Corona virus
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Ja, Wil, Dejules maakt u met de grond gelijk, jongen.dejules schreef: ↑23 mar 2020, 19:581/ die zijn niet werkloos
2/ doen zinnig werk en niet bijvoorbeeld controleren van zelfstandigen of ze op de juiste manier appelsienen persen.
3/ slechts enkelingen in ziekenhuizen hebben een statutair statuut en worden dus ZWAAR gediscrimineerd.
4/ iedereen moet tot 65 of 67 jaar werken en U bent VRIJWILLIG op uw 50ste gaan leeglopen aan exuberante voorwaarden. Ik geef het nog een paar maanden.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Arme Jules,
Na zijn schuimbeksessies over ambtenaren is er nu nog corona bij gekomen...
De schuimproductie is sindsdien exponentieel toegenomen...
Als Van Ranst daar achter komt wordt dat een serieuze schutkring rond zijn negorij.
"Jules, the Human Fire Extinguisher"
Komt dat zien, komt dat zien!
Na zijn schuimbeksessies over ambtenaren is er nu nog corona bij gekomen...
De schuimproductie is sindsdien exponentieel toegenomen...
Als Van Ranst daar achter komt wordt dat een serieuze schutkring rond zijn negorij.
"Jules, the Human Fire Extinguisher"
Komt dat zien, komt dat zien!
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Och Gast43 't is gewoon omdat het soms wat pikt wat Dejules schrijft hé
Laat ze maar doen, hij heeft nogal een dik vel en lokt het ook vaak uit …
Als het te gortig wordt zal er wel worden ingegrepen.
Laat ze maar doen, hij heeft nogal een dik vel en lokt het ook vaak uit …
Als het te gortig wordt zal er wel worden ingegrepen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Daar zou ik toch niet van drinken: gekke koeienziekte komt uit de hersenen, hé.petrol schreef: ↑23 mar 2020, 20:02Ze zouden beter uw hersenpan eens door de appelsien pers duwen.dejules schreef: ↑23 mar 2020, 19:581/ die zijn niet werkloos
2/ doen zinnig werk en niet bijvoorbeeld controleren van zelfstandigen of ze op de juiste manier appelsienen persen.
3/ slechts enkelingen in ziekenhuizen hebben een statutair statuut en worden dus ZWAAR gediscrimineerd.
4/ iedereen moet tot 65 of 67 jaar werken en U bent VRIJWILLIG op uw 50ste gaan leeglopen aan exuberante voorwaarden. Ik geef het nog een paar maanden.
@ julleke: evenmin zijn alle agenten werkloos, of alle mensen in justitie, of op de belastingen, of de leraars enz...
Neen, neen, die gezondheidswerkers hangen aan de staatsuier. Die kunnen nooit iets bijdragen aan de staatskas (→ jouw frequent herhaalde uitspraken).
Wel, gabber, je zult nu ook al wel gezien hebben en ik herhaal het nog eens voor jou voor het geval het er niet in gaat: al die mensen dragen bij tot het bbp. Plotseling zijn het niet meer alleen de mensen in de productiebedrijven die zorgen voor de welvaart van het land, maar wel die verdomde profiteurs die uit de staatsruif vreten.
Nog niet overtuigd? Dan haal je ze vandaag maar eens weg, die zorgverstrekkers bv., en dan zien we wel wat er nog overblijft van het bbp.
ps: Op mijn 45ste, julio, niet op mijn 50ste. Dat had ik al een paar keer gezegd; onthoud het nu, OK?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
petrol schreef: ↑23 mar 2020, 20:02Ze zouden beter uw hersenpan eens door de appelsien pers duwen.dejules schreef: ↑23 mar 2020, 19:581/ die zijn niet werkloos
-
dejules
Het aantal mensen op actieve leeftijd dat niet werkt ligt momenteel ergens rond de 6.000.000.Charlie Maru schreef: ↑23 mar 2020, 20:27Begin dan eens zelf met het goede voorbeeld te geven Juul.....
