In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Alweer een nieuwe dag. En bijna een nieuwe maan. zag ze gisteren aan de achterkant van ons huis.
Op een plaats waar geen huis staat maar de oude watertoren waar vroeger een deel chaletjes stonden van een biker club die daar hun bijeenkomsten hield. Die zitten daar volgens mij niet meer.
Zoals zoveel dingen hier.
Vandaag eten we wijting.
Moeder heeft al laten weten dat ze morgen niet op 't scherm komt, maar dat wil houden voor met Pasen. Ja, ze had die avond al gebeld en dus niet veel te vertellen maar steffie wilde nog 't een en 't ander weten en de klein was een beetje bang omdat ik juist ervoor een opvlieger gedaan had en enorm rood in het gezicht was en ze kent mij niet met een leesbril.
Suus heeft ook al laten weten dat ze m'n kaartje ontvangen heeft, maar het niet wil openen, niet eerder of de 7 de.
De 6 de heb ik ook een kaartje maar dat is te bussen. ( allez, ventje gaat dat doen- hij moet toch in de buurt zijn)
Aangezien ventje zich niet wil verplaatsen omdat commandant X geen papier wil tekenen voor verplaatsingen, zal alles gestuurd worden met de post. En dat is geen brief, dat zijn Pakken dossiers. dat zal leuk zijn voor b-post of de gewone postbode, als hij het al in de brievenbus kan steken.
Ventje is gisteren getonduesd geraakt.
heb het een en ander van kaartjesmateriaal besteld en een grijze trui met sterren bij wish.
komt in mei toe.
Ik zit nu te denken aan de buurt bbq. die zal waarschijnlijk ook niet doorgaan. Ging doorgaan op het kerkplein. ( op "verzoek" van de freule)
Morgen gaan we pizza eten en ventje moet om kaas. verschillende soorten. heeft zich gisteren bij het boodschappen doen kwaad gemaakt op een domme vrouw die met haar kar de uitgang versperde omdat er een pallet tussen twee kassa's in stond. ze had niet genoeg zakken mee en haar dochter stond buiten en riep heel de tijd dat ze afstand moest houden. Ventje zei dat ze er alletwee niet erg goed bij hun hoofd waren in zijn mening. ( ventje heeft ook geen geduld)
hebben gisteren gekeken naar "blind gekocht" amai dat vrouwmens. ik zou een ( bij wijze van spreken) een moord doen voor die keuken en badkamer alleen! Dat was heel schoon. En toch niet content. Die vent zou ze beter buiten zetten, kan ze terug naar het appartement. en zoekt hij dan maar een vrouw die er wel content mee is. neh.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Alweer een nieuwe dag. En bijna een nieuwe maan. zag ze gisteren aan de achterkant van ons huis.
Op een plaats waar geen huis staat maar de oude watertoren waar vroeger een deel chaletjes stonden van een biker club die daar hun bijeenkomsten hield. Die zitten daar volgens mij niet meer.
Zoals zoveel dingen hier.
Vandaag eten we wijting.
Moeder heeft al laten weten dat ze morgen niet op 't scherm komt, maar dat wil houden voor met Pasen. Ja, ze had die avond al gebeld en dus niet veel te vertellen maar steffie wilde nog 't een en 't ander weten en de klein was een beetje bang omdat ik juist ervoor een opvlieger gedaan had en enorm rood in het gezicht was en ze kent mij niet met een leesbril.
Suus heeft ook al laten weten dat ze m'n kaartje ontvangen heeft, maar het niet wil openen, niet eerder of de 7 de.
De 6 de heb ik ook een kaartje maar dat is te bussen. ( allez, ventje gaat dat doen- hij moet toch in de buurt zijn)
Aangezien ventje zich niet wil verplaatsen omdat commandant X geen papier wil tekenen voor verplaatsingen, zal alles gestuurd worden met de post. En dat is geen brief, dat zijn Pakken dossiers. dat zal leuk zijn voor b-post of de gewone postbode, als hij het al in de brievenbus kan steken.
Ventje is gisteren getonduesd geraakt.
heb het een en ander van kaartjesmateriaal besteld en een grijze trui met sterren bij wish.
komt in mei toe.
Ik zit nu te denken aan de buurt bbq. die zal waarschijnlijk ook niet doorgaan. Ging doorgaan op het kerkplein. ( op "verzoek" van de freule)
Morgen gaan we pizza eten en ventje moet om kaas. verschillende soorten. heeft zich gisteren bij het boodschappen doen kwaad gemaakt op een domme vrouw die met haar kar de uitgang versperde omdat er een pallet tussen twee kassa's in stond. ze had niet genoeg zakken mee en haar dochter stond buiten en riep heel de tijd dat ze afstand moest houden. Ventje zei dat ze er alletwee niet erg goed bij hun hoofd waren in zijn mening. ( ventje heeft ook geen geduld)
hebben gisteren gekeken naar "blind gekocht" amai dat vrouwmens. ik zou een ( bij wijze van spreken) een moord doen voor die keuken en badkamer alleen! Dat was heel schoon. En toch niet content. Die vent zou ze beter buiten zetten, kan ze terug naar het appartement. en zoekt hij dan maar een vrouw die er wel content mee is. neh.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, de dakwerkers bijna gedaan ? En zondag wordt het 20°C, dan kan je heerlijk op jouw terras zitten en genieten van het zonnetje.
