Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

23 mar 2020, 13:20

Fred1950 schreef:
23 mar 2020, 12:07
Wil. schreef:
23 mar 2020, 09:53
Fred1950 schreef:
23 mar 2020, 08:43
banken moeten ethisch bankieren, desnoods volgens het moslim halal principe ( = geen winst maken ). Als men het Chinees model en werkwijze volgt, komt men er wel uit.
Geen winst maken? Sof , blijf toch bij je batterijen, jong. Je maakt je echt hopeloos belachelijk.
Mannen, mannen toch :roll:
Mijnheer de ambtenaar met het voortgezet lager onderwijs diploma, leg me eens piekfijn uit waarom een bank géén VZW zou kunnen zijn. Ben curieus naar de onzin die ge nu gaat uitkramen.
In 4 woorden: Fredje en zijn petje.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

23 mar 2020, 13:22

stuur ze allemaal eens op stage naar China om wat kennis op te doen hoe men daar te werk gaat,
Tienanmen

Afbeelding

Fred1950

23 mar 2020, 13:22

Wil. schreef:
23 mar 2020, 13:20
Fred1950 schreef:
23 mar 2020, 12:07
Wil. schreef:
23 mar 2020, 09:53

Geen winst maken? Sof , blijf toch bij je batterijen, jong. Je maakt je echt hopeloos belachelijk.
Mannen, mannen toch :roll:
Mijnheer de ambtenaar met het voortgezet lager onderwijs diploma, leg me eens piekfijn uit waarom een bank géén VZW zou kunnen zijn. Ben curieus naar de onzin die ge nu gaat uitkramen.
In 4 woorden: Fredje en zijn petje.
Ok, leg het dan uit voor alle anderen, behalve voor "fretje en zijn petje" :lol: Ge kunt het niet uitleggen, dat is het. :mrgreen:

( schoon machien, die tank, vind je dat ook niet ? )

Wil.

23 mar 2020, 13:34

FEITEN

De hittegolf van 2003 heeft in de maanden juli en voornamelijk augustus een hoge dodentol geëist.
In die maanden stierven 14.802 mensen t.g.v. de hittegolf. In heel Europa overleden toen 35.000 mensen wegens de hitte.

Frankrijk heeft nu toe 647 doden wegens corona.

Zou dat waar zijn?
dejules

23 mar 2020, 13:54

Fred1950 schreef:
23 mar 2020, 12:03
gast43 schreef:
23 mar 2020, 11:13
....
Duidelijke vraag , hoe gaan ze allemaal kunnen betalen als je ziet schuif altijd maar op .
.......

Dan zwijgen we nog over de regering is net zelfde als de burgers en zelfstandigen .
De ECB betaalt .... en als je wereldwijd de inflatie en de wisselkoersen bevriest, komt alles in orde ...
De Federal Reserve heeft de kraan opengezet, without any limits or restrictions.
Laatst gewijzigd door dejules op 23 mar 2020, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

23 mar 2020, 13:59

Wil. schreef:
23 mar 2020, 13:34

De hittegolf van 2003 heeft in de maanden juli en voornamelijk augustus een hoge dodentol geëist.
In die maanden stierven 14.802 mensen t.g.v. de hittegolf. In heel Europa overleden toen 35.000 mensen wegens de hitte.

Frankrijk heeft nu toe 647 doden wegens corona.
Wat is uw punt?
U wilt 20% vd mensheid opofferen?

petrol

23 mar 2020, 14:01

Breaking news !!

Federal Reserve schakelt over op onbeperkte stimulus
De Federal Reserve zorgt maandag voor een schokgolf op de financiële markten met de aankondiging van onbeperkte stimulus, in een poging de kapseizende Amerikaanse economie te stutten.

wardje

23 mar 2020, 14:02

Wil;

Heb de indruk dat jij de feiten minimaliseert ,telkens zeg jij zoveel% van de totale bevolking , één persoon die sterft is er één teveel , op jouw manier stel je de mensen gerust zo van " oh, dat is maar zoveel van de bevolking", leg uw uitleg eens voor aan de zorgverstrekkers!!
Die mensen doen al wat ze kunnen om één mensenleven te redden, en telkens kom je met je berekening aandraven ze is correct maar in deze miserie ( en ik wik mijn woorden) niet gepast;
Zou wel eens willen dat jij op TV naast de Heer Van Ranst plaats neemt en dat voor het TV publiek verkondigt , van "er zijn er maar" zoveel op totale bevolking, als het zo zit moet niemand hem nog laten testen of laten opnemen, begrijp jouw redenering in deze miserie en beknotting van ons dagelijks doen en laten totaal niet;
Maar het zal wel aan mij liggen, ben niet genoeg bedreven in cijfers en cijfers zeggen ook niet alle miserie.
dejules

23 mar 2020, 14:04

petrol schreef:
Breaking news !!

