NACHTUILTJES (1)2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

29 mar 2020, 12:12

Corry proficiat voor Astridje

Jadi Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

29 mar 2020, 12:17

Afbeelding

Heb gelukkig mijn voorzorgen genomen. 😂😂😂😂
ik tel alleen de zonnige dagen.

Assa

29 mar 2020, 12:34

Goede morgen allen

Jadi ben nog aan het lachen met die leuke grap, zalig hoor

Volgens ik hier lees gaat het het allen goed, met mij ook
al zit ik met een probleem, krijg mijn grasmaaier niet gestart
kan het aan geen enkel van mijn kinderen vragen daar men zijn dorp niet mag verlaten
ze wonen allen in een ander dorp dan ikke, men mag niet uit ons dorp
ik zie dus niemand van mijn kinderen ook geen kleinkinderen
mijn buur zijn schapen zouden mijn gras anders lekker vinden, hun eigen gras is al ros
het kan niet daar ik een taxus haag, is giftig

Wens aan iedereen een fijne zondag, assa
Groetjes van assa

Ivette

29 mar 2020, 17:35

Ik ben fier om weer een hele mooie tekst die ik zojuist van mijn zoon Nik ontving met jullie te delen:
Na twee weken zijn de opritten en terrassen nu wel gepoetst. De auto’s staan te blinken, het gras heeft zijn beurtje gehad.
Het onkruid snapt er niks van want het heeft geen kans om zijn kop uit te steken, de goten zijn uitgekuist en hier en daar worden zelfs de pannen van het dak aangepakt…
De kelders en de zolders, de kasten en de lades. Alles kon nu eens wat aandacht krijgen nu er zo onverwacht een zee van tijd op ons is afgekomen.

De honderdduizenden inhunkotblijvers moeten nu op zoek naar de klusjes en bezigheden uit de tweede lijn. Vanaf nu gaan ze zich realiseren dat dit geen extra vakantie is die zo maar even uit de lucht kwam vallen.
Bij velen zal dat van het spreekwoordelijke kastje naar de muur worden, of van de zetel naar het bed. Een mix van computer en televisie, van sociale media en internet.

De rampenfilm waarin we ongewild zijn beland maar waarvan we even ongewild ook allemaal de acteurs zijn, stelt ons voor grotere uitdagingen dan we denken.
We zijn allen drukke mensen met drukke agenda’s. Met weekendjes, uitstapjes en reisjes zorgvuldig gepland tijdens de mooie voorjaarsdagen die eraan komen.
Gedaan met plannen dus, terug op aarde. Niet meer geleefd worden, maar proberen zélf te leven. Plezier vinden in elementaire zaken.
Creatief blijven, ondanks alles in de toekomst geloven. Niet elke seconde van de dag Corona herkauwen door àlles daarover te blijven volgen, daar wordt je niet positiever van.

Eenvoudig wordt dat allemaal niet. Het moet allemaal op een zakdoek gebeuren, met nauwelijks contact, en dat voor vrije mensen die altijd en overal heen kunnen waar en wanneer ze dat willen.

Ik wens alle inuwkotblijvers een scherpe geest, veel tolerantie en blijvende energie om er ondanks alles een mooi voorjaar van te maken.

En blijf vooral gezond.

Groetjes

Nik
Ivette

Bekske

30 mar 2020, 08:08

Afbeelding

meme-rietje

30 mar 2020, 08:47

goeie morgen iedereen
het zonneke schijnt maar er is toch een koude wind
gisteren ook hij floot rond mijn huisje
de poezen zaten ook binnen
ze vonden het beter in de veranda dan buiten
hopelijk gaat het jullie allen goed

Afbeelding

jadi

30 mar 2020, 09:36

Afbeelding

Goede morgen iedereen
Ook hier is de zon van de partij..
Buiten is het o zo stil.
Alle vensters zijn hier open, om te verluchten en ook om de zon binnen te laten natuurlijk
Veel kan ik niet vertellen.
Met onze buur een klapke gedaan.
Hij op de parking ikke twee hoog...ver genoeg dus
Ik ga er aan beginnen aan mijn HH op het gemakske
ik heb alle tijd nu...
Ik wens iedereen een fijne maandag toe
toedeloe
menu: pizza (heb vergeten vlees uit de diepvries te halen)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

rinske

30 mar 2020, 12:06

Afbeelding

Vanuit mijn kot kom ik een goeie dag wensen . :)

Ik zou veel kunnen doen ......maar de goesting is heel ver weg :oops:
Straks toch ne keer wat oefeningen doen op mijn matje (denk ik ) ne keer zoeken iets zoeken op het internet voor motivatie :wink:

Jadi dat is een goeike :wink:

Groetjes aan allen hier .
Afbeelding
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."

