In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Gelukkige verjaardag, Clive !
Pedicure is juist weg, loop terug 'op wolkjes' , zoals omaC altijd zegt !
Ze belde zelf om te vragen of ze mocht komen, omdat ze weet dat er niet te lang tussen moet zijn, of ik krijg problemen. En zij dan ook natuurlijk......
Gewoonlijk bellen ze om 'af te zeggen ' .....
Dames, geniet nog verder van jullie dagje, hou het gezellig en warm, en tot .... de volgende
Pedicure is juist weg, loop terug 'op wolkjes' , zoals omaC altijd zegt !
Ze belde zelf om te vragen of ze mocht komen, omdat ze weet dat er niet te lang tussen moet zijn, of ik krijg problemen. En zij dan ook natuurlijk......
Gewoonlijk bellen ze om 'af te zeggen ' .....
Dames, geniet nog verder van jullie dagje, hou het gezellig en warm, en tot .... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Alle seizoentjes een fijne avond en later een goede nacht...
morgen iedereen weer gezond terug op hoop ik...
We moeten met 2 woorden spreken hé,
't is rap verandert nu
Schoondochter heeft vers fruit gebracht, ik kan
er weer even tegen..ze had zelf ook nodig en haar mama ook
dan moet ze niet speciaal gaan voor mij...'t ging in één moeite door
straks betaal ik de rekening via de bank...gemakkelijk zat
M-J, volgende week zou de pedicure ook hier moeten komen
ik moet nog eens horen of dat doorgaat of niet...ik zie wel.
maar jij ben er vanaf... een goed gevoel hé
Alle maatjes nog een fijne dag en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Jongste had heerlijke persappelsienen meegebracht, lekker!
Die voeten moeten hier ook nog verzorgd.
Mijn voetverzorgster is een ex-collega, die moet van te ver komen.
Dus hebben we gezegd van opnieuw te beginnen na de miserie.
Ze had mijn voeten al heel mooi gekregen.
Die kunnen dat toch beter dan dat je dat zelf doet.
De zon doet nog even haar best voor ze gaat ondergaan hier.
Slaap wel voor straks
Die voeten moeten hier ook nog verzorgd.
Mijn voetverzorgster is een ex-collega, die moet van te ver komen.
Dus hebben we gezegd van opnieuw te beginnen na de miserie.
Ze had mijn voeten al heel mooi gekregen.
Die kunnen dat toch beter dan dat je dat zelf doet.
De zon doet nog even haar best voor ze gaat ondergaan hier.
Slaap wel voor straks
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Heb gisteren heel de nacht Gimly aan mijn hoofdeinde van het bed gehad. ( en later lag hij in de kamer)
Gisteren kwam hij een snoepje vragen en dan heb ik van de situatie gebruik gemaakt om hem op schoot te lokken.
Hij heeft gisteren avond gegeten, niet veel, maar 't bleef binnen.
Ventje moet naar het postpunt en op "jacht". Gisteren om 2 uur 's middags spaghettisaus gegeten met tagliatelli. Collega ventje belde juist. Ze is haar Siamese kat Mystique kwijt. Staat op fb. De moeder van dat guitige katertje die ze gehouden hebben. Dan hoorde ik weer van problemen op 't werk en tsja.
Heb redelijk geslapen , maar duurde lang eer ik in slaap viel.
De straat is verlaten. Nu de meeste niet mogen gaan werken of thuis werken of TW zijn slapen ze langer uit.
Pedicure heb ik overlaatst zelf gedaan. valt niet mee. Het zonnehuis zou op 20 april toch mogen opengaan mits maatregelen. Gisteren een ingescheurde vingernagel gekregen: had pas mijn nagels in model gevijld.
Vandaag 3 kaartjes maken ( madam van de frituur zit er ook tussen) heb er redelijk veel de laatste tijd ook omdat ik in een nieuwe fb groep zit.