Anjelier, fijn te lezen dat Spaanse Woef zijn allergie bijna weg is en helemaal fijn te horen dat alles oké is met de familie. De krentenboompjes zullen er nu wel schitterend zijn met de bloesems erop.
Wilde eend, arme jij. Ik zou zo willen naar jou toekomen om jou een echte en stevige knuffel te geven. Wat een misselijkmakende " grap" van jouw zus
Muddy Maddy, winkelen in deze tijd in de supermarkt is echt niet gemakkelijk en echt niet evident.
Manlief doet hier de boodschappen en komt steeds met een verhaal thuis. Sommige mensen snappen nog altijd niet dat deze toestand ernstig is en nemen met zijn tweeën gewoon hun schare kinderen mee naar de supermarkt. Gisteren gingen we wandelen met Matice en zagen in een ander stuk van het bos een hele groep tieners voetballen, ver weg van de straat. Ik begrijp dat wel tendele, maar ze waren oud genoeg om de richtlijnen in acht te kunnen nemen, maar die gasten denken niet over de eventuele gevolgen na.
Gisteren alles dweilklaar gemaakt, dus kan ik vandaag dweilen en heb al een strijkje achter de rug.
Ik heb gisteren dan toch mijn kleurboek voor volwassenen met veel vijven en zessen mogen ontvangen van de Post. Eind goed, al goed. Had die 26 maart besteld en had dezelfde dag een mail gekregen dat hij ingepakt was en aan de bezorger was meegegeven en ik heb hem dus gisteren pas gekregen na een paar kwade telefoons. Want die stond eergisteren als geleverd op, terwijl hij niet geleverd was. Maar nu heb ik hem toch en gelukkig is het ook een hele mooie (en hele moeilijke), dus hij was het wachten en de ministress waard. Ga me daar fijn mee kunnen amuseren.
Zo, ik ga stilaan terug starten. Ga niet alle namen noemen, maar jullie weten dat ik elkeen van jullie bedoel . Dus veel liefs en een dikke knuffel voor allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allen, de zon wil wel
maar het lukt niet zo goed
Geduld zoals met ales tegenwoordig
wilde eend wat een misselijk makende grap
ik vond het al raar dat ze met een bladblazer
in de woning werkte maar sommige mensen
doen wel eens raar (vind ik)
Hopelijk ben je er al een beetje over want dat
was echt geen grap....
M-M ik denk ook dat alle bijeenkomsten en feestjes nog
lang niet toegelaten zullen zijn, we zitten nog niet veilig
Thuis zelf een BBQ houden kan dan weer wel hé
clive ja ik kan het me voorstellen in de supermarkten
er zijn mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn
en die voetballende gasten daar had ik de politie op afgestuurd
zo blijft dat spelletje duren van blijf in uw kot door die snotters
dat maakt mij ook kwaad
anjelierken, mooi he die bloeiende krentenboompjes
echt lente is dat... geniet ervan...
hopelijk zijn de bloesems niet kapot gevroren
Ik wens alle seizoentjes (sorry zonder alle namen)
een fijne vrijdag en tot......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Even een nadenkertje...
Zou het kunnen zijn...??
Dat terwijl wij ziek worden,
de aarde kan helen
Dat nu van alles verandert en stopt,
de natuur weer door kan gaan.
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de wereld vertraagt,
de liefde kan versnellen
Dat druk zijn en naar buiten racen en vliegen,
de rust vinden en naar binnen keren wordt.
Zou het kunnen zijn....
Dat als we thuis moeten blijven,
we weer kunnen ervaren van wie we houden
Dat nu de maatschappij zo leunt op de zorg,
we beseffen hoe ontzettend belangrijk dat is.
Zou het kunnen zijn...
Dat de wereld en de luxe om ons heen nu kleiner wordt,
zodat we ons eigen grote hart weer kunnen voelen
Dat nu we goed voor onszelf en anderen moeten zorgen,
Ontdekken dat zelfliefde en naastenliefde noodzakelijk is.
Zou het kunnen zijn...
Dat nu we samen strijden tegen hetzelfde,
de eenheid in de verschillen kan worden gevonden
Dat als we elkaar nodig hebben,
herontdekken hoe saamhorigheid voelt.
Zou het kunnen zijn....
Dat na de chaos en strijd van deze tijd,
een nieuwe wereld wordt geboren
Dat na de angst en onzekerheid,
de liefde en waardering voor elkaar en de aarde terugkeert.
Zou het kunnen zijn....
Dat het zo moet zijn,
opdat de liefde wederkeert.?
Zou het kunnen zijn...??
