TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

25 mar 2020, 11:12

wardje schreef:
25 mar 2020, 10:58

Wat betreft " miezerige deeltijds job is nog altijd beter of GEEN job
Als de mens in dienst staat van de economie en niet omgekeerd heeft dit economisch model geen lang leven.
Indien men door te werken arm blijft dan stort uw samenleving in elkaar.
Als mensen moeten werken en toch in armoede leven en je hebt aan de andere kant mensen die benoemd zijn voor het leven en die op hun 50ste met vervroegd pensioen gaan aan 2.700 Euro/maand, dat botst.
Dan sta je verder dan de rand van een burgeroorlog!
Laatst gewijzigd door dejules op 25 mar 2020, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

25 mar 2020, 11:28

Doe dan het omgekeerde: werk niet en zie hoe het afloopt. Ik moet toegeven dat je consequent bent in deze zaak.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

25 mar 2020, 19:20

Vele mensen in de detailhandel en ook anderen aan 't minimumloon wrijven zich nu de ogen uit …
€ 1.450 + 202 per maand voor de economische werklozen
En dan is de Jan verbaasd
Op welke wereld leven onze politiekers :?:
Laatst gewijzigd door E.T. op 26 mar 2020, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
dejules

25 mar 2020, 22:17

E.T. schreef:
25 mar 2020, 19:20
Vele mensen in de detailhandel en ook anderen aan 't minimumloon wrijven zich nu de ogen uit …
€ 1.450 + 202 per maand voor de technisch werklozen
En dan is de Jan verbaasd
Op welke wereld leven onze politiekers :?:
Iemand is technisch werkloos als de produktiemachine kapot is of het bedrijf afgebrand is.
Wij hebben het hier over ECONOMISCHE werklozen.
SD works heeft gisteren via de media gecommuniceerd dat de bedragen die uitgekeerd worden voor full-time liggen tussen 1.000 Euro en maximaal 1.500 Euro Netto, alle premies meegerekend.
Mensen kunnen niet zelf met economische werkloosheid gaan. Het bedrijf moet dat aanvragen.
Normaal moet dat 7 dagen op voorhand gebeuren met motivatie en meestal betreft het niet 1 persoon maar om een afdeling of het volledige bedrijf (managers, direktieleden , ... enfin de top van het organigram zet zichzelf nooit in dit stelsel maar blijft in dienst omdat die uitkeringen veel te laag zijn in verhouding tot hun loon).
In het coronatijdperk kan men onmiddellijk die aanvraag indienen. De RVA heeft een lijst welke bedrijven toegang hebben tot dit stelsel : de facto alle niet essentiële bedrijven.
Nu heeft Voka van zijn kloten gemaakt en Jambon (N-VA) moet naar zijn baas luisteren en die wil 2 groepen terug activeren nl de bouwvakkers en de poetsers met dienstencheques.
1/ Poetsers met dienstencheques : U vindt nauwelijks nog gebruikers die iemand in hun huis willen want iedereen wordt aanzien als besmet. Dat is ook de reden waarom deze sector onmiddellijk aan de alarmbel heeft gehangen om collectief (hele sector) cito in economische werkloosheid geplaatst te worden.
2/ Bouwvakkers : die kunnen in principe op anderhalve meter van elkaar werken. Echter, die komen met busjes met 6 of 7 of meer tegen elkaar geplakt naar hun werk. Na hun werk zijn die kapot en die hebben dikwijls verplaatsingen van 1 of 2 uur rijden. Niet evident. Ik hoorde in de week op radio 1 dat de werken aan de Oosterweel zo goed als stil liggen en dat die waarschijnlijk nooit meer opgestart worden. De reden was de financiële impact door de corona-crisis op de financiën van Vlaanderen en het feit dat wij nog vele jaren massawerkloosheid gaan kennen en dat telewerken en telestuderen eerder regel dan uitzondering zou worden in het tijdperk na corona maw dat het fileprobleem opgelost is.

E.T.