Vandaag ook leesvoer.
de nieuwe derby begint en we hebben nieuwe machines gekregen. ook nieuwe produkten. er zijn al spelers die aan level 200 zitten dus daar mocht wat nieuws bij. Ze waren betaalbaar met in-game munten en ik had er genoeg. Natuurlijk worden de boten die je moet wegsturen moeilijker.
Ik had de week voordien een stuk land kunnen kopen met in-game materiaal bijeen gespaard, dus kon ik de nieuwe machines zetten.
Verder niet veel nieuws. het gaat hier z'n gewone gangetje.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe.
Heb gisteren heel de nacht Gimly aan mijn hoofdeinde van het bed gehad. ( en later lag hij in de kamer)
Gisteren kwam hij een snoepje vragen en dan heb ik van de situatie gebruik gemaakt om hem op schoot te lokken.
Ventje moet naar het postpunt en op "jacht". Gisteren om 2 uur 's middags spaghettisaus gegeten met tagliatelli. Collega ventje belde juist. Ze is haar Siamese kat Mystique kwijt. Staat op fb. De moeder van dat guitige katertje die ze gehouden hebben. Dan hoorde ik weer van problemen op 't werk en tsja.
Heb redelijk geslapen , maar duurde lang eer ik in slaap viel.
De straat is verlaten. Nu de meeste niet mogen gaan werken of thuis werken of TW zijn slapen ze langer uit.
Pedicure heb ik overlaatst zelf gedaan. valt niet mee. Het zonnehuis zou op 20 april toch mogen opengaan mits maatregelen. Gisteren een ingescheurde vingernagel gekregen: had pas mijn nagels in model gevijld.
Vandaag 3 kaartjes maken ( madam van de frituur zit er ook tussen) heb er redelijk veel de laatste tijd ook omdat ik in een nieuwe fb groep zit.
Vandaag ook leesvoer.
de nieuwe derby begint en we hebben nieuwe machines gekregen. ook nieuwe produkten. er zijn al spelers die aan level 200 zitten dus daar mocht wat nieuws bij. Ze waren betaalbaar met in-game munten en ik had er genoeg. Natuurlijk worden de boten die je moet wegsturen moeilijker.
Ik had de week voordien een stuk land kunnen kopen met in-game materiaal bijeen gespaard, dus kon ik de nieuwe machines zetten.
Verder niet veel nieuws. het gaat hier z'n gewone gangetje.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
ik stuur een beetje zon door voor 't geval
er bij jullie geen zon is..
Ik denk dat het koud is maar ik ben
nog niet buiten geweest, dus ik weet het niet
Ik blijf ook zoals iedere gehoorzame burger
in mijn kot...
de hoofdpijn na mijn stomme val is over
en ik hoop dat het lang duurt voor ik
het nog eens moet meemaken
M-M geniet van je kaartjes maken, en fijn dat Gimly beter is
Helena, mijn schoondochter had vorige week ook lekkere
sinaasappeltjes meegebracht, mandora's noemden ze,
lekker van smaak en heel sappig... jammer genoeg zijn ze
er maar een beperkte tijd rond deze periode zei ze...
Ik neem altijd die van papillon, met zo een papiertje rond
dat is ook een lekkere eetappelsien...en bijna altijd verkrijgbaar
alle seizoentjes verder zonder namen sorry, een fijne dinsdag
een gezonde en aangename dag...hou afstand als je buitenkomt
en laat 'het beest' je niet te pakken krijgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ik wil beginnen met nog eens elkeen te bedanken voor de fijne verjaardagswensen en de kaartjes. Want moet eerlijk zijn, dat het een rare verjaardag was gisteren. Manlief schreef op zijn kaartje dat ik deze verjaardag alleszins niet vlug zou vergeten. Hetgeen wat ik gisteren het meest miste was het etentje en me wat optutten, maar uitstel = geen afstel en er zijn veel ergere dingen. Manlief zei gisteren tegen mij, mij toch gewoon leuk aan te doen alsof we gingen eten, maar dat heb ik Matice indachtig toch maar niet gedaan. De kaartjes en de wensen deden me dus echt wel goed. Waarvoor dank.