Dat terwijl wij ziek worden,
de aarde kan helen
Dat nu van alles verandert en stopt,
de natuur weer door kan gaan.
Zou het kunnen zijn...
Dat nu de wereld vertraagt,
de liefde kan versnellen
Dat druk zijn en naar buiten racen en vliegen,
de rust vinden en naar binnen keren wordt.
Zou het kunnen zijn....
Dat als we thuis moeten blijven,
we weer kunnen ervaren van wie we houden
Dat nu de maatschappij zo leunt op de zorg,
we beseffen hoe ontzettend belangrijk dat is.
Zou het kunnen zijn...
Dat de wereld en de luxe om ons heen nu kleiner wordt,
zodat we ons eigen grote hart weer kunnen voelen
Dat nu we goed voor onszelf en anderen moeten zorgen,
Ontdekken dat zelfliefde en naastenliefde noodzakelijk is.
Zou het kunnen zijn...
Dat nu we samen strijden tegen hetzelfde,
de eenheid in de verschillen kan worden gevonden
Dat als we elkaar nodig hebben,
herontdekken hoe saamhorigheid voelt.
Zou het kunnen zijn....
Dat na de chaos en strijd van deze tijd,
een nieuwe wereld wordt geboren
Dat na de angst en onzekerheid,
de liefde en waardering voor elkaar en de aarde terugkeert.
Zou het kunnen zijn....
Dat het zo moet zijn,
opdat de liefde wederkeert.?
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
OMA C : wat een mooie tekst .... dat geeft weer hoop ....
CLive : dank voor het medeleven . Het gaat al iets beter ... heb met een paar vriendinnen getelefoneerd en dat helpt wel .. Ook dat ik het hier eens kan vertellen .... ( er zijn erger dingen
) maar toch ..
Voorlopig moet ze (zus ) mij niet te veel vragen , want ik heb geen zin om te antwoorden ..
Clive : vreselijk dat er nog steeds mensen (oud en/of jong ) zijn , die het afstand houden niet respecteren ....
Hebben jullie de extra PANO uitzending gisteren om 21u op TV één gezien ?? Dat is het ziekenhuis in mijn geboortestad ( ST Trudo- ) ik kreeg er zelf tranen van in m'n ogen als je die verpleegster(s) aan het woord hoorde .... Die riskeren hun eigen leven elke dag , EN dat van hun familie . en wij kunnen hen het beste helpen met binnen te blijven , dat is toch het minste wat we kunnen doen . Ook al valt het ons zwaar ..
MM : voor jullie zal het feest ook niet kunnen doorgaan ... Als je hoort dat grote sportwedstrijden één voor één afgelast worden .... dan weten we al dat kleinere evenementen ook zullen afgelast worden . Ik heb nog voorstellingen in de zomer betaald ... Dus we weten dat het zal gebeuren ...... Maar als het moet, dan moet het . Punt .
OMa C : ik hoop dat de dakwerkers in jouw buurt stoppen na 5 dagen . Ik zit ondertussen aan "dag" 343 (of zoiets ) in het lawaai ... want hiernaast is een firma nog steeds aan het slijpen
... en na 17 u komt dezelfde ***buurman thuis en begint te boren ... Dus .... helaas : buiten gaan zitten als de zon zal schijnen , zit er voor mij niet in ., net als vorig jaar .....
Niks aan te doen ...... Binnen mijn favoriete muziek opzetten en proberen me bezig te houden in huis .. zucht .
Dames : ik ga nog wat fietsen op het WW web .... dank voor het luisterlezen en tot vanavond ..
OMA C : wat een mooie tekst .... dat geeft weer hoop ....
CLive : dank voor het medeleven . Het gaat al iets beter ... heb met een paar vriendinnen getelefoneerd en dat helpt wel .. Ook dat ik het hier eens kan vertellen .... ( er zijn erger dingen
Voorlopig moet ze (zus ) mij niet te veel vragen , want ik heb geen zin om te antwoorden ..
Clive : vreselijk dat er nog steeds mensen (oud en/of jong ) zijn , die het afstand houden niet respecteren ....
MM : voor jullie zal het feest ook niet kunnen doorgaan ... Als je hoort dat grote sportwedstrijden één voor één afgelast worden .... dan weten we al dat kleinere evenementen ook zullen afgelast worden . Ik heb nog voorstellingen in de zomer betaald ... Dus we weten dat het zal gebeuren ...... Maar als het moet, dan moet het . Punt .
OMa C : ik hoop dat de dakwerkers in jouw buurt stoppen na 5 dagen . Ik zit ondertussen aan "dag" 343 (of zoiets ) in het lawaai ... want hiernaast is een firma nog steeds aan het slijpen
Niks aan te doen ...... Binnen mijn favoriete muziek opzetten en proberen me bezig te houden in huis .. zucht .
Dames : ik ga nog wat fietsen op het WW web .... dank voor het luisterlezen en tot vanavond ..
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wilde eend2: die "grap" van je zus was er echt over, zoiets doe je niet.
