Van IE naar Chrome
-
Papacharlie - Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Op mijn laptop staat Internet Explorer, en ik heb nu Chrome gedownload.
Op mijn taakbalk staan nu twee logo's eentje van IE en eentje van Chrome.
Ik kan ze nu allebei gebruiken maar de opstart van de laptop is nog altijd in IE.
Wat moet ik doe om de opstart in Chrome te laten gebeuren ?
Op mijn taakbalk staan nu twee logo's eentje van IE en eentje van Chrome.
Ik kan ze nu allebei gebruiken maar de opstart van de laptop is nog altijd in IE.
Wat moet ik doe om de opstart in Chrome te laten gebeuren ?
Doe voor goed en kijk niet om
-
verhaegen - Support SeniorenNet
die zal in de opstart staan waarschijnlijk
best even hier lezen
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... artup-apps
best even hier lezen
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... artup-apps
-
dat is ieders eigen keuze natuurlijk
ikzelf laat niets automatisch opstarten dat niet echt essentieel is
maar er zijn mensen die graag hebben als de computer gestart is dat hun browser der ineens gebruiksklaar staat
is in bedrijven dikwijls ook zo dat de dingen die ze gebruiken ineens mee opstarten
niet mijn persoonlijke keuze , waar dat is iets dat dus iedereen vrij in keuze is
maar er zijn mensen die graag hebben als de computer gestart is dat hun browser der ineens gebruiksklaar staat
is in bedrijven dikwijls ook zo dat de dingen die ze gebruiken ineens mee opstarten
niet mijn persoonlijke keuze , waar dat is iets dat dus iedereen vrij in keuze is
-
Dit is ook niet mijn bedoeling hoor. als de laptop is opgestart krijg ik gewoon een scherm met een achtergrond en daarop alle nuttige apps die ik regelmatig gebruik.verhaegen schreef: ↑29 mar 2020, 09:55dat is ieders eigen keuze natuurlijk
Mijn doel is om zeker te zijn dat ik dadelijk met Chrome werk en niet meer met IE.
-
als een computer opgestart is , en je zet een muisaanwijzer op een icoontje , dan zal de computer vertellen welk het icoontje vertegenwoordigd (welk programma)
vergissen tussen ie , firefox,crome,edge is eigenlijk niet mogelijk als men op het een betreffend icoontje klikt
dat verwittigen per mail
gebruikerspaneel

dan aan de linkerkant op beheer van abbonementen
eventueel gewoon rechtsklik op het ie icoontje en kies : verwijderen
dan wordt er enkel het icoontje verwijderd
starten kan men het dan nog altijd via de start>programas
vergissen tussen ie , firefox,crome,edge is eigenlijk niet mogelijk als men op het een betreffend icoontje klikt
dat verwittigen per mail
gebruikerspaneel

-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Gebruikerspaneel --> forumvoorkeuren --> wijzig notificatie opties.
De twee die ik laat zien aanvinken. De andere laat je zo staan.
En dan onderaan rechts op verstuur klikken om de wijzigingen op te slaan.
Dan pas krijg je een email als er gereageerd is waarop je bent geabonneerd.

De twee die ik laat zien aanvinken. De andere laat je zo staan.
En dan onderaan rechts op verstuur klikken om de wijzigingen op te slaan.
Dan pas krijg je een email als er gereageerd is waarop je bent geabonneerd.

-
Sorry, maar ben ik echt nu zo dom, maar ik vind echt niet in het gebruikerspaneel waar ik dit moet aanzetten.verhaegen schreef: ↑29 mar 2020, 12:39als een computer opgestart is , en je zet een muisaanwijzer op een icoontje , dan zal de computer vertellen welk het icoontje vertegenwoordigd (welk programma)
dat verwittigen per mail
gebruikerspaneel
Terug geen email gekregen voor u antwoord.
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Papacharlie,
Om uw GoogleChrome in te stellen als standaard browser:
Klik op start (links onderaan) klik op instellingen (tandwieletje) klik op Apps, klik op standaard-apps, bij webbrowser zal bij u waarschijnlijk ie staan, klik daar op, er verschijnt een venstertje met een aantal browsers waaronder GoogleChrome, klik daar op. Nu is chrome als uw standaard browser ingesteld.
Klik op start (links onderaan) klik op instellingen (tandwieletje) klik op Apps, klik op standaard-apps, bij webbrowser zal bij u waarschijnlijk ie staan, klik daar op, er verschijnt een venstertje met een aantal browsers waaronder GoogleChrome, klik daar op. Nu is chrome als uw standaard browser ingesteld.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
OK, het is gelukt door je klaar en duidelijke uitleg.lode schreef: ↑29 mar 2020, 13:22Papacharlie,
Hartelijk bedankt