Gisteren gaan wandelen met Matice was zo ongeveer de enigste in het straatbeeld en al helemaal in het bosje. Hij was gisteren echt wel ondeugend en deed zijn oefeningen maar zo zo. Heeft gisteren dan ook zijn record straf gebroken, 3X 20 minuten in een andere ruimte. Maar vandaag is hij weer zijn lieve zelf.
Muddy Maddy, fijn te lezen dat Gimly terug beter is.
Oma-C, fijn te lezen dat de kinderen voor jouw boodschappen zorgen. En heel blij te lezen dat je van die hoofdpijn af bent. Was toch een serieuze val die je gedaan hebt.
@ WINGERD, wij wensen jullie een heel gelukkige huwelijksverjaardag. Geniet ervan.
Zo , ik ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dinsdag toe. Liefs en knuffels voor jullie allemaal.
|
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: gelukkig is de hoofdpijn eindelijk over.Die mandora's zijn heerlijk, lekker zoet en heel sappig.Ik heb mij ooit laten vertellen dat dat een kruising is van appelsienen en mandarijnen.
Hier schijnt de zon maar nog wel koud.
De rode vlek op de buik van Spaanse woef is bijna weg, denk toch dat het allergie was.Hij krabte soms ook op andere plaatsen.
Vanavond zal ik vlug eten hebben, enkel opwarmen.Had gisteren een ovenschotel gemaakt dat steeds voor 2x te eten is .Heel simpel, misschien heb ik het ooit al eens neergepend.De ovenschotel insmeren met boter, dan gekookte aardappelblokjes indoen, hierover klaargemaakte worteltjes, gestoofde ajuinen en gebakken spekblokjes.Als laatste giet ik er een speksausje over.Gemaakt van het aanbaksel van het spek en een beetje ingedikt. Alles nog eens goed opwarmen in de microgolfoven en smakelijk.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: gelukkig is de hoofdpijn eindelijk over.Die mandora's zijn heerlijk, lekker zoet en heel sappig.Ik heb mij ooit laten vertellen dat dat een kruising is van appelsienen en mandarijnen.
Hier schijnt de zon maar nog wel koud.
De rode vlek op de buik van Spaanse woef is bijna weg, denk toch dat het allergie was.Hij krabte soms ook op andere plaatsen.
Vanavond zal ik vlug eten hebben, enkel opwarmen.Had gisteren een ovenschotel gemaakt dat steeds voor 2x te eten is .Heel simpel, misschien heb ik het ooit al eens neergepend.De ovenschotel insmeren met boter, dan gekookte aardappelblokjes indoen, hierover klaargemaakte worteltjes, gestoofde ajuinen en gebakken spekblokjes.Als laatste giet ik er een speksausje over.Gemaakt van het aanbaksel van het spek en een beetje ingedikt. Alles nog eens goed opwarmen in de microgolfoven en smakelijk.
Dames, tot morgen allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede middag, iedereen,
Wingerd, fijne huwelijksverjaardag vandaag.
Geniet van wat kan op deze speciale dag !
Afwas juist gedaan, nu verder wat nieuws kijken....'
Niks anders dan miserie.....
Ook in ons rusthuis een overlijden aan Corona. Een heel sociaal mevrouwtje met al veel rugbagage, been afgezet tot juist boven de knie, oorzaak van een vleesetende beestje in haar been. Door amputatie hebben ze haar kunnen redden. Ze had wel dikwijls nog wel ontstekingen aan dat been. En nu dit.
Ze zou 90 geworden zijn op 1 april, en iedereen die in het rusthuis iemand ging bezoeken, ging eerst bij haar dag zeggen, in de grote gemeenschappelijke ruimte, en daar was ze heel blij om. Dat was nu eens iemand die het zonlicht aan iedereen gunde....
Dat zijn herinneringen die me altijd bijblijven van de tijd dat mama in dat rusthuis was.
Ik las dat de huisarts , die veel klanten daar had, ook besmet was, met alle gevolgen van dien......
Nu nog wat verder 'koeffelen' !
Dames, hou jullie zo goed mogelijk, en hou het vooral veilig....
