In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

04 apr 2020, 15:11

Hallo iedereen,

Hierbij 2 foto's van de krentenboompjes die nu mooi in bloei staan.

Tot morgen allemaal.

Helena van Troje

04 apr 2020, 15:39

Prachtig hé!
Bij ons moeke stond er ook een krentenboom achter aan het hondenhok.
De nieuwe eigenaars hebben hem omgehakt.

Oma-C

04 apr 2020, 15:41

Goede namiddag alle dames,
Mooi weer en ik heb de strijk kunnen
wegwerken op het terras, alles aan de kant :wink:

Anjelierken Mooi die boompjes dat zijn al hele bomen
of struiken.... hoe je ze ook noemt :lol: heel mooi!!!
en een mooi werk gedaan in de tuin...
Nog een fijne wandeling met woef :)

Helena, je kan weer lezen, geniet ervan
morgen misschien ... we mogen toch niet ver lopen :lol:

Allen nog een fijn weekend...hier probeert de zon weg te kruipen...
tot morgen..... allen een goeie nacht...en blijf gezond hé :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

04 apr 2020, 19:39

Anjelierken :
Prachtige bomen in uw prachtige tuin !!
HVT : wat erg dat de nieuwe eigenaars zo'n mooie boom hebben omgehakt bij het huis van je moeder ...
Ik was aan u aan het denken ... Komt alleen de jongste zoon langs en telefoneren de andere kinderen dan niet naar u ???
Ik las van kennissen die in Nederland wonen, dat anderen daar alles behalve thuis blijven .... :evil: :evil: Het was super druk aan winkels en tuincentra .... behalve op het strand . Daar wordt méér gecontroleerd ...
Zucht ....
Hiernaast zat de ***gebuur vrolijk buiten te eten , samen met de overburen en met kennissen die met de fiets gekomen waren ... We gaan nog wat meemaken met de vele dagen met mooi weer .. :evil: :evil: 8O
En wij durven amper een voet buiten de deur zetten ... Ik droomde er deze nacht al van ,omdat ik gisteren aan het hoesten was ..... Ik ga maar één keer per week buiten ,om dan alle boodschappen in één keer te doen...
Aan iedereen : hopelijk een goede nachtrust .... en groetjes ..

Helena van Troje

04 apr 2020, 20:34

In het begin telefoneerden ze af en toe.
Maar die zijn van het principe dat ik mijn plan wel trek.
Ik kan natuurlijk zelf bellen en vragen of het uitkomt.
Maar dan denk ik ach ze zullen aan het eten zijn of ze zijn vast buiten in de tuin aan het werken.
Ik zal ze maar niet storen. Ach ja, wat is er goed?

wilde eend 2

04 apr 2020, 21:28

Afbeelding
Ook hier brandt een kaars aan het raam voor alle slachtoffers wereldwijd ....... :cry: :cry:
Vandaag in de krant van onze provincie 13 (! dertien) bladzijden met overlijdensberichten .... :cry: :cry:
HVT : kom hier dan maar eens uw hart luchten ... Misschien beseffen de kinderen niet hoe zeer je je alleen voelt ....... maar moest er iets gebeuren .... spijt komt altijd te laat ... :cry:
Mijn broer moest indertijd ook absoluut op weekend uitstap vertrekken en had dus "geen tijd " gehad om nog even bij ons ma langs te gaan , zoals gevraagd en afgesproken was . ... De dag daarna is ze plots gestorven , zonder dat hij haar nog gezien had ...Mijn zus en ik waren bij haar tot het laatste ...... en daar ben ik dankbaar om ...
Verzorg je goed allemaal .... en hopelijk een goede nacht ...

Muddy Maddy

05 apr 2020, 07:54

Goede morgen seizoentjes,

kon niet meer slapen en ben dan maar opgestaan. Beest was blij iemand anders dan ventje te zien.
Hij had vannacht van zijn korrels gegeten. nu heeft hij van mij een mini portie vleesje gekregen. zo te zien is het op. ben koffie gaan maken en ik zie nu dat hij wel de saus heeft opgelikt en wat flintertjes vlees. Ventje begon zich ongerust te maken omdat het deze keer langer duurde, maar dan denk ik, ja er is hier hele dagen stress die Gim niet gewoon is. Monique had gezegd dat Gimly er maar moest aan wennen. Onze dierenartse heeft toch een speciaal nummer waar je eerst uitleg moet doen voor ze beslissen of je dier interventie nodig heeft. Maar Gimly bleef drinken en dat is belangrijk.
Vandaag gebraadje. Gisterenavond moest ventje perse een concert van Alice Cooper uikijken op de you- tube - app van de digicorder. het was dus na 6 eer de pizza belegd was en klaar. ze was al ontdooid en dan was het nog een kleine 20 min. op 230° in de oven. Ventje moest pantomed slikken. ( te laat gegeten en niet willen toegeven) Ik had die al genomen met m'n 3 de metformax.
Gebraad zal duivels gebraad zijn omdat ik geen zin heb in mosterd smeren. Zouden eventueel het gebraad buiten kunnen eten, maar ik vrees ervoor aangezien mijn meteo toch 23 km/u van wind aangeeft. Gisteren zaten buren V al buiten maar niet lang. denk dat de gasfles van de patioheater leeg is en dat kan hij waarschijnlijk nog nergens krijgen.
Andere buurman heeft een "blijf in uw kot" live 90's party gegeven via streaming. verleden week had hij dat ook gedaan maar dan de jaren 80 maar ik blijf niet op. Toen de aflevering van DS9 afgelopen was zijn wij naar bed getrokken. ik heb nog wat gelezen en meegeluisterd naar de film 'Shallow Hall'. Heb redelijk geslapen al was het weer in stukken en brokken daar ik teveel water gedronken had. wij hebben uit noodzaak toch zo'n sodastreamer geval moeten kopen en ik moet zeggen de felle bruis blijft en zakt af naar licht bruisend water maar nog genoeg spuit om medicijnen te kunnen doorslikken. met plat gaat het niet.
Moeder belde gisteren met de melding dat ze eerst naar de lidl ging. drie kwartier later had ik ze dan voor 2 uur aan de lijn. Haar contactloos betalen ging niet en ze heeft dan maar met cash betaald. thuis direct haar handen gewassen. En de terminal gewoon gebruiken kan niet want ze is te klein en dat ding staat te hoog. Ik had van valerie gehoord dat je drie keer kon contactloos betalen en dan 1 keer weer met je pin en daarna weer 3 keer contactloos. Of dat waar is, weet ik niet. Liegt zij, dna lieg ik. Ze was van de week naar buurvrouw steffie geweest met paaseieren voor de kinderen. Steffie stond in pegnoir en pijama aan de deur, er passeerde iemand onbekend en die snauwde dat ze afstand moesten houden. terwijl die zelf op dichte afstand van mijn moeder passeerde!
Enfin, Steffie, als die niet weg moet, blijft ook de hele dag net als ik in pijama zitten. De meeste pijama's zijn al zo gemaakt dat ze als huispak dienst kunnen doen.
heb ventje er aan herinnerd dat hij volgende week voor drie dagen eten en drinken moet indoen.
Die was dat al glad vergeten. Net als ik, want in engeland waren de winkels op belgische feestdagen gewoon 24/7 open. Alleen de zondag sloten ze om 16 u. Dan hadden ze tijd om de winkel op orde te zetten en inventair te doen. Paaseieren lagen er al twee weken na nieuwjaar als de oude kerstversieringsstock de deur uit was.
waar gaan we ons vandaag mee bezig houden? als ik kaartjes ga maken zit ik al in de maand mei. daar zijn er 6 jarig. twee zijn te bussen en de rest is opzenden. Ga ook nieuwe postzegels moeten halen want ik heb van een rolletje van 2 jaar geleden maar 28 over. kan je nagaan.
Elke week een stuk of 5 à 10 tot ik er zeker genoeg heb om rond te zenden.
Dit jaar komen er een pak kerstkaarten bij. zal volgende maand al een paar stansblokken moeten bestellen.
MJ: bedankt voor de uitleg van de lijm. zal eens rondneuzen op het www daarvoor.
Oma C: ik kon grote papieren inpak bladen van de frituur krijgen om met glitter te werken. eenmaal afgewerkt, de boel inpakken en geen glittertje die ontsnapt. kreeg die tip van iemand die ook aan scrapping doet. En de nieuwe rage is nu 3D kaartjes breien of haken. Ik denk dat onze vinger niet gaan meewillen met die trent. ( bovendien kan ik geen van de twee)
Gisteren ondanks het verbod familie te bezoeken kwam de broer van 4 aangezet. mèt de kinderen en een baby van 10 maand. Kort na de lockdown stond hij hier ook maar dan waren de kinderen niet mee. Op straat hield hij wel afstand genoeg toen hij vertrok. Buurvrouw 4 is technisch werkloos. de band waaraan zij staat had een besmette werker. dus is die afdeling gesloten.
Buurman 14 die in dezelfde fabriek werkt gaat nog altijd gaan werken. het lief komt ook af, al is dat ook verboden, Dus Wilde Eend, jij bent niet alleen met asociale buren.
Ventje weigerd naar Brugge te rijden zolang commandant X zijn papier niet tekent. ventje heeft geen zin 250 euro boete te betalen want hij zou zo 1 à 2 keer per week papieren moet halen en laten afdrukken wat moet afgedrukt worden. wij hebben wel een oude printer maar geen inktpatronen.
En inktpatronen zijn redelijk duur. Volgens mij hebben ze het patroonnummer niet meer want printer komt nog uit engeland. Ventje had al controle en mocht door, maar hij vind het niet leuk.
Las in de krant dat de politie ergens een weerspannige moslim opgepakt had bij zo'n controle en die gaf van zijn lat dat allah die ziekte verspreid had om ons ongelovige honden te straffen. Ze hebben hem even een paar uur laten afkoelen in de cel. Bij ons zijn 2 mensen beboet omdat ze op het strand zaten en hun kinderen ergens anders speelden. op het strand Zitten is dus ook verboden.
In de parken patrouilleert de politie te paard. natuurlijk opmerkingen over de paardenstront. iemand counterde met: gaan opscheppen want is goei mest voor de Rozen!
Zo, we gaan nog eens een kopje koffie gaan maken. Gimly is aan het maffen in zijn zetel. ventje is nog niet wakker en indien wel, leest hij toch eerst het nieuws op gsm.
Fijne dag seizoentjes, hopelijk met veel zon en Keep Safe.
Cats Rule!