Ritavdm

30 mar 2020, 12:52

Goeiemiddag

HH gedaan in de helft van te normale tijd, tja 't is maar half zo vuil nu we slechts met zijn tweetjes binnen/buiten lopen en was is er ook al minder, 'k durf al eens in mijn huispak blijven rondlopen. Zou eigenlijk niet mogen hé want een mens voelt zich meestal toch beter opgekleed.

Menu : vogels zonder kop (slavinken, blinde vinken) met een gemengd slaatje en gebakken aardappelen.

't doet me eraan denken er bestaan ook Kotrecepten zeker voor studenten, 'k zal eens zoeken; weeral een halfuurtje zoet :wink:

Straks een toertje met de fiets, gisteren was dat niet te doen wegens te veel wind, we hebben enkel toertje blok gewandeld.
Oud maar niet Out

Assa

30 mar 2020, 13:05

Goede morgen allen

Frankje dat beertje ziet er een beetje triestig uit,
mooie roos,

Jadi dat plaatje is echt een goeike
de dikke en de dunne, ze passen samen :D

meme-rietje met mij is alles oké, hopelijk met jou ook

Rinske zal sporten op haar mat, doe dat goed hé

Ivette je zoon heeft dat mooi beschreven, hou je goed

Wens aan allen een fijne dag in ons kot, liefs assa

Michelly moet aan jou denken, sterkte
Groetjes van assa

Ivette

30 mar 2020, 17:45

Dank je wel Assa!
Heb je ook gehoord vanmiddag op R2 West-Vlaanderen dat er een koppel na veel moeite kon terugkeren uit Nepal naar Ieper?
Toen Herbert Verhaeghe de man vroeg: ge hebt zeker wel dikwijls gecontroleerd geweest aan al die grenzen? was ik stomverbaasd dat die man antwoordde:
WE WERDEN GEEN ENKELE KEER GECONTROLEERD OP HET CORONA VIRUS!!!! Ik kan dat toch niet verstaan!

Heb je al het prachtige corona lied van Metejoor gehoord? Ik ben fan!!!
Ivette

Bekske

31 mar 2020, 08:47

Afbeelding
hallo iedereen ik heb de afgelopen week het ook van tijd even moeilijk gehad omdat een paar verpleegkundigen het me niet gemakkelijkhebben gemaakt .Er is zo een groot verschil tussen de verpleegkundigen.Maar telkens tracht ik daarna terug met moed en sterkte te beginnen .Wees blij als je u zelf nog kunt behelpen .Ikhad niet gedacht dat ik zolang na operatie hulp nodig had .Maar hoe spijtig het is ik moet het aanvaarden .Dus tracht dus vol te houden en probeer in de mogelijkheid van het beste te maken .Niemand kan voorspellen hoe lang deze moeilijke tijd zal zijn maar tracht toch te genieten .Mijn gedachten gaan naar de mensen die het moeilijker hebben zoals de rusthuizen,ziekenhuis en de familie van de overledenen .Tracht het voor jezelf en omgeving aangenaam te maken groetje

jadi

31 mar 2020, 09:08

Afbeelding
Goede morgen iedereen
De daken liggen wit, er is een wit grastapijt, en toch is de zon er
Bekske moedig mens, het siert je dat je nog aan andere denkt.
Hou je goed, ooit komt het allemaal goed
Ik denk opeens aan het liedje van Wil Tura "Hoop doet leven"
En nu nog mijn jas aan en wat kleine boodschappen doen.
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: karnemelkpap met goeie boter en een eitje (garnalen hebben we gisteren op gegeten woeha)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

meme-rietje

31 mar 2020, 09:39

goeie morgen allemaal
ik heb geen nieuws
deze middag verse dikke eet soep
met vers gebakken brood en kaas

Afbeelding

Ritavdm

31 mar 2020, 10:21

Goeiemorgen

Brrrr, lente met winterse temperaturen

Corona of niet stof ligt er altijd dus ben ik deze voormiddag aan de slag met stofzuiger en zeem hierboven.

Menu : verse zalm met frietjes, tomaatjes en bearnaise, zelfgebakken koekjes als toetje bij de koffie

Wil ik vanmorgen brood bakken, nergens vind ik menghaak van in de broodbakmachine. Normaal doe ik die onmiddellijk terug in de machine :roll: . De enige verklaring : hij is in het laatste kantje brood blijven zitten en dit is bij de kippen van de buur beland. 'k zal eens moeten zoeken of ik zo'n haakje ergens op de kop kan tikken.

Bij mijn eerste bezoekej aan de winkel breng ik ook karnemelk meer, Jadi je brengt me op een idee !
Oud maar niet Out