Tot .... de volgende.....
Wingerd, fijne huwelijksverjaardag vandaag.
Geniet van wat kan op deze speciale dag !
Afwas juist gedaan, nu verder wat nieuws kijken....'
Niks anders dan miserie.....
Ook in ons rusthuis een overlijden aan Corona. Een heel sociaal mevrouwtje met al veel rugbagage, been afgezet tot juist boven de knie, oorzaak van een vleesetende beestje in haar been. Door amputatie hebben ze haar kunnen redden. Ze had wel dikwijls nog wel ontstekingen aan dat been. En nu dit.
Ze zou 90 geworden zijn op 1 april, en iedereen die in het rusthuis iemand ging bezoeken, ging eerst bij haar dag zeggen, in de grote gemeenschappelijke ruimte, en daar was ze heel blij om. Dat was nu eens iemand die het zonlicht aan iedereen gunde....
Dat zijn herinneringen die me altijd bijblijven van de tijd dat mama in dat rusthuis was.
Ik las dat de huisarts , die veel klanten daar had, ook besmet was, met alle gevolgen van dien......
Nu nog wat verder 'koeffelen' !
Dames, hou jullie zo goed mogelijk, en hou het vooral veilig....
Tot .... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ook van mij van harte nog heel veel zo gezond en gelukkig mogelijke jaartjes samen, Wilde Wingerd.
Ik moet dan altijd denken aan de rode wingerd aan de muur van het Letterenhuis in Leuven als ik Wilde Wingerd intik.
Vandaag een beetje gepuzzeld en handwerk gedaan. Een mens kan niet altijd niets doen.
Het is toch maar frisjes buiten.
De schilder verveelt zich denk ik. Hij gaat nog eens terugkomen om een paar voegen terug op te voegen die hij bij het nakijken heeft ontdekt. Hij is vandaag zijn gerief komen terughalen dat een nachtje bij mij in de garage heeft doorgebracht. Latex handschoenen aan en masker op en afstand houden en nergens aankomen.
Behalve dan dat hij mijn garage heeft uitgeborsteld. Ik wou nog zeggen dat hij dat mocht laten liggen, maar neen, werf netjes opgekuist, zoals het hoort.Betalen mag in betere tijden.Ik vertrouw op u zegt hij.
ik was zinnens vandaag een variant op die schotel van Anjelier t maken. Sjalot en spekjes aanstoven in de pot, de worteltjes erbij, net onder water zetten en daar bovenop de aardappelen en dat een klein halfuurtje laten sudderen. Dan dooreen rommelen met een vork.
De zon schijnt uit volle macht, maar ze kan toch de kou niet verdrijven.
Ik moet dan altijd denken aan de rode wingerd aan de muur van het Letterenhuis in Leuven als ik Wilde Wingerd intik.
Vandaag een beetje gepuzzeld en handwerk gedaan. Een mens kan niet altijd niets doen.
Het is toch maar frisjes buiten.
De schilder verveelt zich denk ik. Hij gaat nog eens terugkomen om een paar voegen terug op te voegen die hij bij het nakijken heeft ontdekt. Hij is vandaag zijn gerief komen terughalen dat een nachtje bij mij in de garage heeft doorgebracht. Latex handschoenen aan en masker op en afstand houden en nergens aankomen.
Behalve dan dat hij mijn garage heeft uitgeborsteld. Ik wou nog zeggen dat hij dat mocht laten liggen, maar neen, werf netjes opgekuist, zoals het hoort.Betalen mag in betere tijden.Ik vertrouw op u zegt hij.
ik was zinnens vandaag een variant op die schotel van Anjelier t maken. Sjalot en spekjes aanstoven in de pot, de worteltjes erbij, net onder water zetten en daar bovenop de aardappelen en dat een klein halfuurtje laten sudderen. Dan dooreen rommelen met een vork.
De zon schijnt uit volle macht, maar ze kan toch de kou niet verdrijven.
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Hartelijk dank voor alle wensen en voor die mooie zelfgemaakte en zelfgekochte kaartjes die ik mocht ontvangen.