Oma-C

05 apr 2020, 09:34

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes,
Heerlijk die stralende zon, daar
ga ik straks van genieten, maar eerst
douchen, mijn haartjes in de plooi leggen
en aankleden, ik hou niet van
de hele dag in slaapkleren rond te lopen
ik voel me veel fijner als ik aangekleed ben :wink:
ook al komt er niemand...
voor mij blijft er een dag en een nacht :mrgreen:

Hier is verder geen nieuws, de dakwerkers hun dak is klaar
en nu zijn er mensen die in hun garage allerlei werkjes doen
met machines.... of hun gras afrijden.... 't is altijd wel iets
ik ga puzzelen op het terras, want als ik een boek neem
val ik weer in slaap en dat wil ik niet, slapen is voor 's nachts :wink:

En ja Helena, ik bel zelf en vraag of het stoort...
en gewoonlijk stoor ik niet
ik bel ook niet op uren dat men aan tafel zit... :)

Voor Iedereen een aangename dag... en maak er het beste van, :)

Helena van Troje

05 apr 2020, 11:24

Hallo,

MM: Over die paardenvijgen:hebben die geen zakje aan hun derrière hangen om de ...op te vangen?
Hier in de processie is dat zo.
Oma-C: Ik zou zeggen ik bel als ze niet aan het eten zijn, maar wanneer die eten, dat is niet echt op normale uren...Die durven om 21 uur nog aan tafel gaan 's avonds.
Ik heb verstaan dat ze liever niet lastig gevallen worden, dan is dat maar zo.
Dat ik daar verdriet van heb, dat is mijn probleem.
Ik zal niet de juiste attitude hebben zeker.
Onder verstaan geen goede moeder zijn...of geweest zijn.
Daar ben ik al langer van overtuigd.
Anders zouden ze toch meer naar huis komen.

Vandaag is het iets minder druk op de autoweg.
Ik dacht gisteren dat het een gewone werkdag was...
Het strafste vond ik toch die met zijn boot achter zijn auto!

De keuken is al gedweild, er hangt al een wasje op, de wolwas steekt in.
Ik heb al heel vermetel een paar mutsen en sjaals gewassen en handschoenen...
Het struikgewas van de oudste heeft water gekregen. Ik hoop dat ik niemand heb overgeslagen...

Straks in het zonnetje lezen in mijn buit van de bib.

Maak er een mooie zonnige rustige zondag van.

clive

05 apr 2020, 11:29

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Het gaat een mooie dag worden met veel zonneschijn. Manlief is al bezig in de tuin en ik ga beginnen aan het licht HH. En dan gaan we buiten zitten. En dan ga ik ofwel kleuren in mijn nieuw kleurboek ofwel lezen, als ik dan tenminste niet in slaap val dan.

Ga niet alle namen noemen, want zou graag beginnen aan het HH zodat ik rond 13.00h met alles klaar ben.
Had gisteren een led kaarsje voor het raam gezet om de mensen die het niet gehaald hebben te eren.

Wens iedereen een zonnige dag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

clive

05 apr 2020, 11:35

@ HVT , wat zou je geen goede moeder zijn, dat is echte onzin die enkel tussen jouw oren zit. De kinderen hebben het gewoon keidruk, niet meer en niet minder.
Dus zet die gedachte maar vlug uit jouw hoofd.
Sorry voor het bemoeien.

anjelierken

05 apr 2020, 13:20

Hallo iedereen,

Wij gaan straks een kort fietstochtje doen, manlief is nu met Spaanse woef weg.
En daarna gewoon in de tuin zitten.Veel te mooi weer om binnen te blijven.

