TRUMP wordt een goede president
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Hoeveel "contracten" zijn er ondertussen al "verbroken" onder het mom van de Coronacrisis?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ik heb al dikwijls aan mijn directie voorgesteld om dat arbeidsreglement gewoon in de vuilbak te gooien.
Maar om de één of andere reden zijn ze daar als puntje bij paaltje komt, geen voorstander van....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik denk dat er heel wat verplegers vér over hun contractuele verplichtingen aan het gaan zijn.
Je hebt al aangegeven dat jij je geen dag voorbij 1 juli inzet voor het goed van de leerlingen en dit ondanks het feit dat er voor sommigen een noodtoestand ontstaat: 18-jarigen zouden rond 1 oktober aan hoger onderwijs moeten kunnen beginnen, waarvoor sommigen dan niet genoeg voorbereid zijn.
Maar hey, geen dag langer dan 1 juli, hé! Het gaat niet over niet mogen. Je hebt de vraag beantwoord of je daartoe al dan niet bereid bent.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Tja ..... de kinderen van de babyboomers, veel te verwend geweest. Krijg daar nog iets van gedaan ..... ( en de daaropvolgende smartphone generatie is er nog erger aan toe - 't zou eens echt terug oorlog moeten worden om van doetjes terug mannen met ballen en vrouwen met .... ja, met wat eigenlijk - te maken
)
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik meen me te herinneren dat in de omzendbrieven qua verlofregeling stond dat het onderwijzend personeel recht heeft op 5 weken ononderbroken zomervakantie. Ik heb indertijd vaak genoeg nieuwe leerlingen ingeschreven gedurende de eerste week van juli en de laatste 14 dagen van augustus; dan werden trouwens ook de herexamens afgenomen en de laatste week van augustus diende voor deliberaties, eerste algemene vergaderingen, vakvergaderingen etc. De school is ook maar effectief 5 weken gesloten in de zomer.Dat gaat niet, dan heeft al het onderwijspersoneel verlof, dat staat zo in ons arbeidsreglement.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Gedeeltelijk ben ik het ermee eens Fred, maar je veralgemeent geweldig: de verplegers en dokters geven vandaag meer dan ze eigenlijk moeten. Sommigen lopen er de ziekte op, maar ze verschuilen zich nooit achter 'dat valt buiten mijn uren/contract' .
Er bestaan wel degelijk mensen in die leeftijdscategorie die een hoog moreel gehalte hebben en die om die reden wanneer de nood hoog is een veel sterkere inzet tentoonspreiden dan ze in normale tijden moeten doen.
We zouden dat eens moeten voorleggen aan iemand die goed geschoold is om met kennis van zaken mee te praten over ethische thema's.
Iemand??
Er bestaan wel degelijk mensen in die leeftijdscategorie die een hoog moreel gehalte hebben en die om die reden wanneer de nood hoog is een veel sterkere inzet tentoonspreiden dan ze in normale tijden moeten doen.
We zouden dat eens moeten voorleggen aan iemand die goed geschoold is om met kennis van zaken mee te praten over ethische thema's.
Iemand??

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik heb geen weet van die omzendbrieven die het over 5 weken hebben.frits1955 schreef: ↑31 mar 2020, 19:13Ik meen me te herinneren dat in de omzendbrieven qua verlofregeling stond dat het onderwijzend personeel recht heeft op 5 weken ononderbroken zomervakantie. Ik heb indertijd vaak genoeg nieuwe leerlingen ingeschreven gedurende de eerste week van juli en de laatste 14 dagen van augustus; dan werden trouwens ook de herexamens afgenomen en de laatste week van augustus diende voor deliberaties, eerste algemene vergaderingen, vakvergaderingen etc. De school is ook maar effectief 5 weken gesloten in de zomer.Dat gaat niet, dan heeft al het onderwijspersoneel verlof, dat staat zo in ons arbeidsreglement.
Er zijn wel uitzonderingen voor directie en secretariaatsmedewerkers, die beginnen vroeger in augustus.
Leraars die presteren tussen 1 juli en 31 augustus, doen dat vrijwillig.
-
Al eens gepolst bij fenixx?Wil. schreef: ↑31 mar 2020, 19:16Gedeeltelijk ben ik het ermee eens Fred, maar je veralgemeent geweldig: de verplegers en dokters geven vandaag meer dan ze eigenlijk moeten. Sommigen lopen er de ziekte op, maar ze verschuilen zich nooit achter 'dat valt buiten mijn uren/contract' .
Iemand??
-
Dat is toch wat ik in het begin al zei, de verlofregeling staat uitgeschreven in een arbeidsreglement.Wil. schreef: ↑31 mar 2020, 19:27Dit staat op de website van de Vlaamse overheid i.v.m. de vakantieregeling van leerkrachten:
![]()
Dat arbeidsreglement wordt binnen een BOC (Basis Overleg Comité) onderhandeld.
Je raadt nooit wie er in het BOC van mijn 2 scholen zetelt!