Oma-C: de bloesems van de krentenboom staan nu in volle bloei, die hebben geen last gehad van de vriesnacht.Hier in de buurt zie ik magnolia's waarvan de bloemen bruin zien, wat spijtig is, want een bloeiende magnolia is echt prachtig.
Daarstraks naar wzc gebeld om te vragen hoe het met vader is, en volgens hoofdverpleger alles oké, alles zijn gewone gangetje.Vroeg ook of de bewoners nog samen mogen eten in de eetzaal en dat mag nog steeds.Had op het nieuws gehoord dat in sommige wzc de bewoners op hun kamer moesten blijven, dat vind ik toch erg.
Zal ook eens naar zoon bellen, want volgende week zondag is het Pasen.Maar denk dat we niks zullen kopen gezien de toestand.
Dames, tot morgen allemaal.
Wilde eend2: die "grap" van je zus was er echt over, zoiets doe je niet.
Oma-C: de bloesems van de krentenboom staan nu in volle bloei, die hebben geen last gehad van de vriesnacht.Hier in de buurt zie ik magnolia's waarvan de bloemen bruin zien, wat spijtig is, want een bloeiende magnolia is echt prachtig.
Daarstraks naar wzc gebeld om te vragen hoe het met vader is, en volgens hoofdverpleger alles oké, alles zijn gewone gangetje.Vroeg ook of de bewoners nog samen mogen eten in de eetzaal en dat mag nog steeds.Had op het nieuws gehoord dat in sommige wzc de bewoners op hun kamer moesten blijven, dat vind ik toch erg.
Zal ook eens naar zoon bellen, want volgende week zondag is het Pasen.Maar denk dat we niks zullen kopen gezien de toestand.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Garage onder handen genomen. En toen was het gedaan met spelen...
Proviand tot donderdag in ontvangst genomen. Met dank aan de jongste.
Het speet hem te moeten zeggen dat het vooral de oude mensen waren die de social distancing niet toepasten.
Dan kunnen ze in de winkel nog zo hun best doen, maar als de mensen niet doen, wat ze horen te doen...
Zijn die doof of wat. Of denken die dat ze immuun zijn. Of zijn ze levensmoe?
De andere mensen zijn dat waarschijnlijk niet, levensmoe.
Onze anders gekleurde medemensen hebben ook geen oren gekregen als ze geboren waren.
Die vinden ook dat ze buiten de wet staan.
Ik hoor langs alle kanten hetzelfde liedje.
En wij maar braaf binnen blijven en met niemand contact hebben.
Ondertussen zit ik al drie weken binnen.
Dat si hier dus echt een autostrade hé onze straat.
Wat hier aan volk passeert en die hondjes hebben tegen dat de ophokplicht gedaan is geen pootjes niet meer.
Eerst met het baasje op wandel, dan met het vrouwtje, dan met de kindjes.
Ik wist ook niet dat er zoveel honden in de buurt woonden.Van klein tot groot, van schattig tot aartslelijk...
Het was knap koud vandaag.
Behalve van de jongste heb ik geen nieuws van de kinderen.
Ze zullen denken, ons moeder is braaf, onze jongste zorgt ervoor dat ze eten heeft op tijd en stond.
Echt geen last met dat mens, ferm gemakkelijk.
Maar ja die hebben aanspraak genoeg zeker.
Dames en dieren nog een fijne avond en rustige nacht.
Proviand tot donderdag in ontvangst genomen. Met dank aan de jongste.
Het speet hem te moeten zeggen dat het vooral de oude mensen waren die de social distancing niet toepasten.
Dan kunnen ze in de winkel nog zo hun best doen, maar als de mensen niet doen, wat ze horen te doen...
Zijn die doof of wat. Of denken die dat ze immuun zijn. Of zijn ze levensmoe?
De andere mensen zijn dat waarschijnlijk niet, levensmoe.
Onze anders gekleurde medemensen hebben ook geen oren gekregen als ze geboren waren.
Die vinden ook dat ze buiten de wet staan.
Ik hoor langs alle kanten hetzelfde liedje.
En wij maar braaf binnen blijven en met niemand contact hebben.
Ondertussen zit ik al drie weken binnen.
Dat si hier dus echt een autostrade hé onze straat.
Wat hier aan volk passeert en die hondjes hebben tegen dat de ophokplicht gedaan is geen pootjes niet meer.
Eerst met het baasje op wandel, dan met het vrouwtje, dan met de kindjes.
Ik wist ook niet dat er zoveel honden in de buurt woonden.Van klein tot groot, van schattig tot aartslelijk...
Het was knap koud vandaag.
Behalve van de jongste heb ik geen nieuws van de kinderen.
Ze zullen denken, ons moeder is braaf, onze jongste zorgt ervoor dat ze eten heeft op tijd en stond.
Echt geen last met dat mens, ferm gemakkelijk.
Maar ja die hebben aanspraak genoeg zeker.
Dames en dieren nog een fijne avond en rustige nacht.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond allemaal,
Hier ook al van alles opgerommeld en morgen de gordijnen living wassen en ramen binnenkant poetsen. De buitenkant wordt al professioneel gedaan op tijd en stond.....
Wat ik hier allemaal lees.... ja jongens, we zijn nog niet aan de 'nieuw patatten'.....
Wij letten ook goed op als 'we' buiten gaan. Met 'we' bedoel ik dan wel mezelf, manlief 'voert' mij en ik stap overal binnen en buiten. Heb altijd vochtige ontsmettingsdoekjes en plastiek handschoenen bij, alles voor de veiligheid, he. En als je dan leest wat MH schrijft over 'kwibussen' .... Er zijn er inderdaad nog redelijk wat die het nog niet goed doorhebben..... En zo zal het allemaal natuurlijk veel langer duren.....
Ik wens iedereen nog veel goede moed toe, het zal nodig zijn, denk ik
.
OmaC, een heel mooi gedichtje, dat blijft nog een tijdje 'bij' ..... Bedankt daarvoor.
En neen, glitters gebruik ik ook niet, dat heb je goed gedacht. Dat is een vuil boeltje dat je nog verschillende dagen overal vindt.
Wat ik wel gebruik, is 'glitterlijm', dat is verkrijgbaar op veel plaatsen, ook in speelgoedwinkels, Action, enz. Het zijn tubes die je in heel veel kleuren hebt, en gemakkelijk in zo'n plastiek tubetje. Eens op een kaartje, als versiering, laten hard worden en dat blijft er dan opzitten, omdat het 'lijm' is.
Je hebt er echt niet veel van nodig omdat het enkel dient om een 'accent' te leggen dat glanst. Hopelijk kan MM zo ook aan mijn uitleg aan uit.
En nu ga ik nog wat tv kijken, genoeg gewerkt voor vandaag. Seffes nog wel de gordijnen al afdoen, dan kan ik morgenvroeg direct aan de slag.....
Iedereen een fijne avond nog, en tot .... de volgende.
Hier ook al van alles opgerommeld en morgen de gordijnen living wassen en ramen binnenkant poetsen. De buitenkant wordt al professioneel gedaan op tijd en stond.....
Wat ik hier allemaal lees.... ja jongens, we zijn nog niet aan de 'nieuw patatten'.....
Wij letten ook goed op als 'we' buiten gaan. Met 'we' bedoel ik dan wel mezelf, manlief 'voert' mij en ik stap overal binnen en buiten. Heb altijd vochtige ontsmettingsdoekjes en plastiek handschoenen bij, alles voor de veiligheid, he. En als je dan leest wat MH schrijft over 'kwibussen' .... Er zijn er inderdaad nog redelijk wat die het nog niet goed doorhebben..... En zo zal het allemaal natuurlijk veel langer duren.....
Ik wens iedereen nog veel goede moed toe, het zal nodig zijn, denk ik
OmaC, een heel mooi gedichtje, dat blijft nog een tijdje 'bij' ..... Bedankt daarvoor.
En neen, glitters gebruik ik ook niet, dat heb je goed gedacht. Dat is een vuil boeltje dat je nog verschillende dagen overal vindt.
Wat ik wel gebruik, is 'glitterlijm', dat is verkrijgbaar op veel plaatsen, ook in speelgoedwinkels, Action, enz. Het zijn tubes die je in heel veel kleuren hebt, en gemakkelijk in zo'n plastiek tubetje. Eens op een kaartje, als versiering, laten hard worden en dat blijft er dan opzitten, omdat het 'lijm' is.
Je hebt er echt niet veel van nodig omdat het enkel dient om een 'accent' te leggen dat glanst. Hopelijk kan MM zo ook aan mijn uitleg aan uit.
En nu ga ik nog wat tv kijken, genoeg gewerkt voor vandaag. Seffes nog wel de gordijnen al afdoen, dan kan ik morgenvroeg direct aan de slag.....
Iedereen een fijne avond nog, en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
HVT : hopelijk krijg je nog een beetje gezelschap van poes ... Ocharme die hondjes die nu opeens zoveel moeten wandelen en dan nadien , als de baasjes terug werken gaan, de hele geburen bijeen blaffen van eenzaamheid ....
Clive : ben blij dat uw mooie kleurboek eindelijk aangekomen is ...
Wie de reportage van PANO gisteren heeft gezien op VRT één : weet nog maar eens dat deze situatie niet om mee te lachen is .... Helaas is het door de koppigaards dat ons isolement nog veel langer zal duren ...
Aan alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust .....

Clive : ben blij dat uw mooie kleurboek eindelijk aangekomen is ...
Wie de reportage van PANO gisteren heeft gezien op VRT één : weet nog maar eens dat deze situatie niet om mee te lachen is .... Helaas is het door de koppigaards dat ons isolement nog veel langer zal duren ...
Aan alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust .....

-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
En we zijn al paraat om op te nemen als de telefoon gaat.
Wijting gebakken, zat al niet te veel smaak in. wilde de steamer niet gebruiken omdat er dan weer een reuzenafwas ging staan. vandaag pizza a la salame. met salami dus omdat beenhouwer geen blauwgeaderde kaas had. ventje vertikte het om verder te lopen naar de lidl. gelukkig een restje bloem gevonden om die vis te bebloemen want ze viel al uit elkaar. staat al 3 weken op het boodschappenlijstje, maar nergens bloem. In de lidl was het wc papier weer aangevuld maar nu is het kattenzand op. ( en die moet van de carref. komen)
Enfin, als ik het zo lees en verhalen hoor van ventje over twee madammekes die mondmasker aan maar neus bloot! zonder social distancing tegen elkaar stonden te kwekken aan de kassa heeft hij in het terug komen zijn hoofd nog eens geschud. Hoe dom. Zo geraken we er niet vanaf mannekes!
Buurman V heeft sinds de uitbraak weer een aanval van zijn OCD. dat was al lichtjes begonnen toen zijn schoonmoeder in de kliniek lag en begon een beetje erger te worden nadat ze overleden was, maar nu.... het is zoals wij hier in 2005 zijn komen wonen. alle dagen stofzuigen, afstoffen met nat, dweilen en als het goed weer is: ramen kuisen. overlaatst was ik gaan rusten, ja, dada dutje. hij begon alle kamers boven te stofzuigen!!! Hij stond gisteren met buurman te praten op afstand want hij kan zichzelf moeilijk beboeten wegens het niet houden van afstand. waar ze het over hadden kon ik niet horen nu er dubbel glas is. was het enkel dan had ik wel alles gehoord.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast en heb ik zelf mijn raam niet stiekem op kip gezet om alles te horen.
Ventjes collega gaat morgen bbq-en en overbuurvrouw heeft dat op sociale media aangekondigd.
Hier is het nog te koud. die 4 tuinmuren houden de koude nog in, eenmaal toppunt van de zomer is het er heel goed warm. dan kan je ' s morgens buiten koffie drinken. Wij zouden overal nieuwe lavendel moeten zetten, mijn plumbago heeft het ook niet overleeft, maar bon, een zomer zonder bloemen en plantjes dan maar, hè. zolang er geen non-food zaken open mogen.
Wij gaan het veilig binnen houden met een gebraadje met mosterdkorst. ( alhoewel we er ook duivels gebraad van kunnen maken)
onze frituur gaat na rijp beraad en nieuw ( beschermend) materiaal terug open. De boze klant kan weer blij worden.
ventje ook. maar die gaat niet, en zeker niet in een rij gaan staan voor een pakje frietjes en wat frituursnacks. zoals ik al schreef: geen geduld.
gisteren heeft ventje niet eens doorgehad dat ik naar boven was gegaan, me gedouched had en haar gewassen en m'n gewone kloffie had aangetrokken. hij merkte het pas op toen ik naast hem ging zitten, geurende naar amandelzeep ( body) , munt ( haar) en komkomer ( deo).
toch vandaag nog een keer aan de lavabo mijn haar herwassen want niet alle pelletjes zijn eruit.
en ga dan eens kijken in mijn doos staaltjes of er conditioner bij zit. en een produkt voor droge huid want die van mijn benen is kurkdroog.
We gaan pillen pakken en bramen eten. dan staat er nog op het programma: kranten lezen en tv kijken. ga waarschijnlijk vandaag toch een beetje op 't koertje zitten. boek lezen als ventje naar 'vikings' kijkt.
Zo, Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
En we zijn al paraat om op te nemen als de telefoon gaat.
Wijting gebakken, zat al niet te veel smaak in. wilde de steamer niet gebruiken omdat er dan weer een reuzenafwas ging staan. vandaag pizza a la salame. met salami dus omdat beenhouwer geen blauwgeaderde kaas had. ventje vertikte het om verder te lopen naar de lidl. gelukkig een restje bloem gevonden om die vis te bebloemen want ze viel al uit elkaar. staat al 3 weken op het boodschappenlijstje, maar nergens bloem. In de lidl was het wc papier weer aangevuld maar nu is het kattenzand op. ( en die moet van de carref. komen)
Enfin, als ik het zo lees en verhalen hoor van ventje over twee madammekes die mondmasker aan maar neus bloot! zonder social distancing tegen elkaar stonden te kwekken aan de kassa heeft hij in het terug komen zijn hoofd nog eens geschud. Hoe dom. Zo geraken we er niet vanaf mannekes!
Buurman V heeft sinds de uitbraak weer een aanval van zijn OCD. dat was al lichtjes begonnen toen zijn schoonmoeder in de kliniek lag en begon een beetje erger te worden nadat ze overleden was, maar nu.... het is zoals wij hier in 2005 zijn komen wonen. alle dagen stofzuigen, afstoffen met nat, dweilen en als het goed weer is: ramen kuisen. overlaatst was ik gaan rusten, ja, dada dutje. hij begon alle kamers boven te stofzuigen!!! Hij stond gisteren met buurman te praten op afstand want hij kan zichzelf moeilijk beboeten wegens het niet houden van afstand. waar ze het over hadden kon ik niet horen nu er dubbel glas is. was het enkel dan had ik wel alles gehoord.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast en heb ik zelf mijn raam niet stiekem op kip gezet om alles te horen.
