen.![]()

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Het is nog niet genoeg dat er veel mensen sterven door corona want deze moslims (zie link) gaan er prat op dat ze niet bevreesd zijn voor de dood.
Een jonge kerel ontmoet zijn 3 vrienden en schudt hen de hand. Maar één van hen weigert in eerste instantie. Daarop geeft de andere hem een lesje in de islamideologie: als moslim hoor je dit niet te doen.
"Vandaag ga je de islamitische gebruiken achterwege laten en morgen laat je de islam vallen omwille van je angst voor de dood. Wij zijn moslims en we zijn dus niet bevreesd om te sterven"
Een jonge kerel ontmoet zijn 3 vrienden en schudt hen de hand. Maar één van hen weigert in eerste instantie. Daarop geeft de andere hem een lesje in de islamideologie: als moslim hoor je dit niet te doen.
"Vandaag ga je de islamitische gebruiken achterwege laten en morgen laat je de islam vallen omwille van je angst voor de dood. Wij zijn moslims en we zijn dus niet bevreesd om te sterven"

dejules
De mensen die thuis sterven worden niet getest op corona en zitten NIET IN DE OFFICIELE CORONA-STATISTIEK.
De burgemeester van Bergamo zegt dat in zijn stad 5 keer meer mensen thuis sterven dan in een ziekenhuis en dat het echte aantal corona-doden veel hoger is.
Bron : vtm-nieuws 21/3/2020 19u
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Rustig Ice, het is niet omdat je gaat roepen en iedereen gaat uitschelden dat je gelijk hebt hoor.
Je komt pas op de lijst van geregistreerde patiënten met een Covid-19 besmetting NA een "positieve" test. En ga je in afzondering op de corona afdeling. Mensen die enkel een griep hebben komen op de andere afdeling en worden NIET opgenomen in de cijfers.
Je komt pas op de lijst van geregistreerde patiënten met een Covid-19 besmetting NA een "positieve" test. En ga je in afzondering op de corona afdeling. Mensen die enkel een griep hebben komen op de andere afdeling en worden NIET opgenomen in de cijfers.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Het was verstandiger geweest als je eerst de gehele posting en bijhorende vraag aandachtig had gelezen. En nog belangrijker ze proberen te begrijpen.
Zal ik nog een tweede poging doen?
OK Hier gaan we
a) onze vriend Dejules geef een overzicht van de corona doden van vandaag.
b) om13.02 meent onze andere vriend Dicksy hem te moeten verbeteren met een overzicht met dezelfde cijfers en aangevuld met de opmerking: het gaat bijna altijd om mensen met onderliggende aandoeningen
Waarop ik aan Dicksy vraag of ze dan minder dood zijn? Of meer?
Ook de twee woordjes "bijna altijd" maken mij nieuwsgierig
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
In Engeland zal het hard gaan.
Gisteren nog bleven de moskeeën open voor het vrijdaggebed hoewel de overheid al had geadviseerd (niet geboden) om alle meetings af te gelasten.
In Manchester was er zelfs een speciale dienst voor de 50+ ers.
Vanzelfsprekend hadden de betrokken tekstgeleerden een aantal religieuze argumenten klaar om te verantwoorden waarom de moskeeën open bleven. Bv. de profeet spoedde zich ook naar de moskee telkens er zich calamiteiten voordeden. En in de eerste generaties na Mohammed bleven de moskeeën ook open tijdens epidemieën.
Voilà .
Gisteren nog bleven de moskeeën open voor het vrijdaggebed hoewel de overheid al had geadviseerd (niet geboden) om alle meetings af te gelasten.
Vanzelfsprekend hadden de betrokken tekstgeleerden een aantal religieuze argumenten klaar om te verantwoorden waarom de moskeeën open bleven. Bv. de profeet spoedde zich ook naar de moskee telkens er zich calamiteiten voordeden. En in de eerste generaties na Mohammed bleven de moskeeën ook open tijdens epidemieën.
Voilà .

Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Wat zegt de islamideologie over gevaarlijke virussen?Wil. schreef: ↑21 mar 2020, 20:26In Engeland zal het hard gaan.
Voilà .
-
dejules
Dat past in de strategie van "Wij liegen niet maar de waarheid krijg je druppeltje per druppeltje" omdat veel mensen de shock niet in 1 keer kunnen verwerken EN omdat de wetenschappers te weinig weten omdat dit een nieuw virus is en elke dag bijleren en hun mening moeten herzien.
Laatst gewijzigd door dejules op 21 mar 2020, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat staat hier te lezen. Aangezien vrouwen worden aangespoord hun hoofd niet meer te bedekken, heeft Allah nu eens de puntjes op de i gezet door ook de mannen te verplichten om hun gezicht te verbergen achter een masker.Lars schreef: ↑21 mar 2020, 20:31Wat zegt de islamideologie over gevaarlijke virussen?Wil. schreef: ↑21 mar 2020, 20:26In Engeland zal het hard gaan.
Voilà .
En dat is gezegd door een kenner, hé ...

Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ik vroeg niet wat een moslim zegt, ik vroeg wat de ideologie zegt.Wil. schreef: ↑21 mar 2020, 20:49Dat staat hier te lezen. Aangezien vrouwen worden aangespoord hun hoofd niet meer te bedekken, heeft Allah nu eens de puntjes op de i gezet door ook de mannen te verplichten om hun gezicht te verbergen achter een masker.Lars schreef: ↑21 mar 2020, 20:31Wat zegt de islamideologie over gevaarlijke virussen?Wil. schreef: ↑21 mar 2020, 20:26In Engeland zal het hard gaan.
Voilà .
En dat is gezegd door een kenner, hé ...
We gaan toch weer niet mensen en ideologie mengen, hè Wil?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Mijnheer de ambtenaar obsédée , gaat ge hier in deze corona topic nu ook al over moslims en de islam beginnen lullen ? Blijf en zaag in uw eigen "Westerse democratie en de islamideologie: fricties" topic-kot , vent ! ( en dit zijn dan eersten die zagen dat dejules altijd over ambtenaren begint )
-
1. Als een plaag zoals de pest bv. u treft, blijf geloven in Allah. Zo staat er in de koran een verwijzing naar Job - de man uit de bijbel - die in de koran één van de profeten wordt genoemd. Hij kreeg allerlei ziektes maar bleef geloven en uiteindelijk is het weer goed gekomen met hem.Lars schreef: ↑21 mar 2020, 20:55Ik vroeg niet wat een moslim zegt, ik vroeg wat de ideologie zegt.
We gaan toch weer niet mensen en ideologie mengen, hè Wil?
2. De profeet heeft gezegd: "Als je hoort dat de pest in het land is, ga daar dan niet naartoe. En als de pest uitbreekt in een land waar je op dat moment bent, blijf dan daar en ga er niet weg" .
Kortom: een reisverbod, hé.
3. Bovendien moeten goede moslims al 5 keer per dag hun handen en voeten ritueel wassen.
4. Moslims moeten ook aanvaarden dat Allah alles voorbestemd heeft (predestinatie). Ze moeten weten dat Allah altijd het beste met hen voor heeft en dat een virus kan bedoeld zijn als een test.
Je ziet, het is allemaal voorzien in de ideologie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.