TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

27 mar 2020, 12:36

dejules schreef:
27 mar 2020, 12:30
President Trump: “We gaan samenwerken met China, maar het blijft een Chinees virus”
Die man is ting tong.

figaretto

27 mar 2020, 16:36

Landen hebben geen vrienden, ze hebben alleen belangen. Het fel gekritiseerde America First- programmai van Trump is daar een voorbeeld van.
Veel voorbeelden hiervan zien we ook dagelijks bij ons in Europa. Tsjechië pikt voor Italië bestemde mondmaskers uit China in. Duitsland en Frankrijk kondigen exportverboden af voor medische noodzakelijkheden.
Toen Trump zijn grenzen sloot werd hij hier met pek en veren bedacht. Blijkbaar was dit niet zó slecht want de week daarop deden wij net hetzelfde.
Hier wordt steevast solidariteit en verbinding gepredikt. Maar eens puntje bij paaltje komt is het eigen volk eerst geblazen. Merkel met haar wir schaffen das heeft ook niemand van haar buren gevraagd wat zij daar van vonden. Trump mag dan al een grootsprakerige kerel zijn en de bal al eens mis kloppen i.v.m. de coronacrisis, hij is tenminste minder hypocriet dan de Europeanen. Overigens waren onze experten er in den beginne ook helemaal naast met hun griepje. En in hun kielzog natuurlijk ook de usual suspects op dit forum : Trump, Dewever, Bolsenaro en Boris Johnson.

frits1955

President Trump: “We gaan samenwerken met China, maar het blijft een Chinees virus”
Tja, er is een enorm gebrek aan pakweg beademingstoestellen en dies meer in de VS....
In Nederland bestaat de vrees dat de Trump administratie wel eens de voorraad en de productie van beademingstoestellen van Philips aldaar zou aanslaan voor uitsluitend Amerikaans gebruik.
Communistische praktijken! En dat nadat Boris Johnson de Britse spoorwegen weer genationaliseerd heeft en de Spaanse regering die de private ziekenhuizen genationaliseerd heeft ....
Die "onzichtbare hand" van de vrije markt schijnt alleen maar goed te werken als die vrije hand richting eigen broekzak kan gaan - na 2 weken crisis is het al overheid wat de klok slaat. Vreemd he.

Wil.

27 mar 2020, 16:58

frits1955 schreef:
Tja, er is een enorm gebrek aan pakweg beademingstoestellen en dies meer in de VS....
In Nederland bestaat de vrees dat de Trump administratie wel eens de voorraad en de productie van beademingstoestellen van Philips aldaar zou aanslaan voor uitsluitend Amerikaans gebruik.
Communistische praktijken! En dat nadat Boris Johnson de Britse spoorwegen weer genationaliseerd heeft en de Spaanse regering die de private ziekenhuizen genationaliseerd heeft ....
Die "onzichtbare hand" van de vrije markt schijnt alleen maar goed te werken als die vrije hand richting eigen broekzak kan gaan - na 2 weken crisis is het al overheid wat de klok slaat. Vreemd he.
Dit is echt wel een dubbel gelaagd pak zever, frits.

1. Wat Trump doet, is wat hij altijd beloofd heeft: Amerika First!

2. De privatisering/nationalisering van de spoorwegen, wat komt dat hier doen? Ah, ik begrijp het: je wil de hoop vergroten, want op zichzelf is de nationalisering van de private ziekenhuizen maar een fait divers.

Dan ga je 'de onzichtbare hand' hier even blameren omdat een pandemie niet kan worden gestopt door de private sector. Ga dan eens kijken naar het absolute tegengesteld: Noord-Korea, waar je communistische vrienden de zaak keurig onder controle houden. Ik geef je de cijfers:
donderdag 8 u 's morgens : 1 geval
donderdag 8.10 u 's morgens: weer 0 gevallen.

Ik geef je nog dit mee: het hogedrukgebied dat vorige zomer té lang boven de Britse Eilanden lag, kon niet van plaats gebracht worden door de private sector. Nationalisering van alle bakkerswinkels werd even overwogen, maar is op het nippertje niet doorgevoerd. Dát had het probleem zeker opgelost. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

27 mar 2020, 17:04

Beste kerel - je ziet nu het resultaat van de geleidelijke afbraak van de sociale zekerheid in landen zoals GB en het grotendeels ontbreken daarvan in de VS. Je moet maar eens kijken wat de Amerikaanse Jan met de Pet nu moet neerdokken voor verzorging of een coronatest- velen zullen daar een pak jaren moeten voor afbetalen.In Spanje keken de peperdure private ziekenhuizen een andere kant uit toen de publieke ziekenhuizen overspoeld werden met coronazieken.- ze werden nu genationaliseerd. De Britse geprivatiseerde spoorwegen waren aan het kapseizen door wanbeheer en nu uiteraard een drastische achteruitgang van reizigers en werden ...genationaliseerd. Who's next?
Een paar weken miserie en overal moet de overheid - ,de belastingbetaler dus - honderden miljarden ophoesten om de boel iets of wat recht te houden. En de hamvraag zal zijn: wie gaat dat betalen? Het credo van de graaiers in gedachten- individualiseren van de lusten en het collectiviseren van de lasten - vrees ik het antwoord te kennen. straks schuift men wankelende private sectoren honderden miljarden toe waarmee ze dan weer hun eigen aandelen aan bodemkoers kunnen opkopen tot meerdere eer en glorie van de aandeelhouders - maar eerst een hoop volk aan de deur gooien natuurlijk en de lonen drukken.