Ventjes collega gaat morgen bbq-en en overbuurvrouw heeft dat op sociale media aangekondigd.
Hier is het nog te koud. die 4 tuinmuren houden de koude nog in, eenmaal toppunt van de zomer is het er heel goed warm. dan kan je ' s morgens buiten koffie drinken. Wij zouden overal nieuwe lavendel moeten zetten, mijn plumbago heeft het ook niet overleeft, maar bon, een zomer zonder bloemen en plantjes dan maar, hè. zolang er geen non-food zaken open mogen.
Wij gaan het veilig binnen houden met een gebraadje met mosterdkorst. ( alhoewel we er ook duivels gebraad van kunnen maken)
onze frituur gaat na rijp beraad en nieuw ( beschermend) materiaal terug open. De boze klant kan weer blij worden.
ventje ook. maar die gaat niet, en zeker niet in een rij gaan staan voor een pakje frietjes en wat frituursnacks. zoals ik al schreef: geen geduld.
gisteren heeft ventje niet eens doorgehad dat ik naar boven was gegaan, me gedouched had en haar gewassen en m'n gewone kloffie had aangetrokken. hij merkte het pas op toen ik naast hem ging zitten, geurende naar amandelzeep ( body) , munt ( haar) en komkomer ( deo).
toch vandaag nog een keer aan de lavabo mijn haar herwassen want niet alle pelletjes zijn eruit.
en ga dan eens kijken in mijn doos staaltjes of er conditioner bij zit. en een produkt voor droge huid want die van mijn benen is kurkdroog.
We gaan pillen pakken en bramen eten. dan staat er nog op het programma: kranten lezen en tv kijken. ga waarschijnlijk vandaag toch een beetje op 't koertje zitten. boek lezen als ventje naar 'vikings' kijkt.
Zo, Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren met mijn HH moeten stoppen wegens een acute opstoot. Lag al om 20.00H in mijn bedje en heb geslapen tot 07.00H. Vandaag rustig doordoen waar ik gisteren gebleven ben. Voel me toch al iets beter, dankzij de lange nachtrust. Dus houden we er de moed weer in.
Oma-C , wat een prachtige tekst. Eentje om te bewaren en af en toe te lezen als heel de toestand een beetje zwaar wordt. Dank je wel dat je het gedeeld hebt met ons.
Wilde eend, ja, ik ben ook erg blij dat mijn kleurboek met veel tamtam is aangekomen.
Hoop dat je dipje een dipje blijft en niet erger wordt, let daar heel goed mee op. Want je sukkelt enorm snel in een echte depressie als je niet oplet. En dan ben je nog veel verder van huis. Begrijp heel goed dat je een dip hebt, je bent alleen, jouw buren die constant lawaai maken, alle concerten afgelast en je kunt niet gaan wandelen waar je wil met jouw vriendin. En dan nog de flauwe " grap" van jouw zus.. Dat is veel om alleen te dragen. Zal als ik de kaarsjes aandoe er zeker eentje voor jou alleen laten branden.
HVT, jouw garage blinkt weer. Gelukkig worden de boodschappen gedaan voor jou. En verder moet je je plan trekken in deze moeilijke tijden.
Anjelier, wij moeten onze voortuin nog aanleggen en we waren dan dankzij jou aan het denken aan die krentenboompjes. Maar kunnen die in de winter tegen de vorst of moet je ze tegen dan inpakken ?
MJ, jij bent toch ook altijd druk bezig. En dankjewel voor het berichtje dat we vanavond om 21.00 een zichtbaar kaarsje moeten zetten. Ga een ledkaars daar voor gebruiken, dan kan ik die voor groot raam zetten aan de straatkant zodat ze goed te zien is. Hoop er heel veel te zien.
Muddy Maddy, jij hebt dan een mooie trui besteld bij Wish. Komt pas in mei aan, dat is wel nog een tijdje wachten, maar het lijkt mij een mooie en dus het wachten waard.
Zo, ik ga douchen en beginnen waar ik gisteren noodgedwongen ben moeten stoppen.
Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke zaterdag. Elke dag die voorbij is, brengt ons dichter bij een coronavrije tijd. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-

Goede zaterdagmorgen, een stralende zon
en mijn wasje hangt al buiten, straks kan
het weer terug op mijn bed, lekker fris
de rest wordt straks ook gestreken,
als het kan doe ik dat op het terras
dan heb ik er geen stof van binnen
De gekleurde was staat nog te draaien
die kan straks op het andere rekje op het terras.
Morgen waarschijnlijk een wandelingetje doen
want als we 20° daar moeten we van genieten
op afstand van anderen natuurlijk...
Schoondochter brengt straks de boodschappen
tot in de lift en ik trek er mijn plan mee
dan zwaai ik nog eens als ze wegrijdt, ze doet het
met de fiets, en ik heb niet veel nodig aangezien
ik goed voorzien ben in de vriezer en de voorraadkast
en als ik niet veel buiten ben is er ook niet zoveel honger
het verse fruit is wel belangrijk en ze weet wat ik wekelijks gebruik
Praten doen we via de telefoon...als zij niet bellen dan doe ik het wel
gewoon weten ....te weten dat ze gezond zijn en ik ook is al voldoende
want veel nieuws valt er niet te rapen deze tijd...
Die mooie teksten krijg ik toegestuurd
en dan laat ik jullie er graag van meegenieten...
Wie het niet wil mag er gewoon over scrollen... niks moet... alles mag
En die hardleerse mensen zouden ook goed ziek moeten worden
dan beseffen ze misschien waarom dit alles ons opgelegd is
Je zou ze horen klagen....
Ik gebruik geen namen zo kan ik niemand vergeten,
ik wens jullie allen een fijn weekend...en wees blij
dat wij nog gezond zijn... de familiebabbels komen nadien wel
dan zal er zeker veel te vertellen zijn...
Ik ben blij met mijn hobby's en heb geen last van thuisblijven...
ik heb zelfs nog tijd te kort...
jammer voor mensen zonder hobby's die zich vervelen...
Nog een gezellige dag voor iedereen en geniet van de zon zoveel het kan
maar voorzichtig ze brandt al hard, je kan goed verbranden...
Groetjes allen en tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Inderdaad de zon brandt al goed. Ik heb nota bene al kleur alleen van e was op te hangen aan de draad.
Joepie mijn boeken van d bib zijn geleverd. Jongste zei dat hij daar helemaal alleen op afspraak was.
Boeken werden in papieren zakken afgeleverd. Ik heb ze tot nu nog in de garage laten staan.
Nu heb ik ze uitgepakt en tot mijn grote vreugde heeft de medewerker van de bib op één boek na een hele goede keuze gemaakt. Ik had nog geen enkel van de boeken gelezen. Behalve "De wereld van Sofie", waar ik echt geen zin in heb, zijn het fijne boeken.
Ik heb terug "kliniek-handen" : ruw en met kloofjes van het vele wassen. Handcreme brengt maar voor even soelaas. Je moet ze zo dikwijls wassen.
Verder zit de eerste van vele wasjes in de machine.Ik laat het een beetje bijeenkomen.
De zon straalt aan de hemel, maar er zijn wel zo heel dunne sluierwolkjes.
Dames fijn dat ik hier kan komen babbelen en zo nog iets of wat contact heb met de buitenwereld.
Geniet van de zaterdag.
Joepie mijn boeken van d bib zijn geleverd. Jongste zei dat hij daar helemaal alleen op afspraak was.
Boeken werden in papieren zakken afgeleverd. Ik heb ze tot nu nog in de garage laten staan.
Nu heb ik ze uitgepakt en tot mijn grote vreugde heeft de medewerker van de bib op één boek na een hele goede keuze gemaakt. Ik had nog geen enkel van de boeken gelezen. Behalve "De wereld van Sofie", waar ik echt geen zin in heb, zijn het fijne boeken.
Ik heb terug "kliniek-handen" : ruw en met kloofjes van het vele wassen. Handcreme brengt maar voor even soelaas. Je moet ze zo dikwijls wassen.
Verder zit de eerste van vele wasjes in de machine.Ik laat het een beetje bijeenkomen.
De zon straalt aan de hemel, maar er zijn wel zo heel dunne sluierwolkjes.
Dames fijn dat ik hier kan komen babbelen en zo nog iets of wat contact heb met de buitenwereld.
Geniet van de zaterdag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: de krentenbomen kunnen tegen de vorst.
Manlief heeft deze voormiddag met de hogedrukreiniger bezig geweest, nog een gedeelte van de paadjes dat moest afgespoten worden.Ik ging achterna met een gieter water om de bespatte planten af te spoelen.Want als je het laat opdrogen, krijg je het er niet meer af.Dus nu is alles gedaan.Morgen nog enkel wit zand tussen de klinkers vegen en klaar is kees.
Nu is manlief gaan fietsen, ik ga straks met Spaanse woef wandelen, dan is hij ook even buiten geweest.Allez, buiten onze tuin hé, da's interessanter
.
Clive: de krentenbomen kunnen tegen de vorst.
Manlief heeft deze voormiddag met de hogedrukreiniger bezig geweest, nog een gedeelte van de paadjes dat moest afgespoten worden.Ik ging achterna met een gieter water om de bespatte planten af te spoelen.Want als je het laat opdrogen, krijg je het er niet meer af.Dus nu is alles gedaan.Morgen nog enkel wit zand tussen de klinkers vegen en klaar is kees.
Nu is manlief gaan fietsen, ik ga straks met Spaanse woef wandelen, dan is hij ook even buiten geweest.Allez, buiten onze tuin hé, da's interessanter