De Federal Reserve zorgt maandag voor een schokgolf op de financiële markten met de aankondiging van onbeperkte stimulus, in een poging de kapseizende Amerikaanse economie te stutten.
U bent bankroet?
dejules

23 mar 2020, 14:05

petrol schreef:
Breaking news !!

Ik was U 10 minuten voor!

tokkio

23 mar 2020, 14:06

post_id=4806693 time=1584951775 user_id=10533]
"Economische en budgettaire problemen kunnen in handomdraai worden opgelost"

Ja dat kan wel zijn , maar wie gaat dat controleren?; lui die zelf met geld in die belastings paradijzen zitten?
Iedereen weet dat er een lijst bestaat van lui die hun geld geplaatst hebben in belastings paradijzen , maar er werd er niet naar omgekeken voor corona, (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) dus denk dat na corona er ook niet veel zal veranderen met de geldvlucht.
Denk hier eens over na: bedrijven hebben grote winsten gemaakt , maar nooit gedacht dat die bel zou kunnen barsten ( hebben geen geld gestopt in een algemeen fonds voor bedrijven zeg maar wat bvb. een bepaald procent van hun winsten), zoals het pensioenfonds om de vergrijzing tegen te gaan , maar je mag dat fonds dan ook niet gebruiken om uw begroting op te poetsen; :D
Wat gebeurt nu direkt hulp van de Staat , maar ooit moet dat terugbetaald worden , wedden wie dat ooit gaat terug betalen?
Juist de werkende klasse!!! :twisted: :twisted:
[/quote]

Het kan, er is al een woord voor, de PVDA wilt een "corona taks",voor al wie een vermogen van + 3 miljoen heeft zou een taks van 5% volstaan om 15 miljard opbrengen,en aangezien 2% van de bevolking eeb berg van 660 miljard heeft,zijn we gered, en als hij ook nog de halvering van et minister loon kan bepleiten,zijn we uit de kosten.
Die corona taks zal er wel komen, maar van de werkmens denk ik....... :(
https://www.hln.be/geld/economie/pvda-w ... ~a88a89be/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

wardje schreef:
Wil;

Heb de indruk dat jij de feiten minimaliseert ,telkens zeg jij zoveel% van de totale bevolking , één persoon die sterft is er één teveel , op jouw manier stel je de mensen gerust zo van " oh, dat is maar zoveel van de bevolking", leg uw uitleg eens voor aan de zorgverstrekkers!!
Die mensen doen al wat ze kunnen om één mensenleven te redden,
Wil. doet alles om zijn aandelen te redden.
Wil. wilt dat iedereen normaal doet en terug gaat werken want "dit is een griepje".

Wil.

23 mar 2020, 14:07

wardje schreef:
Wil;

Die mensen doen al wat ze kunnen om één mensenleven te redden, en telkens kom je met je berekening aandraven ze is correct maar in deze miserie ( en ik wik mijn woorden) niet gepast;
Zou wel eens willen dat jij op TV naast de Heer Van Ranst plaats neemt en dat voor het TV publiek verkondigt , van "er zijn er maar" zoveel op totale bevolking, als het zo zit moet niemand hem nog laten testen of laten opnemen, begrijp jouw redenering in deze miserie en beknotting van ons dagelijks doen en laten totaal niet;
Maar het zal wel aan mij liggen, ben niet genoeg bedreven in cijfers en cijfers zeggen ook niet alle miserie.
Ik ben het helemaal met je eens. Behalve op één punt: ik heb niet geschreven "er zijn er maar" of "slechts"

En dus is heel jouw uitleg naast de kwestie. Lees wat er staat en denk zelf na. Of wil je dat iemand anders dat voor jou doet?
dejules

23 mar 2020, 14:10

tokkio schreef:

Wij leven nu op helikopergeld dat betaald wordt uit een mondiaal fonds dat opgezet wordt volgens de principes van het Zilverfonds.
Maakt U zich geen zorgen!

tokkio

23 mar 2020, 14:13

dejules schreef:
23 mar 2020, 14:10
tokkio schreef:

Wij leven nu op helikopergeld dat betaald wordt uit een mondiaal fonds dat opgezet wordt volgens de principes van het Zilverfonds.
Maakt U zich geen zorgen!
Uit een lege doos geld halen,straffe googeltoer........
En aan die truk van de PVDA twijfel ik ook.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.