Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

31 mar 2020, 23:18

(...) als de baardapen die je aanklaagt?
Dat verbaast me! Zelf gebruik ik die term nóóit. En was jij niet degene die daarstraks een foto op dit forum plaatste me daarop drie apen die aan een waterpijp zaten te lurken? Je schreef eronder: Zó worden in dat soort 'bronnen' moslims voorgesteld.

En dan nu dit taalgebruik !??!
Je bent geschoold "om met kennis van zaken mee te praten over ethische thema's". Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

01 apr 2020, 00:49

@Wil: en? Hoe voelt het om een discussie trachten te voeren met een doldraaiende windhaan over vanwaar de wind nu eigenlijk waait? :roll:

Verloren tijd en energie, mijn beste....je slaagt er niet in om zelfs maar aan de eigenlijke discussie te beginnen over de fricties/problemen in onze huidige maatschappij door achterlijke moslims die letterlijk en koppig vastgeroest blijven in hun middeleeuwse islamideologie en de vrijwillige hel kiezen temidden van onze democratische vrijheden.

Volgens Lars:
Hier gaat het over fricties met de stoute moslims:...
Alleen ziet hij nergens fricties en kan hij niet duiden of besluiten wie nu eigenlijk die stoute moslims zijn?
Zelfs niet als hem de pap en koran verwijzingen létterlijk in de mond gegeven wordt en hij enkel maar hoeft te slikken....kan niet, want voor hem bestaan ze niet, die stoute moslims? 8O
Want waar halen ze állen dezelfde mosterd?
Toch niet bij de schrijfsels van één en dezelfde pedofiele roofridder, die de hele mikmak van islamideologie vastgelegde in wat de koran heet, zeker?
Dat kan toch niet?? :mrgreen:

En zo geraak je, Wil, dus nooit aan een discussie over fricties in onze westerse maatschappij door moslims die de islamideologie letterlijk volgen - zelfs de DEFINITIE van het WOORD islamideologie wordt betwist door Lars in een poging om de eigenlijke discussie uit de weg te gaan door bladzijdenlang te blijven melken over elke mogelijke banaliteit naast de kwestie.

Iedereen, behalve Lars, begrijpt dat de islamideologie door elke afsplitsing van de talloze, islam stromingen wordt geclaimd als zijnde het 'enige, échte geloof' en wel door de dubbelzinnigheid van de tot in eeuwigheid vrij te interpreteren van de hypocriete koran waarvoor moslims elkaar onderling al 1400 jaar afslachten om als enige, rechtmatige afstammeling van de pedo-profeet erkend te worden.

Dus, Wil: om echt de discussie te voeren over de HUIDIGE fricties in de westerse maatschappijen door daden van moslims, dan moet je eerst nog verder geraken dan het gekibbel en de omzeiling van de kern van de zaak, waarvoor Lars telkens en zelfs de definitie van het woord islamideologie misbruikt om de discussie te kunnen blíjven ontwijken.
Zielige bedoening...

Hoeveel bladzijden ga je nog moeite verspillen aan het uitleggen van het bewezen feit dat de islamideologie de basis is voor élke moslim van gelijk welke strekking voor je kan beginnen aan de eigenlijke discussie over hoe moslims fricties veroorzaken met hun achterlijke gedachtengoed in onze democratische, westerse maatschappijen?
En dan hebben we het nog niet eens over hoe we deze fricties zouden kunnen oplossen om opnieuw een leefbare maatschappij en vreedzame samen-leving te bekomen...

Recent:
En wat met de taalbarriere waardoor moslims niet de opgelegde maatregelen tegen het coronavirus opvolgen (er wordt niet naar onze nieuwszenders gekeken maar naar turkse en andere zenders?) en daardoor verantwoordelijk zijn voor de verdere verspreiding ervan in de maatschappij?
Bovendien vinden ze nog dat hun allah hen wel zal beschermen ondanks de vele doden in iran en andere islamitische landen? 8O
Ze ontsnappen ook niet aan het coronavirus met hun 'inch allah'.......maar zijn door hun bijgelovige geloofsovertuiging wel een besmettingsbron voor onze maatschappij door de beschermingsmaatregelen aan hun laars te lappen! :x

Wil.

01 apr 2020, 09:31

Ik weet het wel. En Lars is door zijn beroepsmisvorming alleen maar gefocust op de komma's die er niet staan maar hij overziet het hele verhaal niet.

Wanneer er dingen in de wereld gebeuren die aansluiten bij het onderwerp, dan blijf ik het vermelden.

Lars

01 apr 2020, 10:19

Wil. schreef:
01 apr 2020, 09:31
Ik weet het wel. En Lars is door zijn beroepsmisvorming alleen maar gefocust op de komma's die er niet staan maar hij overziet het hele verhaal niet.

Wanneer er dingen in de wereld gebeuren die aansluiten bij het onderwerp, dan blijf ik het vermelden.
Amai, dan ga je werk hebben.

Heb je deze sites al eens bekeken?
-EJBron.com
-Politics.be
-Sceptr.net
-Doorbraak.be
-re-act.be
-Nation.be
-mediabiasfactcheck.com
-fenixx.org/
-golfbrekers.be
-antivenin.blogspot.com
-carelbrendel.nl
-dutchfreepress.nl
-erkenbrand.eu
-fubar.mobi/
-geennieuws.com
-idverzet.org
-stelling.nl
-martienpennings.wordpress.com

Beentjes insmeren en aan het werk, Wil!
De moslimideologie staat niet stil. :lol:

Wil.

01 apr 2020, 10:41

De islamideologie staat wél stil. Al vele honderden jaren.

Sommige moslims echter niet.

Na tientallen blz. heb je het nóg niet door. Tja ...

Lars

01 apr 2020, 11:01

Wil. schreef:
01 apr 2020, 10:41
De islamideologie staat wél stil. Al vele honderden jaren.

Sommige moslims echter niet.

Na tientallen blz. heb je het nóg niet door. Tja ...
Hoe, ik heb het niet door???
Ik geef u een tiental sites cadeau vol met stoute moslims, zo los uit de mouw, en ik zou nergens van op de hoogte zijn? :lol:

Wil.

01 apr 2020, 17:26

Meer dan 40 geleerden in de islamideologie zijn in Somalië bijeen gekomen en hebben daar een fatwa opgesteld die de huidige regering bestempelt als apostaten, mensen die de religie verlaten. Daarop staat de doodstraf. Elke Somaliër wordt geacht de jihad tegen hen te voeren.

De fatwa is ook gekant tegen het plan van de regering om Somalië en Eritrea in één land te integreren. De fatwa is ook tegen de 'democratische verkiezingen' die er zullen gehouden worden.
Laatst gewijzigd door Wil. op 22 mei 2021, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars

01 apr 2020, 17:44

Wil. schreef:
01 apr 2020, 17:26
Meer dan 40 geleerde in de islamideologie zijn in Somalië bijeen gekomen en hebben daar een fatwa opgesteld die de huidige regering bestempelt als apostaten, mensen die de religie verlaten. Daarop staat de doodstraf. Elke Somaliër wordt geacht de jihad tegen hen te voeren.

De fatwa is ook gekant tegen het plan van de regering om Somalië en Eritrea in één land te integreren. De fatwa is ook tegen de 'democratische verkiezingen' die er zullen gehouden worden.
Al-Shabaab heet de club.

Wil.

01 apr 2020, 20:40

En ze laten er geen gras over groeien. Gisteren leverden de jongens van Al-Shabaab nogmaals een bewijs dat ze de jihad ernstig nemen. Ze vermoordden 2 'peace keepers' van de African Union Mission en nog een aantal burgers deelden in de klappen.

Het zijn randfiguren, wordt wel eens geopperd. Ja, net zoals die van Maalbeek, Zaventem, Parijs, Nice, Berlijn, Stockholm, Londen, Barcelona, Manchester ... enz.

Lars

01 apr 2020, 20:43

Wil. schreef:
01 apr 2020, 20:40
En ze laten er geen gras over groeien. Gisteren leverden de jongens van Al-Shabaab nogmaals een bewijs dat ze de jihad ernstig nemen. Ze vermoordden 2 'peace keepers' van de African Union Mission en nog een aantal burgers deelden in de klappen.

Het zijn randfiguren, wordt wel eens geopperd. Ja, net zoals die van Maalbeek, Zaventem, Parijs, Nice, Berlijn, Stockholm, Londen, Barcelona, Manchester ... enz.
Ja, Wil...
Veel heb je daar met je expertiseverslagen niet aan kunnen verhelpen hè?

Wil.

02 apr 2020, 00:11

Het is een aan elkaar geregen verhaal van terreuraanslagen door "randfiguren".

Stap 1 is je bewust worden van wat er aan de hand is. Waar komt het vandaan? Is dit een toevallige vlaag van zinsverbijstering van sommigen of past het in een breed kader dat 14 eeuwen overspant?

Stap 2 is ophouden met mee te huilen met de MSM en de islamideologie te betitelen als 'a religion of peace' zoals Bush Jr, Obama, May, Cameron en nog andere idioten hebben gedaan.

Stap 3 moet door de politici gezet worden: ze moeten zich de vraag stellen hoe een democraat moet omgaan met een beweging van mensen die openlijk in haar "statuten" heeft staan dat wij minder dan beesten zijn en dat we moeten onderworpen of gedood worden.

Zo lang dit niet gebeurt, gaat het ons blijven overkomen. En dan maar theelichtjes branden en imagine zingen :roll:

voorn

02 apr 2020, 08:29

[quote=Ice post_id=4809603 t
En wat met de taalbarriere waardoor moslims niet de opgelegde maatregelen tegen het coronavirus opvolgen
[/quote]

Een groot deel heeft kinderen die Nederlands of Frans verstaan
In de sociale huur app hangt hier de maatregelen in 4 talen op de deur
Ook ik heb in ons gebouw deze maatregelen in Nederlands, Frans, Engels,Arabisch en Turks uitgehangen
Men kan deze vertaalsite in verschillende talen vinden langs google er zijn zelfs pictogrammen bij de informatie

Lars

02 apr 2020, 09:41

Wil. schreef:
02 apr 2020, 00:11
Het is een aan elkaar geregen verhaal van terreuraanslagen door "randfiguren".

Stap 1 is je bewust worden van wat er aan de hand is. Waar komt het vandaan? Is dit een toevallige vlaag van zinsverbijstering van sommigen of past het in een breed kader dat 14 eeuwen overspant?

Stap 2 is ophouden met mee te huilen met de MSM en de islamideologie te betitelen als 'a religion of peace' zoals Bush Jr, Obama, May, Cameron en nog andere idioten hebben gedaan.

Stap 3 moet door de politici gezet worden: ze moeten zich de vraag stellen hoe een democraat moet omgaan met een beweging van mensen die openlijk in haar "statuten" heeft staan dat wij minder dan beesten zijn en dat we moeten onderworpen of gedood worden.

Zo lang dit niet gebeurt, gaat het ons blijven overkomen. En dan maar theelichtjes branden en imagine zingen :roll:
Stap 1 dat proberen dagelijks, wereldwijd, honderdduizenden anonieme accounts wereldwijd...
Stap 2 dat proberen dagelijks, wereldwijd, duizenden alternatieve nieuwssites (was mijn selectie nuttig voor jou?)
Stap 3 is typerend voor de zelfverklaarde internetwarrior > concreet IRL (gebrek aan lef? présence?...).niks verantwoordelijkheid nemen, niks initiatief.
Dat moeten anderen, de politici maar doen.

Het enige wat jij doet is eindeloos, haastig bijeen gegoogelde rommel, aanbieden aan vier man en een paardenkop.

Je zit zelf dus nog steeds in de eerste stap.

Impact op het gedrag van randfiguren: 0

Wil.

02 apr 2020, 09:51

Als stap 1 en 2 reeds volop gezet wordt , dan zijn we op goede weg.

Wat de derde stap betreft, daar respecteer ik de functie van de politiek. Ik werk actief mee aan stap 1 en 2. Ik spreek af en toe voor groepjes mensen en zet daar mijn visie uiteen. Het 'tegenwerk' - voor zover het dat is - dat jij en enkele anderen hier presteren, is voor mij een training om in mondelinge debatten de argumenten die worden tegengeworpen te weerleggen.

Maar ik merk dat je rond stap 3 rondfietst. Hoe moet een democraat omgaan met die beweging van mensen? De politiek bestrijdt enkel de symptomen en bijgevolg zal ook de ellende van Maalbeek, Parijs, Londen en honderden andere plaatsen blijven voortduren. Maar neem hierin vooral zelf geen standpunt in.

Lars

02 apr 2020, 10:22

Wil. schreef:
02 apr 2020, 09:51
Als stap 1 en 2 reeds volop gezet wordt , dan zijn we op goede weg.

Wat de derde stap betreft, daar respecteer ik de functie van de politiek. Ik werk actief mee aan stap 1 en 2. Ik spreek af en toe voor groepjes mensen en zet daar mijn visie uiteen. Het 'tegenwerk' - voor zover het dat is - dat jij en enkele anderen hier presteren, is voor mij een training om in mondelinge debatten de argumenten die worden tegengeworpen te weerleggen.

Maar ik merk dat je rond stap 3 rondfietst. Hoe moet een democraat omgaan met die beweging van mensen? De politiek bestrijdt enkel de symptomen en bijgevolg zal ook de ellende van Maalbeek, Parijs, Londen en honderden andere plaatsen blijven voortduren. Maar neem hierin vooral zelf geen standpunt in.
Jij geeft lezingen?
Dat is interessant, nodig mij volgende keer maar eens uit.

Uw vraag: "Hoe moet een democraat omgaan met die beweging van mensen?" vind ik interessant.
Ik vind als liberaal in de eerste plaats dat een democraat zo weg weinig mogelijk zaken 'moet'.

De politiek organiseert en sponsort veiligheids- en inlichtingendiensten om die beweging mensen in kaart te brengen en onschadelijk te maken. Daarbij worden nog steeds profielen gezocht die iets kunnen bijdragen aan die strijd.
Dat ze uw expertise straal (en al decennia lang) negeren zou een belletje moeten doen rinkelen....