Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Je ziet, je hebt meer gemeen met de mensen die je beweert te bestrijden dan je denkt.Wil. schreef: ↑31 mar 2020, 19:39Het is een zeer trieste bedoening om mensen zó voor te stellen.
Wat mij in dit draadje interesseert is om aan te tonen hoe sommige moslims daden stellen die botsen met de westerse democratische invalshoek maar dat zij die daden stellen in overeenstemming met de islamideologie.
Zoals deze jongen hieronder.
Hier hoeft niet veel extra informatie bij, vermoed ik?
Deze Canadees zegt dat corona moet ernstig genomen worden, maar de regels van Allah nog veel méér: geen banden aangaan met joden, christenen en ongelovigen is belangrijker dan Covid-19
Het blijft toch raar, hé, hoe de kenners van het 'geloof' die 7e-eeuwse voorschriften vandaag letterlijk blijven nemen en belangrijk vinden. Kan iemand hen eens uitleggen wat de échte islam eigenlijk is?
![]()
Two wrongs don't make a right, Wil....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Heb je niet goed begrepen, Lars. Het gaat me in eerste instantie om de ideologie (was het lettertype niet groot genoeg) en hoe die botst met de democratische principes. Het voorbeeld hierboven is duidelijk genoeg.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Als het om ideologie gaat, waarom post je dan steeds foto's waarop mensen staan?
-
Je kan ideologie niet loskoppelen van mensen.
Waarom zou je anders steeds foto's van deze randfenomenen posten?
Moest het u om zuiver om de ideologie te doen zijn, je zou teksten over de ideologie posten.
Alleen weet je dat geen hond zijn tijd daarin steekt.
Je weet best dat om een vijand te ontmenselijken, beelden en foto's beter scoren om uw, helaas steeds nog grotendeels imaginair publiek, angst aan te jagen of nog beter: zijn reeds latente haat aan te wakkeren...
Dat is het soort propaganda dat doet terug denken naar de donkerste periode van vorige eeuw.
Uw idool die zijn naam aan een sigarensoort heeft ontleend, moet daar ongetwijfeld ooit iets over hebben geschreven?
Kan je mij een boek aanraden?
Waarom zou je anders steeds foto's van deze randfenomenen posten?
Moest het u om zuiver om de ideologie te doen zijn, je zou teksten over de ideologie posten.
Alleen weet je dat geen hond zijn tijd daarin steekt.
Je weet best dat om een vijand te ontmenselijken, beelden en foto's beter scoren om uw, helaas steeds nog grotendeels imaginair publiek, angst aan te jagen of nog beter: zijn reeds latente haat aan te wakkeren...
Dat is het soort propaganda dat doet terug denken naar de donkerste periode van vorige eeuw.
Uw idool die zijn naam aan een sigarensoort heeft ontleend, moet daar ongetwijfeld ooit iets over hebben geschreven?
Kan je mij een boek aanraden?
-
Het antwoord stond er al. Ik merk dat nog dat je mijn tekst niet goed leest.
Herhaling:
Wat mij in dit draadje interesseert is om aan te tonen hoe sommige moslims daden stellen die botsen met de westerse democratische invalshoek maar dat zij die daden stellen in overeenstemming met de islamideologie.
Sorry, ik ben een niet-roker.Uw idool die zijn naam aan een sigarensoort heeft ontleend, moet daar ongetwijfeld ooit iets over hebben geschreven? Kan je mij een boek aanraden?

"Al staat de leugen in het blauw, Lars herkent hem even gauw..."Wil. schreef: ↑31 mar 2020, 21:40Het antwoord stond er al. Ik merk dat nog dat je mijn tekst niet goed leest.
Herhaling:
Sorry, ik ben een niet-roker.Uw idool die zijn naam aan een sigarensoort heeft ontleend, moet daar ongetwijfeld ooit iets over hebben geschreven? Kan je mij een boek aanraden?
Welke daad heeft pakweg die laatste imam gepleegd?
-
Vriendschap sluiten met andere mensen, hoort bij onze westerse waarden. De Europese hymne illustreert dat: Alle Menschen werden Brüder.
Deze man noemt het vriendschap sluiten met joden en christenen en atheïsten een gevaar dat erger is dan Covid-19. Hij wil zijn toehoorders verwijderd houden van onze westerse waarden. Dat houdt automatisch in dat integreren in onze maatschappij ten zeerste bemoeilijkt wordt, of zelfs afgeraden wordt.
Waar haalt hij dat vandaan? Het komt rechtstreeks uit de koran.
Samenvattend: we hebben hier te maken met iemand die de ideologie zoals die wordt beschreven in de koran, wil duidelijk maken aan zijn toehoorders. Daardoor ga je meer botsingen zien met onze westerse idealen. Nu zou je nog kunnen denken dat hij alleen is met die stelling (of een variant daarvan) maar neen, dat blijkt al uit andere voorbeelden die ik eerder en ook elders in een ander topic heb gegeven.
Exact wat de titel boven dit draadje zegt.
Deze man noemt het vriendschap sluiten met joden en christenen en atheïsten een gevaar dat erger is dan Covid-19. Hij wil zijn toehoorders verwijderd houden van onze westerse waarden. Dat houdt automatisch in dat integreren in onze maatschappij ten zeerste bemoeilijkt wordt, of zelfs afgeraden wordt.
Samenvattend: we hebben hier te maken met iemand die de ideologie zoals die wordt beschreven in de koran, wil duidelijk maken aan zijn toehoorders. Daardoor ga je meer botsingen zien met onze westerse idealen. Nu zou je nog kunnen denken dat hij alleen is met die stelling (of een variant daarvan) maar neen, dat blijkt al uit andere voorbeelden die ik eerder en ook elders in een ander topic heb gegeven.