Heb deze voormiddag al worteltjes gezaaid in de groententuin.Een roodborstje kwam steeds dichter en dichter tot ongeveer 2 meter.Die was precies niet bang :D .Naar het schijnt heeft elke tuin zijn roodborstje( heb ik eens gelezen).

De prei op het veld hier tegenover blijft staan, die begint te verdrogen.Raar dat die niet wordt geoogst, het is nog redelijk veel.

HVT: ik denk ook dat de kinderen het te druk hebben, kan me volledig aansluiten bij Clive.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

05 apr 2020, 15:18

Een gezellige namiddag verder,
Het is mooi weer maar er is wel een koude wind :roll:
Voor allen een fijne dag en later een goeie nacht...

En Helena, speciaal voor jou.... :oops:

Afbeelding

wilde eend 2

05 apr 2020, 20:02

HVT : ik begrijp hoe je je voelt . en dat de kinderen het "druk" hebben is geen excuus . Zeker nu in het weekend , ze mogen geen reizen maken nu , dus een klein berichtje kan niet zoveel tijd kosten . Trouwens , die jongeren lopen bijna constant rond met hun smartphone ... dus dan is het een kleine moeite om eens even te horen hoe het gaat , in deze moeilijke tijd . Dat wil absoluut niet zeggen dat jij wel of niet een goede moeder bent .Dat is mijn mening ... :oops:
///// Het corona virus komt nu voor mij heel dichtbij . De laatste nonkel die we nog hebben in onze familie, lijdt er aan . Hij is 80 jaar en m'n tante (jongste zus van onze pa ) is ook erg ziek geweest ,maar bij haar is geen test gedaan . Hij is wel al terug thuis ,maar nog helemaal niet in orde . Het ergste is , dat hij niet kan eten want alles smaakt alsof je ijzer in je mond hebt, zegt hij ... De smaak en reukzin die weggaan zijn de eerste symptomen naar het schijnt . Waar hij het virus heeft opgelopen , weten ze helemaal niet . Ze komen enkel buiten om boodschappen te doen ...
Enfin , maar heel hard duimen dat het goed afloopt.. ///
HVT : je zag in het verkeer een auto met een boot erachter ... 8O 8O Die zullen rijk genoeg zijn om die boetes te betalen zeker ???? :evil: :evil: Daar word ik ZO boos van .. Bvb : mijn broer of zus durven mij niet bezoeken uit vrees voor die boetes en natuurlijk , de besmetting ..// Bij de ***buren hebben ze vandaag de hele dag fijn buiten gezeten , samen met de zoon , schoondochter en kleinkind , die met de auto gekomen zijn .... 8O 8O . Ik vind het een kaakslag voor al die eenzame mensen in de rusthuizen die al weken hun familie niet meer mogen zien van dichtbij ..
Sorry, sorry ..... ik stop met zagen ,maar ik word daar heel boos van ..
Ik hoop dat jullie in de mate van het mogelijke hebben kunnen genieten van de zon .. Ik durf niet buiten komen .....
Nog een goede avond aan iedereen ...

mariajohanna

05 apr 2020, 22:45

Prachtig, die bloesems, Anjelierken 😊, spijtig dat iedereen die niet kan bewonderen, voor velen zou het 'een nutteloze verplaatsing ' kunnen zijn, en .... geld kosten aan boete.
Wie er kan van genieten moet dat zeker doen.

Oei, Wilde eend, 2 zieke familieleden.... Ik hoop oprecht dat ze er ongeschonden uitkomen. Zal niet gemakkelijk zijn, maar ..... zeg nooit 'nooit' .

MH, soms is het moeilijk als de kinders verder weg wonen, hun eigen leven leiden, maar vooral zien dat ze het in deze rare tijden, zelf ook 'rooien'. Wat helemaal niet wil zeggen dat je je soms niet 'in de steek gelaten voelt. Doodnormaal, en zeker als je alleen bent, zoals zo velen ....
De jongste heeft nog het meeste contact, zeg je, en moest hij iets 'ondervinden' wat niet Ok is, zullen de anderen wel rap reageren, denk je niet? Ik zou van die veronderstelling toch uitgaan, moest ik jou zijn
En trouwens, wat belet je om zelf eens een belletje te doen, en voor ze je 'afschepen' zeggen dat je graag eens hoort of alles bij hun goed is, omdat je van hun niets hoort.....
Eens kijken naar hun reactie .....
Goede moed verder hoor, je doet het goed, zo in je eentje......

Dat geldt trouwens voor iedereen van ons die alleen deze miserie doormaakt.
Laten we allemaal hopen dat alles terug vlug normaal mag worden........

Mijn tijd hier is op, manlief is al naar 'beddegel' getrokken, en dat ga ik nu ook doen
Iedereen een zo goed mogelijke nachtrust, en tot .... de volgende ..
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen