Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

24 mar 2020, 14:53

Dodental Nederland stijgt naar 276
dejules

24 mar 2020, 15:03

Wil. schreef:
24 mar 2020, 13:46
FACT CHECK:

Spanje telt nu 2.696 doden. De toename was de laatste 24 u. heel sterk (+ 385). De ziekte is nu verspreid over het ganse land.

In Spanje zijn de afgelopen 24 uur 514 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Nog niet eerder vielen er in het land zo veel coronadoden op één dag:

Wil.

24 mar 2020, 15:06

dejules schreef:
24 mar 2020, 14:32
Wil. schreef:
24 mar 2020, 13:59

Maar om ons eens goed te laten te lachen mag je dat zelf eens berekenen, volgens jouw eigen stelling van vanmorgen. Je stelde nl. dat het aantal besmettingen 10 keer hoger is dan gemeld. Dus 396.730 in Spanje :lol: :lol:
Ik stel niets.
Virologen kennen de cijfers van de besmette mensen omdat die positief getest zijn.
Men is zeker dat er veel meer mensen rondlopen die ook besmet zijn.
Hoeveel er dat zijn weet men niet. Zij schatten dat het er 6 à 10 X meer zijn. Maar ook dat zijn maar veronderstellingen zeggen ze. Om een beter beeld te krijgen moet men massaal mensen gaan testen.
Wat begrijpt de statutair van de verloren voorwerpen niet?
Wat is't , julleke? Je kunt nu echt geen kant meer op, hé? Vanmorgen toeterde je nog krijsend rond dat het echte aantal besmettingen 10 keer hoger ligt dan wat men leest.

In de link die je hierboven ziet, heb jij geschreven:

Aangenomen wordt dat het werkelijk aantal factor 10 groter is maw 14.860 Belgen hebben of hadden covid-19.

en aangezien je niemand hebt geciteerd, is het je eigen mening.

De consequentie van je eigen redenering doortrekken, dát is wat anders natuurlijk. In Spanje zijn nl. 2.696 doden te betreuren op 396.730 besmettingen (het 10-voud, hé?) . Dat geeft als resultaat ... 0,68% .

Maar julleke weet ons ook te vertellen dat 20% van de besmette mensen gaat sterven. Het aantal overlijdens gaat bijgevolg nog bijna 30 keer hoger moeten worden.

Hoeveel flessen Jack Daniels moest Lars ook weer meebrengen voor jou? Je moet daar toch mee oppassen, dejules.

Ik méén het, hé!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

24 mar 2020, 15:07

Wouter Beke: "Piek coronacrisis wordt pas verwacht begin april"

TVL

Wil.

24 mar 2020, 15:10

dejules schreef:
24 mar 2020, 15:03
In Spanje zijn de afgelopen 24 uur 514 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Nog niet eerder vielen er in het land zo veel coronadoden op één dag:
Wat hebben ze ons dan wijsgemaakt over Italië? Meer dan 700 doden op 21 maart. Gisteren en eergisteren telkens meer dan 600.

Ik weet het niet, hoor, maar ....

Wil.

24 mar 2020, 15:25

Italië geeft groen licht om in een experimentele fase Avigan te gebruiken op patiënten die pas worden binnengebracht.

De Chinezen waren positief over het middel, zoals ik eerder al heb geschreven.
Ice

24 mar 2020, 16:37

frits1955 schreef:
24 mar 2020, 14:47
Cynisme alom.
Het bestuur van voetbalclub Anderlecht laat de kranten blokletteren dat de spelers" één maandloon inleveren"- voor de rest behouden ze hun dikke pree, net zoals de volledige directie. De "gewone" werknemers van de club vallen echter terug op de sociale zekerheid- dus 70% van hun basisloon met nog eens aftrek van de bedrijfsvoorheffing.
Die voetbalmiljonairs leveren dus in totaal amper een dikke 8% in....Onvoorstelbaar.
Karel Van Eetvelt is sedert oktober 2017 de CEO van Febelfin, de koepel boven de bankensector.
Daarnaast is hij benoemd tot voorzitter van de Vlaamse Arbeidsdienst, de VDAB.
Hij was 13 jaar lang gedelegeerd bestuurder van UNIZO..

14/01/2020: Karel Van Eetvelt, de huidige baas van Febelfin, wordt de nieuwe CEO van de voetbalclub anderlecht.

Van Eetvelt verruilde iets meer dan twee jaar geleden de zelfstandigenorganisatie Unizo voor Febelfin, de lobby van de bankensector. (Daar valt meer te sjoemelen en te rapen)
Anderlecht-eigenaar Marc Coucke en Van Eetvelt zijn geen onbekenden voor elkaar. De voormalige Unizo-topman zetelde tussen 2010 en 2014 in de raad van bestuur van Omega Pharma, het farmabedrijf van Coucke.
Dat werd het jaar daarop verkocht.
Er is ook een link tussen Van Eetvelt en Van Biesbroeck.
Ze zetelen allebei in de raad van bestuur van de vastgoedgroep Matexi.
Coucke was met Omega Pharma dan weer een tijd sponsor van de wielerploeg rond Lefevere.
Ene pot corrupte graaiers die de koek onder elkaar denken te verdelen nu de aandacht wordt afgeleid door corona...de indruk wekken dat ook zij inleveren maar toch niet, de vette varkens roepen inleveren maar steken zelf nog wat extra in hun zakken want de gewone werknemers zijn de enigen die moeten inleveren.
De kans van een crisis om nóg meer winst binnen te halen nooit laten liggen... :x

Fred1950

24 mar 2020, 16:41

@Ice

Tijdens en na de financiële crisis van 2008 nam het aantal superrijken wereldwijd drastisch toe. Dat zal nu niet anders zijn .... :(
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 mar 2020, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

24 mar 2020, 16:59

Wil. schreef:

.....
Maar julleke weet ons ook te vertellen dat 20% van de besmette mensen gaat sterven. Het aantal overlijdens gaat bijgevolg nog ....
Waarom zou dejules ongelijk hebben ?

Jij neemt die x 10 al voor een feit , terwijl dat het evengoed x 5 zou kunnen zijn. Waarom niet x 3 ? Die 20 % is ook gebaseerd op wat er zou gebeuren moest men helemaal geen maatregelen treffen en iedereen aan zijn lot overlaten zonder verzorging. Het sterftecijfer van de "geregistreerden" in Europa is stijgend, en bedraagt nu al 4,5 % , en dat zijn doden die effectief een behandeling hebben gekregen.

De besmetting in Afrika en Zuid-Amerika is nog maar in een prille beginfase, en men kan zo aannemen dat die haar hoogtepunt binnen een aantal maanden gaat bereiken, met mogelijks catastrofale gevolgen voor de bevolking wegens gebrek aan ziekenhuizen. Men vreest ( of weet ) nu ook al dat de immuniteit slechts een 3 tal maanden bestaat, en dus kan er binnen enkele maanden al terug een kruisbesmetting vanuit een bepaald continent naar bijvoorbeeld China plaatsvinden, tenzij ..... men het luchtruim voor personenverkeer jarenlang stil legt en alleen vrachtverkeer toelaat. De "leuke" vliegtuigreisjes naar exotische oorden zal willens nillens stoppen, dus, back to the sixties en met tent en sleurhut naar de Ardennen. :D

Wil.

24 mar 2020, 18:34

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

.....
Maar julleke weet ons ook te vertellen dat 20% van de besmette mensen gaat sterven. Het aantal overlijdens gaat bijgevolg nog ....

Jij neemt die x 10 al voor een feit , terwijl dat het evengoed x 5 zou kunnen zijn. Waarom niet x 3 ?
Julio is daarmee afgekomen en weet je waarom? Omdat hij o zo graag wil verkondigen dat héél veel mensen besmet zijn. Dus ging hij het getal x10 naar voor schuiven.

Vervolgens kwam hij met een andere 'vondst' uit de hoek: je mag het aantal doden enkel vergelijken met de besmette personen, terwijl ik vergelijk met de totale massa die kan besmet worden. Ik zeg het er ook altijd bij dat het eindcijfer een voorlopig cijfer is en nog sterk kan veranderen.

Maar dan bijt die x 10 hem in zijn eigen achterste, natuurlijk want dan blijkt 0,6% van die groep overleden te zijn. Julleke wil natuurlijk naar die 20% doden gaan die hij verkondigd heeft.

De serieuze onderzoeken die zijn gedaan door de CDC wijzen echter uit dat in China (zonde r Wubei) 1% van de besmette mensen is gestorven. Geen 20%
dejules

24 mar 2020, 19:21

Aantal nieuwe overlijdens in Italië neemt weer toe, 743 doden in 24 uur.
In totaal zit Italië aan 6.820 doden.

Fred1950

24 mar 2020, 20:11

Wil. schreef:
24 mar 2020, 18:34
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

.....

Jij neemt die x 10 al voor een feit , terwijl dat het evengoed x 5 zou kunnen zijn. Waarom niet x 3 ?
Julio is daarmee afgekomen en weet je waarom? Omdat hij o zo graag wil verkondigen dat héél veel mensen besmet zijn. Dus ging hij het getal x10 naar voor schuiven.
Dat getal 10 heb ik ook al van Van Ranst gehoord. Dejules heeft het niet uitgevonden.
Vervolgens kwam hij met een andere 'vondst' uit de hoek: je mag het aantal doden enkel vergelijken met de besmette personen, terwijl ik vergelijk met de totale massa die kan besmet worden. Ik zeg het er ook altijd bij dat het eindcijfer een voorlopig cijfer is en nog sterk kan veranderen.

Maar dan bijt die x 10 hem in zijn eigen achterste, natuurlijk want dan blijkt 0,6% van die groep overleden te zijn. Julleke wil natuurlijk naar die 20% doden gaan die hij verkondigd heeft.
Ok, maar niet iedereen komt of kwam in contact met het virus, en dan kan die 0,6 % best wel kloppen.
De serieuze onderzoeken die zijn gedaan door de CDC wijzen echter uit dat in China (zonde r Wubei) 1% van de besmette mensen is gestorven. Geen 20%
Zoals ik hiervoor net schreef : niet iedereen is in contact geweest met het virus. Had China geen reisverbod in zijn eigen land ingesteld en Hubei niet in quarantaine gezet geweest, zou het plaatje er heel anders uitgezien hebben. Nu pas doen ze in Europa hetzelfde ..... Het virus legt geen kilometers in de lucht af , maar slechts een paar meter. Als er contactverbod is, kan het virus nergens elders heen.

Fred1950

24 mar 2020, 20:18

dejules schreef:
24 mar 2020, 19:21
Aantal nieuwe overlijdens in Italië neemt weer toe, 743 doden in 24 uur.
In totaal zit Italië aan 6.820 doden.
Klopt , volgens https://epidemio.wiv-isp.be/ID/Document ... update.pdf zijn er reeds 5,2 % overlijdens van de in totaal 168.573 geregistreerde gevallen in Europa. Hierboven had ik 4,5 % geschreven, wat dus al achterhaald is. China had slechts 81.591 geregistreerde gevallen op een bevolking van 1,1 miljard. Reden : meer contact tussen de Europeanen onderling ( ook al omdat we dichter op mekaar gepakt leven ).
dejules

24 mar 2020, 20:32

Fred1950 schreef:

Dat getal 10 heb ik ook al van Van Ranst gehoord. Dejules heeft het niet uitgevonden.
De wetenschappers weten het niet : ze VERONDERSTELLEN dat het echte aantal besmette mensen factor 6 tot 10 hoger is maar er zijn er zelfs die factor 20 en zelfs meer VERONDERSTELLEN.
WETEN IS METEN.
Daarom wil men mensen massaal gaan testen maar die test moet ook de sporen weergeven als covid-19 op bezoek is geweest en jij daar niet van bewust van was en of je immuun zijt.
DAN en niet eerder kan men zeggen hoe hoog de mortaliteit is.
Maar die testen komen er aan. In Nederland is er een aanbesteding bezig voor een 40-tal testen.
De RIVM neemt de meest accurate en is zelf bezig met die testpakketten aan testen te onderwerpen.

Fred1950

24 mar 2020, 21:05

dejules schreef:
24 mar 2020, 20:32
Fred1950 schreef:

De wetenschappers weten het niet : ze VERONDERSTELLEN dat het echte aantal besmette mensen factor 6 tot 10 hoger is maar er zijn er zelfs die factor 20 en zelfs meer VERONDERSTELLEN.
WETEN IS METEN.
Daarom wil men mensen massaal gaan testen maar die test moet ook de sporen weergeven als covid-19 op bezoek is geweest en jij daar niet van bewust van was en of je immuun zijt.
DAN en niet eerder kan men zeggen hoe hoog de mortaliteit is.
Maar die testen komen er aan. In Nederland is er een aanbesteding bezig voor een 40-tal testen.
De RIVM neemt de meest accurate en is zelf bezig met die testpakketten aan testen te onderwerpen.
Men test in Nederland op antistoffen in bloedstalen van bloeddonoren ( anoniem, de donoren krijgen geen verslag of ze al dan niet immuun zijn ), en zo krijgt men een beeld van de "groepsimmuniteit" .

Iets anders en zeer ernstig hoorde ik op " De Afspraak" ( of ik zou het slecht gehoord of geïnterpreteerd moeten hebben) : Chloroquine zou "opgespaard" worden voor de "beschermde personen" ! 8O Als dit zo is, is blijkbaar in België de ene mens meer waard dan de andere ! In de VS kopen artsen massaal Chloroquine op voor hun familieleden, en dat heb ik wel goed verstaan. De mens zou beter ook eens muteren naar een hogere levensvorm, net zoals virussen dat doen. :evil: