Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

28 mar 2020, 16:50

Waarover heb je het nu, Lars?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 mar 2020, 16:51

De Vlaams-nationalisten zijn in hun kont gebeten.
Federaal zitten ze niet aan de knoppen en waar ze wel aan de knoppen zitten maken ze er een puinhoop van.
Hun angst betreft niet de gezondheid van de Vlamingen en al zeker niet van de Belgen.
Wel de hunne want zij laten zich wel testen op covid-19, dit terzijde.
De N-VA profileerde zich altijd als "Vlaanderen is economisch een sterke regio, de top in de wereld van dit en dat ..." en onze rijkdom wordt gestolen door de vuile Walen.
Of "Vlaanderen is financieel heel sterk en wij hebben geen schulden".
Dik gelogen want de N-VA heeft tientallen miljarden Euro's buiten de begroting gehouden.
Met deze ongeziene corona-crisis gaat Vlaanderen een paar honderd miljard extra schuld opbouwen.
Een regio met zo'n schuldenlast is niet levensvatbaar en kan nooit de onafhankelijkheid uitroepen.
Corona heeft niet alleen De Wever kapot gemaakt maar ook de Vlaamse droom naar onafhankelijkheid.
Daarom doen ze er alles aan om al die uitkeringen stop te zetten en de mensen terug naar hun werk te schoppen.
Jambon zei : "In de bouw kunt ge uw handen ook wassen in een kommeke. Ik deed dat vroeger ook na een voetbalmatch. Als we allemaal afstand houden en onze handen wassen is er niets aan de hand".
Je ziet dat deze flamingantische reflex voor veel ongeloof en onvrede zorgt bij de andere Vlaamse partijen.
Rutten : "Mensen hebben terecht schrik maar er is meer want bedrijfsleiders zeggen ons dat zij niet kunnen opstarten omdat hun klanten bestellingen geannuleerd hebben of dat ze niet genoeg voorraden goederen, onderdelen, grondstoffen hebben want de hele wereldeconomie ligt plat. En wat er wel nog te krijgen is is zo fel in prijs gestegen dat zij zich financieel de strot toe pitsen als ze daarop ingaan".
En dan begint Jambon over petatten rooien, dienstencheques, de bouw, ...
"Iedereen moet zijn steentje bijdragen en wij moeten zien dat we economische en reguliere werklozen aan de slag kunnen zetten".
Maar ook daar vindt hij geen begrip want een economische werkloze mag niet elders werken. Die wetgeving moet aangepast worden. En wie ga je verplichten? Kan je bijvoorbeeld risicogroepen zoals 55+ers, diabeten, mensen die kanker hadden en geen of weinig immuniteit hebben, mensen met hartproblematiek, etc ook sturen want dat wordt dan kanonnenvlees.
De N-VA is helemaal het Noorden kwijt!
Laatst gewijzigd door dejules op 28 mar 2020, 17:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.

28 mar 2020, 16:52

In Zuid-Afrika pakt de politie de zaak drastischer aan dan bij ons: ze schieten met rubberkogels op groepjes mensen die de regels qua social distancing niet eerbiedigen.

Z.-A. heeft nog tal van party's . De ellende moet daar nog goed op gang komen.

popov1

28 mar 2020, 16:56

in Zuid Afrika schieten ze op alles wat beweegt, voornamelijk op de zwarten

Lars

28 mar 2020, 16:58

Wil. schreef:
28 mar 2020, 16:50
Waarover heb je het nu, Lars?
Dat dezelfde mensen die altijd riepen dat de EU zich minder met alles moest bemoeien, nu schreeuwen dat de EU te weinig doet.

Dicksy

28 mar 2020, 17:02

Lars schreef:
Dat dezelfde mensen die altijd riepen dat de EU zich minder met alles moest bemoeien, nu schreeuwen dat de EU te weinig doet.
Zoals?

Lars

28 mar 2020, 17:07

Dicksy schreef:
28 mar 2020, 17:02
Lars schreef:
Zoals?
Extreem links & rechts in Italië zijn daar een mooi voorbeeld van.

Wil.

28 mar 2020, 17:11

Is het niet logisch dat eenmaal een land ingekapseld zit in de wetten van de EU, dat dan de wetten van diezelfde EU ook in omgekeerde richting moeten werken?

De EU weet ons te vertellen welke stofzuigers we nog mogen kopen (max. aantal Watt) en ze weet ons ook te zeggen dat we de toestroom van immigranten moeten aanvaarden, zelfs al kreunt het budget van een land eronder. Dan lijkt het me ook normaal dat die landen evengoed de afspraak in de omgekeerde zin mogen eisen.

Lars

28 mar 2020, 17:40

Volksgezondheid is een bevoegdheid van de lidstaten.

voorn

28 mar 2020, 17:46

Het infectiegedrag van het virus gedraagt zich als een parabool zeggen de experten.
Als de top bereikt is kan het dus wiskundig niet moeilijk zijn om het einde te berekenen
i.p.v de data's die ze nu geven.Dat leerden we in het hoger middelbaar.

Lars

28 mar 2020, 17:49

voorn schreef:
28 mar 2020, 17:46
Het infectiegedrag van het virus gedraagt zich als een parabool zeggen de experten.
Als de top bereikt is kan het dus wiskundig niet moeilijk zijn om het einde te berekenen
i.p.v de data's die ze nu geven.Dat leerden we in het hoger middelbaar.
Laat dat nu net het probleem zijn, niemand weet met juistheid wanneer dat zal zijn.

voorn

28 mar 2020, 17:52

Maar we weten wel dat de tijd van opbouw praktisch gelijk is aan de afbouw bij een parabool.

Lars

28 mar 2020, 17:56

voorn schreef:
28 mar 2020, 17:52
Maar we weten wel dat de tijd van opbouw praktisch gelijk is aan de afbouw bij een parabool.
Zelfs dat niet, als alle maatregelen zouden worden afgeschaft net na de top is bereikt, uw parabool zou nogal tekeer gaan...

voorn

28 mar 2020, 18:10

De eerste besmetting was op 3 februari. Dat is bijna 2 maand geleden.
Als we vandaag te top zouden bereiken dan hoeven de maatregelen tot juni gehandhaafd blijven.

Lars

28 mar 2020, 18:15

voorn schreef:
28 mar 2020, 18:10
De eerste besmetting was op 3 februari. Dat is bijna 2 maand geleden.
Als we vandaag te top zouden bereiken dan hoeven de maatregelen tot juli gehandhaafd blijven.
Dat zeg jij.
Experten zeggen dat ze het nog niet weten.
Je zal het me niet kwalijk nemen dat ik eerder geloof hecht aan wat experten zeggen.