Het zou hier tenminste al veel rustiger zijn.![]()
Daarom heeft men de volledige VDAB naar huis gestuurd.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Geen enkele Vlaming??dejules schreef: ↑24 mar 2020, 00:01Het aantal mensen op actieve leeftijd dat niet werkt ligt momenteel ergens rond de 6.000.000.Charlie Maru schreef: ↑23 mar 2020, 20:27Begin dan eens zelf met het goede voorbeeld te geven Juul.....
Het zou hier tenminste al veel rustiger zijn.![]()
Daarom heeft men de volledige VDAB naar huis gestuurd.
-
dejules
Ziekenhuizen in Saksen nemen minstens zes Italiaanse coronapatiënten over. "Dit is een belangrijk signaal dat we ook anderen kunnen helpen", zegt premier Michael Kretschmer van de Duitse deelstaat.
De patiënten worden volgens Kretschmer overgenomen op verzoek van de Italiaanse autoriteiten. De premier zegt dat zo solidariteit getoond kan worden met Italië, maar dat artsen in Saksen ook de kans krijgen meer te leren over de behandeling van patiënten met het virus. Ziekenhuizen zouden al hebben aangegeven voldoende capaciteit te hebben om de extra patiënten op te vangen.
De patiënten worden volgens Kretschmer overgenomen op verzoek van de Italiaanse autoriteiten. De premier zegt dat zo solidariteit getoond kan worden met Italië, maar dat artsen in Saksen ook de kans krijgen meer te leren over de behandeling van patiënten met het virus. Ziekenhuizen zouden al hebben aangegeven voldoende capaciteit te hebben om de extra patiënten op te vangen.
-
dejules
Al 350 Belgen die het coronavirus kregen zijn genezen. De Gentse fotograaf Zeger Garré (54) is één van hen. Hij zit weer thuis, al is de ziekte nog niet compleet uit zijn lijf. “Zelfs na het douchen moet ik een half uur uitrusten.”
-
dejules
Hij had zich nooit kunnen voorstellen dat hij zo ziek zou zijn. Coronapatiënt Michael Prendergast (28) vertelt vanuit zijn ziekbed in het Ierse Kerry wat een verschrikking hij heeft moeten doorstaan, moederziel alleen op zijn quarantainekamer. De astmapatiënt kreeg vorige week maandag symptomen en moest uiteindelijk vechten voor zijn leven vanwege een longontsteking. “Het is verschrikkelijk geweest, ik kan het niet in woorden vatten.”
Net als zoveel leeftijdsgenoten waande de sportieve jongeman zich ongenaakbaar, maar zijn boodschap nu is kristalhelder. “Ik zie mensen op stranden, in parken en in fitnesscentra. Als jij niet zo erg getroffen wordt als ik, dan verzeker ik je dat ouders, tantes, ooms of grootouders dat wel zullen zijn. Dit virus is een moordenaar.”
Net als zoveel leeftijdsgenoten waande de sportieve jongeman zich ongenaakbaar, maar zijn boodschap nu is kristalhelder. “Ik zie mensen op stranden, in parken en in fitnesscentra. Als jij niet zo erg getroffen wordt als ik, dan verzeker ik je dat ouders, tantes, ooms of grootouders dat wel zullen zijn. Dit virus is een moordenaar.”
-
dejules
In België hebben 1.486 mensen positief getest, inclusief de overleden patiënten.
Aangenomen wordt dat het werkelijk aantal factor 10 groter is maw 14.860 Belgen hebben of hadden covid-19.
Uiteindelijk wordt ongeveer 70% vd bevolking besmet, de anderen zijn immuun.
Onze bevolking telt 11.400.000 inwoners dwz 8.000.000 mensen zullen besmet worden.
Er moeten nog 7.985.140 mensen ziek worden.