Wil.

27 mar 2020, 17:17

frits1955 schreef:
27 mar 2020, 17:04
Beste kerel - je ziet nu het resultaat van de geleidelijke afbraak van de sociale zekerheid in landen zoals GB en het grotendeels ontbreken daarvan in de VS.
Neen, brave man, dat heeft niks te maken met private gezondheidszorg of niet. Dat heeft alles te maken met de domme keuze voor groepsimmuniteit in het VK en met de idiote uitspraken van Trump ivm deze epidemie: hij heeft de mensen niet eens mentaal voorbereid op wat er zat aan te komen. Voeg daaraan nog toe dat er vanuit de overheid niks werd gezegd over afstand bewaren en je hebt wat we nu zien.

In Singapore is de helft van alle hospitalen in privéhanden. Hoe is de uitbraak van corona daar verlopen? Twee doden tot nu toe. Twee op een bevolking van 5,6 miljoen (±Vlaanderen).

frits1955

27 mar 2020, 17:22

Dat heeft zeer veel te maken met de (on)betaalbaarheid van de sociale zekerheid in de VS - wat die narcist in het Witte Huis staat uit te kramen is irrelevant. 30 miljoen Amerikanen zonder enige vorm van ziekteverzekering; 88 miljoen Amerikanen met een vis-nog-vlees ziekteverzekering die totaal onvoldoende is voor een degelijke en betaalbare zorg. Dat is de werkelijkheid die ze nu keihard zullen voelen.
Een vrije markt is prima voor de productie van auto's, soepmixers en wasmachines. Uit de zorg moeten ze wegblijven. Uiteraard zijn er prima private ziekenhuizen ed maar die zijn er enkel voor wie het kan betalen. Voor de overgrote meerderheid betekent privatisering gewoon ofwel veel te duur ofwel een achteruitgang van kwaliteit en een tekort aan personeel dat onderbetaald wordt. Al wat te maken heeft met diensten aan de bevolking - openbaar vervoer, onderwijs, energie en zorg moet door een slagvaardige overheid geregeld worden.

Wil.

27 mar 2020, 17:28

Indien de president een veel voorzichtigere aanpak had gepromoot, dan was de curve daar ook afgevlakt geweest. Nu niet en dat heeft in over-overgrote mate te maken met zijn domme uitspraken aangaande het virus.

Gezondheidszorg is inderdaad tot op zekere hoogte een zaak van de overheid, maar dat wil niet zeggen dat er ongehoord veel geld naartoe moet gaan. Dat is wat hier bij ons staat te gebeuren.

Indien je iets van exponentiële functies begrijpt - en dat zou er de laatste dagen wel moeten ingesijpeld zijn - dan begrijp je dat een permanente aangroei van de uitgaven voor gezondheidszorg 3% boven de inflatie altijd leidt tot een onhoudbare toestand. Wanneer gaat er iemand zeggen dat het genoeg geweest is?

wardje

27 mar 2020, 17:55

Trump heeft zichzelf de das omgedaan met te beweren " t is maar een griepje", hij zag wat er aan de hand was in China , maar nee volharden in de boosheid.
Dan ging hij tegen Pasen de maatregelen versoepelen, en plots valt zijn Dollar en wil stantepede dat autofabrieken massa's beademingstoestellen maken , ze zullen nogal springen zie dat van hier.
Het zal hem zijn tweede ambtstermijn kosten, nu andere en betere, t'is een apart individu dan alle presidenten die hem vooraf gingen , t'is een zakenman en op zijn leeftijd krijg je dat er niet uit;
Die Amerika al heeft bezocht heeft wel gezien dat daar veel armoede is , onder de zwarte bevolking zal corona weelderig tieren en ze kunnen zich niet laten opnemen ze hebben geen ziekteverzekering; President Obama was op de goede weg , maar ja Trump stelde zijn wetten en het ging weer in de lade.
Kan het niet helpen maar ben geen Trump fan , en zal wel niet alleen zijn( denk) ik.