Het feestje voor kinderen en kleinkinderen viel vanzelfsprekend in het water en het reisje ook... Als vervanging een etentje op restaurant ging ook niet door...Dus trakteerden we onszelf op een aan huis gebrachte maaltijd en die smaakte uitstekend.
Kleinkinderen op video gezien dus dat was ook OK. We passen ons aan...
Dames, hou jullie goed in deze gevangenschap-light.
Het feestje voor kinderen en kleinkinderen viel vanzelfsprekend in het water en het reisje ook... Als vervanging een etentje op restaurant ging ook niet door...Dus trakteerden we onszelf op een aan huis gebrachte maaltijd en die smaakte uitstekend.
Kleinkinderen op video gezien dus dat was ook OK. We passen ons aan...
Dames, hou jullie goed in deze gevangenschap-light.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren kip/curry gemaakt. was lang geleden en 't smaakte.
Vandaag ballen in tomaten saus met pujee, zoals de kleinzoon van Vera tegen puree zegt. en Bjokolie. zegt hij ook.
heb vergeten een antihistamine in te nemen gisterenavond en nu loopt m'n neus.
ventje is koffie aan het maken, straks op "jacht" terwijl ik hier ga stofzuigen. Of ik vandaag zijn haar kan tondeuzen hangt af van het feit of mijn schouders niet te veel pijn doen en de rug.
Gimly heeft vannacht weer in de slaapkamer geslapen maar ventje zei dat hij nog niet gegeten heeft.
Hij ligt nu in de zetel.
moet nu nog via messenger verjaardagswensen doorsturen.
kaartjes maken is er gisteren niet gebeurd. het was weer telefonisch vergaderen. Je krijgt nu wel data bij om thuis te werken maar ventje zou liever bel-kredriet bij hebben.
Kan vandaag kaartjes maken.
de afstandbediening van de digicorder wilde gisteren niet het geluid af zetten. dat moest via die van de tv die en ik zou niet weten waardoor enorm kleverig aanvoelde. een doekje genomen maar hij voelt nog plakkerig aan, seffens een microvezeltje met wat afwasprodukt.
Verder niet veel nieuws. Als ik moest zeggen wat ventje heelder dagen tegen mij zegt, draaien jullie ook door. ( nu begrijp ik de kat)
Fijne dag seizoentjes, het is zonnig, pak mee wat je kan, maar Keep Safe!
Gisteren kip/curry gemaakt. was lang geleden en 't smaakte.
Vandaag ballen in tomaten saus met pujee, zoals de kleinzoon van Vera tegen puree zegt. en Bjokolie. zegt hij ook.
heb vergeten een antihistamine in te nemen gisterenavond en nu loopt m'n neus.
ventje is koffie aan het maken, straks op "jacht" terwijl ik hier ga stofzuigen. Of ik vandaag zijn haar kan tondeuzen hangt af van het feit of mijn schouders niet te veel pijn doen en de rug.
Gimly heeft vannacht weer in de slaapkamer geslapen maar ventje zei dat hij nog niet gegeten heeft.
Hij ligt nu in de zetel.
moet nu nog via messenger verjaardagswensen doorsturen.
kaartjes maken is er gisteren niet gebeurd. het was weer telefonisch vergaderen. Je krijgt nu wel data bij om thuis te werken maar ventje zou liever bel-kredriet bij hebben.
Kan vandaag kaartjes maken.
de afstandbediening van de digicorder wilde gisteren niet het geluid af zetten. dat moest via die van de tv die en ik zou niet weten waardoor enorm kleverig aanvoelde. een doekje genomen maar hij voelt nog plakkerig aan, seffens een microvezeltje met wat afwasprodukt.
Verder niet veel nieuws. Als ik moest zeggen wat ventje heelder dagen tegen mij zegt, draaien jullie ook door. ( nu begrijp ik de kat)
Fijne dag seizoentjes, het is zonnig, pak mee wat je kan, maar Keep Safe!
Cats Rule!