Dwz dat de pandemie nog steeds aan de start staat en het still a very long way till the end is.
En de immuniteit die ze opbouwen zou tussen de 3 en 18 maanden liggen, maximaal.
En dan komt covid-19 terug op bezoek.
Dus wij hebben nu 88 doden op 14.860 veronderstelde (het kunnen er meer maar ook minder zijn!) besmette mensen.
De cijfers waren veel dramatischer geweest als we geen drastische maatregelen hadden genomen.
En de zieken hebben geluk dat er geen capaciteitsproblemen noch gebrek aan genoeg zorgverleners is.
En toch, in het prille begin van de pandemie zijn er al kleine ziekenhuizen die volzet zijn en die op plan B (oa uitbreiden) zijn overgeschakeld. Ook zijn er steeds meer meldingen van zieke artsen en verpleegkundigen.
De geleverde mondmaskers (een paar miljoen) lijken veel maar dat is het niet want ook andere hulpverleners zoals thuiszorg, politie, mensen die in essentiële bedrijven werken, ... hebben die ook nodig.
En dat is nog het minst belangrijke want wij hebben tekort aan zuurstofflessen, beademingsmachines, beschermingspakken, intubatie- en ander medisch materiaal ...
Nogmaals, als je de pandemie beschouwt als de ronde van Frankrijk dan staan we nog altijd maar aan de start van de eerste rit. Laten we zeggen dat we 1 meter gefietst hebben.
Je ziet dat er niet veel nodig is om ons hele gezondheidsstelsel te doen instorten.
De mortaliteit onder de besmette mensen bedraagt dan 20% dwz 1 op 5 zal sterven.
Maar het zullen er veel meer zijn, zeker als je weet dat steeds meer dringende operaties van niet corona-patiënten en andere levensnoodzakelijke behandelingen (oa kanker) uitgesteld zijn en dat daar ook meer en meer doden gaan vallen.
Een andere zaak even belichten : 1 miljoen werknemers zijn economisch werkloos en velen zullen regulier werkloos worden. Tel daar nog de zelfstandigen bij, de freelancers, de uitzendkrachten, de mensen met een flexijob, studentenjobs, .... Veel mensen zien hun levenswerk vernietigd worden en zijn wanhopig.
Mensen die in quarantaine zitten worden zot ...
Er gaan heel veel zelfmoorden en gezinsdrama's volgen.
Hoe los je dat op?
Door een vaccin en een medicijn. Die komen er met zekerheid maar je moet rekenen op een periode van 1 tot max 2 jaar.
Deze periode moeten wij overbruggen met wat ik eerder reeds neerschreef : flatten the curve, gegarandeerd inkomen en alles doen om bedrijven en handelszaken levensvatbaar te houden, via wiskundige modellen de quarantaine gedeeltelijk op te heffen zonder dat de curve omhoog schiet.
Ons leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Wij zullen spreken van de periode voor en de periode na corona.
Aangenomen wordt dat het werkelijk aantal factor 10 groter is maw 14.860 Belgen hebben of hadden covid-19.
Uiteindelijk wordt ongeveer 70% vd bevolking besmet, de anderen zijn immuun.
Onze bevolking telt 11.400.000 inwoners dwz 8.000.000 mensen zullen besmet worden.
Er moeten nog 7.985.140 mensen ziek worden.
Dwz dat de pandemie nog steeds aan de start staat en het still a very long way till the end is.
En de immuniteit die ze opbouwen zou tussen de 3 en 18 maanden liggen, maximaal.
En dan komt covid-19 terug op bezoek.
Dus wij hebben nu 88 doden op 14.860 veronderstelde (het kunnen er meer maar ook minder zijn!) besmette mensen.
De cijfers waren veel dramatischer geweest als we geen drastische maatregelen hadden genomen.
En de zieken hebben geluk dat er geen capaciteitsproblemen noch gebrek aan genoeg zorgverleners is.