figaretto

27 mar 2020, 18:34

wardje schreef:
27 mar 2020, 17:55

Kan het niet helpen maar ben geen Trump fan , en zal wel niet alleen zijn( denk) ik.
Niemand hoeft een Trump fan te zijn wardje ; zelf ben ik ook geen groot liefhebber. Alleen wou ik in mijn vorig schrijven de hypocrisie hekelen die door velen in Europa gehanteerd wordt .
Trump had het in eerste instantie inderdaad over "een griepje" ; net zoals hier zowel Maggie Deblock, Marc Van Ranst, Bart Dewever en vele anderen in Engeland, Nederland enz. het hadden. Alleen zie ik een paar dagen geleden op de frontpagina van HLN, onze experten en politici (niet Dewever natuurlijk) als helden vereerd zien. De hele wereld zou ons benijden voor hun aanpak. Over de fratsen van Maggie Deblock kan ik hier een hele boterham andere dingen vertellen, meer speciaal over de voortijdig vernietigde mondmaskers en het jarenlang verzuimen van nieuwe ter vervanging. Ik wou het maar hebben over de spreekwoordelijke splinter en de balk.

Fred1950

27 mar 2020, 23:59

Wil. schreef:
27 mar 2020, 17:17
.....
In Singapore is de helft van alle hospitalen in privéhanden. Hoe is de uitbraak van corona daar verlopen? Twee doden tot nu toe. Twee op een bevolking van 5,6 miljoen (±Vlaanderen).
Typisch .... :roll: Is het omdat het in privé handen is dat er maar 2 doden zijn ? Verkeerd uitgangspunt , onvoldoende kennis en dus foute conclusie ...

Wil.

28 mar 2020, 00:08

Sof, je leest enkel de laatste stukjes en je meent iets te weten. Verkeerd. Ga terug naar de posting van Frits om 16.36 u en hopelijk kun je het verhaal dan volgen.

Fred1950

28 mar 2020, 08:21

Wil. schreef:
Sof, je leest enkel de laatste stukjes en je meent iets te weten. Verkeerd. Ga terug naar de posting van Frits om 16.36 u en hopelijk kun je het verhaal dan volgen.
So what ? Je haalt een verkeerd land als voorbeeld aan om je mening te staven. Waarom haal je China niet aan met zijn "slechts" 3300 doden op 1,1 miljard inwoners - en met niet geprivatiseerde ziekenhuizen ? Nogmaals, redenering gebaseerd op onvolledige en foute uitgangspunten/voorbeelden/gegevens, ook al zou die redenering "toevallig" tot hetzelfde besluit leiden.

Wil.

28 mar 2020, 09:26

Fred1950 schreef:
28 mar 2020, 08:21
Wil. schreef:
So what ? Je haalt een verkeerd land als voorbeeld aan om je mening te staven. Waarom haal je China niet aan met zijn "slechts" 3300 doden op 1,1 miljard inwoners - en met niet geprivatiseerde ziekenhuizen ? Nogmaals, redenering gebaseerd op onvolledige en foute uitgangspunten/voorbeelden/gegevens, ook al zou die redenering "toevallig" tot hetzelfde besluit leiden.
Sof, ik recapituleer:
Frits suggereert dat in sommige landen de problemen naar hun hoogtepunt zijn gestegen wegens het feit dat de hospitalen daar deels geprivatiseerd zijn (en ook de spoorwegen 8O ).

Om dit te weerleggen haal ik een land aan waar de hospitalen voor de helft in private handen zijn en waar de dodentol zowat het laagst is in de ganse wereld.

Op zich is de organisatie van de gezondheidszorg niet de enige, allesbepalende factor die zal uitwijzen of een land goed of slecht kan reageren op deze crisis. Veel meer van belang is de snelheid en de overtuiging waarmee de overheid de situatie aanpakt. Daar is het in de VS compleet fout gelopen en de hoofdschuldige is Trump.

In Groot-Brittannië met zijn genationaliseerde Health Service is het dan weer verkeerd gelopen omdat een verkeerde keuze werd gemaakt voor groepsimmuniteit.

In China heeft de totalitaire, dictatoriale overheid eerst de dokter die de corona-epidemie in het oog kreeg, de mond gesnoerd en hem gedwongen te zeggen dat hij leugens verspreid had. Daarna heeft men bij woonblokken de deuren dichtgelast.

En in Noord-Korea staat de teller nog altijd op nul. Heel even was er een positief geval, maar 5 minuten later was dat probleem al 'opgelost'. Succes met je communistische voorkeur.

gast43

28 mar 2020, 11:27

Wil: wie heeft dan de grootste fout gemaakt toch wel China en Italië toch .

En waarom ligt China en Trump in conflict komt altijd op zelfde neer covid -19
Wij hebben er raden naar zoveel is duidelijk .

Waarom hebben ze verzwegen , gaan we daar ooit concreet antwoord op krijgen
of zit er wat anders achter . :evil: :evil: :evil:

Zie in Hong-kong bewijst genoeg .