Welke daad vroeg ik, Wil?Wil. schreef: ↑31 mar 2020, 21:57Vriendschap sluiten met andere mensen, hoort bij onze westerse waarden. De Europese hymne illustreert dat: Alle Menschen werden Brüder.
Zaken benoemen is geen daad, Wil....
-
Een mening neerschrijven, zoals jij hier doet, is dat een daad ? Je moet toch achter je computer beginnen typen, niet? Is het uitspreken van die mening, ipv ze te typen, een daad? Het is een taaldaad.
Ga mee even kijken bij Unia. Daar staat op de website: "Anderen aanzetten tot haat, geweld en discriminatie is van een heel andere orde. Dan zijn woorden of beelden niet louter de vertolking van een mening, maar stellen ze een daad."
Het gaat me hier helemaal niet om haat, geweld, discriminatie op zich. Het gaat om het principe.
In het geval hierboven betreft het het aansporen om geen vriendschapsbanden te sluiten met joden etc. De imam maakt een onderscheid (discrimineert in zijn etymologische betekenis → dis + cernere) tussen moslims en alle anderen. Hij stelt een daad en dit is zelfs zo in juridische termen.
Ga mee even kijken bij Unia. Daar staat op de website: "Anderen aanzetten tot haat, geweld en discriminatie is van een heel andere orde. Dan zijn woorden of beelden niet louter de vertolking van een mening, maar stellen ze een daad."
Het gaat me hier helemaal niet om haat, geweld, discriminatie op zich. Het gaat om het principe.
In het geval hierboven betreft het het aansporen om geen vriendschapsbanden te sluiten met joden etc. De imam maakt een onderscheid (discrimineert in zijn etymologische betekenis → dis + cernere) tussen moslims en alle anderen. Hij stelt een daad en dit is zelfs zo in juridische termen.

Ik heb u eerst de vraag gesteld.Wil. schreef: ↑31 mar 2020, 22:31Een mening neerschrijven, zoals jij hier doet, is dat een daad ? Je moet toch achter je computer beginnen typen, niet? Is het uitspreken van die mening, ipv ze te typen, een daad?
-
Kijk Lars, je bevindt je op glad ijs en dat weet je zelf ook al wel.
1. Wanneer iemand een leugen vertelt, dan stelt hij een daad.
2. Wanneer twee mensen in het bijzijn van een derde met elkaar mondeling overeenkomen om een huis te (ver)kopen, dan is die afspraak een rechtsgeldige daad.
3. Wanneer een kinderlokker een kind meelokt onder het voorwendsel of belofte van iets prettigs, dan stelt hij met zijn woorden een daad.
4. Iemand die op Twitter Hitler verheerlijkt, stelt een daad.
5. Wanneer Stephen Hawking verlamd in zijn stoel zit en een tekst/boek inspreekt dan stelt hij een daad.
6. Wanneer de burgemeester zegt: "Ik verklaar jullie vanaf nu echtgenoot en echtgenote" dan dóet hij werkelijk iets waaraan onmiddellijk consequenties verbonden zijn.
Ik hoop dat dit genoeg is?
2. Wanneer twee mensen in het bijzijn van een derde met elkaar mondeling overeenkomen om een huis te (ver)kopen, dan is die afspraak een rechtsgeldige daad.
3. Wanneer een kinderlokker een kind meelokt onder het voorwendsel of belofte van iets prettigs, dan stelt hij met zijn woorden een daad.
5. Wanneer Stephen Hawking verlamd in zijn stoel zit en een tekst/boek inspreekt dan stelt hij een daad.
6. Wanneer de burgemeester zegt: "Ik verklaar jullie vanaf nu echtgenoot en echtgenote" dan dóet hij werkelijk iets waaraan onmiddellijk consequenties verbonden zijn.

Laten we dan maar hopen voor u dat crazy Diego niet tot daden overging nadat hij door u werd zot gemaakt.Wil. schreef: ↑31 mar 2020, 22:51Kijk Lars, je bevindt je op glad ijs en dat weet je zelf ook al wel.
Een geschifte quote van hem werd door de moderatie verwijderd, dat weet je toch?
Heb je enig idee welke schade één zwakzinnig kan aanrichten?
Besef je dat je identieke dezelfde rol speelt als de baardapen die je aanklaagt?
Mensen (eentje is genoeg) zot maken zonder zelf uw handen vuil te maken...
Dit is ook genoeg voor vandaag.
-
Ik denk dat ik behoorlijk goed overweg kan met woorden. Maak je dus geen zorgen om mij.
Ik heb het eerder al gezegd: ik toon dingen die gebeuren op basis van een ideologie en maak duidelijk dat de keizer geen kleren draagt.
Het is aan de lezer om zijn/haar besluiten te trekken of het naast zich neer te leggen.
Ik heb het eerder al gezegd: ik toon dingen die gebeuren op basis van een ideologie en maak duidelijk dat de keizer geen kleren draagt.
Het is aan de lezer om zijn/haar besluiten te trekken of het naast zich neer te leggen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.