26 mar 2020, 09:51

dejules schreef:
25 mar 2020, 22:17
… SD works heeft gisteren via de media gecommuniceerd dat de bedragen die uitgekeerd worden voor full-time liggen tussen 1.000 Euro en maximaal 1.500 Euro Netto, alle premies meegerekend ...
Vorige week was de minister op tv en zij zei, zonder blozen, iedereen onmiddellijk € 1.450
Der gaan dus werkmensen zijn die tegen het einde van het jaar 300 misschien wel 400 euro's moeten terugbetalen. :evil:
... de werken aan de Oosterweel liggen zo goed als stil, ze worden waarschijnlijk nooit meer opgestart … in het tijdperk na corona is het fileprobleem opgelost …
Dan is er toch meer dan geld genoeg :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

26 mar 2020, 22:30

Vandaag werden de initial jobless claims bekend gemaakt: + 3,3 miljoen mensen hebben hun job verloren. Gewoonlijk gaat het om een kleine 200.000 maar nu meer dan 15 keer meer.
Werkloosheidsuitkeringen zijn heel beperkt in de VS en het aantal coronnadoden gaat de volgende week door het dak vliegen.

Een perfecte storm om Trump uit het zadel te lichten? Het hangt ervan af hoe lang die storm aanhoudt. De beurs ging alvast 20% hoger op 4 dagen tijd.

Prima Vera

27 mar 2020, 09:25

Of tot zolang er geen Amerikanen meer overblijven die nog mogen stemmen! :|

voorn

27 mar 2020, 09:45

Daar telt maar één ding bij Trump.
De economie. Al val je dood achter je werktafel.
En de ziekenhuizen hebben geen apparatuur genoeg
Geweldig beleid en mentaliteit.

Prima Vera

27 mar 2020, 10:23

voorn schreef:
27 mar 2020, 09:45
Daar telt maar één ding bij Trump.
De economie. Al val je dood achter je werktafel.
En de ziekenhuizen hebben geen apparatuur genoeg
Geweldig beleid en mentaliteit.

Als je hem gisterenavond hoorde spreken in 't nieuws was het allemaal ikke, ikke, ikke en hij was het grootste slachtoffer want ze deden het allemaal om hem te nekken. Corona is speciaal voor hem uitgevonden om hem een pad in de korf te zetten.

gast43

27 mar 2020, 10:37

Is een zakenman maar geen President , meer kun je daar niet van zeggen .
Maar of ze hem in dank gaan afnemen :evil:

Maar is idem bij ons het zelfde , afwachten zijn niet goed bezig en ook niet in de bedrijven met administratie .
Mondjesmaat begint naar boven te komen .
dejules

27 mar 2020, 10:40

Prima Vera schreef:

Als je hem gisterenavond hoorde spreken in 't nieuws was het allemaal ikke, ikke, ikke en hij was het grootste slachtoffer want ze deden het allemaal om hem te nekken. Corona is speciaal voor hem uitgevonden om hem een pad in de korf te zetten.
Typisch voor populisten.
Wij zagen dit eerder met De Wever.

boeffer

27 mar 2020, 11:12

1 miljoen mensen of meer hebben geen papieren daar en gaan niet naar dokter om buiten gezet te worden. Wie heeft daar zicht op. Een netwerk van illegalen.
En waarschijnlijk nog een gezin ook.
Al die drugs gebruikers van de 4° wereld. Dat wordt 1 grote rode vlek daar op de kaart.
Zijn die mensen lui daar, kosten teveel, uitgebuit, teveel bandieten, grote kloof tussen arm & rijk, yuppies, enz.?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
dejules

27 mar 2020, 11:35

boeffer schreef:
27 mar 2020, 11:12
grote kloof tussen arm & rijk, yuppies, enz.?
De nieuwe president van de USA, wie het ook mag worden, is een bejaarde man die geen enkele voeling heeft met de gewone Amerikaan.
Hopelijk doet corona zijn werk en ik heb het niet over de bevolking!

Wil.

27 mar 2020, 11:56

dejules schreef:
27 mar 2020, 10:40
Prima Vera schreef:

Typisch voor populisten.
Wij zagen dit eerder met De Wever.
Ja, ja, julleke, denk je nu dat we je méér gaan geloven als de letters groter worden? Ik dacht het niet.

Je dwaasheden en leugens zijn voor iedereen ondertussen wel overduidelijk, denk ik zo.
dejules

27 mar 2020, 12:30

President Trump: “We gaan samenwerken met China, maar het blijft een Chinees virus”