En toch, in het prille begin van de pandemie zijn er al kleine ziekenhuizen die volzet zijn en die op plan B (oa uitbreiden) zijn overgeschakeld. Ook zijn er steeds meer meldingen van zieke artsen en verpleegkundigen.
De geleverde mondmaskers (een paar miljoen) lijken veel maar dat is het niet want ook andere hulpverleners zoals thuiszorg, politie, mensen die in essentiële bedrijven werken, ... hebben die ook nodig.
En dat is nog het minst belangrijke want wij hebben tekort aan zuurstofflessen, beademingsmachines, beschermingspakken, intubatie- en ander medisch materiaal ...
Nogmaals, als je de pandemie beschouwt als de ronde van Frankrijk dan staan we nog altijd maar aan de start van de eerste rit. Laten we zeggen dat we 1 meter gefietst hebben.
Je ziet dat er niet veel nodig is om ons hele gezondheidsstelsel te doen instorten.
De mortaliteit onder de besmette mensen bedraagt dan 20% dwz 1 op 5 zal sterven.
Maar het zullen er veel meer zijn, zeker als je weet dat steeds meer dringende operaties van niet corona-patiënten en andere levensnoodzakelijke behandelingen (oa kanker) uitgesteld zijn en dat daar ook meer en meer doden gaan vallen.
Een andere zaak even belichten : 1 miljoen werknemers zijn economisch werkloos en velen zullen regulier werkloos worden. Tel daar nog de zelfstandigen bij, de freelancers, de uitzendkrachten, de mensen met een flexijob, studentenjobs, .... Veel mensen zien hun levenswerk vernietigd worden en zijn wanhopig.
Mensen die in quarantaine zitten worden zot ...
Er gaan heel veel zelfmoorden en gezinsdrama's volgen.
Hoe los je dat op?
Door een vaccin en een medicijn. Die komen er met zekerheid maar je moet rekenen op een periode van 1 tot max 2 jaar.
Deze periode moeten wij overbruggen met wat ik eerder reeds neerschreef : flatten the curve, gegarandeerd inkomen en alles doen om bedrijven en handelszaken levensvatbaar te houden, via wiskundige modellen de quarantaine gedeeltelijk op te heffen zonder dat de curve omhoog schiet.
Ons leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Wij zullen spreken van de periode voor en de periode na corona.
Laatst gewijzigd door dejules op 24 mar 2020, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
dejules;
Wil je ook eens iets positief plaatsen , je zou er weemoedig van worden als je de topic aantikt.
Het is niet al kommer en kwel, we hebben het 80 jaar goed gehad geen oorlog, alles wat ons hartje lust , maar we worden op de feiten gedrukt " er bestaan ook andere tijden".
Als we van een serieuze tegenslag onze moed laten zakken, geraken we er niet bovenop.
Hier in onze Westerse landen hebben we verzorging, hou mijn hart vast als het serieus begint in veel Afrikaanse landen;
We moeten de feiten zeker niet minimaliseren , maar als de verzorgers iedere morgen opstaan met een mentaliteit" van het gaat nooit ophouden"staan we nog verder van huis.
" see the good sides of life"
Wil je ook eens iets positief plaatsen , je zou er weemoedig van worden als je de topic aantikt.
Het is niet al kommer en kwel, we hebben het 80 jaar goed gehad geen oorlog, alles wat ons hartje lust , maar we worden op de feiten gedrukt " er bestaan ook andere tijden".
Als we van een serieuze tegenslag onze moed laten zakken, geraken we er niet bovenop.
Hier in onze Westerse landen hebben we verzorging, hou mijn hart vast als het serieus begint in veel Afrikaanse landen;
We moeten de feiten zeker niet minimaliseren , maar als de verzorgers iedere morgen opstaan met een mentaliteit" van het gaat nooit ophouden"staan we nog verder van huis.
" see the good sides of life"