Corona virus
-
dejules
Er zijn de afgelopen 24 uur 56 nieuwe sterfgevallen door het coronavirus gerapporteerd in ons land. Dat brengt het totaal aantal overlijdens in België op 178. Het gaat om de grootste stijging sinds de uitbraak van Covid-19. Er zijn tevens 668 nieuwe besmettingen vastgesteld in ons land, wat het totaal op 4.937 brengt. Er werden ook 434 nieuwe patiënten in het ziekenhuis opgenomen.
-
dejules
Experts waarschuwen: “Tot 70 procent van zorgverleners kan uitvallen door virus of mentale problemen”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202003 ... witterfeed
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202003 ... witterfeed
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Zouden ietwat rijkere of gesponserde een betere of zelf te kiezen behandeling kunnen krijgen?
Of is eenmaal te laat je niet hersteld geraakt.
Wellicht meermaals testen om erop tijd bij te zijn.
Of is eenmaal te laat je niet hersteld geraakt.
Wellicht meermaals testen om erop tijd bij te zijn.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zeg, Sof, hoeveel dagen ben jij ziek geweest toen je nog naar school ging? Over ironie en sarcasme heb jij heel duidelijk nooit iets geleerd.Fred1950 schreef: ↑25 mar 2020, 11:34Wist je nog niet hoe een virus principieel in mekaar zit en te werk gaat ? Eigenlijk zou iedereen dat moeten weten, en zou dat minstens op school verteld moeten worden, zelfs op de lagere school ( mij heeft men dat destijds niet geleerd, maar die kennis heb ik toch al minstens 50 jaar geleden zelf verworven , jij niet ? )

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
"Very Important Person" 's ( VIP's ) kregen al altijd een betere behandeling dan de plebs. Iedereen gelijk voor de wet is een theorie.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik heb uw sarcasme wel gesnapt, maar ik wou toch wel eens weten of jij dat wist en sinds wanneer.Wil. schreef: ↑25 mar 2020, 12:40Zeg, Sof, hoeveel dagen ben jij ziek geweest toen je nog naar school ging? Over ironie en sarcasme heb jij heel duidelijk nooit iets geleerd.Fred1950 schreef: ↑25 mar 2020, 11:34Wist je nog niet hoe een virus principieel in mekaar zit en te werk gaat ? Eigenlijk zou iedereen dat moeten weten, en zou dat minstens op school verteld moeten worden, zelfs op de lagere school ( mij heeft men dat destijds niet geleerd, maar die kennis heb ik toch al minstens 50 jaar geleden zelf verworven , jij niet ? )
-
dejules
Het Spaanse dodental is een dag tijd met bijna 800 opgelopen naar 3434. Het land heeft China overtroffen, waar tot dusver 3285 doden te betreuren zijn.
Italië heeft het aantal sterfgevallen van China, waar corona voor het eerst uitbrak ook al overtroffen. Daar zijn 6820 mensen overleden.
Italië heeft het aantal sterfgevallen van China, waar corona voor het eerst uitbrak ook al overtroffen. Daar zijn 6820 mensen overleden.
-
FACT CHECK:
Spanje telt nu 3.434 doden. De toename was de laatste 24 u. heel sterk (+ 686). De ziekte is verspreid over het ganse land. Iedereen loopt daar risico.
Op dit ogenblik is de overlijdensgraad 3.434 op 46,6 miljoen mensen.
Dat is 0,0074%. Cero coma cero cero siete cuatro
Het zal hier zeker niet bij blijven. Of Spanje Italië kan inhalen qua overlijdens, betwijfel ik. De Italianen hebben nog dubbel zo veel slachtoffers.
Spanje telt nu 3.434 doden. De toename was de laatste 24 u. heel sterk (+ 686). De ziekte is verspreid over het ganse land. Iedereen loopt daar risico.
Het zal hier zeker niet bij blijven. Of Spanje Italië kan inhalen qua overlijdens, betwijfel ik. De Italianen hebben nog dubbel zo veel slachtoffers.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Europa heeft het onderschat, en de landen van Europa ook, ze dachten allemaal dat het iets van de ver van mijn bed show was,dus lieten ze toeristen, en zakenmensen, arbeiders maar vertrekken in China en als ze hier of in andere lande toekwamen mochten ze gewoon nar huis.Zoals ik hiervoor net schreef : niet iedereen is in contact geweest met het virus. Had China geen reisverbod in zijn eigen land ingesteld en Hubei niet in quarantaine gezet geweest, zou het plaatje er heel anders uitgezien hebben. Nu pas doen ze in Europa hetzelfde ..... Het virus legt geen kilometers in de lucht af , maar slechts een paar meter. Als er contactverbod is, kan het virus nergens elders heen.
Aan de Europese kant bleef het lang stil, en de eerste maatregelen waren zeer voorzichtig, want er had iemand gezegd "het is maar een griepje"tot men de ernst ervan begreep, onze 8 ministers van gezondheid wierden wakker,en kwamen tot de conclusie dat er geen mondmasker waren, geen afdoend middel,voor de bescherming (nu nog) te weinig opvangplaatsen,en het personeel dat nooit belangrijk was opeens op de eerste plaats komt en nu wel gewaardeerd wordt.
Maar ze zitten in hoofdzaak meer met de economie en de beurzen in dan met het voetvolk,maar de wetenschappers, dokters,verplegers, verzorgers, vechten tegen een onzichtbare vijand, en als men weet dat in 1918 het 2 jaar duurde en het 20 miljoen levens koste,voor de Spaanse griep overwonnen was,kan niemand voorspellen wat er gaat gebeuren als de levensmiddelen fabrieken moeten sluiten wegens geen arbeiders en of grondstof,de uitbraak zit nog in de beging fase , en de verzorgers ,zijn geen supermensen,het zijn die ,die het land en de wereld redden.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Heb je al Europese bonzen gezien op TV of gehoord, WEINIG!!
En Waarom? - Het virus kost geld er valt niks te rapen of te verdelen.
Europese richtlijnen zijn de ver van mijn bed show.
Maar om richtlijnen uit te vaardigen waar geen enkele Europeaan baat bij heeft, dan hoor en zie je ze wel.
Heb je onze Europese commissaris al gezien , ja één keer om hetzelfde te zeggen wat we al wisten.
Elk land moet maar zijn plan trekken , de heren zitten in hun ivoren toren en zagen dat het goed was , nu zie je wat Europese politiek is.
Maar om richtlijnen uit te vaardigen waar geen enkele Europeaan baat bij heeft, dan hoor en zie je ze wel.
Heb je onze Europese commissaris al gezien , ja één keer om hetzelfde te zeggen wat we al wisten.
Elk land moet maar zijn plan trekken , de heren zitten in hun ivoren toren en zagen dat het goed was , nu zie je wat Europese politiek is.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Fact Check is een rubriek die de collega's aangeboden wordt door een Vlaams would-be komisch talent, een super idioot die alle medewerkers uit de medische sector in hun blootje wilt zetten en speciaal wilt aantonen, hoe belachelijk ze zich wel maken. Waarom zich inspannen, alsof een duizenste procent nu het verschil zal maken.Wil. schreef: ↑25 mar 2020, 14:18FACT CHECK:
Het virus is wispelturig en ondoorgrondelijk. Vandaag of morgen heeft het deze humorist te pakken. Bij de triage wordt het een gemakkelijke opdracht voor de zorgverlener, direct laten vallen, Het is immers maar een honderdduizenste procent dat naar de verbrandingsoven wordt Verwezen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Enkel als u er voor gekozen heeft om gecremeerd te worden, anders wordt u gewoon begraven.De Kannibaal schreef:
Het virus is wispelturig en ondoorgrondelijk. Vandaag of morgen heeft het deze humorist te pakken. Bij de triage wordt het een gemakkelijke opdracht voor de zorgverlener, direct laten vallen,
Het is immers maar een honderdduizenste procent dat naar de verbrandingsoven wordt Verwezen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het konijn zegt dat hij goed bezig is,maar ze hebben tegen al de landen gezegd dat ze niet moeten inzitten met de begroting,dus mogen ze massaal met geld smijten, met deze crisis is hun doel bereikt iedere gewone arbeider arm,, en na dit corona tijdperk zullen ze niet anders kunnen doen dan dat de euro gaat devalueren,wardje schreef: ↑25 mar 2020, 17:34Heb je al Europese bonzen gezien op TV of gehoord, WEINIG!!
Maar misschien vinden ze heel snel een middel ,via antistoffen,een vaccin ,of andere middelen om deze moordmachine te stoppen,maar als het van Europa moet komen, zijn we de klos.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/k ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Over zoiets moet je zelfs niet berichten, kannibaal. Iedereen op het forum heeft - net zoals jij - immers wel door hoe de vork aan de steel zit. Wie meen je nu te moeten inlichten? Iemand die je dommer acht dan jij? In dat geval heb je geen hoge dunk van 'de collega's '.De kannibaal schreef: ↑25 mar 2020, 17:45Fact Check is een rubriek die de collega's aangeboden wordt door een Vlaams would-be komisch talent, een super idioot die alle medewerkers uit de medische sector in hun blootje wilt zetten en speciaal wilt aantonen, hoe belachelijk ze zich wel maken. Waarom zich inspannen, alsof een duizenste procent nu het verschil zal maken.Wil. schreef: ↑25 mar 2020, 14:18FACT CHECK:
Het virus is wispelturig en ondoorgrondelijk. Vandaag of morgen heeft het deze humorist te pakken. Bij de triage wordt het een gemakkelijke opdracht voor de zorgverlener, direct laten vallen, Het is immers maar een honderdduizenste procent dat naar de verbrandingsoven wordt Verwezen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.